[C5][2.5 TDI 150 KM] Wycie - układ kierowniczy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
- Lokalizacja: Gliwice
[C5][2.5 TDI 150 KM] Wycie - układ kierowniczy?
10 tys. km temu miałem wymieniany kpl. rozrząd - wraz z pompą wody.
Jakiś tysiąc km temu - regenerowany alternator.
Po tej drugiej naprawie pojawiło się dziwne wycie.
Wycie słychać na obrotach ~1,2-1,4 tys. oraz przy ruchach kierownicą (uwaga - w zasadzie to hałas ten zanika w dodatnich temp.)
Siłą rzeczy - "ubzdurałem sobie", że może to być jakaś część ukł. kierowniczego.
Czy podczas naprawy nr 2 mogło być ruszane coś co spowodowało problem?
Czy możliwe by była to pompa wody?
Czy w układzie kierowniczym jest jeszcze coś, co mogłoby dawać takie objawy?
(brzmi to jak wycie jakiegoś łożyska)
Jakiś tysiąc km temu - regenerowany alternator.
Po tej drugiej naprawie pojawiło się dziwne wycie.
Wycie słychać na obrotach ~1,2-1,4 tys. oraz przy ruchach kierownicą (uwaga - w zasadzie to hałas ten zanika w dodatnich temp.)
Siłą rzeczy - "ubzdurałem sobie", że może to być jakaś część ukł. kierowniczego.
Czy podczas naprawy nr 2 mogło być ruszane coś co spowodowało problem?
Czy możliwe by była to pompa wody?
Czy w układzie kierowniczym jest jeszcze coś, co mogłoby dawać takie objawy?
(brzmi to jak wycie jakiegoś łożyska)
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 gru 2010, 22:07
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
- Lokalizacja: Gliwice
No tak - ja to jednak mam pecha do aut :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:maciek7004 pisze:Cześć,
jeździłem tak kilka miesięcy, to pompa wspomagania. Wymieniłem na regenerowaną 3 i pół stówki. Jak wymieniłem, miałem wrażenie, że mam nową furkę.![]()
Jesteś z Gliwic polecam serwis w Piekarach ÂŚląskich, można z nimi się dogadać.
Pozdro
A widzę,że jesteś z Tarnowskich Gór - auto serwisuję, w Twych okolicach - w warsztacie Pana Kuny. Jak dotąd - pozytywne wrażenia.
Przedzwonię jutro do niego i umówię się chyba na jakiś termin...
Zastanawiam się jeszcze czy nie skusić się na SSerwis..?
Można wiedzieć jak w Twoim przypadku wyglądał koszt i czas robocizny?
[ Dodano: 2010-12-30, 22:51 ]
No cóż - jutro dzwonię więc, umówić się do seriwsu.spinacz2100 pisze:kolego rozrząd nie ma nic do układu kierowniczego.Najprawdopodobniej pompa wspomaganie zaczyna już powoli dogorywać.
A z ciekawości - w jaki sposób napędzana jest pompa wspomagania (myślałem, że paskiem rozrządu?)?
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
charon1984, witam :mrgreen:
a moze na poczatek wymiana płynu w ukladzie wspomagania
( mało kosztowna inwestycja )
ujemne temperatury moga juz zle wplywac na stary plyn w wspomaganiu
a jak napiseles gdy jest cieplo to przestaje
zreszta napisz potem co i jak z tym fantem wyszlo oki :?:
pozdrawiam z okolicy :-P
a moze na poczatek wymiana płynu w ukladzie wspomagania




zreszta napisz potem co i jak z tym fantem wyszlo oki :?:
pozdrawiam z okolicy :-P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
- Lokalizacja: Gliwice
No i rzeczywiście zacząłem od wymiany płynu (dodatkowo przepłukałem układ kilka razy).Jarecki pisze:charon1984, witam :mrgreen:
a moze na poczatek wymiana płynu w ukladzie wspomagania( mało kosztowna inwestycja )
ujemne temperatury moga juz zle wplywac na stary plyn w wspomaganiu
a jak napiseles gdy jest cieplo to przestaje
![]()
zreszta napisz potem co i jak z tym fantem wyszlo oki :?:
pozdrawiam z okolicy :-P
Na tą chwilę - jest całkowita cisza.
Zobaczmy jak jeszcze trochę pojeżdżę :mrgreen:
Jeśli hałas ustąpił już całkowicie to planuję jeszcze chwilę pojeździć i płyn wymienić jeszcze raz - liczę na to, że wtedy będzie już czyściutki :roll:
P.S.
Rzeczywiście - po poniesieniu maski domyśliłem się, że raczej pompa układu wspomagania nie może być napędzana paskiem rozrządu :lol:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 25 sty 2011, 17:12
- Lokalizacja: Wojków, łódzkie
Witam:) mi pompa zaczęła wyć wczoraj...i zauważyłem że cieknie olej z prawej strony maglownicy...dość intensywnie...do wczoraj nic się nie działo...4 dni AUDI stała na dworze wczoraj rano wyjechałem w traske i gdy wracałem to zaczęło się coś pier*****w nocy było z 15 stopni mrozu...Czy to mogło być przyczyną tego wycieku i wycia?
Witam!
Mam podobny objaw tyle ze faktycznie przy 1400 - 1450 obr slychac tak jakby blacha o blache tarla lub lozysko jakies harczalo ... wszystko po wymianie plynu do wspomagania ... poprzedni wlasciciel albo nie zmienial plynu od nowosci albo zalal czyms o niebo gestrzym niz olej do ukladu ... przy plukaniu ukladu plyn ktory sie wydostal wygladal prawie jak olej silnikowy ciemno-brazowy kolor prawie czarny ... w kazdym badz razie dzwieki zaczely sie po wymianie plynu ... jak rozmawialem z mechaniorem to mowil ze najprawdopodobniej po wymianie plynu ktory wczesniej byl gestrzy ujawnil sie stan pompy wspomagania ...
jak ktos zna jakiegios dobrego szpeca od regeneracji pomp wspomagania w okolicy wroclawia prosze o posta lub maila
pozdrawiam
Mam podobny objaw tyle ze faktycznie przy 1400 - 1450 obr slychac tak jakby blacha o blache tarla lub lozysko jakies harczalo ... wszystko po wymianie plynu do wspomagania ... poprzedni wlasciciel albo nie zmienial plynu od nowosci albo zalal czyms o niebo gestrzym niz olej do ukladu ... przy plukaniu ukladu plyn ktory sie wydostal wygladal prawie jak olej silnikowy ciemno-brazowy kolor prawie czarny ... w kazdym badz razie dzwieki zaczely sie po wymianie plynu ... jak rozmawialem z mechaniorem to mowil ze najprawdopodobniej po wymianie plynu ktory wczesniej byl gestrzy ujawnil sie stan pompy wspomagania ...
jak ktos zna jakiegios dobrego szpeca od regeneracji pomp wspomagania w okolicy wroclawia prosze o posta lub maila
pozdrawiam