Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.9tdi AVF]szarpniecie podczas ruszania

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

[A6 C5 1.9tdi AVF]szarpniecie podczas ruszania

Post autor: AndreCh » 14 sty 2011, 00:52

Hello .
Tak jak w temacie podczas puszczania sprzegla kiedy juz zaczyna brac to jest takie mocne szarpniecie z efektem urwanych poduch .
Tak samo jest podczas jazdy podczas wcisniecia i ujecia gazu i wyczuwalne na kazdym biegu , oczywiscie na 6-tce najmniej .
Bardzo to nieprzyjemne .
Typ skrzyni to GVS 6-biegow

Co wypadaloby sprawdzic w pierwszej kolejnosci ???

zalozone nowe poduszki ori lecz bez przedniego odbijaka
nowy komplet sprzegla wraz z dwumasem
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 14 sty 2011, 10:44

a może po prostu kończy się linka sprzegła

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 14 sty 2011, 11:44

sidewind76, to nie Fiat 126p :-) . Tam linka była , w naszych autach nie ma . :-) Hydrauliczne sprzęgło jest .

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 14 sty 2011, 12:24

oki ja cię rozumiem ale sterowanie od pedału nie jest hydrauliczne

mily

Post autor: mily » 14 sty 2011, 12:42

sidewind76 pisze:oki ja cię rozumiem ale sterowanie od pedału nie jest hydrauliczne
W C5 napewno jest bo nawet wykręcałem i przekładałem do Audi 100, jest to samo co w Audi 100, czyli totalnie bezlinkowa.

[ Dodano: 2011-01-14, 12:43 ]
PS Pedał sprzęgła naciska bezpośrednio na pompkę, która przepompowywuje płyn hamulcowy (albo hydrauliczy nie pamiętam) do sprzęgła.

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 14 sty 2011, 12:46

więc tu może leżeć problem w tej pompce bo objaw takiego szarpnięcia powstaje w momencie kiedy sprzęgło zasprzęgla wiec tak jak by działało z opóźnieniem

mily

Post autor: mily » 14 sty 2011, 12:56

Raczej nie. Ta pompka tylko pompuje. Ona jeżeli się popsuje to przepuszcza olej i wtedy sprzęgło wpada w podłogę.
Gdy już jest na wykończeniu ta pompka to z każdym wciśnięciem sprzęgło jest coraz niżej, jak się je odciągnie ręką to znowu działa kilka razy aż w końcu pedał wpada w podłogę i już nic nie można zrobić. Proces bardzo długotrwały u mnie od momentu zauważenia że sprzęgło zaczyna być coraz niżej do momentu kiedy całkowicie padło to był czas rzędu 6 miesięcy. Nie ma to związku z szarpnięciami, nawet jak pedał już był ok 2-3 cm od podłogi to sprzęgło nadal działo prawidłowo.

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 15 sty 2011, 11:15

Koledzy , wiec co zazwyczaj powoduje takie objawy bo nic sie nie dowiedzialem .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 15 sty 2011, 22:35

ostatnio słyszałem nazwy : pompka sprzęgła i siłownik sprzęgła . czy to jedna częsc a dwie nazwy ?

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 16 sty 2011, 00:15

censored pisze:Pedał sprzęgła na postoju chodzi płynnie w pełnym zakresie bez przeskoków?
Pedal chodzi luzno i bez zadnych przeskokow
censored pisze:Ten układ jest odpowietrzony?
A uklad byl odpowietrzany jakis rok temu w aso podczas wymiany plynu hamulcowego .
Czy myslisz ze zapowietrzony uklad moze takie objawy powodowac nawet podczs jazdy na 4 czy 6-ce ?
bo o ile sie orientuje to zapowietrzony uklad bardziej chyba wplywa na wchodzenie biegow niz na szarpniecia ale jesli sie myle to prosze o poprawienie .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 16 sty 2011, 11:23

censored pisze:Właściwie zapowietrzenie powinno dawać takie objawy o których piszesz ale czasem rzeczywistość pokazuje że jakaś banalna sprawa może powodować poważne problemy. Może przy montażu sprzęgła coś niedokręcone? Jeśli jest nowe i pompka-siłownik wykluczone to tam bym zaglądał, tym bardziej że coś stamtąd chyba słychać.
podczas montazu silownika zauwazylem ze kurzolap czy tam guma ochronna jest peknieta i niebawem postaram sie go wyjac celem ogladniecia i odpowietrzyc
Sprzeglo idzie do demontazu tez celem wyeliminowania jakichkolwiek usterek w tym ukladzie .
Podczas skrecania sprzegla sam dwa razy sprawdzalem czy wszystko jest na miejscu i czy podokrecane i nigdy mi sie nie zdarzylo czegos nie skrecic bo zawsze staram sie wykonac robote najlepiej jak tylko potrafie .
Ale wszystko przeciez jest mozliwe wiec zdemontuje skrzynie i bede wszystko dokladnie badal i postaram sie tym razem porobic fotostory i wrzucic na forum .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 16 sty 2011, 15:39

Ok zaczne od tego .
Problem w tym ze w Belgii pewnie nie dokupie tej gumki i bedzie trzeba kupic caly silownik .
Zobaczymy jak to bedzie ...
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 16 sty 2011, 21:48

censored,

Podczas wymiany sprzegla okazalo sie ze uszczelniacz walu za dwumasem jest spocony i nalezaloby go wymienic
Wiec : pojechalem do aso i chociaz w etka istnieje sam oring to itak nie moglem go kupic tylko musialem wziac caly uszczelniacz za 70€ .

Wiec nie jestem taki pewny ale to sie akurat okaze jak pojade zamawiac ten badziewik .
Moim plusem jest to ze po kilku prosbach udalo mi sie wywalczyc znizki dla mechanika wiec od 7% do 30 % w zaleznosci od kupowanej czesci .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga