Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5TDI] Drgania podczas jazdy

Zawieszenie
Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

[A6 C5 2.5TDI] Drgania podczas jazdy

Post autor: arturn29 » 12 sty 2011, 13:46

Panowie

Mam taki problem ,podczas jazy czy szybko czy wolno samochodem ciagle telepie.
Są to drgania odczuwalne na calej budzie ,a zwlaszca na kierownicy.
Nie mam zielonego pojecia co to może być i niestety problem ten nasila się

Zawieszenie jest na 100% sprawne ,nic nie stuka nic nie puka. Felgi proste opony nowe ,wywazone cisnienie tez odpowiednie. Auto nie ściąga w zadna strone ,dobrze się prowadzi ale cały czas nim telepie aż wymiotować się chce.

Prosze o pomoc

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 12 sty 2011, 19:36

arturn29, nie masz Q rozumiem. A poduszki pod silnikiem sprawdzałeś ?
Czy drgania zanikają przy jakiejś prędkości lub wzrastają ?

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 12 sty 2011, 19:49

arturn29, a jak dasz na luz i jedzie fura tez to sie dzieje
j abym moze stawiał na pul osie 8-)

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 13 sty 2011, 07:52

Witam


Im szybciej jade tym drgania sa bardziej nasilone ,praktycznie widac wzrokowo jak kierownica drzy.

Odnoscnie jazdy na luzie to jest tak sam jak na wlaczonym biegu.
Sprawdzalem bledy i wyskoczyl tylko jeden ,cos w rodzaju "stopien zawieszenia silnika poziom 1"

Pozdrawiam

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 13 sty 2011, 11:17

zerknij dokładnie na obciążone opony (to ze nowe nic nie znaczy) czy jak autko na nich stoi nie ma wybrzuszenia tak zwanej bani powoli przesuwaj autko z miejsca na miejsce i zerkaj na oponki czasem nowa opona jak jest na wyważeniu nic nie pokazuje a jak stoi pod ciężarem autka wybrzusza się

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 13 sty 2011, 11:56

Witam

Niestety albo stety opony są ok ,zreszta na poprzednich oponach działo sie to samo.

Zostało juz calkowice wszystko przegladniete i teraz takie pytanie ,czy efekt taki moga powodowac np amortyzatory?

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 13 sty 2011, 12:43

amortyzator raczej wyszedł by na teście diagnostycznym prędzej poduchy pod silnikiem i silnik wibruje przenosząc drgania na karoserię lub na przegubach coś się pochrzaniło i nie mają wyważenia

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 13 sty 2011, 13:34

Witam

No właśnie tylko amortyzatorów nie sprawdzałem na diagnostyce ,moze to wlasnie to.

Pozdrawiam

Fontesen

Post autor: Fontesen » 13 sty 2011, 13:44

Jeśli dzieje się to niezależnie od prędkości obrotowej silnika, to ja stawiałbym na układ napędowy. Posprawdzaj wszelkie półośki i przeguby.

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 13 sty 2011, 15:33

no ja tez tak jak mówilem w pierwszym moim poście że prawdopodobnie pedą to pól osie 8-)
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 17 sty 2011, 09:09

Witam

Dzieki koledzy za wskazowki. Prosze opiszcie w jaki sposob mozna zdiagnozowac ze to sa napewno polosie?
Wystarczy wjechac np na podnosnik i beda wyczuwalne jakies luzy czy coś?

Pozdrawiam

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 17 sty 2011, 12:59

bicia półosi nie da się chyba sprawdzić bez jej wymontowania

Awatar użytkownika
Max1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:18
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Max1985 » 18 sty 2011, 20:25

arturn29, Kolego kochany oraz inni wypowiadający się w tym temacie :P Może jestem lama ale czy kolega nie napisał czasem że "opony po wymianie"??

Kolego jeżeli nie miałeś tego przed wymianą, a po wymianie trzęsie jak w shakerze :P to jedz do kolesia z wulkanizacji i powiedz mu żeby oddał ci pierścienie centrujące :)

Najprawdopodobniej zostały na maszynce do wywarzania :) miałem to samo.. niestety pierścieni już nie było wiec pozostało tylko alledrogo bo u oponiarzy albo nie ma wcale albo są ale nie tej wielkości :)

Dla pewności ściągnij koło i jeżeli nie ma pierścieni to możesz być w 100% pewny :)


Tak to wygląda: http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... centrujace
Obrazek

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 18 sty 2011, 21:25

Max1985, nie we wszystkich felgach są potrzebne pierścienie centrujące 8-)
arturn29, nam nie powiedział co ma za felgi ale fakt że jęsli przed wymianą opon nie było drgań a teraz są to odpowiedż jest jednoznaczna :-o

Awatar użytkownika
Max1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:18
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Max1985 » 18 sty 2011, 21:36

Voytec, zapomniałem tego dopisać ze nie każde felgi potrzebują :P ale wyczytałem w poście ze wymieniał kolega oponki :) a wiec pierwsze co przyszło mi na myśl to właśnie pierścionki :P nio i jeszcze to że im szybciej tym gorzej... Zawiecha tak nie robi ponieważ przy jakiejś prędkości się uspokaja :) a przeguby strzelają, a jak przestaną strzelać to trzeba patrzeć w lusterka i szukać koła :P
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga