Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] Nie odpala

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
matix250
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 kwie 2008, 03:41
Lokalizacja: gdansk

[ A6 C5 2.5 Tdi] Nie odpala

Post autor: matix250 » 09 kwie 2011, 17:24

Witam.Panowie jest taki problem ,postaram sie opisac od poczatku jak było.
Autko od jakiegos miesiaca zaczeło przerywac podczas jazdy ,a nawet potrafiło zgasnac.Po zgasnieciu normalnie odpalało i jechało dalej,wiec zaprowadziłem do serwisu i nic nie znalezli.Odebrałem autko i na drugi dzien to samo wiec zaprowadziłem audi drugi raz,i tez nic nie znalezli,twierdzac ze wszystko jest ok.Dzisiaj wsiadam rano do autka i nic tylko załapało i dalsze proby odpalenia były bezskuteczne.Wiec podniosłem maske i od razu widze wielki bąbel powietrza w przewodzie paliwowym,ale ten bąbel był od połowy wezyka i dalej nie było ropy.Wiec sobie mysle ze sie zapowietrzyl,ale najpierw sprawdziłem pompke w baku czy napelnia komore ,pompka chodzila.Wiec razem ze szwagrem odkrecamy przewody wysokiego cisnienia i krecimy ,i oczy wielkie bo z zadnego przewodu nie ma ropy ,nawet kropelki,nawet w tym przezroczystym przewodzie nic sie nie zmieniało (ropa z bablem stała w miejscu).Wiec odkrecilismy przewody od filtra z mysla ze filter sie zapchał ale dmuchnelismy w niego i sikneła ropa,wiec filter drozny.Zapomniał bym o najwazniejszym na vagu zero błedow. I teraz pytanie czy to juz koniec pompy czy moze jeszcze jest jakis sposob na ta bolaczke.Prosze o porady w tym temacie.Przebieg auta 250 tys.

Awatar użytkownika
jaro1976
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:17
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: jaro1976 » 10 kwie 2011, 15:35

Poczkałby z pompą. Uszkodzona pompa daje błędy.

Odłącz przewody zasilające : wychodzący i wchodzący z filtra i włącz sie tam pompką paliwową (taka gruszka , dostepna w każym sklepie za 20 zl) pomoże to odpowietrzyć pompe.
Wymieniłbym też ten zaworek na filtrze.(nowy o-ring koniecznie).[/fade]

harbuz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:45
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: harbuz » 10 kwie 2011, 18:28

jaro1976 pisze:Poczkałby z pompą. Uszkodzona pompa daje błędy.

Odłącz przewody zasilające : wychodzący i wchodzący z filtra i włącz sie tam pompką paliwową (taka gruszka , dostepna w każym sklepie za 20 zl) pomoże to odpowietrzyć pompe.
Wymieniłbym też ten zaworek na filtrze.(nowy o-ring koniecznie).[/fade]
Pompka nic nie da, bo jak już było raz to i będzie drugi. Rano leci gość do roboty, ale musi wstać wcześniej, bo będzie pompował? <radocha>
Z tym zaworkiem to sobie daj spokój. Ja miałem taki sam problem i męczył mnie 2 miesiące. Efekt taki, że pompa padła :( .
Nie musi to akurat być taki sam przypadek, ale trzeba to tak zrobić, żeby nie popadać w koszta.
Nalej do przewodu zasilania ropy i połącz przewody na filtrze na krótko. Wyeliminujesz zaworek i koszt 140-170 zł. w salonie.
Polataj dwa dni i będziesz widział, czy to jest to?
Następny krok to wymiana przewodów i zacisków. Koszt 30 zł. Jak to nie da rady pompa do sprawdzenia. Pozdawiam.

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 10 kwie 2011, 18:32

harbuz pisze:
jaro1976 pisze:Poczkałby z pompą. Uszkodzona pompa daje błędy.

Odłącz przewody zasilające : wychodzący i wchodzący z filtra i włącz sie tam pompką paliwową (taka gruszka , dostepna w każym sklepie za 20 zl) pomoże to odpowietrzyć pompe.
Wymieniłbym też ten zaworek na filtrze.(nowy o-ring koniecznie).[/fade]
Pompka nic nie da, bo jak już było raz to i będzie drugi. Rano leci gość do roboty, ale musi wstać wcześniej, bo będzie pompował? <radocha>
Z tym zaworkiem to sobie daj spokój. Ja miałem taki sam problem i męczył mnie 2 miesiące. Efekt taki, że pompa padła :( .
Nie musi to akurat być taki sam przypadek, ale trzeba to tak zrobić, żeby nie popadać w koszta.
Nalej do przewodu zasilania ropy i połącz przewody na filtrze na krótko. Wyeliminujesz zaworek i koszt 140-170 zł. w salonie.
Polataj dwa dni i będziesz widział, czy to jest to?
Następny krok to wymiana przewodów i zacisków. Koszt 30 zł. Jak to nie da rady pompa do sprawdzenia. Pozdawiam.
tez tak myśle , po co se koszta robić , choć jak to nie będzie to , to i tak koszta będa , taki urok audi tu prawie zawsze są koszta :)
choć wygoda i itp sa warte dużo :)
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 10 kwie 2011, 19:10

matix250- wygląda niestety na wewnętrzne rozszczelnienie pompy, a takiego czegoś ECU nie wykryje :(
Możesz spróbować sposobu kolegi harbuz-a, ale myślę że nic to nie da :( .
Sam napisałeś
nawet w tym przezroczystym przewodzie nic sie nie zmieniało (ropa z bablem stała w miejscu)
a więc odpowiedź jak dla mnie jest jedna- pompka na stół :( (sprawna pompa powinna ten bąbel wciągnąć i wypluć w powrót).

matix250
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 kwie 2008, 03:41
Lokalizacja: gdansk

Post autor: matix250 » 10 kwie 2011, 19:55

No własnie tez tak myslałem ze nawet jak zapowietrzona to powinna zassać nawet powietrze a ona nic nie robi.Ale jutro spróbuje odpowietrzyć,dla własnego spokoju i dla waszej informacji,moze cos to da.Dzisiaj kompletowałem sprzet do odpowietrzenia bo nie wiedziałem jak go stworzyć :) .A jeszcze jedno zapomniałem napisac ze przed zgasnieciem wydobawał sie taki pojedynczy stuk jakby cos przeskoczyło w silniku.To był taki stuk ,jak silnik jest zimny i zrobi mu sie przygazowke do 2100 obrotow i spadaja obroty to jest taki pojedynczy stuk,niewiem jak to konkretnie napisac tak jakby cos sie przełaczało.Ale zakreciłem mam nadzieje ze wiecie o co chodzi z tym ostatnim zdaniem <rotfl>.Zapomniłem dodac ze zaworek na filtrze nowy z aso zakupiony 1 miesiac temu.

No i pompa padła nie dało rady jej odpowietrzyc zaprowadziłem do serwisu i tam stwierdzili ze umarła :( .Zamówiłem pompę z dieseltechnika mam nadziej ze dokonałem własciwego wyboru.Co sądzicie o tej firmie?

[ Dodano: 2011-04-14, 20:22 ]
Witam sorry że post pod postem.
Mam takie pytanie zamówiłem pompę z diesel technika, przyszła pompa ale jest te kółko od paska nie zabezpieczone niczym (można nim kręcic).Czy ono nie powinno być zbezpieczone zeby sie nie przestawiła,czy serwis ja ustawi?

[ Dodano: 2011-04-16, 10:07 ]
Sprawa rozwiazana padła pompa juz wymieniona autko smiga.\
Pompa z dieseltechnika koszt 1980+500zł kaucja +400 robocizna.
Robocizna w aso.
pozdrawiam wiadomosc dla potomnych

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja