Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.5tdi ] Uciążliwy problem z tiptronikiem

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

[2.5tdi ] Uciążliwy problem z tiptronikiem

Post autor: D@mi@n 2.8 » 18 sty 2011, 18:32

Witam. Może zacznę od tego w maju tego roku roztrzaskałem miske skrzyni i wyleciał mi w czasie każdy olej a ja nie wiedząc o tym jechałem chyba 5km praktycznie na resztkąćh oleju. :( wymieniłem miskę, zaląłem olej febi ale niestety od tego czasu mam problem który DOTYCZY TYLKO I WYÂŁÂĄCZNIE 3 BIEGU

[ Dodano: 2011-01-18, 18:34 ]
Mianowicie podczas jazdy niezależnie czy auto jest rozgrzane bądź nie jadąc na 2 biegu powiedzmy 3tys obrotów skrzynia powinna wrzucić 3 bieg i obroty powinny spaść na 1300 obrotów a dzieje się tak że obroty spadają na 2tys i po 2sekundach dopiero na 1300,
Co może być tego przyczyną?
Pozdrawiam
D@MI@N

leonulim

Post autor: leonulim » 18 sty 2011, 18:47

A ręcznie jak przłączasz to są takie same efekty czy działa poprawnie :?:
u mnie z 3 tys nie zejdzie na 1300 no chyba że 2 biegi przeżuce ale i tak wątpie żeby aż tyle spadło wydaje mi sie że nie dokładnie to sprawdziłeś co napisałeś :idea:

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 18 sty 2011, 18:59

te obroty podałem przykładowo...chodzi o to że spadają dwustopniowo a nie na raz.
Właśnie obawiam się że spaliłem coś w skrzyni bo pamiętam że wtedy ostro jechałem :(
Błędów na kompie nie mam

[ Dodano: 2011-01-18, 19:00 ]
a jeśli chodzi o tryb tip to jest tak samo
Pozdrawiam
D@MI@N

leonulim

Post autor: leonulim » 18 sty 2011, 19:11

u mnie sie tak dzieje tylko jak jest zimny póżniej wszystko chodzi ok a spróbuj wcisnąć gaz w deche powinno wtedy normalnie przełączyć bez przeciągania

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 18 sty 2011, 19:18

przy gazie wdepnietym "prawie" do końca jest nieco lepiej aczkolwiek jest odczuwalne zawieszenie w spadku obrotów. Nie wiem jak jest jeśli całkowicie dam gaz. Jutro sprawdze :-)
Pozdrawiam
D@MI@N

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Re: [2.5tdi ] Uciążliwy problem z tiptronikiem

Post autor: mwx » 19 sty 2011, 03:19

D@mi@n 2.8 pisze:dzieje się tak że obroty spadają na 2tys i po 2sekundach dopiero na 1300,
Co może być tego przyczyną?
Przyczyną jest załączenie sprzęgła lock-up w konwerterze.

Na biegach 1 i 2 i częściowo na 3 moment obrotowy przenoszony jest przez sprzęgło hydrokinetyczne, żeby zamortyzować drgania skrętne i szarpnięcia silnika - wtedy na koła przenoszone jest około 95% mocy, a reszta idzie w mielenie i grzanie oleju. Sprzęgło hydrokinetyczne ma tę zaletę, że jest odporne na przeciążanie, a na biegach na których ze względu na przełożenie moment obrotowy jest największy (niskie biegi) chroni pozostałe elementy układu przeniesienia napędu przed obciążeniami udarowymi.

Nowsze i bardziej zaawansowane skrzynie mają w konwerterze momentu dodatkowe sprzęgło, które po rozpędzeniu samochodu łączy silnik ze skrzynią na sztywno, bez poślizgu jaki normalnie daje sprzęgło hydrokinetyczne. Dzięki sztywnemu połączeniu oszczędzamy paliwo, zwiększamy dynamikę i nie grzejemy niepotrzebnie oleju w skrzyni. Ponieważ lock-up pozwala przenieść więcej momentu obrotowego na koła, podczas agresywnego przyspieszania załączy się wcześniej i prawdopodobnie razem ze zmianą biegu z 2 na 3.

Z tego co zauważyłem w naszym Tiptronic'u podczas spokojnej jazdy lock-up załącza się przeważnie na 3 biegu. Połączenie silnika na sztywno ze skrzynią owocuje większym obciążeniem silnika i spadkiem obrotów o te 200-300, dlatego wiele osób uważa że skrzynia ma jakiś dodatkowy "półbieg" , albo wręcz 6 biegów ;-)

Moja skrzynia też denerwowała mnie ślamazarnym załączaniem lock-upa w połowie trójki, aż przekodowałem ją na inny tryb pracy i teraz załącza się razem z wrzucaniem 3 biegu.

Prawdę mówiąc nie wiem w jakim momencie lock-up powinien załączać się w prawidłowo działającej skrzyni na standardowym kodowaniu. Kilku miszczów od skrzyń których o to pytałem twierdziło że właśnie tak, jak działało to w mojej, ale mnie za bardzo to denerwowało.

Pewno jest to objaw zużycia któregoś z elementów, bądź kilku z nich naraz. Nie jestem specjalistą, ale na chłopski rozum opóźnienie w załączaniu lock-up'a może wynikać z niewystarczającej wydajności pompy, zużycia tarczek sprzęgła, zużycia siłowników itd. Pewno pomogłaby wymiana całego konwertera. Nic nie jest wieczne niestety :-/

Aaale może wystarczy wymiana oleju :-> Sam spróbuję na wiosnę go zmienić i wrócić na próbę do fabrycznego kodowania.

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 19 sty 2011, 11:33

Obawiam się że masz w 100% rację
Pozdrawiam
D@MI@N

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 19 sty 2011, 16:50

Zastanawiające jest tylko że wg. tego co piszesz załączenie lock-upa skutkuje spadkiem aż o 700obr/min. U mnie to było tak jak pisałem - coś koło 200-300.

Może nalałeś zły olej?

Doraźnie możesz spróbować poradzić sobie z tym problemem jak ja, choć u mnie wg. speca skrzynia działała poprawnie jeszcze przed zmiana kodu. Nie wiem czy w przedliftowej skrzyni to zadziała.

kyzial1234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 kwie 2012, 19:29
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: kyzial1234 » 18 kwie 2012, 17:52

Witam wszystkich. :)
Mam problem z moim tiptronikiem, a mianowicie, gdy wrzuce z P na D to wszystko normalnie zmienia i jedzie jak powinien, ale jak dojeżdżam powiedzmy do skrzyżowania i hamuje do zera, puszczam hamulec i chce ruszyc to obroty idą do góry a auto stoi, puszczę gaz (obroty spadają) to jest lekkie szarpnięcie i załącza bieg i dalej jedzie normalnie, dzieje się to nie zawsze ale ostatnimi czasy dość często. :(
Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?
Dodam jeszcze że auto ma niecałe 300tys km nakulane i podłączałem z kumplem mechanikiem pod vaga to wyskoczyły dwa błędy (coś z przepustnicą i drugi czujnik położenia pedału stop, czy coś takiego), czy to może mieć związek z tym? Czy to może wina skrzyni? :(

yooo25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 21 gru 2007, 17:05
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: yooo25 » 20 kwie 2012, 13:42

kyzial1234 pisze:Witam wszystkich. :)
Mam problem z moim tiptronikiem, a mianowicie, gdy wrzuce z P na D to wszystko normalnie zmienia i jedzie jak powinien, ale jak dojeżdżam powiedzmy do skrzyżowania i hamuje do zera, puszczam hamulec i chce ruszyc to obroty idą do góry a auto stoi, puszczę gaz (obroty spadają) to jest lekkie szarpnięcie i załącza bieg i dalej jedzie normalnie, dzieje się to nie zawsze ale ostatnimi czasy dość często. :(
Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?
Dodam jeszcze że auto ma niecałe 300tys km nakulane i podłączałem z kumplem mechanikiem pod vaga to wyskoczyły dwa błędy (coś z przepustnicą i drugi czujnik położenia pedału stop, czy coś takiego), czy to może mieć związek z tym? Czy to może wina skrzyni? :(
te błędy co ci wyskoczyły nie mają nic wspólnego ze skrzynią biegów.
ale przepustnicą się zajmij bo wiadomo musi być sprawna.
objawy co opisujesz to kojarzą mi się ze sterownikiem hydraulicznym (płyta)w skrzyni, ale mogę się mylić
Sprzedam Audi A6 C5 Avant idealny stan

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 21 kwie 2012, 18:07

Skrzynia zbiera info o położeniu pedału hamulca, więc zacznij od wymiany wadliwego czujnika STOPu. I tak trzeba to naprawić.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 21 kwie 2012, 19:23

mwx, a gdzie przekodowales skrzynie? chodiz o nowy soft? czy jak?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 22 kwie 2012, 01:01

Nie, to nie nowy soft, tylko inne kodowanie, wyłączające funkcję DSP.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 22 kwie 2012, 01:21

mwx, hmmm a czy ja tez moge sobie to wyłaczyc? gdzie mozna poczytac o tym kodowaniu itp?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 23 kwie 2012, 19:29

Ja znalazłem info na jakichś anglo i niemieckojęzycznych audiforach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja