[A6/C5 2.5TDI ALL ] Jak zapalają wasze 2.5TDI
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
[A6/C5 2.5TDI ALL ] Jak zapalają wasze 2.5TDI
Witam wszystkich szczęśliwych :-D posiadaczy A6 C52.5TDI V6.
Chciałem przeprowadzić taką "statystykę" jak zapalają wasze silniki przy -10st. celsjusza. I co ważne, po całkowitym wychłodzeniu tj. np po nocy.
1.Ile razy grzejecie świece?
2.Mniej więcej ile sekund kręci rozrusznik do poprawnego uruchomienia silnka?
3.Czy zapala równiutko na wszystkie garki?
pozdrawiam i liczę na szczere odpowiedzi.
Chciałem przeprowadzić taką "statystykę" jak zapalają wasze silniki przy -10st. celsjusza. I co ważne, po całkowitym wychłodzeniu tj. np po nocy.
1.Ile razy grzejecie świece?
2.Mniej więcej ile sekund kręci rozrusznik do poprawnego uruchomienia silnka?
3.Czy zapala równiutko na wszystkie garki?
pozdrawiam i liczę na szczere odpowiedzi.
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt:
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
1. 1 raz czasem przy większym mrozie 2 razy
2. 2 - 4 sek
3. chwilkę klekocze i po 20 - 25 sek chodzi równo
2. 2 - 4 sek
3. chwilkę klekocze i po 20 - 25 sek chodzi równo
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 19:07
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Przed wymianą świec żarowych:
1. dwa, trzy razy.
2. nawet do 10s.
3. trochę szarpie przez kilka - kilkanaście sek.
Po wymianie świec (3 były uwalone):
1. raz.
2. 1-2 sek.
3. Chodzi równo. Przez około minutę chodzi na ok. 1200 obr./min, później spada do ok. 900 obr./min.
Dodam, że czasem auto stoi 2-3 dni na kilkunastostopniowym mrozie (bo jeżdżę drugim) - odpala bez zająknięcia.
1. dwa, trzy razy.
2. nawet do 10s.
3. trochę szarpie przez kilka - kilkanaście sek.
Po wymianie świec (3 były uwalone):
1. raz.
2. 1-2 sek.
3. Chodzi równo. Przez około minutę chodzi na ok. 1200 obr./min, później spada do ok. 900 obr./min.
Dodam, że czasem auto stoi 2-3 dni na kilkunastostopniowym mrozie (bo jeżdżę drugim) - odpala bez zająknięcia.
Kogel-mogel FB
Fora to jest biwak.
Fora to jest biwak.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
To ja jeszcze dodam, że zatankowałem teraz lepsze paliwo (nie będę podawał nazwy stacji, ani paliwa, bo nie chcę uprawiać kryptoreklamy) i mam wrażenie, że silnik lepiej zapala i jakoś tak lepiej chodzi. Jakby trochę ciszej i spokojniej.
"Lepsze" - to znaczy tą droższą odmianę na danej stacji, a nie paliwo na firmowej stacji zamiast z GS-u.
Myślę, że może tu mieć znaczenie fakt, że te droższe odmiany paliw (dotyczy to oleju napędowego jak i benzyny) mają większe liczby cetanowe (ropa) i oktanowe (benzyna), co może ułatwiać zapalanie silnika.
A może są tam tez jakieś dodatki, które ułatwiają zapłon?
"Lepsze" - to znaczy tą droższą odmianę na danej stacji, a nie paliwo na firmowej stacji zamiast z GS-u.
Myślę, że może tu mieć znaczenie fakt, że te droższe odmiany paliw (dotyczy to oleju napędowego jak i benzyny) mają większe liczby cetanowe (ropa) i oktanowe (benzyna), co może ułatwiać zapalanie silnika.
A może są tam tez jakieś dodatki, które ułatwiają zapłon?
Kogel-mogel FB
Fora to jest biwak.
Fora to jest biwak.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 329
- Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
1-raz grzeje swiece
2-pali od strzala 1sek rozrusznika jak cieply duzej mam zly kat wtrysku z tego co wiem
3-roznie nieraz troche nierowno pare sekund
2-pali od strzala 1sek rozrusznika jak cieply duzej mam zly kat wtrysku z tego co wiem
3-roznie nieraz troche nierowno pare sekund
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga