Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Zawieszenie a rozmiar kółek

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
czesiu12345678
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 gru 2010, 19:24
Lokalizacja: Kielce

[A6 C5] Zawieszenie a rozmiar kółek

Post autor: czesiu12345678 » 27 sty 2011, 01:16

zakupiłem autko ze sporymi kołami 18" 255/40 , co do komfortu zbytnio mi nie przeszkadza ale chodzi mi o zawieszenie. Jak wiadomo dziury i jeszcze raz dziury w naszym pięknym kraju, czy sama zmiana oponek na większy profil 55/60 coś by pomogła ? Jak zmieniać całe kółka to jaki rozmiar opcjonalnie 16 " ? ogólnie auto stoi wysoko i na małych kołach nie wyglądałoby ciekawe ;/. Jak Panowie ma się kwestia 16 " do takich 18" jakie posiadam, jak to się przekłada na naprawy w zawieszeniu, czy taka różnica w kołach znacznie przyspiesza zużycie "materiał".

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 27 sty 2011, 01:32

Ja mam 16" chyba przy standardowej zawiesze. Wygląda fajnie, jest i tak niższa od niektórych aut, ale wolałbym jeszcze te 5cm niżej. Co do komfortu. Zmienisz profil będzie to brzydko wyglądało jak dla mnie. Jedyna opcja to jeździć ostrożnie :) Zawiechę możesz zgubić nawet na 14" :)

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 27 sty 2011, 17:22

Przejeździłem W moim poprzednim Audi A4 B5 rok na kołach 225/40 r18 później rok na kołach 225/35 r19 każda zima na oponie jak w pierwszej wersji czyli 18". Od zakupu nic nie robiłem w zawieszeniu, poprzedni właściciel wymienił tylko dwa wahacze, zrobił na nich 20tyś. i sprzedał mi samochód na 16". Od razu po zakupie weszły koła 18" Ja zrobiłem 45tyś.km Auto wraz z kołami dostało Gwintowane zawieszenie i poszło w dół około 7cm. w takich warunkach jeździło ponad dwa lata teraz jeździ tym moja kobieta na 18" i jak ostatnio sprawdzałem to wahacze są w niemalże identycznym stanie jak po zakupie. Nie wymieniałem ani końcówek drążków, ani wahaczy, ani łożysk. Zdarzyło mi się wpaść kilka razy w dziurę i skrzywić felgi raz mi felga pękła od uderzenia, raz musiałem uciekać od zderzenia na krawężnik 10 centymetrowy przy 50km/h wtedy akurat na 19", odpowiednie ciśnienie w oponie to też ważna kwestia. Zawieszenie się spisuje, pod warunkiem, że zwraca się uwagę na dziury, a nie zalicza każdą jak zając w trakcie godów.

czesiu12345678
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 gru 2010, 19:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: czesiu12345678 » 27 sty 2011, 23:30

no to nic, może pojeżdżę jeszcze na tych kółkach i zobaczę jak sprawa będzie wyglądać. kolega Shark, mnie trochę "podbudował" w tym zamiarze. A oponki mam 225/40 , tam zaszła pomyłka w opisie. Autko mi wysoko stoi i te 18" nie wydają się nawet duże, stąd też zmiana na 16 również mnie zrażała. Dziękuję za wypowiedzi

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Re: [A6 C5] Zawieszenie a rozmiar kółek

Post autor: mwx » 28 sty 2011, 00:00

czesiu12345678 pisze:, czy sama zmiana oponek na większy profil 55/60 coś by pomogła ?
Nie możesz zmienić samych opon na większy profil - w ten sposób zwiększyłbyś średnice opony i w założeniu koła przeszkodziłby wahacz (włóż paluch głęboko nad przednie kółko - zobacz jak mało tam miejsca)

Zmiana z profilu 40 na 55 dałaby Ci różnicę ponad 7cm na średnicy.

ÂŻeby dać większy profil musisz zaopatrzyć się w mniejsze felgi.

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 28 sty 2011, 00:40

Większe koło to szersze koło..
Wpada w miejszą ilość małych i średnich dziur bo poprostu po nich przejeżdza..
Co za tym idzie zawieszenie mniej pracuje i mniej się złużywa.. :mrgreen:
Posiadając ponadstandardowe koło człowiek także bardziej uważa , co suma sumarum , przekłada się na podobne przebiegi w odniesieniu do standardu..

Twardość , stopień ochrony felgi to opowieść nie na ten temat.. ;-)

PS. Taka tam moja odwrócona teoria.. pół żartem - pół serio..

___________
Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 28 sty 2011, 01:08

Fascynat pisze: Posiadając ponadstandardowe koło człowiek także bardziej uważa
To niestety w PL wiąże się z jazdą w permanentnym skupieniu na stanie nawierzchni i permanentnym slalomem :-?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 28 sty 2011, 01:22

mwx, ja to mam i tak na 16" :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga