Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Problem z kontrolkami

Elektryka
ODPOWIEDZ
arturo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2009, 19:22
Lokalizacja: Bern Szwajcaria

[ A6 C5] Problem z kontrolkami

Post autor: arturo99 » 27 mar 2011, 01:40

Witam wszystkich serdecznie.Otóż mam taki problem i chcę Was zapytać co o tym sądzicie.Ostatnio jadąc dłuższą trasę z Polski do Holandii (około 1400km) zaczął mi wariować wskaznik temperatury wody na liczniku (to znaczy zaczął opadać na 70 stopni ,pózniej się podnosił do 90 i na sam koniec opadł na 60) zaraz potem wskaznik temperatury oleju również opadł na 60-70 stopni.Pomyślałem że to wina czujnika temperatury wody (podwójny cztery styki 059 919 501),jednak to nie pomogło.Teraz podczas jazdy samochodem pokazuje mi temperaturę wody cały czas 60 max 70,jednak gdy zgaszę silnik i włącze tylko zapłon pokazuje 80-90 stopni i po ponownym uruchomieniu silnika ponownie spada na 60.W międzyczasie temperatura oleju na poziomie 70-80 (także podejrzane bo nie wskakuje powyżej 80 nie mówiąc o normalnej 100 stopni jak miałem zawsze).Zrobiłem więc test Polskim Vagiem 4.9.Test licznika wygląda następująco.Wszystkie wskazniki działają dobrze łącznie z temperaturą wody <co?> ,jednak wkaznik olejowy wogóle nie reaguje na test :[ .Czy to jest wina licznika?Może on przekłamuje wyniki?Termostat raczej wporządku, ponieważ silnik się nie grzeje a z ogrzewaniem też nie ma problemów.Czy da się jakoś to sprawdzić?Może w Vag-Com tylko jak ?? I czy można wymienić ewentualnie same zegary czy trzeba cały licznik?Jak tak to jakie koszty się z tym wiążą?Czekam na podpowiedzi.
Audi for ever !!!!!!

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 27 mar 2011, 11:22

ja obstawiam termostat, to nic że się nie grzeje. po prostu termostat się nie domyka do końca albo za późno reaguje na temperaturę i za późno się zamyka, a wtedy podczas jazdy z wyższą prędkością pęd powietrza chłodzi płyn w chłodnicy, który krąży w układzie bo termostat nie zamknął obiegu. na postoju, czy podczas wolnej jazdy w korkach jest wtedy raczej ok bo nie ma tego podmuchu zimnego powietrza.

arturo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2009, 19:22
Lokalizacja: Bern Szwajcaria

Post autor: arturo99 » 27 mar 2011, 11:58

Poziom paliwa zachowuje się normalnie,stoi tak jak powinien.Tylko że temperatura oleju też dziwnie się zachowuje,nie osiąga właściwej temperatury.Dlaczego??Czy oba wskazniki są ze sobą jakoś połączone??A termostat miałby wpływ na kontrolkę oleju??
Audi for ever !!!!!!

t_jankes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:41
Imię: Jankes
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: t_jankes » 27 mar 2011, 13:50

censored pisze: Prawdopodobnie układ stabilizacji napięcia na płycie licznika pada. Wygląda jak normalny tranzystor (przynajmniej w C4).
Witam i podpinam się pod temat.
U mnie mianowicie nieprawidłowo działa wskaźnik ładowania (pokazuje 16V) oraz wskaźnik temperatury (100*C)- oczywiście sprawdzone temperatura oraz ładowanie w normie. Wskaźnik temperatury "uszkodził" się jakieś dwa tygodnie temu. Przy liczniku nikt nie grzebał ani teraz, ani wcześniej więc odpada opcja z uszkodzeniem przy grzebaninie.

Zaraz po włączeniu stacyjki oba wskaźniki przeskakują o jedną kreskę do przodu, czyli coś się psuje, a mechaniczne przestawienie wskaźników nic nie da, a przynajmniej nie usunie usterki.
Teraz pytanie co? Gdzie? Jak to naprawić? Co wymienić? Wymieniać cały licznik?

censored. sugeruje układ stabilizacji napięcia na płycie licznika. Gdzie on jest, jak wygląda, da radę to naprawić?
Może macie jakieś zdjęcia poglądowe?

Proszę o pomoc.
Jankes

arturo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2009, 19:22
Lokalizacja: Bern Szwajcaria

Post autor: arturo99 » 27 mar 2011, 16:27

Jeżeli jest to termostat to dlaczego podczas testu Polskim Vagiem 4.9 wskaznik temperatury oleju nie reaguje a plynu chłodzącego tak?To nie są dwie różne rzeczy?A w Etce znalazłem coś takiego

Obrazek

Według tego regulator plynu chłodzącego ma numer 050 121 113 C.Jakiej firmy termostat kupić?BEHR czy może VERNET lub WAHLER?Jaka jest cena?Proszę o odpowiedz
Audi for ever !!!!!!

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 27 mar 2011, 20:56

tak jak kolega napisał, temperatura oleju jest zależna od temperatury płynu, a dlatego że płyn chłodzi blok silnika a olej krąży kanałami bloku i poprzez to jego temperatura spada wraz z temp. płynu. co do producenta to nie pomogę, poradź się u mechanika lub poszukaj w necie, do mojego auta termostat dobierał brat a ja nie pamiętam producenta.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 27 mar 2011, 21:15

WAHLER jednak polecany był od zawsze do Audi VW, ja po zamontowaniu takiego w poprzednim audi mialem temperaturę na 90 i równo równiutko stała sobie . polecam

arturo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2009, 19:22
Lokalizacja: Bern Szwajcaria

Post autor: arturo99 » 27 mar 2011, 21:36

Dziękuje za szybkie podpowiedzi.Spróbuje wymienić termostat i napisze jak wygląda sprawa :)
Audi for ever !!!!!!

Awatar użytkownika
TheWitcher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
Lokalizacja: Northamptonshire

Post autor: TheWitcher » 27 mar 2011, 22:01

Mialem dokladnie taki sam myk z wachaniami temperatury. Tak jak koledzy pisza na 100% obstawiam termostat. Daj znac jak wymienisz. Pozdro
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie :)

t_jankes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:41
Imię: Jankes
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: t_jankes » 28 mar 2011, 07:53

Cieszę się, że arturo99 znalazł rozwiązanie. Teraz proszę o coś konstruktywnego dla mnie i tych moich wskaźników.

arturo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2009, 19:22
Lokalizacja: Bern Szwajcaria

Post autor: arturo99 » 03 kwie 2011, 00:47

Witam!Właśnie dzisiaj zabrałem się za wymianę termostatu.Kupiłem w Holandii termostat firmy Gates taki mi polecił sprzedawca.Jakaś godzinka roboty(zdjęcie osłony silnika,spuszczenie płynu,wymiana termostatu,zalanie płynem,odpowietrzenie i założenie osłony) i wszystko działa jak powinno.Wskaznik temperatury płynu stoi elegancko cały czas na 90* a wskaznik temperatury oluju od 80*-100* <radocha> Dziękuje wszystkim za pomoc.Zamykam temat
Audi for ever !!!!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja