Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,8 ben/lpg quat] trzesie sie silnik

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
31gregor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 mar 2010, 20:59
Lokalizacja: Kielce

[A6 C5 2,8 ben/lpg quat] trzesie sie silnik

Post autor: 31gregor » 10 lut 2011, 09:38

Witam nie jestem pewien czy w dobrym dziale zamieszczam moje pytanie ale spróbuje. Na zimnym silniku po przejechaniu 1 lub 2 km i dojeżdzam np do świateł gdzie musz e sie zatrzymac, po wcisnieciu hamulca i zatrzymaniu auta do 0 km/h /bieg jest wtedy na D/ zaczyna falowac silnik /skacze obrotomierz/ co przenosi sie tez na cale auto i jest odczuwalne w srodku. Problem znika gdy ruszamy /choc wtedy jest to z minimalnym szapnieciem/ lub jesli postoj jest dłuższy przełącze z D na P wtedy obroty silnika automatycznie sie wyrównuja.
Drugi problem. Też na zimnym silniku biegi przy delikatnej jeździe biegi do 1 do 3 zmieniają sie z wyczuwalnym szarpnieciem, na ciepłym silniku juz jest lepiej. czasami przy wiekszych predkosciach jest przeciągniecie biegu.
Czy problemy te mogą miec zwiazek ze skrzynia biegów moze sprzęgłem a może jest jeszcze jakaś inna przyczyna
Proszę o porady jesli ktos miał podobne sytuacje

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 10 lut 2011, 10:23

31gregor,
poduszki pod silnikiem i spkrzynia sprawdzałes >? moze czas na wymiane albo jakas pod silnikiem sie odkręca .

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 10 lut 2011, 21:10

31gregor pisze:Na zimnym silniku po przejechaniu 1 lub 2 km i dojeżdzam np do świateł gdzie musz e sie zatrzymac, po wcisnieciu hamulca i zatrzymaniu auta do 0 km/h /bieg jest wtedy na D/ zaczyna falowac silnik /skacze obrotomierz/ co przenosi sie tez na cale auto i jest odczuwalne w srodku. Problem znika gdy ruszamy /choc wtedy jest to z minimalnym szapnieciem/ lub jesli postoj jest dłuższy przełącze z D na P wtedy obroty silnika automatycznie sie wyrównuja.
Skoro falowanie jest obecne w trybie D (nie P) tzn, że jest to powiązane ze skrzynią. Drgania silnika i karoserii to skutek, a nie przyczyna -dlatego odradzam grzebania przy silniku jak na razie.

Czy objawy falowania są takie same na D i na R?
31gregor pisze:Drugi problem. Też na zimnym silniku biegi przy delikatnej jeździe biegi do 1 do 3 zmieniają sie z wyczuwalnym szarpnieciem, na ciepłym silniku juz jest lepiej. czasami przy wiekszych predkosciach jest przeciągniecie biegu.
Czy problemy te mogą miec zwiazek ze skrzynia biegów moze sprzęgłem a może jest jeszcze jakaś inna przyczyna
Proszę o porady jesli ktos miał podobne sytuacje
W pewny sensie to normalne, że gdy silnik (a głownie olej w skrzyni) jest jeszcze zimny to mogą występować szarpnięcia przy zmianach biegów oraz "przeciągania" na biegach przy spokojnej jeździe (powinno się jeździć spokojnie podczas rozgrzewki).
Powyższe objawy moim zdaniem mogą prowadzić do następujących czynności:
- konieczność wymiany oleju w skrzyni (stary olej lub niski stan), lub w gorszym wypadku
- wymiana konwertera :| , ew.w najgorszym przypadku
- wymiana konwertera i skrzyni <uoee>


Jaki masz przebieg?
Kiedy ost. był wymieniany olej i filtr w skrzyni?

31gregor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 mar 2010, 20:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 31gregor » 11 lut 2011, 12:43

Jesli chodzi o falowanie na D i na R objawy sa takie same. Przebieg 176 000 km. Ja oleju nie wymieniałem ale podobno był wymieniany pzy 120 000km. Jesli chodziłoby o to falowanie kolega ma podobne objawy w 2,5 tdi i ktos mu powiedział ze to moze byc cos ze sprzegłem /nie wiem ile w tym moze byc prawdy-nie znam sie na tym/. A co to jest ten konwerter i jaki moze byc orientacyjnie koszt jego wymiany

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 11 lut 2011, 16:17

31gregor, skoro objawy są na D i na R, tzn.że sprawa dotyczy funkcjonowania konwertera i/lub skrzyni, co ma wpływ na nierówną pracę silnika.

Masz przejechane prawie 60 tyś. od ost.wymiany, więc pora zaplanować wymianę oleju w skrzyni.
Aby uniknąć dużych kosztów w przyszłości (a także nieprzyjemności) lepiej oddaj auto do fachowców od ASB. Automatyczna Skrzynia Biegów to bardzo wrażliwy element auta i swoje bolączki od razu sygnalizuje szarpnięciami itp. Na forum raczej nikt Ci samochodu nie zdiagnozuje fachowo, ani nie naprawi... Jak będziesz zwlekał, albo zajmie się tym "zwykły majster" to może spowodować, że będziesz musiał wymienić więcej kosztownych elementów niż początkowo.

Konwerter to urządzenie przekazujące moment z silnika na skrzynię i fizycznie mieści się pomiędzy nimi, zastępuje rolę sprzęgła z manualach. Poczytaj sobie w necie -dowiesz się szczegółów ;)
Wg.tego co czytałem na forum koszt regenerowanego to ok.800zł -takich wątków już trochę jest na forum.

31gregor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 mar 2010, 20:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 31gregor » 11 lut 2011, 21:40

MONEER dzieki za rady. Masz racje im szybciej auto wyladuje u fachowca tym bedzie lepiej. Chociaż może to byc dziwne ale objawy te nie wystepuja zawsze jak w zegarku. Najczęsciej kiedy jest zimno na dworze /minusowa temperatura/ jak jest cieplo tego nie ma. Kiedy auto sie "zagrzeje" tez tego nie ma. Ale mino wszystko do skrzyni trzeba bedzie zajrzec i chyba wymiana oleju nie wystarczy

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 11 lut 2011, 23:34

kolego wiedz ze wymiana oleju z filtrem w skrzynce moze zdzialac cuda :p
ja niedawno tez borykalem sie z szarpaniem i przeciaganiem, wszyscy mowili ze skrzynka do remontu i sam tez bylem na to nastawiony, a okazalo sie ze wystarczylo wymienic olej i zalozyc nowy filtr i teraz skrzynka lata az milo :)

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 12 lut 2011, 12:38

31gregor pisze:Chociaż może to byc dziwne ale objawy te nie wystepuja zawsze jak w zegarku. Najczęsciej kiedy jest zimno na dworze /minusowa temperatura/ jak jest cieplo tego nie ma. Kiedy auto sie "zagrzeje" tez tego nie ma.
To objawy niskiego poziomu oleju w skrzyni. Wg.mnie to co napisał matelek ma sens i mam nadzieję, że skonczy się tylko na wymianie oleju.
Ale jak napisałem powyżej -chodzi o to, aby skrzyni nie lekceważyć.

Daj znać co i jak <okok>

31gregor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 mar 2010, 20:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 31gregor » 23 lut 2011, 08:58

Witam ponownie. Wymieniłem olej w skrzyni dosłownie wczoraj. Byc moze toszke sie chyba poprawiło. Na zimnym silniku nie było juz takich szarpniec na pierwszych biegach jak ostatnio. No ale niestety znowu powtórzyło sie zjawisko delikatnego trzesienia silnika. Czyli chyba wyjecie skrzyni i sprawdzenie czy tam wszystko gra jest nieuniknione. Czy myslicie tak samo????

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 23 lut 2011, 13:01

panowie , kolega 31gregor autor tematu , twierdzi ze falowanie obrotów i drganie silnika jest w momencie przełączania sie z zasilania Bp na lpg i bezposrednio po nim . Moze to cos pomoże w rozwiązaniu problemu .

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 23 lut 2011, 22:07

rafal100 pisze:panowie , kolega 31gregor autor tematu , twierdzi ze falowanie obrotów i drganie silnika jest w momencie przełączania sie z zasilania Bp na lpg i bezposrednio po nim . Moze to cos pomoże w rozwiązaniu problemu .
2 razy przeczytałem ten wątek i chyba coś przeoczyłem... gdzie jest tak napisane?

31gregor, mam nadzieję, że opisane dolegliwości i diagnozy wykonujesz tylko na benzynie?? Jeśli do całej tej układanki dorzucasz LPG to wtedy nie ma to sensu. Przyczyny trzeba eliminować stopniowo.
Jeżeli problem jest tylko na LPG to już masz "winowajcę" -instalka do regulacji, albo wtryski szwankuja.

31gregor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 mar 2010, 20:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 31gregor » 24 lut 2011, 08:49

Faktycznie wczesniej tego nie napisałem o tym lpg. Wynikło to z rozmowy z jednym z kolegów na pw. Dzis jechałem jak zwykle i było ok a wczoraj minimalne objawy i drgania silnika. Wydaje mi sie ze jesli silnik pracuje juz na lpg to czy bieg jest na D czy na P powinien pracowac tak samo. Racji moge nie miec. A w opisywanym przypadku na D nie jest ok a na P jest ok. Czy to moze miec zwiazek z LPG???

A tak na marginesie dopiero po kilku dniach jazdy widac jak poprawiła sie praca skrzyni po wymianie oleju. Szarpniecia na zimnym silkniku znikły no moze nie w 100% a w 90%. Tak że polecam

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 24 lut 2011, 09:45

M0NEER, ja pisałem autorem tematu na PW i postanowiłem , w jego imieniu wspomniec o tym . :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja