Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] 2.5 TDI AEL Błąd Intercooler Bypass mniej mocy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pawel445
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2007, 15:25
Lokalizacja: Wawa/Łuków

[A6 C4] 2.5 TDI AEL Błąd Intercooler Bypass mniej mocy

Post autor: pawel445 » 21 mar 2011, 12:20

Witam
Wprawdzie problem dotyczy volvo s80 ale z silnikiem audi 2.5tdi ael.
Otóż po przeładowaniu turbo diagnostyka wykazała bląd " Intecooler bypass" błąd usunięto i już nic sie nie swieci natomiast od tamtej pory auto straciło moc, wczesniej mialo 165KM 365NM( po małym programie) i naprawde było czyć tą moc i moment, teraz jedzie tak jak 2.5tdi AAT.
I tu pytanie do was, co oznacza ten błąd, wydaje mi się ze chodzi o nieszczelnośc której z rur dolotu, ale nie wiem jak szukac tej nieszczelności. Czego dotyczy błąd "Intercooler Bypass"?

gość_

Post autor: gość_ » 21 mar 2011, 12:41

Ktoś zrobił swapa silnika z audi do volvo? ostro
sorki za OT

edit. sprawdziłem w necie. Wychodzi, że takie silniki były montowane w tym aucie.
A to był silnik z Audi czy inny ale o tych samych parametrach?

Awatar użytkownika
pawel445
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2007, 15:25
Lokalizacja: Wawa/Łuków

Post autor: pawel445 » 21 mar 2011, 13:01

W volvo s80 od 99 do 2001(chyba) był silnik AEL tyle ze montowoany w poprzek, wiec róznice są takie, które umozliwić miały montaż, np kolektor. Seryjnie 140KM

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 21 mar 2011, 13:01

Ktoś zrobił swapa silnika z audi do volvo? ostro
sorki za OT

edit. sprawdziłem w necie. Wychodzi, że takie silniki były montowane w tym aucie.
A to był silnik z Audi czy inny ale o tych samych parametrach?

Był to silnik z Audi o oznaczeniu D5252T.

Jak usunięto błąd? Poprzez wykasowanie z pamięci komputera?

P.S. Silnik D5252T był montowany w wielu różnych modelach Volvo i w różnych latach.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
pawel445
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2007, 15:25
Lokalizacja: Wawa/Łuków

Post autor: pawel445 » 21 mar 2011, 13:10

Tak jak mówisz,podłączyli urz. diagnostyczne i usuneli z pamieci

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 21 mar 2011, 13:15

pawel445 pisze:Tak jak mówisz,podłączyli urz. diagnostyczne i usuneli z pamieci
Jeżeli masz możliwość to sprawdz czy błąd nie pojawił się ponownie. A turbo było wyjmowane/rozbierane? Zobacz może byś gdzieś nieszczelność w dolocie. Od turbo poprzez intercooler do kolektora ssącego. A najlepiej jakbyś mógł zrobić logi silnika - może pojawiłyby się jakieś nieprawidłowości.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
pawel445
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2007, 15:25
Lokalizacja: Wawa/Łuków

Post autor: pawel445 » 21 mar 2011, 13:27

z logami bbędzie cięzko,w s80 błędy czyta się po CAN'ie, i chyba potrzeba do tego jakiegos bardziej rozbudowanego urzadzenia niz kabel do obd i komp z programem. Poczytam jeszcze.
Najbardziej obstawiam tą nieszczelność, chociaz dymu za sobą nie widze.

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 21 mar 2011, 13:56

pawel445 pisze:z logami bbędzie cięzko,w s80 błędy czyta się po CAN'ie, i chyba potrzeba do tego jakiegos bardziej rozbudowanego urzadzenia niz kabel do obd i komp z programem. Poczytam jeszcze.
Najbardziej obstawiam tą nieszczelność, chociaz dymu za sobą nie widze.
ale tam jest normalna wtyczka OBD2. tylko nie wiem czy VAG-iem da sie polaczyc. Jak masz kabelek na OBD2 i Vaga to sprobuj polaczyc sie ze sterownikiem silnika.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga