Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4]Audi a6 2.5tdi 1998r

Silniki wysokoprężne
Gienio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:21
Lokalizacja: Stockholm

[A6 C4]Audi a6 2.5tdi 1998r

Post autor: Gienio » 13 wrz 2008, 10:28

Jest taki problem:D a mianowicie jak bylem z mama w Polsce wymienili nam olej (wachacze tarcze i klocki ale to nie istotne) Wszystko mialo byc cacy lecz po przejechaniu chyba z 5 tys km zaczal ostro dymic na szaro. Juz w szwecji stwierdzili ze wlali zly olej w polsce za rzadki.. noo i ze samochod juz do kasacji bla bla bla:D mama zajechala do drugiego znachora powiedzial ze wymiana oleju powina pomoc na ten typ co bylo w10 i bedzie wszystko chodzilo cacy. Wymienili olej tez kazali wlac jakiegos specyfiku zeby przeczyscic uklad... 2 razy wlalismy to noo i dymil nie tak jak wczesniej ale dymil... powiedzieli nam ze poprostu jeszcze troche podymi. Juz przejechane 2tys kilosow i zauwazylem jedno.. ze dymi tylko wtedy gdy na dworze jest cieplo jak jest zimno albo deszcz pada nic kompletnie nic... co moze byc tego przyczyna??
Edit: bylismy jeszcze na sprawdzeniu spalin. nic nie wykrylo no i oleju nie ubywa


przywitaj się w dziale "powitania" i przeczytaj FAQ
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2008, 22:39 przez Gienio, łącznie zmieniany 2 razy.

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 20 wrz 2008, 15:40

Tak z ciekawosci w 1998 byly jeszcze C4
z tego co wiem byly do 1997 a pozniej C5

Gienio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:21
Lokalizacja: Stockholm

Post autor: Gienio » 20 wrz 2008, 22:25

w sumie to nie wiem ktory to nie kojarze tych nr:D. Nowa buda jest tyle wam moge powiedziec. co do przebiegu to 211tys.. ale chyba byl zdeczka przekrecany niestety. Co do oleju niestety nie jestem w stanie ci teraz powiedziec bo poprostu nie wiem gdzies jest faktura ale pod sterta papierow probowalem szukac ale niestety nie moglem znalesc. Zawsze bylo tak ze jeden mechanik (polak) w sumie dobry jest lal olej i wszystko bylo dobrze:D nie wnikalismy z mama jaki to byl:D (mam 16 lat tak nawiasem mowiac) martwie sie troche bo mama jak i ja jestesmy w tym zieloni:P Dalismy do warsztatu w polsce (zaufany wujek dyrektorem jest:P) pomylili sie niestety... znaczna jest roznica miedzy tym a tym?? wiem ze wpierw byl w10 a wlali w5... czy jakos tak:D nr sie na bank zgadzaja

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 21 wrz 2008, 21:55

silnik rzedowka czy v-ka

Gienio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:21
Lokalizacja: Stockholm

Post autor: Gienio » 22 wrz 2008, 15:36

v6

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 22 wrz 2008, 16:12

jak V6 to masz audi A6 C5
mosisz zaczac od diagnozy Vagiem
olej nie ma nic wspolnego z dymem
do tych motorkow trzeba lac pelen syntetyk
np0w40 lub 5w40

Gienio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:21
Lokalizacja: Stockholm

Post autor: Gienio » 22 wrz 2008, 21:59

VaG nic nie wykryl.... wszystko jest sprawne sprawdzane nawet 2 razy.. mam pewna teorie ale nie wiem czy ona moze w ogole byc mozliwa... natomiast ze jeszcze ten olej ktory "przeciekal" bo byl za rzadki jeszcze jest w katalizatorze (i gdzy staje na np skrzyzowaniu) bo jak jade to nie dymi i wtedy (katalizator silnik nie dostaje tyle powietrza... nagrzewa sie i puszcza dymek moze byc tak?? (troche chaotycznie wiem:D)
A w sprawie oleju to raczej tak bylo ze byl ten mineralny a w polsce mi wlali syntetyka.. ale teraz znowu jezdze na bank na tym typie co byl wczesniej... wspomne ze oleju WCALE nie ubywa..

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 23 wrz 2008, 16:11

przeciezkloega napisal ze oleju mu nie ubywa
znaczy sie przedmuchow nie ma
moze byc jeszcze zapchany katalizator

[ Dodano: 2008-09-23, 16:18 ]
proponuje jeszcze sprawdzic odme
bo w tych silnikach czesto sie zapycha
i trzeba ja wymieniac co jakis czas

na zapalonym silniku odkrec
korek od oleju i zobacz czy dymi z korka

Gienio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:21
Lokalizacja: Stockholm

Post autor: Gienio » 23 wrz 2008, 18:19

mozesz lopatologicznie wytlumaczyc jak sie ta odme sprawdza:D
juz znalazlem:D w sumie to ja tego sam raczej nie zrobie:D btw zaraz sprawdze ten korek:D

[ Dodano: 2008-09-23, 20:10 ]
sprawdzilem przed chwila ten korek i jak odkrecalem (ciezko bylo odkrecic) to poszedl taki bialy dymek z sykiem:D ale to wygladalo na pare wodna... w sumie nie wiem co to bylo:D

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 24 wrz 2008, 09:03

na ktoryms forum AUDI bylo opisane jak sie sprawdza
i wymienia odme krok po kroku musisz poszukac
wszystko wskazuje na to ze jest zapchana

zdejmij waz od odmy i sprawdz czy jest
przedmuch

Gienio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:21
Lokalizacja: Stockholm

Post autor: Gienio » 24 wrz 2008, 15:31

W sumie jestem zielony w te klocki ale sprobuje...

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 24 wrz 2008, 17:22

powiem krotko
w skrzyni korbowej silnika nie moze byc cisnienia
wszystko musi wylatywac odma

Gienio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:21
Lokalizacja: Stockholm

Post autor: Gienio » 24 wrz 2008, 18:25

arek mogl bys mi podac swoje gg?? wdzieczny bym byl ci

kowal a6 19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 wrz 2008, 19:10
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: kowal a6 19 » 24 wrz 2008, 18:52

a może to nie wina oleju ani odmy tylko turbinka siada. zobacz czy nie ma wycieków oleju z turbo po stronie wysokiego ciśnienia i spradz luz na wirniku jeżeli jest jedno albo drugie to turbo do wymiany.pozdro
PRAWDZIWA SIŁA TKWI....
TYKLO W TDI!!!!!!!!!!

Gienio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:21
Lokalizacja: Stockholm

Post autor: Gienio » 24 wrz 2008, 19:22

ehh to co napisalem wczesniej w tym poscie:D to nie wazne:P noob jestem i tyle za wczesnie chcialem stan oleju sprawdzic:P i caly olej nie sciekl... teraz juz jest prawie max czyli:D nie bierze oleju..

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja