Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6/c4 2.5 TDI] wentylator/silnik dmuchawy

Elektryka
ODPOWIEDZ
adamos85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 18 wrz 2008, 16:45
Lokalizacja: KrK

[a6/c4 2.5 TDI] wentylator/silnik dmuchawy

Post autor: adamos85 » 18 wrz 2008, 16:59

witam!

przestal mi dzialac nadmuch w aucie.....moge dac na climatronicu wszystkie kreski, a tu ani troche nie bedzie dmuchac

czy moze mi ktos powiedziec gdzie znajduje sie ten wentylator do wymiany???
czy jest on gdzies pod schowkiem pasazera, czy znajduje sie gdzies na podszybiu.....
audi c4/a6 95r 2.5 TDI

dzieki za wszelki info jak to zdemontowac.

adamos85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 18 wrz 2008, 16:45
Lokalizacja: KrK

Post autor: adamos85 » 18 wrz 2008, 22:49

tak jestem pewien ze to wentylator, climatronic mialem na podmianke i jest OK.
na 100% wentylator bo juz sie prawie dostalem do niego i jak go zakrece srukokretem to zaczyna dmuchac dmuchawa...

tylko jak go wlasnie wyciągnac z tej duzej plastikowej obudowy???
QUATTRO SERVICE Kraków, ul. Malwowa 14
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
C4 A6 2.5TDI :)
miliard PS'ów :D
>>>było<<<
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Audi A4/B6 Avant 1.9TDI Quattro by COMP_Sport
>>>JEST<<<

sztywny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 wrz 2008, 09:51
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: sztywny » 22 wrz 2008, 13:36

Witam.

Jezeli twierdzisz, ze jak go pchniesz śrubokrętem to chodzi, to masz ten prolem co ja.
Trzeba go obejrzec, byc moze wyrobiły się tuleje i uzwojenie ociera o stojan (chyba to tak sie nazywa). Albo juz sie przetarło i trzeba wszystko wymienic, albo tylko same tulejki.
Tyle co wiem to napisałem. To pewie niewiele ale sie starałem:)

Ale jak sie dostać do wentylatora (dmuchawy)? Tzn. co rozebrać zeby to sprawnie poszła ewentualna wymiana. Proszę o poradę.

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Imię: Mariusz
Rocznik: 2010
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 28 sty 2009, 10:09

Mam dokładnie ten sam problem kolego! Sprawa wygląda tak, że może to być wina szczotek silnika - u mnie gdy się "puknie" z silniczek czy też całą dmuchawę silnik zaczyna działać, u mnie czasem nawet zaczynało działać, gdy się mocniej stuknęło drzwiami :mrgreen:
Ja właśnie również mam zamiar dobrać się do tego silniczka, jednak na razie z braku czasu tam jakoś specjalniej nie zaglądałem. Czy udało już się Tobie wymontować ten silniczek? Pozdrawiam!

sztywny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 wrz 2008, 09:51
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: sztywny » 28 sty 2009, 18:19

No nie całkiem.
Jest naprawdę ciężko. Zrobiłem z bratem mały hardcore. Zycieliśmy obudowę fleksem:) Dopiero wtedy byliśmy w stanie go wyjąć. Później już łatwo:) Poz złożeniu wszystkiego elegancko okleiliśmy go taką gąbkową taśmą, że nawet nie widać sladów roboty, Zresztą i tak wszystko jest pod obudową.
Teraz wszystko ok. Gdyby udało Ci się dotrzeć w normalny sposób daj znać, albo opisz twoja pracę na forum.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Imię: Mariusz
Rocznik: 2010
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 29 sty 2009, 09:37

Panowie, wczoraj rozwiązałem swój problem z ogrzewaniem! Sprawa jest na prawdę bardzo prosta - zajęło mi to jakieś 30 minut, banalnie proste!

Na wstępie przypomnę, że u mnie usterka ogrzewania polegała na tym, że nadmuch raz działał, a raz nie. Zwykle pomagało "puknięcie" w silnik lub całą nagrzewnicę pod maską (podszybie) i silnik zwyczajnie ruszał, natomiast w ostatnim czasie po stuknięciu silnik chodził, jednak po krótkim czasie zwalniał - jego obroty spadały aż do całkowitego zatrzymania. Męczyłem się z tą bzdurną usterką chyba ze 2,5 miesiąca co raz to otwierając maskę i waląc w nagrzewnicę... no, ale to już historia :mrgreen: , na szczęście!

W wymontowaniu silnika dmuchawy pomógł mi plik, który znalazłem gdzieś w necie:
http://www.uploader.pl/?d=B79D6B701 - budowa całego systemu ogrzewania w A6/C4

Sposób demontażu i montażu silnika dmuchawy przedstawiony jest jasno na str. 80-21.

Ponieważ w moim A6 (C4) nie ma klimy, więc sprawę rozpocząłem od zdemontowania obudowy filtra przeciwpyłkowego (kabinowego) - jest ona zamocowana jedynie "na zatrzaskach". Następnie trzeba odłączyć linkę, która zamyka i otwiera klapę wlotu powietrza do dmuchawy i odkręcić okrągłu wlot powietrza (3 wkręty). I w tym momencie mamy już dostęp do wirnika z silnikiem, które stanowią jedną całość. Następnie stojąc na wprost dmuchawy po jej prawej stronie należy odłączyć przewód zasilający silnik, zdjąć metalowy pierścień mocujący i podkładkę i praktycznie to wszystko - wirnik z silnikiem można już wyciągnąć od lewej strony (stojąc na wprost auta), gdzie odkręcaliśmy okrągły wlot.

Na prawdę sprawa banalnie prosta i zajęło mi to wczoraj max. 30 minut razem ze złożeniem!

Problem z silnikiem dmuchawy polegał na tym, iż komutator ("bieżnia", do której przylegają szczotki) był bardzo brudny i zaśniedziały - przeczyściłem go przy pomocy paska papieru ściernego i płaskiego śrubokręta. ÂŚmiga i dmucha aż miło! :mrgreen:

To tyle, mam nadzieję że pomogłem... :mrgreen:

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy A6!

sztywny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 wrz 2008, 09:51
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: sztywny » 30 sty 2009, 15:32

Tyle ze jak jest klima, to juz jest więcej roboty:(
Pliczek naprwdę pomocny
Następnym razem napewno skorzystam:)
Dzięki

davidos82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 18 sty 2009, 01:00
Lokalizacja: Okolice Polkowic

Post autor: davidos82 » 30 sty 2009, 23:04

Mam ten sam problem z nadmuchem tylko, że w C5, ale jak ponad miesiąc temu puknąłem w silnik dmuchawy to do dzisiaj chodzi, ale czasami ( zwłaszcza na dwóch, trzech kreskach nadmuchu) słychać pisk z dmuchawy czy według Was też cała dmuchawa nadaje sie do wymiany ??

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Imię: Mariusz
Rocznik: 2010
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 31 sty 2009, 09:21

Do ewentualnej wymiany masz jedynie silnik dmuchawy. Ja jednak spróbowałbym go wymontować i przejrzeć, może sprawdzić czy wirnik nie ma luzu na tulejkach i przesmarować je jakimś płynnym smarem typu WD40.

teodor2424
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 30 sty 2009, 23:07
Lokalizacja: Sierakowice

Post autor: teodor2424 » 31 sty 2009, 09:56

Jeżeli ktoś potrzebuje to akurat mam Sprawny na sprzedaż silnik dmuchawy razem z całą obudową tylko przykręcić.
Do A6 C5 99r
mogę oddać dla klubowiczów za symboliczne 50zł

Awatar użytkownika
Stanllejj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 28 maja 2009, 14:12
Lokalizacja: slaskie

Post autor: Stanllejj » 22 paź 2009, 19:39

Witam
Mam problem jak podłaczę Vag to mi wyskakuje błąd;
1273 Silnik dmuchawy-V2
różnica dorególowania
Dostalem sie do silnika od dmuchawy , jak podlacze jeden kabel plusowy od akumulatora
do wentylatora dmuchawy to wszystko dziala nawet panel sterowania moge
ustawiac obroty przelaczac dol gora . Czyli wedlug mnie nie dochodzi
prad ( plus ) z tego co wyczytalem to on jest na stale podlaczone.
Pytanko jaka morze byc awaria ze nie dochodzi prad ( plus ) do silnika dmuchawy bezpieczniki sa dobre
, skad ten kabel wychodzi od komory silnika czy od bezpiecznikow
Jak ktoś wie jak to naprawić proszę o odpowiedz dziękuję

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja