![<mysli> <mysli>](https://a6klub.pl/images/smilies/mysli.gif)
[A6 C5] ÂŹle pali przy zewnętrznej temperaturze powyżej 20 st
[A6 C5] ÂŹle pali przy zewnętrznej temperaturze powyżej 20 st
Witam. Ostatni tydzień i weekend był bardzo ciepły ... i Niuńka zwariowała
. Objaw był następujący - rano po nocy wszystko było OK, odpaliła od kopa. Pojechałem do pracy, zostawiłem ją na parkingu w słonecznym miejscu, po pracy wsiadam - nagrzana jak piec (temp zew ~ 30 stC) - odpalam i zonk <szok> zaręciła 5 razy wskoczyła na 350 obrotów, postała tak z 3 sekundy i dopiero wskoczyła na swoje 750 obr/min. Później w ciągu dnia paliła normalnie, ale zauważyłem, że po zgaszeniu jej i przy przy ponownym przękręcaniu klucza w pozycję"ON" (ciepły silnik) wskazówka temperatury zamiast na 90stC stawała na 100stC, po czym wolno cofała się na 90stC. Ta sytuacja powtórzyła się przez 2 kolejne gorące dni. Następny dzień był również b.ciepły, ale postawiłem ją w cieniu i ... wszystko było OK. Do tego klimatronik też zgłupiał - grzeje dopiero przy nastawie 23stC <szok> z chłodzeniem nie ma problemów. Od 3 dni jest chłodno i pali bez zarutów - klima i wskaźni temperatury wariują nadal. Poleciał czujnik temperatury? Jeśli tak, to który? Przeczytałem z 10 tematów i opinie są różne, niektórzy twierdzą, że mamy nawet 3 czujniki temperatury zewnętrznej <szok>
![<mysli> <mysli>](https://a6klub.pl/images/smilies/mysli.gif)
Moje Kochanie:)
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Pompa wtryskowa w benzynowym V6?4r3k pisze:Zasadniczo ciężkie palenie na ciepłym to objaw padającej pompy wtryskowej.
Czujniki są 2, jeden na zegary i drugi do ECU.
To akurat może być normalny objaw, choć w Twoim przypadku trudno w 100% orzec.zauważyłem, że po zgaszeniu jej i przy przy ponownym przękręcaniu klucza w pozycję"ON" (ciepły silnik) wskazówka temperatury zamiast na 90stC stawała na 100stC, po czym wolno cofała się na 90stC.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Cześć
czekałem na cieplejsze dni i wiedziałem, że pojawią się nowe tematy odnośnie odpalania:)
Sam mam z tym problem. Jak postoi na mocnym słońcu to muszę dłużej kręcić a jak odpali to obroty wskakują normalnie na 720, ale nie ma tego "bujnięcia" na ok 1000.
Porobiłem parę rzeczy i czekam teraz na efekty.
Mam nadzieję, że u Ciebie to jakaś błachostka.
U mnie czujniki są ok, ale vag to podstawa:)
Będziemy razem walczyć w tym temacie.
Do sprawdzenia:
Wyczytane:
Problemy z odpalaniem ciepłego silnika:
- czujnik temp. płynu chłodniczego
- czujnik temp. zasysanego powietrza.
- źle działająca cewka, świece, kable ( na forum |Forda ktoś miał tak na świecach NGK)
- pompa paliwa nie zawsze podaje równe ciśnienie
- EVAP, lub filtr węglowy zapchany
- zapchane katalizatory
- rozrusznik się kończy i za dużo prądu pobiera ( forum toyota, mazda)
- zabrudzone wtryskiwacze PB
- regulator ciśnienia paliwa
- przestawiony rozrząd
- czujniki walów rozrządu, położenia wału korbowego
- wtryski gazu przepuszczają do kolektora
- dokręcenie czujników położenia wałków rozrządu.
czekałem na cieplejsze dni i wiedziałem, że pojawią się nowe tematy odnośnie odpalania:)
Sam mam z tym problem. Jak postoi na mocnym słońcu to muszę dłużej kręcić a jak odpali to obroty wskakują normalnie na 720, ale nie ma tego "bujnięcia" na ok 1000.
Porobiłem parę rzeczy i czekam teraz na efekty.
Mam nadzieję, że u Ciebie to jakaś błachostka.
U mnie czujniki są ok, ale vag to podstawa:)
Będziemy razem walczyć w tym temacie.
Do sprawdzenia:
Wyczytane:
Problemy z odpalaniem ciepłego silnika:
- czujnik temp. płynu chłodniczego
- czujnik temp. zasysanego powietrza.
- źle działająca cewka, świece, kable ( na forum |Forda ktoś miał tak na świecach NGK)
- pompa paliwa nie zawsze podaje równe ciśnienie
- EVAP, lub filtr węglowy zapchany
- zapchane katalizatory
- rozrusznik się kończy i za dużo prądu pobiera ( forum toyota, mazda)
- zabrudzone wtryskiwacze PB
- regulator ciśnienia paliwa
- przestawiony rozrząd
- czujniki walów rozrządu, położenia wału korbowego
- wtryski gazu przepuszczają do kolektora
- dokręcenie czujników położenia wałków rozrządu.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
Mam już VAG i kabel, zrobiłem wczoraj auto-scan i oto co wyszło:marek [a6] pisze:witam. najprościej podpiąć vag i jeśli coś jest zepsute zapisały się błędy odczytasz błędy o ile są i wszystko wiadome .pozdro
00561 - regulacja składu mieszanki
01088 - adaptacja składu mieszanki 2
Czy może to być od przepustnicy?
Moje Kochanie:)
Rozwiązał ktoś ten problem ?
Moje Audi też kręci 5-6 sekund gdy jest bardzo ciepło na zewnątrz. Zaraz po odpaleniu, przez sekundę, obroty są za niskie (około 450-500), po czym stabilizują się na ~750 obr/min. Przy niższej temp. zewnętrznej wszystko działa bez problemu.
Jeździłem kilka dni na samej benzynie więc problem gazu wykluczam. VAG nie zapamiętał żadnych błędów, czujnik wskazuje prawidłową temperaturę silnika, świece NGK (3-elektrodowe) prawie nowe. Nie chcę wymieniać poszczególnych części niepotrzebnie. Najbardziej pasuje mi tu uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, ale czy można go wcześniej sprawdzić żeby nie wymieniać niepotrzebnie ? Co jeszcze i w jaki sposób mogę sprawdzić (najlepiej we własnym zakresie) ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Moje Audi też kręci 5-6 sekund gdy jest bardzo ciepło na zewnątrz. Zaraz po odpaleniu, przez sekundę, obroty są za niskie (około 450-500), po czym stabilizują się na ~750 obr/min. Przy niższej temp. zewnętrznej wszystko działa bez problemu.
Jeździłem kilka dni na samej benzynie więc problem gazu wykluczam. VAG nie zapamiętał żadnych błędów, czujnik wskazuje prawidłową temperaturę silnika, świece NGK (3-elektrodowe) prawie nowe. Nie chcę wymieniać poszczególnych części niepotrzebnie. Najbardziej pasuje mi tu uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, ale czy można go wcześniej sprawdzić żeby nie wymieniać niepotrzebnie ? Co jeszcze i w jaki sposób mogę sprawdzić (najlepiej we własnym zakresie) ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Vag nie pokazałby błędu sondy lambda przy auto-scanie? Błędy widziałem pierwszy raz i wykasowałem je, ale dziś zrobię drugi auto-scan - zobaczymy, czy powróciły. Druga sprawa, to jeśli lambdy byłyby walnięte to niuńka wariowałaby podczas każdego odpalania, a objaw występuje tylko raz, po dłuższym postoju na słońcu - tak, jak u kolegi Jacks.Toperz pisze:Killer71, mnie to bardziej wygląda na Lambdy a ten błąd jak skasujesz to się od razu pojawia? wyskakuje na ben czy na lpg tez?
Moje Kochanie:)
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
witam. mam te same błędy co ty i w żaden sposób nie mogę sobie z ni mi poradzić nie są one spowodowane sondami .podejrzewam że jest opcja taka że jak jest mało paliwa to te błędy pojawiają się .zresztą opis błędu 561 wyszczególnia właśnie taką opcję jako możliwa przyczyna tego błędu oprócz tego przepływomierz ,ciśnienie paliwa ,wtryskiwacze , szczelność układu dolotowego i wydechowego.pozdro
tylko quatrro
!
![!! !!](https://a6klub.pl/images/smilies/wykrzyknik.gif)
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Z Lambdą nie jest tak że działa albo nie, może dawać zafałszowane wartości napięcia a to raczej nie wyskoczy na vagu. Podepnij go i zobacz jakie jest napięcia z lambd to będzie miał pewność czy dobrze działają czy nie. U mnie wyskakuje błąd chwilowy zanik napięcia strona 2 czujnik 1 czy coś koło tego, ale wiem iż jedna jest walnięta tylko jakoś nie ma kiedy wymienić...Killer71 pisze:Killer71,. Druga sprawa, to jeśli lambdy byłyby walnięte to niuńka wariowałaby podczas każdego odpalania, a objaw występuje tylko raz, po dłuższym postoju na słońcu.
Cześć, wymieniłem wczoraj czujnik temperatury cieczy chłodzącej i przepustnicę. Zrobiłem adaptację i pojeździłem godzinkę - podpiąłem VAG i zrobiłem auto-scan całej niuńki - zero błędów
Dziś przed firmą postawiłem ją w bardzo słonecznym miejscu - nagrzana jest młody pies na sukę
Zobaczymy jak zagada, jak skończę pracę, czyli po 15! Dam Wam znać ![;) ;)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko.gif)
Toperz, która grupa i kanał do pomiaru sond na VAGu?
[ Dodano: 2011-05-13, 07:33 ]
porażka, to nie od przepustnicy, ani od czujnika temp płynu chłodzącego
odpaliła tragicznie, nie mam już siły do tego auta... ![<zalamka> <zalamka>](https://a6klub.pl/images/smilies/zalamka.gif)
![<radocha> <radocha>](https://a6klub.pl/images/smilies/zacieszacz.gif)
![<okok> <okok>](https://a6klub.pl/images/smilies/okok.gif)
![;) ;)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko.gif)
Toperz, która grupa i kanał do pomiaru sond na VAGu?
[ Dodano: 2011-05-13, 07:33 ]
![<zalamka> <zalamka>](https://a6klub.pl/images/smilies/zalamka.gif)
![<zalamka> <zalamka>](https://a6klub.pl/images/smilies/zalamka.gif)
![<zalamka> <zalamka>](https://a6klub.pl/images/smilies/zalamka.gif)
Moje Kochanie:)
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Jeżeli się nie mylę bo za bardzo już nie pamiętam i musiał bym sprawdzićKiller71 pisze:Toperz, która grupa i kanał do pomiaru sond na VAGu?
grupa silnika - blok wartości mierzonych 33 - pola 1 oraz 2
w bloku 41 jest układ regulacji Lambdy - podgrzewanie ect.
PS podeślij mi na PW maila do siebie to coś Ci wyśle na temat bloków mierzalych
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga