[ A6 C4+Lpg] Ciśnienie oleju??
[ A6 C4+Lpg] Ciśnienie oleju??
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem A6 2.6 quattro z gazem BRC kupowalem to auto w zime dokładnie w styczniu i wszystko było dobrze aż do teraz jak sie zrobiło ciepło.
Mianowicie mam pytanie ile stopni ma mieć olej ( według wskazań licznika na desce)?? U mnie dochodzi prawie do 130 stopni, moze tak z 3mm przed sie zatrzymuje wskazowka. I podczas dluzszej normalnej jazdy 100-1200km/h po zwolnieniu lub puszczeniu gazu aby silnikiem zahamować zapala mi sie kontrolka oleju i wykrzyknik od błedow.
Dodam że auto mi sie cały czas gotuje, bo jeden wiatrak nie chodzi, czy to jest przyczyna??
Dziękuje bardzo za odpowiedź, szukałem po forum ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje pytanie, jestem klubowiczem w innej marce aut więc najpierw szukam a potem pisze :D
Od niedawna jestem posiadaczem A6 2.6 quattro z gazem BRC kupowalem to auto w zime dokładnie w styczniu i wszystko było dobrze aż do teraz jak sie zrobiło ciepło.
Mianowicie mam pytanie ile stopni ma mieć olej ( według wskazań licznika na desce)?? U mnie dochodzi prawie do 130 stopni, moze tak z 3mm przed sie zatrzymuje wskazowka. I podczas dluzszej normalnej jazdy 100-1200km/h po zwolnieniu lub puszczeniu gazu aby silnikiem zahamować zapala mi sie kontrolka oleju i wykrzyknik od błedow.
Dodam że auto mi sie cały czas gotuje, bo jeden wiatrak nie chodzi, czy to jest przyczyna??
Dziękuje bardzo za odpowiedź, szukałem po forum ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje pytanie, jestem klubowiczem w innej marce aut więc najpierw szukam a potem pisze :D
temperatura oleju przy mocnym butowaniu u mnie podchodzi do 110, tak normalnie jest dużo niżej, właściwie niewiele podnosi się od początku skali.
Gotuje Ci się i Ty tak jeździsz?
zrób coś z tym bo na silnik napewno nie wpływa dobrze, sprawdź po kolei czy masz płyn, czy układ odpowietrzony, jakaś przyczyna musi być że Ci się gotuje więc zacznij sprawdzać.
Gotuje Ci się i Ty tak jeździsz?
zrób coś z tym bo na silnik napewno nie wpływa dobrze, sprawdź po kolei czy masz płyn, czy układ odpowietrzony, jakaś przyczyna musi być że Ci się gotuje więc zacznij sprawdzać.
Temperatura wody mam cały czas na 90 stopni i jeden wiatrak chodzi na okragło, bo drugi musze wymienić, jest chyba spalony, nawet na krotko nie działa.
A olej przy jeździe 80-90 mam na ok 90 stopni a jak jade te 120km/h to sie podnosi do prawie 130 stopni
i nie wie mo co chodzi z tym że jak zwolnie lub zahamuje to zapala sie kontrolka oleju i błędu. Na kompie niby nic nie pokazuje a ten błąd to doslownie jest na 15 sekund podczas jazdy i potem wraca do normy. W mieście to potrafi mi sie nieraz na każdej krzyżowce zapalać:/ Czy to moze być padnięta pompa oleju?? Czy traci gdzieś ciśnienie??
A olej przy jeździe 80-90 mam na ok 90 stopni a jak jade te 120km/h to sie podnosi do prawie 130 stopni

- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Olej jest, nawet ostatnio lekko przelałem tak z 2mm ponad stan. Był wymieniany razem z filtrami, chociaż innym od kogo sie kupuje to raczej nie mozna wierzyć,ale filtry wyglądają na nowe, chyba że tak umyte. A jak nalali jakiś tani olej z lidla to może sie tak dziać??
A może dlatego że tylko 1 wiatrak dziala? i tu mam pytanie lepiej kupic oryginalny używany wiatrak czy nowy jakiejś firmy "niewiadomo" :D I jak sprawdzić jaki mam kod silnika, bo tak latam po tym forum i nie moge znaleźć na to informacji.
Bo jakby silnik był na wykończeniu, to raczej byłoby go słychać prawda?? A może podjechać i sprawdzić ciśnienie oleju??
A może dlatego że tylko 1 wiatrak dziala? i tu mam pytanie lepiej kupic oryginalny używany wiatrak czy nowy jakiejś firmy "niewiadomo" :D I jak sprawdzić jaki mam kod silnika, bo tak latam po tym forum i nie moge znaleźć na to informacji.
Bo jakby silnik był na wykończeniu, to raczej byłoby go słychać prawda?? A może podjechać i sprawdzić ciśnienie oleju??
Jak masz 2.6 150KM to będzie najprawdopodobniej kod ABC.
Drugi wiatrak nie jest przypadkiem od klimy?
Silnik na wykończeniu nie zawsze będzie słychać, to po prostu zależy od tego co się stało. Słychać to zawory, panewki.
Ciśnienie możesz sprawidzić nie zaszkodzi, coś Ci na pewno powie o kondycji silnika.
Drugi wiatrak nie jest przypadkiem od klimy?
Silnik na wykończeniu nie zawsze będzie słychać, to po prostu zależy od tego co się stało. Słychać to zawory, panewki.
Ciśnienie możesz sprawidzić nie zaszkodzi, coś Ci na pewno powie o kondycji silnika.
Tak mam ABC sprawdziłem w kole zapasowym :D
Wiatrak od klimy byłby na tej samej obudowie na chłodnicy wody?? Bo chłodnica klimy jest z przodu. Moze nie znam sie :D mam to auto od 3 miesięcy
Dzisiaj znowy jechałe mtąsamą trase do bydgoszczy i jak było chłodniej cały czas od 4 do 7 stopni inawet przy jeździe 130 km/h nie zagrzął mi sie, miałe mz 87 stopni a olej ok 110 stopni, wiuęc juz nie wiem co jest, juz zamówiłem całą obudowe z wiatrakami w sobote jak dojdzie bde przekładał zaczne o tego potem termostat zobacze.
A moze i masz racje że na panewkach przepuszcza
Wiatrak od klimy byłby na tej samej obudowie na chłodnicy wody?? Bo chłodnica klimy jest z przodu. Moze nie znam sie :D mam to auto od 3 miesięcy

Dzisiaj znowy jechałe mtąsamą trase do bydgoszczy i jak było chłodniej cały czas od 4 do 7 stopni inawet przy jeździe 130 km/h nie zagrzął mi sie, miałe mz 87 stopni a olej ok 110 stopni, wiuęc juz nie wiem co jest, juz zamówiłem całą obudowe z wiatrakami w sobote jak dojdzie bde przekładał zaczne o tego potem termostat zobacze.
A moze i masz racje że na panewkach przepuszcza

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 22:23
- Lokalizacja: hengelo holandia
kolego może ciśnienie z cylindra idzie ci do układu chłodzenia przyczyna wydmuchana uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica może też być uszkodzona pompa wody warto to sprawdzić bo takie objawy masz ze ciśnienie ci idzie do układu chłodzenia
[ Dodano: 2011-04-14, 23:35 ]
jeszcze jedno możne termostat ci się nie otwiera też możne być taka opcja, może też być ze raz go przegrzałeś i wywaliło płyn chłodniczy i dolałeś ale się nie odpowietrzył okład i będzie wywalał wodę
[ Dodano: 2011-04-14, 23:35 ]
jeszcze jedno możne termostat ci się nie otwiera też możne być taka opcja, może też być ze raz go przegrzałeś i wywaliło płyn chłodniczy i dolałeś ale się nie odpowietrzył okład i będzie wywalał wodę
Mógl być zapowietrzony, wczoraj jeszcze wieczorem lecialem do poznania i dałem jej troche w kość. Ku mojemu zdziwieniu zapaliła sie kontrolka od płynu, zaraz stanąłem i pod maska ani grama wycieku. W oleju nie ma wody ani w zbiorniczku wyrównawczym oleju, moze sie przepchalo, jak jechał mdo domu to juz temp było w granicach tak j kpisałemw poprzednim poscie:
Woda 87 stopni
Olej ok 110
Zobacze co będzie dalej na jutro mi wiatraki nie przyjdą jeszcze al w przyszlym tygodniu to wymienie
Woda 87 stopni
Olej ok 110
Zobacze co będzie dalej na jutro mi wiatraki nie przyjdą jeszcze al w przyszlym tygodniu to wymienie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 gru 2007, 23:45
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
W jednej z moich byłych audiczek było mnóstwo syfu (głównie muchy, komary i inne robale :D ) między chłodnicami (klimy i wodnej) i auto z kolei na mieście grzało się do 130st. w trasie temp.spadała do normy.
U Ciebie wygląda to odwrotnie. Miałem kiedyś 2.8 AAH z przytartymi panewami, wskaźnik pokazywał kiepskie ciśnienie oleju, ale temp.oleju była w normie. Rosła do 130st. jedynie przy mocnym bucie 180-200km/h. Kontrolka oleju zapalała się w okolicach 2000rpm jak zapięty był zbyt wysoki bieg i smarowanie spadało poniżej 2 barów....
Zapinaj manometr i upewnij się co za kwiatki wyjdą. Może być zapowietrzony układ, wadliwy termostat, pompa wody...trudno tak coś więcej doradzić przez neta
U Ciebie wygląda to odwrotnie. Miałem kiedyś 2.8 AAH z przytartymi panewami, wskaźnik pokazywał kiepskie ciśnienie oleju, ale temp.oleju była w normie. Rosła do 130st. jedynie przy mocnym bucie 180-200km/h. Kontrolka oleju zapalała się w okolicach 2000rpm jak zapięty był zbyt wysoki bieg i smarowanie spadało poniżej 2 barów....
Zapinaj manometr i upewnij się co za kwiatki wyjdą. Może być zapowietrzony układ, wadliwy termostat, pompa wody...trudno tak coś więcej doradzić przez neta

S6 C4 4.2 V8 AEC sedan automat - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
witam
odświeżę troszkę temat ponieważ autor wątku nie przedstawił rozwiązania
jadąc z Warszawy do Wrześni (240km) autostradą A2 ze średnią prędkością 140 - 150 km/h (ok 4000rpm ) temperatura oleju silnikowego w połowie drogi wzrosła z normalnej (połowy pomiędzy 60 a 130 - przy kresce) do prawie 130stopni (wskazówka 2mm poniżej na wskaźniku) temperatura płynu chłodniczego równe 90 stopni przez cały czas trasy
po zwolnieniu do 120 km/h temperatura spadła do właściwej
różne podpowiedzi padały w wątku wraz z uszkodzonymi panewkami
stąd pytanie moje:
1) czy taka podwyższona temperatura ma prawo występować, czy może jest to objaw uszkodzenia jednego z elementów smarowania??
2) czy może jest to spowodowane niewystarczającym chłodzeniem oleju??? (przyznaje że nie wiem jak duże jest tam chłodnica oleju) - wszystkie pozostałe chłodnice klimy i wody są czyste
obecnie olej mam po wymianie jakieś 5 tyś km temu Shell HX7 wraz z nowym filtrem Mann
wycieków szczególnych brak - jedynie lekkie pocenie się przy misce olejowej
olej był sprawdzany przed wyjazdem 3/4 na bagnecie
dodam że wczoraj w nocy wracałem 330 km inną trasą jadąc ok 120 km/h lecz nie jednostajnie (zwalniając przyspieszając) i temp. cały czas w normie
pozdrawiam
odświeżę troszkę temat ponieważ autor wątku nie przedstawił rozwiązania
jadąc z Warszawy do Wrześni (240km) autostradą A2 ze średnią prędkością 140 - 150 km/h (ok 4000rpm ) temperatura oleju silnikowego w połowie drogi wzrosła z normalnej (połowy pomiędzy 60 a 130 - przy kresce) do prawie 130stopni (wskazówka 2mm poniżej na wskaźniku) temperatura płynu chłodniczego równe 90 stopni przez cały czas trasy
po zwolnieniu do 120 km/h temperatura spadła do właściwej
różne podpowiedzi padały w wątku wraz z uszkodzonymi panewkami

1) czy taka podwyższona temperatura ma prawo występować, czy może jest to objaw uszkodzenia jednego z elementów smarowania??
2) czy może jest to spowodowane niewystarczającym chłodzeniem oleju??? (przyznaje że nie wiem jak duże jest tam chłodnica oleju) - wszystkie pozostałe chłodnice klimy i wody są czyste
obecnie olej mam po wymianie jakieś 5 tyś km temu Shell HX7 wraz z nowym filtrem Mann
wycieków szczególnych brak - jedynie lekkie pocenie się przy misce olejowej
olej był sprawdzany przed wyjazdem 3/4 na bagnecie
dodam że wczoraj w nocy wracałem 330 km inną trasą jadąc ok 120 km/h lecz nie jednostajnie (zwalniając przyspieszając) i temp. cały czas w normie
pozdrawiam