Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] [A6 C5] problem z biciem koła, jaka możliwa przyczy

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

[ A6 C5] [A6 C5] problem z biciem koła, jaka możliwa przyczy

Post autor: lightfighter87 » 26 kwie 2011, 17:11

Mam takie pytanie gdyż niedawno w ramach wiosennych porządków auto pojechało na stację diagnostyczną i wykazało martwe 2 wahacze górne z prawej strony, końcówkę drążka i same drążki.

Amorki przód 67/68% tył 76/77%.

Tydzień wcześniej zamontowaliśmy dwie nowe oponki z przodu, oczywiście wyważone i nie było żadnego bicia.

Wahacze zostały wymienione, drążki i końcówki, zbieżność ustawiona.

Jak jadę autem na wprost słychać niemiłosierne bicie koła. Największa głupota jest że gdy zaczynam skręcać kierownicą w prawo to bicie zanika. Gdy zaczynam skręcać w lewo nasila się i robi naprawdę dokuczliwe. Nie słychać żadnych skrzypień ani temu podobnych.

Tarcze hamulcowe z klockami założone rok temu (Ate Power Disc). Ostatnio zauważyłem że strasznie pylą.

Czy macie drodzy koledzy i koleżanki jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny tego stanu ?

Dodam że przed robotą z zawieszeniem nie było słychać tego bicia, kierownica była przekrzywiona w jedną stronę. Podczas zbieżności wszystko ustawiono przy pomocy blokady aby się nie przemieściła.

Ojciec dzisiaj pojechał do dwóch warsztatów i po badaniu wyszło że zbieżność jest prawidłowa.

Przekopałem trochę informacji w necie i moje podejrzenia padają w kierunku:

1) uszkodzenie, skrzywienie tarczy bądź bicie klocków nierówno ścierających się

2) zużyte łożysko które ujawniło się po prawidłowym ustawieniu zbieżności

3) złe zamontowanie tarczy ??

4) skrzywiona felga która również po prawidłowym ustawieniu zbieżności zawodzi


Bardzo proszę o pomoc gdyż nie chciałbym uszkodzić/ wyząbkować nowych opon bądź innych elementów.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 kwie 2011, 20:41

lightfighter87 pisze:Jak jadę autem na wprost słychać niemiłosierne bicie koła. Największa głupota jest że gdy zaczynam skręcać kierownicą w prawo to bicie zanika. Gdy zaczynam skręcać w lewo nasila się i robi naprawdę dokuczliwe. Nie słychać żadnych skrzypień ani temu podobnych.
lightfighter87, mógłbys napisać w jaki sposób słychać bicie ???

Nie moge zrozumieć o co Ci chodzi bo piszesz, że nie słychać "skrzypien ani temu podobnych". Wiec jak słychac to bicie ???

IMO można bicie zmierzyc, bo jest to jakas wartość geometryczna, mierzalna czujnikiem zegarowym, suwmiarką itp. I jak bicie jest to jest ! A nie że jak jedziesz na wprost to jest a jak skręcasz to nie ma ! Chyba, że jedziesz wozem drabiniastym na żelaznych kołach ? :)
Jak byś chciał to zmierzyc w czasie jazdy ?

Może słyszysz jakieś np. buczenie ??? Jezeli jest to buczenie to pierwsze wskazanie jest na łożysko koła <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 26 kwie 2011, 23:05

lightfighter87, postaraj się jaśniej wytłumaczyć co masz na myśli przez "bicie".

Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lightfighter87 » 27 kwie 2011, 08:12

Chodzi o to jakby ktoś cyklicznie uderzał w koło w miarę nabierania prędkości.

Najprościej mogę to przyrównać siedząc przy kompie jakby ktoś uderzał w biurko całą powierzchnią dłoni co raz szybciej (dźwięk jest tylko bardziej głuchy). Brzmi to irracjonalnie ale tylko taki sposób przychodzi mi do głowy.

Buczenia nie słyszałem aczkolwiek dla pewności wsłucham się jeszcze raz.

Następnie odkręcę koło i sprawdzę osadzenie tarczy oraz czy nic tam nie wpadło.

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 27 kwie 2011, 09:34

jak odkręcisz koło poruszaj tarczą hamulcową może coś pod nią podeszło choć ja obstawiam na opony albo się rozwarstwiła albo jest przehamowana

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 27 kwie 2011, 13:09

lightfighter87, dobrze zabezpiecz tylne koła przed przesunięciem i podnieś cały przód w powietrze. Najpierw rękoma pokręć kołem przy różnie skręconych kołach i spr.czy coś nie ociera/bije. Jak będzie słabo albo nie wykryjesz nic to na odpalonym silniku wrzuć I albo II bieg i pozwól żeby się koła kręciły i kręć kierownicą.
W ten sposób nawet samemu zdiagnozujesz czy problem jest z tarczą, piastą, felgą, itp.

Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lightfighter87 » 27 kwie 2011, 20:04

Sprawdziłem dzisiaj łożyska, ruszałem kołem i kołami na wszystkie strony, nie słychać żeby coś latało itp.(obok stoi auto mojego dziadka w którym jest wybite łożysko dlatego mam jakieś porównanie). Obstukałem tarcze, trochę syfu odpadło no ale idąc dalej patrzyłem czy opony nie mają bąbli albo śladów nierównego ścierania. Nic takiego nie było.

Dwie rzeczy zwróciły moją uwagę: z racji tego że na tarczach są nacięcia, jedna tarcza ma takowe, druga zaś starte. Idąc tym tropem przyuważyłem zużyte gumki (zestaw naprawczy do tłoczka). Tłoczek do sprawdzenia - może nie odbijać do końca i stąd większe zużycie jednej tarczy od drugiej.

Jutro zastosuje się do pomysłu MONEERA z podniesieniem przodu auta. Wcale bym się nie zdziwił gdyby wyszło na jaw że wulkanizator nie powiedział nam o fakcie skrzywienia felgi (pomimo wyważenia).

Powoli ale do przodu. Jutro część dalsza sprawozdania. Dziękuję za pomysły i podpowiedzi !!!!

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 27 kwie 2011, 20:28

lightfighter87 pisze:Jutro zastosuje się do pomysłu MONEERA z podniesieniem przodu auta.
Daj znać co wyszło... jeszcze podpowiem taką rzecz: poluzuj śruby koła jeszcze jak będzie na ziemii -jak będziesz musiał się zaglębiać w diagnozę to wówczas odkręcisz śruby w powietrzu i zdejmiesz koło, żeby odsłonic tarczę/piastę (bez ponownego obniżania przodu).
3mam kciuki i uważaj na paluchy! ;)

Awatar użytkownika
arisek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 02 cze 2008, 13:14
Lokalizacja: Żary

Post autor: arisek » 27 kwie 2011, 22:18

Ja miałem podobny problem tylko z tylnim kołem takie bicie jakby opona albo felga była walnięta i ten dzwięk masakra,
łożysko się nie grzało ani luzu nie było a jednak kupiłem łożysko i postanowiłem wymienić i po ściągnięciu piasty łożysko się wysypało, po wymianie jak ręką odjoł też sprawdzałem tarcze i klocki i przeguby a to okazało się że łożysko więc powodzonka :)

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 28 kwie 2011, 15:35

do łożyska pasowałaby informacja, że przy skręcie w prawo bicie cichnie a przy skręci w lewo nasila się - skręcając w prawo odciążasz prawe koło, w lewo - dociążasz - więc prawdopodobnie jest problem z prawym łożyskiem. Pisze prawdopodobnie bo przez net wszystko jest prawdopodobne.. pewne będzie tak jak kolega wyrzej napisał - jak ci się przy demontażu łożysko ze zwrotnicy wysypie ;-)
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

Awatar użytkownika
tomowalk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 13 cze 2009, 18:04
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: tomowalk » 11 lip 2011, 18:35

Witam wszystkich!! To samo i u mnie wymieniłem wszystkie wahacze, końcówki drążków łączniki stabilizatora. I też czuję bicie koła i lekki szum. jak jadę prosto to lekko wyje jak skręce w prawo to cichnie. opony zmienione koła wywarzone. nie ustawiałem jeszcze zbierzności bo spec powiedział że jak bije i wyje to łożysko. dodam jeszcze że w ciągu tygodnia felgi zrobiły się czerne jakieś upylone. byłem u mechanika przejechał się i postawił na łożysko. Tylko pytanie łożysko muszę kupić z piastą co na cztery śruby się mocuje czy można kupić same łożysko. A może ktoś zna wymiary tego łożyska może od czegoś bedzie pasowało.

Awatar użytkownika
leszek90_1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
Lokalizacja: Frampol

Post autor: leszek90_1990 » 11 lip 2011, 20:21

łożysko z piasty sie wyprasowuje i same łożysko w sklepie sobie kupisz:) pewnie tanie nie będzie ale jak ma pomoc to trzeba zakupić:)
<<<Samochód który daje radość z jazdy>>>

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 12 lip 2011, 22:00

jak buczy i po zmianie toru jazdy cichnie to na pewno łożysko tak jak powiedział mechanik, w każdym sklepie czy hurtowni motoryzacyjnej dadzą odpowiednie łożysko ale są też wyspecjalizowane sklepy zajmujące się tylko i wyłącznie łożyskami, które też mają katalogi motoryzacyjne na podstawie których dobiorą odpowiedni rozmiar. dla pewności poszukaj w necie tam jest wszystko i na pewno na forum też znajdziesz. trochę chęci.

Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lightfighter87 » 06 mar 2012, 15:03

Co by inni mogli z tego skorzystać, przyczyną masakrycznego bicia było zużyte łożysko w prawym kole. Przy okazji wyszło że wahacze dolne miały dość, tzn. tuleja na bananie była rozdarta a sworzeĂą na wahaczu prostym latał jak chciał. Profilaktycznie wziąłem też na warsztat piastę i ona również została wymieniona.

Problem zniknął, aczkolwiek zastanawiam się nad zmianą łożyska w lewym kole, gdyż niebawem będą zakładane nowe tarcze i klocki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja