Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] proszę o pomoc..... 3.0tdi quattro

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
czacha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 30 maja 2011, 19:56
Lokalizacja: SOSNOWIEC

[ A6 C6] proszę o pomoc..... 3.0tdi quattro

Post autor: czacha » 02 cze 2011, 18:09

Witam,

oto objawy,

przy prędkości około 65-70kmh coś w tylnej części zaczyna buczeć oraz cały samochód wpada w wibrację, pozniej przy okolo 95-100 kmh jest już o wiel bardziej to odczuwalne .... dziś został wymieniony wał oraz półośka....nie pomogło .... jutro wymiana piasty z łożyskiem mam nadzieję iż to już koniec problemów....

zmierzyłem powłokę lakierniczą miernikiem i wyszło że dwa elementy były lakierowane do wysokości klamki tylnych drzwi wygląda na to iż dostał w tylne koło......prosze o pomoc co to oże być..... problem sie nasila, podczas zakupu 10 dni temu nie było to aż tak odczuwalne.....

prose o pomoc......
CzachA

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 02 cze 2011, 18:35

pewnie byłeś zaoferowanych i wcześniej nie słyszałeś ;-)
jeśli wibracje i szumy słychać w interwale to najprawdopodobniej łożysko ;-)
najczęściej siada pierwsza prawa strona a źródło jest ciężkie do zdiagnozowania
wystarczy wizyta w Aso i 75 zł powiedzą dokładnie które koło.

Awatar użytkownika
czacha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 30 maja 2011, 19:56
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Post autor: czacha » 02 cze 2011, 18:47

oby tak było jak piszesz kolego !! nowy nabytek i tyle kłopotu na start ...... jutro wymienią łożysko i odezwę sie .....
CzachA

Awatar użytkownika
maniek1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 13 maja 2008, 19:55
Imię: Jan
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: maniek1981 » 02 cze 2011, 22:45

miałem to samo (z tego co piszesz)
wibracje w pewnym przedziale obrotów.
u mnie sprzegło hydrokinetyczne sie posypało (grucha)
wymienione i problem znikł

Awatar użytkownika
czacha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 30 maja 2011, 19:56
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Post autor: czacha » 02 cze 2011, 23:19

no nie wiem, ale jak przy 100kmh zmienie na "N" to problem NIE znika.....
CzachA

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 02 cze 2011, 23:48

no jak tak będziesz diagnozował auto to lada moment wymienisz jeszcze skrzynie

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 03 cze 2011, 09:03

czacha pisze:jak przy 100kmh zmienie na "N"
<nono>
coolmen77 pisze:no jak tak będziesz diagnozował auto to lada moment wymienisz jeszcze skrzynie
<tak>

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 03 cze 2011, 09:43

a próbowałeś na początek wyważyć koła, sprawdzić klocki, tarcze, sprawdzić geometrie zawieszenia??
jeżeli mógł być bity w tył to chyba podstawa

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 03 cze 2011, 09:55

Nasze samochody są niewrażliwe na bicie kół... prawie...
mi spadły ciężarki z przedniego koła i wibracje były delikatnie wyczuwalne a przedewszystki bezgłośne.

klocki i tarcze i owszem ale czuć to jedynie przy hamowaniu

zła geometria nie da raczej wibracji no chyba że dramatyczna jakaś.
ja jedno koło miałem poza zakresem i zero reakcji samochodu nawet kiera była prosto.

natomiast walnięte łożysko w przednim prawym kole dawało dość silne wibracje samochodu i mocno słyszalne, ale nie jednostajne tylko w interwale czyli jak sinusoida.
na początku w zekresie 160-180 a potem prędkość spadała, lepeij wyczuwalne na zakrętach w lewo, ale w tylnym kole będzie bez różnicy czy samochód skręca.

Awatar użytkownika
czacha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 30 maja 2011, 19:56
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Post autor: czacha » 03 cze 2011, 14:39

faktycznie nie zrobiłem geometrii...... jeśli dziś po wymianie piasty i łożyska problem nie ustanie pojade to zrobić jutro rano.... dotarłem do poprzedniego właściciela, po rozmowie telefonicznej muszę powiedzieć iż nie mam podstaw aby nie wieżyć w to co mówi. Według jejgo wypowiedzi nie miał kompletnie żadnych problemów z tym samochodem, wymienił tylko przewód spryskiwacza w tylnej klapie, nic kompletnie nie było do naprawy. Dlatego może problem się nasila.

Jedno jest pewne, jeśli to nie będzie łożysko i piasta to będę jeździł normalnie aż padnie ten element do wymiany i tyle..... nie mam innego wyjścia niestety ..... :(
CzachA

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 03 cze 2011, 20:14

byle byś zdiagnozował właściwe ;-)

Awatar użytkownika
czacha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 30 maja 2011, 19:56
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Post autor: czacha » 03 cze 2011, 20:50

no niestety to nie łożysko !!! <wnerw> jutro będą szukać dalej ...... masakra .
CzachA

dkuchar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 08 sie 2010, 20:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dkuchar » 09 cze 2011, 21:52

I jak? udalo Ci się rozkminić co to?
u mnie na poczatku przy predkości 60-70 samochódwpadal w wibracje ale nic nie bylo slychac, zadnych buczeń.. teraz przy 30-40mocno wibruje i cos wali pod samochodem..
czy może być to wina podpory wału?

Awatar użytkownika
czacha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 30 maja 2011, 19:56
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Post autor: czacha » 09 cze 2011, 22:04

niestety nie, u mnie nic nie wali dlatego nie mogą znaleść przyczyny. natomiast znaleziony został luz :na jakimś kielichu który wchodzi do skrzyni który jest w komplecie z difrem..... tak ja to zrozumiałem, może coś pokręciłem, w poniedziałek będą to rozkładac i zobaczymy, natomiast ewidętnie jest tam luz około 1cm ze strony prawej natomiast z lewej nic kompletnie dlatego myślę że to wreszcie to.
CzachA

Awatar użytkownika
KrisP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 sie 2010, 21:32
Lokalizacja: Eindhoven/Holandia

Post autor: KrisP » 10 cze 2011, 12:55

Panowie, proponuje najpierw wywazyc dobrze kola, bo z wlasnego doswiadczenia wiem ze wszystko zalezy od tego jak ktos do tego wywazania sie przylozy. A6 jest bardzo czula na niewywazone kola, a te im wieksze tym gorsze to zbalansowania. Doswiadczylem sytuacji gdzie kupilem nowe felgi z nowymi oponami i od poczatku byly zle wywazone bo wibracje przenosily sie na cala bude od 80km/h wzwyz. Wywazalem kola w 2 warsztatach i za kazdym razem bylo to samo - zero poprawy. Myslalem juz nawet ze ktoras felga jest felerna. W koncu trafilem na fachmana ktory porzadnie zajal sie sprawa i do tego stopnia ze zaczal krecic opona po feldze przez wywazeniem. Dzialajac tylko w ten sposob byl w stanie zmniejszyc ilosc obciaznikow o polowe w SPAM do poprzedniego stanu. Potem dolozyl gdzie i ile trzeba (duzo mniej niz pierwotnie to zrobiono) i teraz szybuje bez wibracji.
Moja rada..najpierw wywazenie kol, ewentualnie geometria a potem grzebanie w zawieszeniu.
Jak narazie:
Chip - 272hp, 526Nm
Wydech ABT
i pare innych komponentow z S6..RS6
pelna pielegnacja SWISSWAX (woski: Shield + Concorso)
https://a6klub.pl/album_personal.htm?user_id=16500

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga