[ A6 C5] kłopot ze zmieniarką
- pablopila
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 07 mar 2009, 20:52
- Lokalizacja: piła wielkopolska
[ A6 C5] kłopot ze zmieniarką
Witam wszystkich mam problem ze zmieniarką ,posiadam navi plus non dx przy zakupie auta nie było zmieniarki dokupiłem zmieniarke podłączyłem ją chodzi słychać jak mieli płyty ale navi pokazuje komunikat no cd changer o co chodzi czy trzeba coś zakodować czy co pomocy zakupiłem taką zmieniare http://moto.allegro.pl/zmieniarka-6x-cd ... 09000.html
Ostatnio zmieniony 22 lut 2011, 21:12 przez pablopila, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Witam wszystkich.
Mam identyczny objaw. Działała zmieniarka normalnie. Oddałem auto do warsztatu w celu wymiany zderzaka tylnego, na nowy. Wczoraj chcę uruchomić płytkę i nie widzi zmieniarki. Aby zdjąć zderzak, musieli wyjmować tuner tv i zmieniarkę, cały koszyk. TV działa a zmieniarki, nie widać. Dostaję błąd komunikacji.
Czy ktoś ma jakiś plan diagnozy?
A co z Twoją kolego 'pablopila'?
Witam ponownie,
Przyczyna braku zmieniarki w radiu znaleziona. Po pierwsze sprawdziłem błędy i oczywiście był błąd komunikacji ze zmieniarką. Nie wiele mi to dało. Pomyślałem że zacznę od sprawdzenia kabla pin po pinie, zanim zerwę plombę z dziewiczej zmieniarki. Pomiary wprowadziły mnie w całkowite zdumienie. Praktycznie nie byłem w stanie stwierdzić czy jest przerwa czy zwarcie. Raz miałem zwarcie a za chwilę zwarcia już nie było na tej parze bo przeniosło się na inną. Istny cyrk! Pomyślałem - to koniec, trzeba będzie demontować wszystko i wyciągać kabel, sprawdzając centymetr po centymetrze, nawet nie byłem w stanie sobie wyobrazić co się mogło stać. Może na skutek dużych mrozów rozkruszyła się gdzieś izolacja? Kiedyś coś takiego widziałem na dwudziestoletnim kablu, ale tu nie te lata no i nie te materiały. Zaczynam od bagażnika. Po kilku sekundach dokładnych oględzin moim oczom ukazał się ubytek na kabelku, około 1 cm długości i 2 mm głębokości. Co się okazało, koleś który przykręcał zderzak przyciął, w sumie dosyć szeroką nakrętką, przewód od zmieniarki. Oczywiście zauważył to, wyciągnął kabelek i podpiął taśmą samozaciskową do innego przewodu. Oczywiście nikomu nie powiedział, ale zapomniał wyciągnąć resztek przewodu
. Kabelki zostały zmiażdżone i porozrywane, powodując szereg losowych zwarć. Wydawałoby się, że montaż zderzaka to prosta sprawa, a można tak spieprzyć. Wnioski płyną następujące:
- co tylko się da, robić samemu,
- jeżeli czegoś się nie da, to oczyścić miejsce pracy demontując wszelkie osłony i zbędne urządzenia tak, aby ułatwić dostęp do miejsca pracy.
W moim przypadku i może nie tylko, bo tej zimy łatwo można było zaliczyć strzał w tyłek, należało wymontować cały koszyk a kabelki podkleić taśmą tak, żeby gamoniom nie przeszkadzały.
Lutowało się fatalnie, cholernie niewygodna pozycja, niezbędny pomocnik do trzymania przewodów, jakbym miał tego gościa pod ręką to chyba ... . No ale szczęśliwie już wszystko działa.
Mam identyczny objaw. Działała zmieniarka normalnie. Oddałem auto do warsztatu w celu wymiany zderzaka tylnego, na nowy. Wczoraj chcę uruchomić płytkę i nie widzi zmieniarki. Aby zdjąć zderzak, musieli wyjmować tuner tv i zmieniarkę, cały koszyk. TV działa a zmieniarki, nie widać. Dostaję błąd komunikacji.
Czy ktoś ma jakiś plan diagnozy?
A co z Twoją kolego 'pablopila'?
Witam ponownie,
Przyczyna braku zmieniarki w radiu znaleziona. Po pierwsze sprawdziłem błędy i oczywiście był błąd komunikacji ze zmieniarką. Nie wiele mi to dało. Pomyślałem że zacznę od sprawdzenia kabla pin po pinie, zanim zerwę plombę z dziewiczej zmieniarki. Pomiary wprowadziły mnie w całkowite zdumienie. Praktycznie nie byłem w stanie stwierdzić czy jest przerwa czy zwarcie. Raz miałem zwarcie a za chwilę zwarcia już nie było na tej parze bo przeniosło się na inną. Istny cyrk! Pomyślałem - to koniec, trzeba będzie demontować wszystko i wyciągać kabel, sprawdzając centymetr po centymetrze, nawet nie byłem w stanie sobie wyobrazić co się mogło stać. Może na skutek dużych mrozów rozkruszyła się gdzieś izolacja? Kiedyś coś takiego widziałem na dwudziestoletnim kablu, ale tu nie te lata no i nie te materiały. Zaczynam od bagażnika. Po kilku sekundach dokładnych oględzin moim oczom ukazał się ubytek na kabelku, około 1 cm długości i 2 mm głębokości. Co się okazało, koleś który przykręcał zderzak przyciął, w sumie dosyć szeroką nakrętką, przewód od zmieniarki. Oczywiście zauważył to, wyciągnął kabelek i podpiął taśmą samozaciskową do innego przewodu. Oczywiście nikomu nie powiedział, ale zapomniał wyciągnąć resztek przewodu
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
- co tylko się da, robić samemu,
- jeżeli czegoś się nie da, to oczyścić miejsce pracy demontując wszelkie osłony i zbędne urządzenia tak, aby ułatwić dostęp do miejsca pracy.
W moim przypadku i może nie tylko, bo tej zimy łatwo można było zaliczyć strzał w tyłek, należało wymontować cały koszyk a kabelki podkleić taśmą tak, żeby gamoniom nie przeszkadzały.
Lutowało się fatalnie, cholernie niewygodna pozycja, niezbędny pomocnik do trzymania przewodów, jakbym miał tego gościa pod ręką to chyba ... . No ale szczęśliwie już wszystko działa.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
- pablopila
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 07 mar 2009, 20:52
- Lokalizacja: piła wielkopolska
Odgrzewam temat więc zmieniara działa jak ta lala lecz z moim kablem orginalnym jest coś nie halo .Więc wyciągnołem navi wpiąłem nowy kabel do zmieniary i wszystko hula lecz ten nowy kabel ma mniej pinów i kostka jest mniejsza ,więc jak podłączyłem działa lecz niema wtedy komunikacjii z fisem nie pokazuje ani radia ani zmieniary na fisie musze cos pokabinować , a w dodatku przestał mi grac jeden głośnik przedni od pasażera
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Witam,
To nie szkodzi, że jest mniej kabli, nie wszystkie są wykorzystywane. Oto rozpiska pinów na mojej wtyczce wchodzącej do zmieniarki:
1. Czerwony ekranowany
2. Ekran od czerwonego
3. Biały ekranowany
4. Ekran od białego
5. Brązowy
6. N.C.
7. ÂŻółty
8. N.C.
9. Czarny ekranowany
10. Niebieski
11. Pomarańczowy ekranowany
12. N.C.
13. Różowy
xx. Ekran od czarnego i pomarańczowego razem połączone są do obudowy wtyczki
Jak widać trzy są niepodłączone
To nie szkodzi, że jest mniej kabli, nie wszystkie są wykorzystywane. Oto rozpiska pinów na mojej wtyczce wchodzącej do zmieniarki:
1. Czerwony ekranowany
2. Ekran od czerwonego
3. Biały ekranowany
4. Ekran od białego
5. Brązowy
6. N.C.
7. ÂŻółty
8. N.C.
9. Czarny ekranowany
10. Niebieski
11. Pomarańczowy ekranowany
12. N.C.
13. Różowy
xx. Ekran od czarnego i pomarańczowego razem połączone są do obudowy wtyczki
Jak widać trzy są niepodłączone
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek