[a6/c4 2.5 TDI] wentylator/silnik dmuchawy
[a6/c4 2.5 TDI] wentylator/silnik dmuchawy
witam!
przestal mi dzialac nadmuch w aucie.....moge dac na climatronicu wszystkie kreski, a tu ani troche nie bedzie dmuchac
czy moze mi ktos powiedziec gdzie znajduje sie ten wentylator do wymiany???
czy jest on gdzies pod schowkiem pasazera, czy znajduje sie gdzies na podszybiu.....
audi c4/a6 95r 2.5 TDI
dzieki za wszelki info jak to zdemontowac.
przestal mi dzialac nadmuch w aucie.....moge dac na climatronicu wszystkie kreski, a tu ani troche nie bedzie dmuchac
czy moze mi ktos powiedziec gdzie znajduje sie ten wentylator do wymiany???
czy jest on gdzies pod schowkiem pasazera, czy znajduje sie gdzies na podszybiu.....
audi c4/a6 95r 2.5 TDI
dzieki za wszelki info jak to zdemontowac.
tak jestem pewien ze to wentylator, climatronic mialem na podmianke i jest OK.
na 100% wentylator bo juz sie prawie dostalem do niego i jak go zakrece srukokretem to zaczyna dmuchac dmuchawa...
tylko jak go wlasnie wyciągnac z tej duzej plastikowej obudowy???
na 100% wentylator bo juz sie prawie dostalem do niego i jak go zakrece srukokretem to zaczyna dmuchac dmuchawa...
tylko jak go wlasnie wyciągnac z tej duzej plastikowej obudowy???
QUATTRO SERVICE Kraków, ul. Malwowa 14
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
C4 A6 2.5TDI
miliard PS'ów :D
>>>było<<<
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Audi A4/B6 Avant 1.9TDI Quattro by COMP_Sport
>>>JEST<<<
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
C4 A6 2.5TDI

miliard PS'ów :D
>>>było<<<
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Audi A4/B6 Avant 1.9TDI Quattro by COMP_Sport
>>>JEST<<<
Witam.
Jezeli twierdzisz, ze jak go pchniesz śrubokrętem to chodzi, to masz ten prolem co ja.
Trzeba go obejrzec, byc moze wyrobiły się tuleje i uzwojenie ociera o stojan (chyba to tak sie nazywa). Albo juz sie przetarło i trzeba wszystko wymienic, albo tylko same tulejki.
Tyle co wiem to napisałem. To pewie niewiele ale sie starałem:)
Ale jak sie dostać do wentylatora (dmuchawy)? Tzn. co rozebrać zeby to sprawnie poszła ewentualna wymiana. Proszę o poradę.
Jezeli twierdzisz, ze jak go pchniesz śrubokrętem to chodzi, to masz ten prolem co ja.
Trzeba go obejrzec, byc moze wyrobiły się tuleje i uzwojenie ociera o stojan (chyba to tak sie nazywa). Albo juz sie przetarło i trzeba wszystko wymienic, albo tylko same tulejki.
Tyle co wiem to napisałem. To pewie niewiele ale sie starałem:)
Ale jak sie dostać do wentylatora (dmuchawy)? Tzn. co rozebrać zeby to sprawnie poszła ewentualna wymiana. Proszę o poradę.
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Mam dokładnie ten sam problem kolego! Sprawa wygląda tak, że może to być wina szczotek silnika - u mnie gdy się "puknie" z silniczek czy też całą dmuchawę silnik zaczyna działać, u mnie czasem nawet zaczynało działać, gdy się mocniej stuknęło drzwiami :mrgreen:
Ja właśnie również mam zamiar dobrać się do tego silniczka, jednak na razie z braku czasu tam jakoś specjalniej nie zaglądałem. Czy udało już się Tobie wymontować ten silniczek? Pozdrawiam!
Ja właśnie również mam zamiar dobrać się do tego silniczka, jednak na razie z braku czasu tam jakoś specjalniej nie zaglądałem. Czy udało już się Tobie wymontować ten silniczek? Pozdrawiam!
No nie całkiem.
Jest naprawdę ciężko. Zrobiłem z bratem mały hardcore. Zycieliśmy obudowę fleksem:) Dopiero wtedy byliśmy w stanie go wyjąć. Później już łatwo:) Poz złożeniu wszystkiego elegancko okleiliśmy go taką gąbkową taśmą, że nawet nie widać sladów roboty, Zresztą i tak wszystko jest pod obudową.
Teraz wszystko ok. Gdyby udało Ci się dotrzeć w normalny sposób daj znać, albo opisz twoja pracę na forum.
Pozdrawiam.
Jest naprawdę ciężko. Zrobiłem z bratem mały hardcore. Zycieliśmy obudowę fleksem:) Dopiero wtedy byliśmy w stanie go wyjąć. Później już łatwo:) Poz złożeniu wszystkiego elegancko okleiliśmy go taką gąbkową taśmą, że nawet nie widać sladów roboty, Zresztą i tak wszystko jest pod obudową.
Teraz wszystko ok. Gdyby udało Ci się dotrzeć w normalny sposób daj znać, albo opisz twoja pracę na forum.
Pozdrawiam.
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Panowie, wczoraj rozwiązałem swój problem z ogrzewaniem! Sprawa jest na prawdę bardzo prosta - zajęło mi to jakieś 30 minut, banalnie proste!
Na wstępie przypomnę, że u mnie usterka ogrzewania polegała na tym, że nadmuch raz działał, a raz nie. Zwykle pomagało "puknięcie" w silnik lub całą nagrzewnicę pod maską (podszybie) i silnik zwyczajnie ruszał, natomiast w ostatnim czasie po stuknięciu silnik chodził, jednak po krótkim czasie zwalniał - jego obroty spadały aż do całkowitego zatrzymania. Męczyłem się z tą bzdurną usterką chyba ze 2,5 miesiąca co raz to otwierając maskę i waląc w nagrzewnicę... no, ale to już historia :mrgreen: , na szczęście!
W wymontowaniu silnika dmuchawy pomógł mi plik, który znalazłem gdzieś w necie:
http://www.uploader.pl/?d=B79D6B701 - budowa całego systemu ogrzewania w A6/C4
Sposób demontażu i montażu silnika dmuchawy przedstawiony jest jasno na str. 80-21.
Ponieważ w moim A6 (C4) nie ma klimy, więc sprawę rozpocząłem od zdemontowania obudowy filtra przeciwpyłkowego (kabinowego) - jest ona zamocowana jedynie "na zatrzaskach". Następnie trzeba odłączyć linkę, która zamyka i otwiera klapę wlotu powietrza do dmuchawy i odkręcić okrągłu wlot powietrza (3 wkręty). I w tym momencie mamy już dostęp do wirnika z silnikiem, które stanowią jedną całość. Następnie stojąc na wprost dmuchawy po jej prawej stronie należy odłączyć przewód zasilający silnik, zdjąć metalowy pierścień mocujący i podkładkę i praktycznie to wszystko - wirnik z silnikiem można już wyciągnąć od lewej strony (stojąc na wprost auta), gdzie odkręcaliśmy okrągły wlot.
Na prawdę sprawa banalnie prosta i zajęło mi to wczoraj max. 30 minut razem ze złożeniem!
Problem z silnikiem dmuchawy polegał na tym, iż komutator ("bieżnia", do której przylegają szczotki) był bardzo brudny i zaśniedziały - przeczyściłem go przy pomocy paska papieru ściernego i płaskiego śrubokręta. ÂŚmiga i dmucha aż miło! :mrgreen:
To tyle, mam nadzieję że pomogłem... :mrgreen:
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy A6!
Na wstępie przypomnę, że u mnie usterka ogrzewania polegała na tym, że nadmuch raz działał, a raz nie. Zwykle pomagało "puknięcie" w silnik lub całą nagrzewnicę pod maską (podszybie) i silnik zwyczajnie ruszał, natomiast w ostatnim czasie po stuknięciu silnik chodził, jednak po krótkim czasie zwalniał - jego obroty spadały aż do całkowitego zatrzymania. Męczyłem się z tą bzdurną usterką chyba ze 2,5 miesiąca co raz to otwierając maskę i waląc w nagrzewnicę... no, ale to już historia :mrgreen: , na szczęście!
W wymontowaniu silnika dmuchawy pomógł mi plik, który znalazłem gdzieś w necie:
http://www.uploader.pl/?d=B79D6B701 - budowa całego systemu ogrzewania w A6/C4
Sposób demontażu i montażu silnika dmuchawy przedstawiony jest jasno na str. 80-21.
Ponieważ w moim A6 (C4) nie ma klimy, więc sprawę rozpocząłem od zdemontowania obudowy filtra przeciwpyłkowego (kabinowego) - jest ona zamocowana jedynie "na zatrzaskach". Następnie trzeba odłączyć linkę, która zamyka i otwiera klapę wlotu powietrza do dmuchawy i odkręcić okrągłu wlot powietrza (3 wkręty). I w tym momencie mamy już dostęp do wirnika z silnikiem, które stanowią jedną całość. Następnie stojąc na wprost dmuchawy po jej prawej stronie należy odłączyć przewód zasilający silnik, zdjąć metalowy pierścień mocujący i podkładkę i praktycznie to wszystko - wirnik z silnikiem można już wyciągnąć od lewej strony (stojąc na wprost auta), gdzie odkręcaliśmy okrągły wlot.
Na prawdę sprawa banalnie prosta i zajęło mi to wczoraj max. 30 minut razem ze złożeniem!
Problem z silnikiem dmuchawy polegał na tym, iż komutator ("bieżnia", do której przylegają szczotki) był bardzo brudny i zaśniedziały - przeczyściłem go przy pomocy paska papieru ściernego i płaskiego śrubokręta. ÂŚmiga i dmucha aż miło! :mrgreen:
To tyle, mam nadzieję że pomogłem... :mrgreen:
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy A6!
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 sty 2009, 23:07
- Lokalizacja: Sierakowice
Witam
Mam problem jak podłaczę Vag to mi wyskakuje błąd;
1273 Silnik dmuchawy-V2
różnica dorególowania
Dostalem sie do silnika od dmuchawy , jak podlacze jeden kabel plusowy od akumulatora
do wentylatora dmuchawy to wszystko dziala nawet panel sterowania moge
ustawiac obroty przelaczac dol gora . Czyli wedlug mnie nie dochodzi
prad ( plus ) z tego co wyczytalem to on jest na stale podlaczone.
Pytanko jaka morze byc awaria ze nie dochodzi prad ( plus ) do silnika dmuchawy bezpieczniki sa dobre
, skad ten kabel wychodzi od komory silnika czy od bezpiecznikow
Jak ktoś wie jak to naprawić proszę o odpowiedz dziękuję
Mam problem jak podłaczę Vag to mi wyskakuje błąd;
1273 Silnik dmuchawy-V2
różnica dorególowania
Dostalem sie do silnika od dmuchawy , jak podlacze jeden kabel plusowy od akumulatora
do wentylatora dmuchawy to wszystko dziala nawet panel sterowania moge
ustawiac obroty przelaczac dol gora . Czyli wedlug mnie nie dochodzi
prad ( plus ) z tego co wyczytalem to on jest na stale podlaczone.
Pytanko jaka morze byc awaria ze nie dochodzi prad ( plus ) do silnika dmuchawy bezpieczniki sa dobre
, skad ten kabel wychodzi od komory silnika czy od bezpiecznikow
Jak ktoś wie jak to naprawić proszę o odpowiedz dziękuję