Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.5 TDi V6 AFB] Po regeneracji wtrysków duże spalanie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
djart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 13:26
Lokalizacja: Łomża

[2.5 TDi V6 AFB] Po regeneracji wtrysków duże spalanie

Post autor: djart » 02 sty 2011, 20:17

Przed świętami regenerowałem wtryski i na trasie byłem zaskoczony jak na kompie pokazywały mi się wartości spalania aktualnego około 11 l/100 km przy stałej prędkości 90-100 km/h. Silnik rozgrzany do 90st. temperatura zewnetrzna -10stC. W mieście nie mogę zejść niżej jak 20 l/100km. !!! Czy trzeba adaptować wtryski, dawki paliwa i powietrza do nowych końcówek? Jak to się robi...
Jutro wrzucę logi z VAGA i moze coś z nich się da przeczytać...

A oto i logi statyczne, niestety bez BSów bo mój kabel nie wbija się na to :( muszę poszukać innego kabla, albo ja coś źle robię... nie trzeba się zalogować czy coś w programie żeby się wbić na BSy?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2011-01-03, 19:26 ]
popatrzcie na te logi to moze coś mo podpowiecie... THX
Artur

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 04 sty 2011, 22:09

Witaj

1. Minimalnie źle ustawiony kąt wtrysku(w tej chwili masz ustawione ok 0.5*BTDC,
czyli po dodatniej stronie)

2. Najgorsze jednak,że korekcje wtrysków wyglądają fatalnie.Zwłaszcza na lewej
głowicy widać że pompa nie radzi sobie z tymi wtryskami( korekcja pływa niemal
od 0 do 2 mg) :-(

Stąd rodzi się pytanie skąd wytrzasnąłeś te końcówki(czy były ori) oraz kto ci je wymieniał i
regulował? :roll:

Według mnie tutaj leży przyczyna twoich kłopotów.

ps. nic nie trzeba adoptować. Pozdro

Awatar użytkownika
djart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 13:26
Lokalizacja: Łomża

Post autor: djart » 04 sty 2011, 22:28

hymm...
ten magik, co mu chyba poprzetrącam kopytka...

Z tego co wiem, regeneracja wtrysków odbyła się w Bialymstoku,
dokładnie nie wiem gdzie, ale zapewniano mnie że na maszynie Bosha,
Koncówki też są Bosha, orginalne, Niemieckie, takie i tylko takie kazałem mu kupić. Nie wiem czy w serwisie w Białym nakładano końcówki na wtryski, czy on sam je nakladał, ale na 100% wiem, że montował je do silnika mechanior, co do nastawów nic nie wiem, bo się na tym nie znam. Da się to teraz jakoś poprawić? Kąt wtrysku wiem, że się da, a wyregulować ponownie wtryski? Nie zaszkodzi to koncówkom, lub innej części?

A jak wygląda mój EGR? Może to też po części jest przyczyną zbyt wysokiego spalania?
Ja nie mam pojęcia gdzie i co czytać, wiem co to "time stamp" i "engine speed", reszta to szyfr.
Artur

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 05 sty 2011, 10:28

djart
Czy oprócz wtrysków było jeszcze coś robione :?:

Awatar użytkownika
djart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 13:26
Lokalizacja: Łomża

Post autor: djart » 05 sty 2011, 10:58

w tym samym czasie, regenerowalem sterownik ABS, pompe wtryskowa regenerowalem na poczatku lata 2010, bylo wszystko ok az do regeneracji wtryskow, no i teraz padla mi pompka paliwa w baku, kupilem z allegro podrobke za 150, bo bosha kosztuje 1200 w JC Auto, nie stac mnie teraz :( To chyba wszystko na dzien dzisiejszy...
Artur

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 07 sty 2011, 09:33

Korekcje tragedia :-/ ,kąt wtrysku też do poprawienia ,spalanie 20l to też tragedia ,coś albo namieszane z wtryskami ,albo źle poskładane :roll:
Wtrysków się nie adoptuje
ps. przy tym spalaniu to stefan z rury daje ostro ;-)
żeby wbić się na BS trzeba wpisać klucz do programu... (sprawdź pw) <ok>

Awatar użytkownika
djart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 13:26
Lokalizacja: Łomża

Post autor: djart » 07 sty 2011, 19:41

A może jak bym się pobawił zmianą dawki paliwa i/lub powietrza, może to przynieść efekt? Czy raczej się w to nie bawić... za duże ryzyko... Potrzebowałbym rady kogoś kto się na tym zna, co to robił i takie tam...

Co o tym myślicie?

Bo nie jestem pewny czy ktoś wcześniej nie zmienił fabrycznych ustawień... wcale bym się nie zdziwił...

U mijego kumpla - ma taką samą audiczkę, ten sam rok, ten sam silnik, też Tip, nie blokują się drzwi po przekroczeniu 25km/h, nie zapala się kontrolka pasów - a u mnie tak, tylko że ja myślę że mam "bogatszą wersję". Czy to możliwe? Poczytałem gdzieś tu na forum że można to ustawić ręcznie przez kabel...
U mnie jest tak:

Software coding w silniku 01001
Work Shop Code: WSC 02325

Software coding w skrzyni 00000
Work Shop Code: WSC 00000

Software coding w INSTRUMENTS (nr.17 w VCDS) 02162

Software coding w CENTR. LOCKS (nr. 35 w VCDS) 12897
Work Shop Code: WSC 02325

Porównajcie to ze swoimi kodami... może są jakieś różnice.
Warunek jest chyba taki, że to musi być silnik AFB, rok produkcji 1998 w Tipie.
Artur

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 08 sty 2011, 09:40

to że kolega ma takie i inne "pierdoły" ty też możesz mieć ;-) wszystko zależy od kodowania ,poniżej daje Ci link do kodowania ,tylko pamietaj jak grzebiesz w kodowaniu to zawsze zapisz sobie jakie miałeś przed "grzebaniem" żeby nie było wtopy :lol: tak jak pisałem na pw zmień program na vag 311-2 bo to jest stare i dobre <ok>
kodowanie http://de.openobd.org/audi/a6_4b.htm

Awatar użytkownika
djart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 13:26
Lokalizacja: Łomża

Post autor: djart » 08 sty 2011, 10:57

pytanie brzmi; czy ktos mogl wczesniej grzebac w kodach i pozmienial nie tak jak trzeba?
Jakie macie ustawienia orginalne?
Z tego co sie domyslam przez takie przekodowywanie mozna zmienic dawke paliwa - powietrza, prace praktycznie wszystkiego....
Artur

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga