Przed świętami regenerowałem wtryski i na trasie byłem zaskoczony jak na kompie pokazywały mi się wartości spalania aktualnego około 11 l/100 km przy stałej prędkości 90-100 km/h. Silnik rozgrzany do 90st. temperatura zewnetrzna -10stC. W mieście nie mogę zejść niżej jak 20 l/100km. ! Czy trzeba adaptować wtryski, dawki paliwa i powietrza do nowych końcówek? Jak to się robi...
Jutro wrzucę logi z VAGA i moze coś z nich się da przeczytać...
A oto i logi statyczne, niestety bez BSów bo mój kabel nie wbija się na to muszę poszukać innego kabla, albo ja coś źle robię... nie trzeba się zalogować czy coś w programie żeby się wbić na BSy?
[ Dodano: 2011-01-03, 19:26 ]
popatrzcie na te logi to moze coś mo podpowiecie... THX
[2.5 TDi V6 AFB] Po regeneracji wtrysków duże spalanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witaj
1. Minimalnie źle ustawiony kąt wtrysku(w tej chwili masz ustawione ok 0.5*BTDC,
czyli po dodatniej stronie)
2. Najgorsze jednak,że korekcje wtrysków wyglądają fatalnie.Zwłaszcza na lewej
głowicy widać że pompa nie radzi sobie z tymi wtryskami( korekcja pływa niemal
od 0 do 2 mg)
Stąd rodzi się pytanie skąd wytrzasnąłeś te końcówki(czy były ori) oraz kto ci je wymieniał i
regulował? :roll:
Według mnie tutaj leży przyczyna twoich kłopotów.
ps. nic nie trzeba adoptować. Pozdro
1. Minimalnie źle ustawiony kąt wtrysku(w tej chwili masz ustawione ok 0.5*BTDC,
czyli po dodatniej stronie)
2. Najgorsze jednak,że korekcje wtrysków wyglądają fatalnie.Zwłaszcza na lewej
głowicy widać że pompa nie radzi sobie z tymi wtryskami( korekcja pływa niemal
od 0 do 2 mg)
Stąd rodzi się pytanie skąd wytrzasnąłeś te końcówki(czy były ori) oraz kto ci je wymieniał i
regulował? :roll:
Według mnie tutaj leży przyczyna twoich kłopotów.
ps. nic nie trzeba adoptować. Pozdro
hymm...
ten magik, co mu chyba poprzetrącam kopytka...
Z tego co wiem, regeneracja wtrysków odbyła się w Bialymstoku,
dokładnie nie wiem gdzie, ale zapewniano mnie że na maszynie Bosha,
Koncówki też są Bosha, orginalne, Niemieckie, takie i tylko takie kazałem mu kupić. Nie wiem czy w serwisie w Białym nakładano końcówki na wtryski, czy on sam je nakladał, ale na 100% wiem, że montował je do silnika mechanior, co do nastawów nic nie wiem, bo się na tym nie znam. Da się to teraz jakoś poprawić? Kąt wtrysku wiem, że się da, a wyregulować ponownie wtryski? Nie zaszkodzi to koncówkom, lub innej części?
A jak wygląda mój EGR? Może to też po części jest przyczyną zbyt wysokiego spalania?
Ja nie mam pojęcia gdzie i co czytać, wiem co to "time stamp" i "engine speed", reszta to szyfr.
ten magik, co mu chyba poprzetrącam kopytka...
Z tego co wiem, regeneracja wtrysków odbyła się w Bialymstoku,
dokładnie nie wiem gdzie, ale zapewniano mnie że na maszynie Bosha,
Koncówki też są Bosha, orginalne, Niemieckie, takie i tylko takie kazałem mu kupić. Nie wiem czy w serwisie w Białym nakładano końcówki na wtryski, czy on sam je nakladał, ale na 100% wiem, że montował je do silnika mechanior, co do nastawów nic nie wiem, bo się na tym nie znam. Da się to teraz jakoś poprawić? Kąt wtrysku wiem, że się da, a wyregulować ponownie wtryski? Nie zaszkodzi to koncówkom, lub innej części?
A jak wygląda mój EGR? Może to też po części jest przyczyną zbyt wysokiego spalania?
Ja nie mam pojęcia gdzie i co czytać, wiem co to "time stamp" i "engine speed", reszta to szyfr.
Artur
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
w tym samym czasie, regenerowalem sterownik ABS, pompe wtryskowa regenerowalem na poczatku lata 2010, bylo wszystko ok az do regeneracji wtryskow, no i teraz padla mi pompka paliwa w baku, kupilem z allegro podrobke za 150, bo bosha kosztuje 1200 w JC Auto, nie stac mnie teraz To chyba wszystko na dzien dzisiejszy...
Artur
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
A może jak bym się pobawił zmianą dawki paliwa i/lub powietrza, może to przynieść efekt? Czy raczej się w to nie bawić... za duże ryzyko... Potrzebowałbym rady kogoś kto się na tym zna, co to robił i takie tam...
Co o tym myślicie?
Bo nie jestem pewny czy ktoś wcześniej nie zmienił fabrycznych ustawień... wcale bym się nie zdziwił...
U mijego kumpla - ma taką samą audiczkę, ten sam rok, ten sam silnik, też Tip, nie blokują się drzwi po przekroczeniu 25km/h, nie zapala się kontrolka pasów - a u mnie tak, tylko że ja myślę że mam "bogatszą wersję". Czy to możliwe? Poczytałem gdzieś tu na forum że można to ustawić ręcznie przez kabel...
U mnie jest tak:
Software coding w silniku 01001
Work Shop Code: WSC 02325
Software coding w skrzyni 00000
Work Shop Code: WSC 00000
Software coding w INSTRUMENTS (nr.17 w VCDS) 02162
Software coding w CENTR. LOCKS (nr. 35 w VCDS) 12897
Work Shop Code: WSC 02325
Porównajcie to ze swoimi kodami... może są jakieś różnice.
Warunek jest chyba taki, że to musi być silnik AFB, rok produkcji 1998 w Tipie.
Co o tym myślicie?
Bo nie jestem pewny czy ktoś wcześniej nie zmienił fabrycznych ustawień... wcale bym się nie zdziwił...
U mijego kumpla - ma taką samą audiczkę, ten sam rok, ten sam silnik, też Tip, nie blokują się drzwi po przekroczeniu 25km/h, nie zapala się kontrolka pasów - a u mnie tak, tylko że ja myślę że mam "bogatszą wersję". Czy to możliwe? Poczytałem gdzieś tu na forum że można to ustawić ręcznie przez kabel...
U mnie jest tak:
Software coding w silniku 01001
Work Shop Code: WSC 02325
Software coding w skrzyni 00000
Work Shop Code: WSC 00000
Software coding w INSTRUMENTS (nr.17 w VCDS) 02162
Software coding w CENTR. LOCKS (nr. 35 w VCDS) 12897
Work Shop Code: WSC 02325
Porównajcie to ze swoimi kodami... może są jakieś różnice.
Warunek jest chyba taki, że to musi być silnik AFB, rok produkcji 1998 w Tipie.
Artur
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
to że kolega ma takie i inne "pierdoły" ty też możesz mieć wszystko zależy od kodowania ,poniżej daje Ci link do kodowania ,tylko pamietaj jak grzebiesz w kodowaniu to zawsze zapisz sobie jakie miałeś przed "grzebaniem" żeby nie było wtopy :lol: tak jak pisałem na pw zmień program na vag 311-2 bo to jest stare i dobre
kodowanie http://de.openobd.org/audi/a6_4b.htm
kodowanie http://de.openobd.org/audi/a6_4b.htm
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga