Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Czy to cewka?

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

[A6 C5] Czy to cewka?

Post autor: -=Rafal=- » 09 maja 2011, 17:23

Witam. Mam taki problemik. Otóż, odpalam autko po nocy, chodzi pięknie. Może leeeciutkeńko, prawie niezauważalnie trzęsie na jałowym. Problemy zaczynają się jak autko się rozgrzeje. Jak się nagrzeje, to jak je zgaszę, to nie mogę odpalić. Rozrusznik kręci, kręci, ale nie chce zaskoczyć. Mechanik stwierdził że nie ma iskry, więc cewka do wymiany. :)
Jako że tu masa specjalistów, pytam czy ma rację? Bo wymiana + cewka to jakieś 300zł :) Pytam bo jest problem tego typu, że od wczoraj gasiłem go na gorącym, a potem zaskakiwał normalnie. Ale dziś znowu nagrzał się, zgasiłem raz, drugi, odpalał. Za 3 jak zgasiłem to już dupa... Musiał postać chwilę i ochłonąć momencik i odpalił. VAG nie wywala żadnych błędów, a chyba wypadanie zapłonu by było?
Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc :)

Fontesen

Re: Czy to cewka?

Post autor: Fontesen » 09 maja 2011, 17:53

-=Rafal=- pisze:Witam. Mam taki problemik. Otóż, odpalam autko po nocy, chodzi pięknie. Może leeeciutkeńko, prawie niezauważalnie trzęsie na jałowym. Problemy zaczynają się jak autko się rozgrzeje. Jak się nagrzeje, to jak je zgaszę, to nie mogę odpalić. Rozrusznik kręci, kręci, ale nie chce zaskoczyć. Mechanik stwierdził że nie ma iskry, więc cewka do wymiany. :)
Jako że tu masa specjalistów, pytam czy ma rację? Bo wymiana + cewka to jakieś 300zł :) Pytam bo jest problem tego typu, że od wczoraj gasiłem go na gorącym, a potem zaskakiwał normalnie. Ale dziś znowu nagrzał się, zgasiłem raz, drugi, odpalał. Za 3 jak zgasiłem to już dupa... Musiał postać chwilę i ochłonąć momencik i odpalił. VAG nie wywala żadnych błędów, a chyba wypadanie zapłonu by było?
Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc :)
Może to być cewka. Dziwi mnie tylko to, ze jak zimny to odpala normalnie. I ze nie ma iskry (to bardziej dziwne)
na twoim miejscu najpierw sprawdziłbym czujnik temperatury (ten niebieski czteropinowy)
Sprawdź jeszcze przewody, które idą do cewki. moze być tak, ze jak dostanie któryś temperatury, to się rozszerza, i nie daje prądu.
jakbyś mieszkał blizej, moglibyśmy się wymienić cewkami(poglądami) i byłoby jasne. :) :)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 09 maja 2011, 18:03

No właśnie dla mnie też dziwne, że dzieje się tak tylko na ciepłym silniku. Elektryk mówi, że to strasznie dziwne, ale że pewnie jak się cewka grzeje, dostaje przebicia i dupa. A iskrę sprawdził, wyciągnął przewód włożył jakieś wiertło i kazał odpalić. W ogóle iskra nie szła :/ Masakra.. Raz zaskoczy na ciepłym, raz nie.. Ręce opadają :/

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 09 maja 2011, 21:45

Dogadaj się z nim że jak wymieni cewkę i problem zniknie to płacisz jak problem nadal będzie to niech zakłada tą co była.. ja tak zrobiłem jak miałem problem w poprzednim autku zgodził się..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 09 maja 2011, 21:53

a moze gdzies sa zimne luty i jak jest cieplo to nie odpala. mialem takie zjawisko przy przekazniku pompy paliwa ale to bylo w Hondzie...

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 09 maja 2011, 22:13

podpiąć kompa i sprawdzić. Może czujnik niebieski?? Auto ma jakieś inne problemy jak ciepłe?? Ciśnienie paliwa ok?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 09 maja 2011, 22:31

djmatys, pisałem że podpinałem i silnik czyściutki. Zero błędów. Co ma czujnik do braku iskry bo nie kumam?
Zimne luty, tzn gdzie? Po rozgrzaniu raczej powinno być lepiej :)

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 09 maja 2011, 22:48

po rozgrzaniu metal sie rozchodzi i powstaja przerwy w polaczeniach a jak jest zimny element to jest ok. rozszerzalnosc cieplna;-)
ale to tylko tak mowie bo tak w hondach bylo z przekaznikami pompy paliwa

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 10 maja 2011, 10:24

sprawdzałeś na wszystkich cylindrach czy nie ma cewki ? czy tylko na jednej?

Jak nie odpala to kręć silnikiem przez min 6sekund to komp wyłapie błąd.

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 10 maja 2011, 11:58

Panowie, podepnę sie do Was. Mam bardzo podobny problem, zerknijcie proszę:

-a6-c5-jak-sprawdzic-vagiem-czujnik-ki- ... htm#390862

Jak sprawdzić Vagiem i gdzie znajduje się ten czteropinowy czujnik o którym pisze --RaDeK--?
Moje Kochanie:)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 10 maja 2011, 13:55

Wyskoczył mi dziś tylko błąd:
16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
004 - No Signal/Communication
I już bez różnicy, czy ciepły czy zimny, albo zaskoczy albo nie. Brak iskry na cewce i dupa. Sprawdzałem, przewody wyglądają ok.. Wkurzył mnie dziś, jebł*m ręką w cewkę i odpalił O_O
Nowoczesne auto :D Nie ma co :D

Fontesen

Post autor: Fontesen » 10 maja 2011, 17:14


Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 10 maja 2011, 19:13

No czyli cewka out :)
Wszystko jasne :)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 10 maja 2011, 19:23

Dokładnie;)

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 15 maja 2011, 11:15

Jaka cewka?
jeżeli wyskoczył błąd Engine speed sensor G28 to poszedł ten czujnik, lub coś z nim jest nie tak.

Ja tak miałem.
ten błąd pojawia się tylko po kręceniu rozrusznikiem min. 6sekund bo w tym czasie komp wychwytuje błędy. Jego budowa jest taka,że jak szwankuje to najpierw na ciepłym źle działa.

Miałem identyko problem.

Wpisz G28 w wyszukiwarkę a dużo będzie tego.

Jeżeli właśnie ten czujnik pada, to komputer nie daje iskry.

Koszt od 170zł ( FAE ) do 250 Bosch.

Ja, jak zgasiłem auto to po paru minutach nie mogłem odpalić. A jak lekko ostygł czujnik czyli np. po 15min, odpalał na dotyk jakby nigdy nic.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga