Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.5 TDI AFB] Problem z turbo

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
tomasbw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 lip 2010, 11:24
Lokalizacja: Jelenia Góra

[2.5 TDI AFB] Problem z turbo

Post autor: tomasbw » 08 lut 2011, 09:18

Witam w mojej Audi już od zakupu był problem z turbo którego jeszcze nie rozwiązałem. Wszystko jest ok ale dopiero po przekroczeniu 2600 obr/min, a w 011BS różnica ciśnień to zaledwie 10mbar. W internecie znalazłem Audi z tym samym problemem po czyszczeniu przez mechanika

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... sgaEwbWpDw

A chodzi mi o ostatni post:

Turbina wyczyszczona, regulacja ciśnienia działa ładnie (sprawdzone VAGiem), ale pojawił się nowy problem.
Wcześniej już od 1800 rpm osiągane było ciśnienie 2000mbar i auto ładnie ciągnęło od samego dołu obrotomierza. Teraz od 1500 do 2300 jest dziura. Dopiero od 2500 rpm auto ładnie ciągnie.

Zrobiłem sobie Basic Settings 011 i porównałem z logiem zrobionym przed czyszczeniem. Kiedyś ciśnienie przy zmianie pozycji sztangi zmieniało się w zakresie od 960 do 1050 mbar. Dla porównania teraz jest to tylko od 960 do 970. Różnicy jest tylko 10mbar, kiedyś było to 90.

Czy mechanik mógł coś spartaczyć? W turbinie jest defekt wirnika o którym pisałem 1 post wyżej. Ale z tym defektem działała dobrze, poza przeładowywaniem. Z tego co wiem, to mechanik zrobił minimalny szlif kierownic: zebrał je ok. 0,2mm z wysokości, czy to może być efekt tego szlifu?

Poniżej log łączony z grup 011, 010, 004. Trzeci bieg, gaz w podłodze. Widać wyraźnie, że założone ciśnienie doładowania osiąga dopiero powyżej 2600 rpm.


I moje pytanie czy jest to możliwe, jeżeli tak to znaczy, że poprzedni właściciel zrobił taką regeneracje. A jak będzie wyglądać naprawa tego?

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 08 lut 2011, 09:36

Sprawdz cisnienie na manometrze z zaworka regulujacego praca gruszki.A moze regulowal cos przy "gurszce"? Moze wystarczy ja troche przestawic zeby lopatki nieco wczesniej sie wychylaly.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 08 lut 2011, 09:43

tomasbw

Powyżej 2500 obr turbina nie potrzebuje już pomocy kierownic aby pompować.
Logów nie widać.
Patrzyłeś czy podczas 011BS sztanga pracuje w całym zakresie?
Co do mechanika- jeśli nie ruszał sztangi i nie zeszlifował kierownic np. 2 mm- to nic nie mógł popsuć (no chyba że źle ją poskładał- ale w to wątpię) :-/

tomasbw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 lip 2010, 11:24
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tomasbw » 08 lut 2011, 11:51

Oczywiście mechanik to cytat z innego forum nie mój. Wszystko już było sprawdzone dolot cały, kat też, co do gruszki trzyma ciśnienie, a sztanga pracuje jak trzeba w 011BS pracuje jak trzeba. Więc przyszła myśl, że poprzedni właścicieł coś źle zrobił.


Logi:

011BS http://vaglog.rtnet.pl/tomas.bw_28421.html
011 http://vaglog.rtnet.pl/tomas.bw_28420.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga