Witam w mojej Audi już od zakupu był problem z turbo którego jeszcze nie rozwiązałem. Wszystko jest ok ale dopiero po przekroczeniu 2600 obr/min, a w 011BS różnica ciśnień to zaledwie 10mbar. W internecie znalazłem Audi z tym samym problemem po czyszczeniu przez mechanika
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... sgaEwbWpDw
A chodzi mi o ostatni post:
Turbina wyczyszczona, regulacja ciśnienia działa ładnie (sprawdzone VAGiem), ale pojawił się nowy problem.
Wcześniej już od 1800 rpm osiągane było ciśnienie 2000mbar i auto ładnie ciągnęło od samego dołu obrotomierza. Teraz od 1500 do 2300 jest dziura. Dopiero od 2500 rpm auto ładnie ciągnie.
Zrobiłem sobie Basic Settings 011 i porównałem z logiem zrobionym przed czyszczeniem. Kiedyś ciśnienie przy zmianie pozycji sztangi zmieniało się w zakresie od 960 do 1050 mbar. Dla porównania teraz jest to tylko od 960 do 970. Różnicy jest tylko 10mbar, kiedyś było to 90.
Czy mechanik mógł coś spartaczyć? W turbinie jest defekt wirnika o którym pisałem 1 post wyżej. Ale z tym defektem działała dobrze, poza przeładowywaniem. Z tego co wiem, to mechanik zrobił minimalny szlif kierownic: zebrał je ok. 0,2mm z wysokości, czy to może być efekt tego szlifu?
Poniżej log łączony z grup 011, 010, 004. Trzeci bieg, gaz w podłodze. Widać wyraźnie, że założone ciśnienie doładowania osiąga dopiero powyżej 2600 rpm.
I moje pytanie czy jest to możliwe, jeżeli tak to znaczy, że poprzedni właściciel zrobił taką regeneracje. A jak będzie wyglądać naprawa tego?
[2.5 TDI AFB] Problem z turbo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tomasbw
Powyżej 2500 obr turbina nie potrzebuje już pomocy kierownic aby pompować.
Logów nie widać.
Patrzyłeś czy podczas 011BS sztanga pracuje w całym zakresie?
Co do mechanika- jeśli nie ruszał sztangi i nie zeszlifował kierownic np. 2 mm- to nic nie mógł popsuć (no chyba że źle ją poskładał- ale w to wątpię)![:-/ :-/](https://a6klub.pl/images/smilies/kwasny.gif)
Powyżej 2500 obr turbina nie potrzebuje już pomocy kierownic aby pompować.
Logów nie widać.
Patrzyłeś czy podczas 011BS sztanga pracuje w całym zakresie?
Co do mechanika- jeśli nie ruszał sztangi i nie zeszlifował kierownic np. 2 mm- to nic nie mógł popsuć (no chyba że źle ją poskładał- ale w to wątpię)
![:-/ :-/](https://a6klub.pl/images/smilies/kwasny.gif)
Oczywiście mechanik to cytat z innego forum nie mój. Wszystko już było sprawdzone dolot cały, kat też, co do gruszki trzyma ciśnienie, a sztanga pracuje jak trzeba w 011BS pracuje jak trzeba. Więc przyszła myśl, że poprzedni właścicieł coś źle zrobił.
Logi:
011BS http://vaglog.rtnet.pl/tomas.bw_28421.html
011 http://vaglog.rtnet.pl/tomas.bw_28420.html
Logi:
011BS http://vaglog.rtnet.pl/tomas.bw_28421.html
011 http://vaglog.rtnet.pl/tomas.bw_28420.html
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga