Witam
od niedawna posiadam Audi z Tiptronikiem i trochę mnie denerwuje wysokość obrotów przy której zmieniane są biegi i chciałbym trochę to obniżyć. Szczególnie wkurza mnie zmiana z 2 na 3 chciałbym żeby zmiana odbywała się przy 2000 obrotów a nie przy 2500. Posiadam sekwencję w kierownicy wiec jak chciałbym podciągnąć trochę obroty to wygodnie będę robił to na sekwencji.
A teraz pytania czy da się to zrobić i na ile jest to skomplikowane,
czy wiąże się to z jakimiś negatywnymi konsekwencjami dla samochodu
pozdrawiam
maxi
[C5 2.5TDI Tiptronic Quattro] ustawienia tiptronica
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
IMHO nie sama wartość obrotów silnika decyduje o zmianie biegu.
Logiczne jest, ze zmiana odbywa sie w przedziale 1500-2500 obr/min, czyli w przedziale max momentu obrotowego (przynajmniej wg danych fabrycznych
).
W moim aucie zmiana biegów odbywa się przy róznych wartościach obrotów. Raz jest poniżej 2000, rzadko powyżej, najczęściej właśnie ok. 2000.
Wygląda na to, że oprócz obrotów wpływ ma jeszcze to, czy akurat rozpędzamy się pod górę czy z górki (czyli chwilowe konkretne obciążenie) oraz to czy robimy to dynamicznie czy tez "ekonomicznie".
Być może także np. temperatura silnika oraz inne sygnały brane są pod uwage, tego nie jestem pewien ale byłoby to logiczne.
Rozpedzanie 2,5 TDI w Tiptroniku na niskich biegach związane jest z duzym hałasem klekoczącego silnika i stad też mnie czasami bierze ochota na ręczną zmianę sekwencją. Jesli jednak zrobisz to za wcześnie to i tak auto nie pociągnie dopóki się nie rozbuja.
No chyba, że kick-down ale to inna historia.
A co do Twojego pytania, to tez jestem ciekawy, czy jest to rzecz programowalna jakoś ?
Logiczne jest, ze zmiana odbywa sie w przedziale 1500-2500 obr/min, czyli w przedziale max momentu obrotowego (przynajmniej wg danych fabrycznych

W moim aucie zmiana biegów odbywa się przy róznych wartościach obrotów. Raz jest poniżej 2000, rzadko powyżej, najczęściej właśnie ok. 2000.
Wygląda na to, że oprócz obrotów wpływ ma jeszcze to, czy akurat rozpędzamy się pod górę czy z górki (czyli chwilowe konkretne obciążenie) oraz to czy robimy to dynamicznie czy tez "ekonomicznie".
Być może także np. temperatura silnika oraz inne sygnały brane są pod uwage, tego nie jestem pewien ale byłoby to logiczne.
Rozpedzanie 2,5 TDI w Tiptroniku na niskich biegach związane jest z duzym hałasem klekoczącego silnika i stad też mnie czasami bierze ochota na ręczną zmianę sekwencją. Jesli jednak zrobisz to za wcześnie to i tak auto nie pociągnie dopóki się nie rozbuja.
No chyba, że kick-down ale to inna historia.
A co do Twojego pytania, to tez jestem ciekawy, czy jest to rzecz programowalna jakoś ?
Części samochodowe online - Motostacja pl