[ A6 C5] Wymiana licznika na pełny Fis
[ A6 C5] Wymiana licznika na pełny Fis
Witam potrzebuje dobrego elektryka z okolic przemyśla lub rzeszowa który by się podją zmiany licznika zwykłego bez komputera na taki z fisem juz troche czytałem wiem ze trzeba kupic licznik i manetke i zakodować immo tylko martwi mnie to podłączenie tej trzeciej kostki. moze ktos ma dokładny opis co i jak byłbym wdzięczny.
Jeżeli masz zegary z tarczowym zegarkiem zamiast elektronicznego wyświetlacza, to niestety będziesz musiał wyłączyć immo żeby działało, bo zakodować się go nie da.
Wrzuc fotę nowego licznika z tyłu, bo nie jestem pewien czy nie będzie przy nim czerwonej kostki 20 pin zamiast szarej 32 pin.
Temat do zrobienia, chociaż łatwiej było by zrobić z licznikiem 2000-2004 (elektroniczny zegarek)
Pierwsza rzecz, to spisz jakie jest kodowanie w VAG-COM obecnego licznika!!!!
Zamień liczniki i sprawdź czy wszystko się dobrze wyświetla. Zdejmujesz osłonę nad kolumną kierownicy przed licznikiem, odkręcasz dwa wkręty i wyciągasz licznik. wypinasz dwie wtyczki, podpinasz nowy licznik i patrzysz czy jest ok, kontrolki, fis, wskazania otwartych drzwi, wskaźniki paliwa, temperatury, ładowania. Jak jest ok to pół sukcesu.
Jak wiesz w jaki sposób wyłączyć immo, to zmieniasz kodowanie w liczniku na takei jakie było w oryginale i już możesz jeździc na nowym liczniku.
Trzeba będzie podpiąć nową manetkę do FIS-a.
W jaki sposób ją wyciągnąć, masz opisane tutaj:
a6-c5-cykajacy-przerywacz-kierunkow-vt29098.htm
Które piny podpiąć w manetce
Manetka FIS
1 lewo
2 prawo
3 masa
4 reset
Pin 3 z manetki musisz podpiąć do masy samochodu
Które piny w liczniku podpiąc do manetki - zależy od tego czy masz szarą kostkę 32 pin, czy czerwoną 20 pin
32 piny szara:
17 -On-board computer, left
18 -On-board computer, right
19 -On-board computer reset
20 pin czerwona:
11 -On-board computer reset
14 -On-board computer, left
18 -On-board computer, right
Trzeba jeszcze wyłączyć komunikaty na FIS o spalonej żarówce stop, braku płynu do spryskiwaczy i spalonej żarówce:
32 piny szara:
14 -Brake light do masy
15 -Washer fluid level do masy
16 -Tail lights/dipped beams do masy
20 pin czerwona:
9 -Washer fluid do masy
16 -Tail lights/dipped beams (bulb monitor) do masy
19 -Brake light do masy
Jak to się wyjaśni, to będzie wiadomo co robić dalej.
Jesli masz kostkę szarą, to poszukaj w moich postach jaki nr tej kostki można zamówić w serwisie za około 20 PLN. Piny do tej kostki pasują od kostki ISO (można zamówić w serwisie), albo wykorzystać od starego zasilacza do komputera (ATX) przy wtyczce do zasilania stacji dyskietek 3,5" są takie same. Piny do kostki przy manetce - nie wiem po ile, ale na pewno w serwisie powinni mieć, ewentualnie rzeźba. Czerwona wtyczka - serwis albo rzeźba. piny do czerwonej kostki - to samo co do kostki szarej - komputer albo serwis i zamówić piny do kostki ISO od radia.
Poniżej rozpiska pinów w licznikacz z tarczowym zegarem (1998) i elektronicznym (2000):
Licznik po 1998 r.
connector for basic functions, 32-pin, blue
1 -Terminal 15
2 -Right turn signal
3 -Speedometer output 1
4 -not used
5 -Fuel gauge sender
6 -Airbag
7 -Terminal 31 (sensor earth)
8 -Coolant temperature
9 -Terminal 31 (load earth)
10 -Oil pressure switch
11 -Engine-speed signal
12 -Terminal 61
13 -Glow plug indicator or CAT
14 -Self-levelling suspension
15 -Terminal 58d
16 -Trailer turn signal/fault in engine electrical system
17 -Main beam
18 -Left turn signal
19 -ABS
20 -Terminal 58s
21 -Door contact, driver's side
22 -Low coolant level
23 -Terminal 30
24 -Terminal 31 (load earth)
25 -K wire
26 -Right parking light
27 -Left parking light
28 -Speedometer input
29 -Brake fluid level/pressure
30 -S-contact
31 -Belt buckle
32 -ESP
connector for additional functions, 32-pin, green
1 -not used
2 -Transponder 1
3 -not used
4 -Immobiliser
5 -W wire
6 -Boot lid/tailgate (Lowline version only)
7 -Brake pads (Highline version only)
8 -Input for outside buzzer actuation (currently vacant)
9 -Input for outside gong/chime actuation (currently vacant)
10 -Fuel tank warning output signal for engine control unit (6 cyl. TDI and USA vehicles only)
11 -Service life output
12 -Air conditioner shutoff
13 -Parking brake
14 -Electronic throttle
15 -Side marker light
16 -not used
17 -Transponder 2
18 -not used
19 -not used
20 -not used
21 -Oil temperature
22 -not used
23 -not used
24 -not used
25 -not used
26 -not used
27 -not used
28 -not used
29 -Terminal 58d (outside dimmer potentiometer)
30 -Speedometer output 2
31 -not used
32 -not used
connector for multi-function display 20-pin, red
1 -Consumption signal
2 -not used
3 -not used
4 -not used
5 -Ambient temperature
6 -Selector lever display
7 -not used
8 -not used
9 -Washer fluid
10 -Hydraulic system pressure
11 -On-board computer reset
12 -Clock signal for radio frequency display
13 -Data signal for radio frequency display
14 -On-board computer, left
15 -Enable signal for radio frequency display
16 -Tail lights/dipped beams (bulb monitor)
17 -Glow plug relay (diesel models only; low-voltage monitor in dash panel insert is disabled when glow plugs are operated)
18 -On-board computer, right
19 -Brake light
20 -not used
Licznik po 2000 r.
connector for basic functions, 32-pin, blue
1 -Terminal 15
2 -Wear of brake pads
3 -Speedometer output 1
4 -not used
5 -Fuel gauge sender
6 -Fuel gauge warning OBD 2
7 -Terminal 31 (sensor earth)
8 -Coolant temperature
9 -Terminal 31 (load earth)
10 -Oil pressure 2 (high)
11 -Engine-speed signal
12 -Air conditioner shutoff
13 -Electronic throttle/ pre-glow control
14 -Self-levelling suspension
15 -Terminal 58d
16 -Trailer turn signal
17 -Main beam
18 -Left turn signal
19 -not used
20 -Terminal 58s
21 -Door contact, driver's side
22 -Low coolant level
23 -Terminal 30
24 -Terminal 31 (load earth)
25 -Consumption signal
26 -Right parking light
27 -Left parking light
28 -Speedometer input
29 -Brake
30 -S-contact
31 -Speedometer output 2
32 -ESP/TCS
connector for additional functions, 32-pin, green
1 -Door contact (all doors)
2 -Transponder 1
3 -not used
4 -not used
5 -W wire
6 -Tailgate
7 -Right turn signal
8 -External buzzer
9 -External gong
10 -Airbag
11 -Service life output
12 -Terminal 61
13 -Parking brake
14 -CHECK
15 -Oil level / temperature
16 -not used
17 -Transponder 2
18 -CAN high speed (drive) (high +)
19 -CAN high speed (drive) (low -)
20 -CAN high speed (drive) (screen)
21 -ABS
22 -CAN low speed (Convenience) (high +)
23 -CAN low speed (Convenience) (low -)
24 -CAN low speed (Convenience) (screen)
25 -Bonnet
26 -not used
27 -Belt buckle
28 -K wire
29 -Ambient temperature input
30 -not used
31 -Selection range
32 -not used
connector for multifunction display, 32-pin, grey
1 -Switch menu guide (menu)
2 -Switch menu guide (out A)
3 -Switch menu guide (out B)
4 -Switch menu guide (Enter)
5 -CAN high speed Display (high +)
6 -CAN high speed Display (low -)
7 -CAN high speed Display (screen)
8 -Door contact, passenger side
9 -Door contact, rear right
10 -Door contact, rear left
11 -Enable
12 -Clock
13 -Data
14 -Brake light
15 -Washer fluid level
16 -Tail lights/dipped beams
17 -On-board computer, left
18 -On-board computer, right
19 -On-board computer reset
20 -not used
21 -not used
22 -not used
23 -Key branch 1 Navigation system
24 -Key branch 2 Navigation system
25 -Key branch Telematics
26 -not used
27 -not used
28 -not used
29 -not used
30 -not used
31 -not used
32 -not used
connector for radio clock, 4-pin, black
1 -Radio clock signal (data)
2 -Radio clock 5V
3 -not used
4 -Radio clock earth
Wrzuc fotę nowego licznika z tyłu, bo nie jestem pewien czy nie będzie przy nim czerwonej kostki 20 pin zamiast szarej 32 pin.
Temat do zrobienia, chociaż łatwiej było by zrobić z licznikiem 2000-2004 (elektroniczny zegarek)
Pierwsza rzecz, to spisz jakie jest kodowanie w VAG-COM obecnego licznika!!!!
Zamień liczniki i sprawdź czy wszystko się dobrze wyświetla. Zdejmujesz osłonę nad kolumną kierownicy przed licznikiem, odkręcasz dwa wkręty i wyciągasz licznik. wypinasz dwie wtyczki, podpinasz nowy licznik i patrzysz czy jest ok, kontrolki, fis, wskazania otwartych drzwi, wskaźniki paliwa, temperatury, ładowania. Jak jest ok to pół sukcesu.
Jak wiesz w jaki sposób wyłączyć immo, to zmieniasz kodowanie w liczniku na takei jakie było w oryginale i już możesz jeździc na nowym liczniku.
Trzeba będzie podpiąć nową manetkę do FIS-a.
W jaki sposób ją wyciągnąć, masz opisane tutaj:
a6-c5-cykajacy-przerywacz-kierunkow-vt29098.htm
Które piny podpiąć w manetce
Manetka FIS
1 lewo
2 prawo
3 masa
4 reset
Pin 3 z manetki musisz podpiąć do masy samochodu
Które piny w liczniku podpiąc do manetki - zależy od tego czy masz szarą kostkę 32 pin, czy czerwoną 20 pin
32 piny szara:
17 -On-board computer, left
18 -On-board computer, right
19 -On-board computer reset
20 pin czerwona:
11 -On-board computer reset
14 -On-board computer, left
18 -On-board computer, right
Trzeba jeszcze wyłączyć komunikaty na FIS o spalonej żarówce stop, braku płynu do spryskiwaczy i spalonej żarówce:
32 piny szara:
14 -Brake light do masy
15 -Washer fluid level do masy
16 -Tail lights/dipped beams do masy
20 pin czerwona:
9 -Washer fluid do masy
16 -Tail lights/dipped beams (bulb monitor) do masy
19 -Brake light do masy
Jak to się wyjaśni, to będzie wiadomo co robić dalej.
Jesli masz kostkę szarą, to poszukaj w moich postach jaki nr tej kostki można zamówić w serwisie za około 20 PLN. Piny do tej kostki pasują od kostki ISO (można zamówić w serwisie), albo wykorzystać od starego zasilacza do komputera (ATX) przy wtyczce do zasilania stacji dyskietek 3,5" są takie same. Piny do kostki przy manetce - nie wiem po ile, ale na pewno w serwisie powinni mieć, ewentualnie rzeźba. Czerwona wtyczka - serwis albo rzeźba. piny do czerwonej kostki - to samo co do kostki szarej - komputer albo serwis i zamówić piny do kostki ISO od radia.
Poniżej rozpiska pinów w licznikacz z tarczowym zegarem (1998) i elektronicznym (2000):
Licznik po 1998 r.
connector for basic functions, 32-pin, blue
1 -Terminal 15
2 -Right turn signal
3 -Speedometer output 1
4 -not used
5 -Fuel gauge sender
6 -Airbag
7 -Terminal 31 (sensor earth)
8 -Coolant temperature
9 -Terminal 31 (load earth)
10 -Oil pressure switch
11 -Engine-speed signal
12 -Terminal 61
13 -Glow plug indicator or CAT
14 -Self-levelling suspension
15 -Terminal 58d
16 -Trailer turn signal/fault in engine electrical system
17 -Main beam
18 -Left turn signal
19 -ABS
20 -Terminal 58s
21 -Door contact, driver's side
22 -Low coolant level
23 -Terminal 30
24 -Terminal 31 (load earth)
25 -K wire
26 -Right parking light
27 -Left parking light
28 -Speedometer input
29 -Brake fluid level/pressure
30 -S-contact
31 -Belt buckle
32 -ESP
connector for additional functions, 32-pin, green
1 -not used
2 -Transponder 1
3 -not used
4 -Immobiliser
5 -W wire
6 -Boot lid/tailgate (Lowline version only)
7 -Brake pads (Highline version only)
8 -Input for outside buzzer actuation (currently vacant)
9 -Input for outside gong/chime actuation (currently vacant)
10 -Fuel tank warning output signal for engine control unit (6 cyl. TDI and USA vehicles only)
11 -Service life output
12 -Air conditioner shutoff
13 -Parking brake
14 -Electronic throttle
15 -Side marker light
16 -not used
17 -Transponder 2
18 -not used
19 -not used
20 -not used
21 -Oil temperature
22 -not used
23 -not used
24 -not used
25 -not used
26 -not used
27 -not used
28 -not used
29 -Terminal 58d (outside dimmer potentiometer)
30 -Speedometer output 2
31 -not used
32 -not used
connector for multi-function display 20-pin, red
1 -Consumption signal
2 -not used
3 -not used
4 -not used
5 -Ambient temperature
6 -Selector lever display
7 -not used
8 -not used
9 -Washer fluid
10 -Hydraulic system pressure
11 -On-board computer reset
12 -Clock signal for radio frequency display
13 -Data signal for radio frequency display
14 -On-board computer, left
15 -Enable signal for radio frequency display
16 -Tail lights/dipped beams (bulb monitor)
17 -Glow plug relay (diesel models only; low-voltage monitor in dash panel insert is disabled when glow plugs are operated)
18 -On-board computer, right
19 -Brake light
20 -not used
Licznik po 2000 r.
connector for basic functions, 32-pin, blue
1 -Terminal 15
2 -Wear of brake pads
3 -Speedometer output 1
4 -not used
5 -Fuel gauge sender
6 -Fuel gauge warning OBD 2
7 -Terminal 31 (sensor earth)
8 -Coolant temperature
9 -Terminal 31 (load earth)
10 -Oil pressure 2 (high)
11 -Engine-speed signal
12 -Air conditioner shutoff
13 -Electronic throttle/ pre-glow control
14 -Self-levelling suspension
15 -Terminal 58d
16 -Trailer turn signal
17 -Main beam
18 -Left turn signal
19 -not used
20 -Terminal 58s
21 -Door contact, driver's side
22 -Low coolant level
23 -Terminal 30
24 -Terminal 31 (load earth)
25 -Consumption signal
26 -Right parking light
27 -Left parking light
28 -Speedometer input
29 -Brake
30 -S-contact
31 -Speedometer output 2
32 -ESP/TCS
connector for additional functions, 32-pin, green
1 -Door contact (all doors)
2 -Transponder 1
3 -not used
4 -not used
5 -W wire
6 -Tailgate
7 -Right turn signal
8 -External buzzer
9 -External gong
10 -Airbag
11 -Service life output
12 -Terminal 61
13 -Parking brake
14 -CHECK
15 -Oil level / temperature
16 -not used
17 -Transponder 2
18 -CAN high speed (drive) (high +)
19 -CAN high speed (drive) (low -)
20 -CAN high speed (drive) (screen)
21 -ABS
22 -CAN low speed (Convenience) (high +)
23 -CAN low speed (Convenience) (low -)
24 -CAN low speed (Convenience) (screen)
25 -Bonnet
26 -not used
27 -Belt buckle
28 -K wire
29 -Ambient temperature input
30 -not used
31 -Selection range
32 -not used
connector for multifunction display, 32-pin, grey
1 -Switch menu guide (menu)
2 -Switch menu guide (out A)
3 -Switch menu guide (out B)
4 -Switch menu guide (Enter)
5 -CAN high speed Display (high +)
6 -CAN high speed Display (low -)
7 -CAN high speed Display (screen)
8 -Door contact, passenger side
9 -Door contact, rear right
10 -Door contact, rear left
11 -Enable
12 -Clock
13 -Data
14 -Brake light
15 -Washer fluid level
16 -Tail lights/dipped beams
17 -On-board computer, left
18 -On-board computer, right
19 -On-board computer reset
20 -not used
21 -not used
22 -not used
23 -Key branch 1 Navigation system
24 -Key branch 2 Navigation system
25 -Key branch Telematics
26 -not used
27 -not used
28 -not used
29 -not used
30 -not used
31 -not used
32 -not used
connector for radio clock, 4-pin, black
1 -Radio clock signal (data)
2 -Radio clock 5V
3 -not used
4 -Radio clock earth
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Koszalin
ok. już nadrobiłem moją nieuwagę i się przywitałem
możliwe że będę miał licznik z elektronicznym zegarkiem bo gość od którego kupowałem miał dwa rodzaje obydwa z 2,5 tdi a ja oczywiście wzięłem ten gorszy
, ale możliwe że mi zamieni bo już dzwoniłem do niego i ma sprawdzić czy jeszcze jest,
ale jak narazie mam analogowy i tu jest na środku miejsce na kostke 20 pin, po zamianie liczników palą się kontrolki od ABS, AIRBAG, źle wskazują wskaźniki temperatury i paliwa, no i oczywiście mruga immo, z tej rozpiski pinów wyżej wynika że tylko trzeba zamienić piny w kostkach i wszystko będzie ok ?
a jeszcze nie mam kostek 20 pin do licznika i manetki, myślałem ewentualnie jak nie dostane tych kostek to polutuje to na stałe do pinów, chyba że ktoś ma na zbyciu takie kostki to chętnie kupię tylko muszę się narazie wstrzymać z kostką 20 pin do licznika bo jak dobrze rozumuję to do licznika z elektronicznym zegarkiem jest szara kostka 32 pin tak ?

możliwe że będę miał licznik z elektronicznym zegarkiem bo gość od którego kupowałem miał dwa rodzaje obydwa z 2,5 tdi a ja oczywiście wzięłem ten gorszy

ale jak narazie mam analogowy i tu jest na środku miejsce na kostke 20 pin, po zamianie liczników palą się kontrolki od ABS, AIRBAG, źle wskazują wskaźniki temperatury i paliwa, no i oczywiście mruga immo, z tej rozpiski pinów wyżej wynika że tylko trzeba zamienić piny w kostkach i wszystko będzie ok ?
a jeszcze nie mam kostek 20 pin do licznika i manetki, myślałem ewentualnie jak nie dostane tych kostek to polutuje to na stałe do pinów, chyba że ktoś ma na zbyciu takie kostki to chętnie kupię tylko muszę się narazie wstrzymać z kostką 20 pin do licznika bo jak dobrze rozumuję to do licznika z elektronicznym zegarkiem jest szara kostka 32 pin tak ?
o ile się nie mylę to przełożenie tarczki nic nie da, bo jeśli zakodujesz licznik od benzyny pod diesla, to i tak obrotomierz będzie działał normalnie, czyli będzie wyskalowany tak jak do benzyny. zmienisz tarczki to będziesz miał fałszywe wskazania obrotów
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
chyba się jednak mylisz.... odpowiednie kodowanie sprawę załatwi chyba, że licznik USA/Anglik wtedy trzeba wymienić wsadBuczek pisze:o ile się nie mylę to przełożenie tarczki nic nie da, bo jeśli zakodujesz licznik od benzyny pod diesla, to i tak obrotomierz będzie działał normalnie, czyli będzie wyskalowany tak jak do benzyny. zmienisz tarczki to będziesz miał fałszywe wskazania obrotów