[ A6 C6] proszę o pomoc..... 3.0tdi quattro
[ A6 C6] proszę o pomoc..... 3.0tdi quattro
Witam,
oto objawy,
przy prędkości około 65-70kmh coś w tylnej części zaczyna buczeć oraz cały samochód wpada w wibrację, pozniej przy okolo 95-100 kmh jest już o wiel bardziej to odczuwalne .... dziś został wymieniony wał oraz półośka....nie pomogło .... jutro wymiana piasty z łożyskiem mam nadzieję iż to już koniec problemów....
zmierzyłem powłokę lakierniczą miernikiem i wyszło że dwa elementy były lakierowane do wysokości klamki tylnych drzwi wygląda na to iż dostał w tylne koło......prosze o pomoc co to oże być..... problem sie nasila, podczas zakupu 10 dni temu nie było to aż tak odczuwalne.....
prose o pomoc......
oto objawy,
przy prędkości około 65-70kmh coś w tylnej części zaczyna buczeć oraz cały samochód wpada w wibrację, pozniej przy okolo 95-100 kmh jest już o wiel bardziej to odczuwalne .... dziś został wymieniony wał oraz półośka....nie pomogło .... jutro wymiana piasty z łożyskiem mam nadzieję iż to już koniec problemów....
zmierzyłem powłokę lakierniczą miernikiem i wyszło że dwa elementy były lakierowane do wysokości klamki tylnych drzwi wygląda na to iż dostał w tylne koło......prosze o pomoc co to oże być..... problem sie nasila, podczas zakupu 10 dni temu nie było to aż tak odczuwalne.....
prose o pomoc......
CzachA
- maniek1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 maja 2008, 19:55
- Imię: Jan
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: trójmiasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Nasze samochody są niewrażliwe na bicie kół... prawie...
mi spadły ciężarki z przedniego koła i wibracje były delikatnie wyczuwalne a przedewszystki bezgłośne.
klocki i tarcze i owszem ale czuć to jedynie przy hamowaniu
zła geometria nie da raczej wibracji no chyba że dramatyczna jakaś.
ja jedno koło miałem poza zakresem i zero reakcji samochodu nawet kiera była prosto.
natomiast walnięte łożysko w przednim prawym kole dawało dość silne wibracje samochodu i mocno słyszalne, ale nie jednostajne tylko w interwale czyli jak sinusoida.
na początku w zekresie 160-180 a potem prędkość spadała, lepeij wyczuwalne na zakrętach w lewo, ale w tylnym kole będzie bez różnicy czy samochód skręca.
mi spadły ciężarki z przedniego koła i wibracje były delikatnie wyczuwalne a przedewszystki bezgłośne.
klocki i tarcze i owszem ale czuć to jedynie przy hamowaniu
zła geometria nie da raczej wibracji no chyba że dramatyczna jakaś.
ja jedno koło miałem poza zakresem i zero reakcji samochodu nawet kiera była prosto.
natomiast walnięte łożysko w przednim prawym kole dawało dość silne wibracje samochodu i mocno słyszalne, ale nie jednostajne tylko w interwale czyli jak sinusoida.
na początku w zekresie 160-180 a potem prędkość spadała, lepeij wyczuwalne na zakrętach w lewo, ale w tylnym kole będzie bez różnicy czy samochód skręca.
faktycznie nie zrobiłem geometrii...... jeśli dziś po wymianie piasty i łożyska problem nie ustanie pojade to zrobić jutro rano.... dotarłem do poprzedniego właściciela, po rozmowie telefonicznej muszę powiedzieć iż nie mam podstaw aby nie wieżyć w to co mówi. Według jejgo wypowiedzi nie miał kompletnie żadnych problemów z tym samochodem, wymienił tylko przewód spryskiwacza w tylnej klapie, nic kompletnie nie było do naprawy. Dlatego może problem się nasila.
Jedno jest pewne, jeśli to nie będzie łożysko i piasta to będę jeździł normalnie aż padnie ten element do wymiany i tyle..... nie mam innego wyjścia niestety .....
Jedno jest pewne, jeśli to nie będzie łożysko i piasta to będę jeździł normalnie aż padnie ten element do wymiany i tyle..... nie mam innego wyjścia niestety .....
CzachA
niestety nie, u mnie nic nie wali dlatego nie mogą znaleść przyczyny. natomiast znaleziony został luz :na jakimś kielichu który wchodzi do skrzyni który jest w komplecie z difrem..... tak ja to zrozumiałem, może coś pokręciłem, w poniedziałek będą to rozkładac i zobaczymy, natomiast ewidętnie jest tam luz około 1cm ze strony prawej natomiast z lewej nic kompletnie dlatego myślę że to wreszcie to.
CzachA
Panowie, proponuje najpierw wywazyc dobrze kola, bo z wlasnego doswiadczenia wiem ze wszystko zalezy od tego jak ktos do tego wywazania sie przylozy. A6 jest bardzo czula na niewywazone kola, a te im wieksze tym gorsze to zbalansowania. Doswiadczylem sytuacji gdzie kupilem nowe felgi z nowymi oponami i od poczatku byly zle wywazone bo wibracje przenosily sie na cala bude od 80km/h wzwyz. Wywazalem kola w 2 warsztatach i za kazdym razem bylo to samo - zero poprawy. Myslalem juz nawet ze ktoras felga jest felerna. W koncu trafilem na fachmana ktory porzadnie zajal sie sprawa i do tego stopnia ze zaczal krecic opona po feldze przez wywazeniem. Dzialajac tylko w ten sposob byl w stanie zmniejszyc ilosc obciaznikow o polowe w SPAM do poprzedniego stanu. Potem dolozyl gdzie i ile trzeba (duzo mniej niz pierwotnie to zrobiono) i teraz szybuje bez wibracji.
Moja rada..najpierw wywazenie kol, ewentualnie geometria a potem grzebanie w zawieszeniu.
Moja rada..najpierw wywazenie kol, ewentualnie geometria a potem grzebanie w zawieszeniu.
Jak narazie:
Chip - 272hp, 526Nm
Wydech ABT
i pare innych komponentow z S6..RS6
pelna pielegnacja SWISSWAX (woski: Shield + Concorso)
https://a6klub.pl/album_personal.htm?user_id=16500
Chip - 272hp, 526Nm
Wydech ABT
i pare innych komponentow z S6..RS6
pelna pielegnacja SWISSWAX (woski: Shield + Concorso)
https://a6klub.pl/album_personal.htm?user_id=16500
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga