[ A6 C5] Zmiana licznika, a komunikacja z radiem Concert I
[ A6 C5] Zmiana licznika, a komunikacja z radiem Concert I
Witam Kolegów
Czy jest mozliwośc aby licznik z pełnym FISem i zegarkiem elektronicznym wyświetlał info(RDS) z radia concert I? Mam niby dobrze podłączone przewody i zrobione kodowanie.
Pozdrawiam
Czy jest mozliwośc aby licznik z pełnym FISem i zegarkiem elektronicznym wyświetlał info(RDS) z radia concert I? Mam niby dobrze podłączone przewody i zrobione kodowanie.
Pozdrawiam
...pamiętam, nie zapomnę...
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
Moje auto jest 2000r, ale licznik z 2001(Immo 3 i Vin w liczniku)HattoriHonza pisze:niekoniecznie, kumpel ma Concerta I i też 2000 rocznik bez CAN i wyświetla mu info z radia na FISie.
Jeśli A6 99 ma zegarek wskazówkowy, to jest bez Can.gembas pisze:Mialem A4 rok 99 po lifcie licznik pelen fis z cyfrowym zegarkiem i concerta kaseciaka i wszystko smigalo jak nalezy,tak samo w poprzedniej A6 99 rok,pozdrawiam..........
...pamiętam, nie zapomnę...
W licznikach po lifcie, CAN służy wyłącznie do komunikacji z radiem lub navi, cała reszta idzie po lini K. Jeżeli masz licznik po liftowy, a radio starsze, to być może że to jest przyczyna.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
Licznik jest przed liftowy, bez ramek na zegarach, ale z białym podświetleniem.Buczek pisze:W licznikach po lifcie, CAN służy wyłącznie do komunikacji z radiem lub navi, cała reszta idzie po lini K. Jeżeli masz licznik po liftowy, a radio starsze, to być może że to jest przyczyna.
...pamiętam, nie zapomnę...
Jak możesz to sprawdź czy masz licznik podłączany trzema wtyczkami: zielona, niebieska i szara - wszystki po 32 piny. Jeśli tak jest to masz licznik z CAN, czyli problem może polegać na komunikacji między licznikiem a radiem. Sprawdź jeszcze pod jakie piny w szarej kostce masz podpięte radio. Być może że jest źle połączone i da radę jeszcze to odpalić.
Postaram się poszukać czegoś na ten temat i jeszcze cos skrobnę, jak ogarnę temat.
Gdzieś też czytałem, że wystarczy po zakodowaniu licznika odczekać przez noc i dopiero wszystko sie ustawi. Jeśli chcesz to możesz odłączyć aku na jakieś 5 min i może wszystko zadziała
Postaram się poszukać czegoś na ten temat i jeszcze cos skrobnę, jak ogarnę temat.
Gdzieś też czytałem, że wystarczy po zakodowaniu licznika odczekać przez noc i dopiero wszystko sie ustawi. Jeśli chcesz to możesz odłączyć aku na jakieś 5 min i może wszystko zadziała

Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
Mam trzy wtyczki. Licznik zmieniałem tydzień temu, podłączane jest wg. schematu dla licznika z 2001 roku.Buczek pisze:Jak możesz to sprawdź czy masz licznik podłączany trzema wtyczkami: zielona, niebieska i szara - wszystki po 32 piny. Jeśli tak jest to masz licznik z CAN, czyli problem może polegać na komunikacji między licznikiem a radiem. Sprawdź jeszcze pod jakie piny w szarej kostce masz podpięte radio. Być może że jest źle połączone i da radę jeszcze to odpalić.
Postaram się poszukać czegoś na ten temat i jeszcze cos skrobnę, jak ogarnę temat.
Gdzieś też czytałem, że wystarczy po zakodowaniu licznika odczekać przez noc i dopiero wszystko sie ustawi. Jeśli chcesz to możesz odłączyć aku na jakieś 5 min i może wszystko zadziała
...pamiętam, nie zapomnę...
No to już mamy podstawę.
Teraz tylko trzeba będzie sprawdzić co i jak z pinami. Masz może schemat które piny szarej wtyczki podłączyłeś pod które piny której wtyczki w radiu?
w szarej zapewne :
11 -Enable
12 -Clock
13 -Data
muszę sprawdzić jeszcze które w twoim radiu powinny być to piny
ok, w radiu w środkowej kostce mini-ISO, podpinasz pod piny:
8 -Clock
9 -Data
10 -Enable
Nie wiem jeszcze czy nie powinno być podpięte :
pin 28 zielona wtyczka w liczniku --> pin 3 wtyczka A (ta na samym dole w radiu obok bezpiecznika) to jest linia K, jeżeli w radiu masz kabel w tym miejscu to ok, jeżeli nie , to jeszcze nie podłączaj, bo muszę poszukać
Teraz tylko trzeba będzie sprawdzić co i jak z pinami. Masz może schemat które piny szarej wtyczki podłączyłeś pod które piny której wtyczki w radiu?
w szarej zapewne :
11 -Enable
12 -Clock
13 -Data
muszę sprawdzić jeszcze które w twoim radiu powinny być to piny
ok, w radiu w środkowej kostce mini-ISO, podpinasz pod piny:
8 -Clock
9 -Data
10 -Enable
Nie wiem jeszcze czy nie powinno być podpięte :
pin 28 zielona wtyczka w liczniku --> pin 3 wtyczka A (ta na samym dole w radiu obok bezpiecznika) to jest linia K, jeżeli w radiu masz kabel w tym miejscu to ok, jeżeli nie , to jeszcze nie podłączaj, bo muszę poszukać

Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
Ja tego nie podłączałem, dzisiaj podjadę do kolegi który się tym zajmował i się dowiem.Buczek
dziękuje i pozdrawiam
[ Dodano: 2011-05-26, 20:12 ]
A więc tak:
licznik:
11 -Enable
12 -Clock
13 -Data
Radio:
8 -Clock
9 -Data
10 -Enable
Jest też ten kabelek od lini K, ale on służy do komunikacji Vag'a z radiem.
...pamiętam, nie zapomnę...
Jeśli podłączone jest dobrze, to sprawdź jeszcze kodowanie licznika i radia - tutaj nie pomogę bo nie mam fabrycznego radia, a jeśli to nie pomoże, to chyba tylko zmiana radia na nowsze 
Może znasz kogoś kto ma nowsze radio na CAN, żeby na szybko sprawdzić czy będzie chodziło?

Może znasz kogoś kto ma nowsze radio na CAN, żeby na szybko sprawdzić czy będzie chodziło?
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"