Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5][2.5 TDI 150 KM] Wycie - układ kierowniczy?

Silniki wysokoprężne
charon1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
Lokalizacja: Gliwice

[C5][2.5 TDI 150 KM] Wycie - układ kierowniczy?

Post autor: charon1984 » 30 gru 2010, 19:39

10 tys. km temu miałem wymieniany kpl. rozrząd - wraz z pompą wody.
Jakiś tysiąc km temu - regenerowany alternator.

Po tej drugiej naprawie pojawiło się dziwne wycie.
Wycie słychać na obrotach ~1,2-1,4 tys. oraz przy ruchach kierownicą (uwaga - w zasadzie to hałas ten zanika w dodatnich temp.)

Siłą rzeczy - "ubzdurałem sobie", że może to być jakaś część ukł. kierowniczego.

Czy podczas naprawy nr 2 mogło być ruszane coś co spowodowało problem?

Czy możliwe by była to pompa wody?
Czy w układzie kierowniczym jest jeszcze coś, co mogłoby dawać takie objawy?

(brzmi to jak wycie jakiegoś łożyska)

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 30 gru 2010, 21:52

kolego rozrząd nie ma nic do układu kierowniczego.Najprawdopodobniej pompa wspomaganie zaczyna już powoli dogorywać.

maciek7004
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 30 gru 2010, 22:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: maciek7004 » 30 gru 2010, 22:20

Cześć,
jeździłem tak kilka miesięcy, to pompa wspomagania. Wymieniłem na regenerowaną 3 i pół stówki. Jak wymieniłem, miałem wrażenie, że mam nową furkę. :-)
Jesteś z Gliwic polecam serwis w Piekarach ÂŚląskich, można z nimi się dogadać.
Pozdro
Maciek

charon1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: charon1984 » 30 gru 2010, 22:49

maciek7004 pisze:Cześć,
jeździłem tak kilka miesięcy, to pompa wspomagania. Wymieniłem na regenerowaną 3 i pół stówki. Jak wymieniłem, miałem wrażenie, że mam nową furkę. :-)
Jesteś z Gliwic polecam serwis w Piekarach ÂŚląskich, można z nimi się dogadać.
Pozdro
No tak - ja to jednak mam pecha do aut :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A widzę,że jesteś z Tarnowskich Gór - auto serwisuję, w Twych okolicach - w warsztacie Pana Kuny. Jak dotąd - pozytywne wrażenia.
Przedzwonię jutro do niego i umówię się chyba na jakiś termin...

Zastanawiam się jeszcze czy nie skusić się na SSerwis..?

Można wiedzieć jak w Twoim przypadku wyglądał koszt i czas robocizny?

[ Dodano: 2010-12-30, 22:51 ]
spinacz2100 pisze:kolego rozrząd nie ma nic do układu kierowniczego.Najprawdopodobniej pompa wspomaganie zaczyna już powoli dogorywać.
No cóż - jutro dzwonię więc, umówić się do seriwsu.

A z ciekawości - w jaki sposób napędzana jest pompa wspomagania (myślałem, że paskiem rozrządu?)?

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 31 gru 2010, 11:54

kolego rozrząd to ty zostaw w spokoju pompa jest napędzana innym paskiem...

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 31 gru 2010, 14:21

charon1984, witam :mrgreen:
a moze na poczatek wymiana płynu w ukladzie wspomagania :-) ( mało kosztowna inwestycja ) ;-) ujemne temperatury moga juz zle wplywac na stary plyn w wspomaganiu ;-) a jak napiseles gdy jest cieplo to przestaje :-/
zreszta napisz potem co i jak z tym fantem wyszlo oki :?:
pozdrawiam z okolicy :-P

charon1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: charon1984 » 02 sty 2011, 19:53

Jarecki pisze:charon1984, witam :mrgreen:
a moze na poczatek wymiana płynu w ukladzie wspomagania :-) ( mało kosztowna inwestycja ) ;-) ujemne temperatury moga juz zle wplywac na stary plyn w wspomaganiu ;-) a jak napiseles gdy jest cieplo to przestaje :-/
zreszta napisz potem co i jak z tym fantem wyszlo oki :?:
pozdrawiam z okolicy :-P
No i rzeczywiście zacząłem od wymiany płynu (dodatkowo przepłukałem układ kilka razy).
Na tą chwilę - jest całkowita cisza.
Zobaczmy jak jeszcze trochę pojeżdżę :mrgreen:
Jeśli hałas ustąpił już całkowicie to planuję jeszcze chwilę pojeździć i płyn wymienić jeszcze raz - liczę na to, że wtedy będzie już czyściutki :roll:

P.S.
Rzeczywiście - po poniesieniu maski domyśliłem się, że raczej pompa układu wspomagania nie może być napędzana paskiem rozrządu :lol:

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 02 sty 2011, 20:28

charon1984, :d
dobrze by bylo gdyby faktycznie wina lezela po stronoe plynu <ok>

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 03 sty 2011, 10:37

Sprawdź, czy słychać pisk lub inny niepokojący dźwięk, gdy skręcisz kierownicę maksymalnie w lewo albo w prawo. Zrób to na postoju.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
Wawryn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków

Post autor: Wawryn » 06 sty 2011, 14:19

mi piszczy trochę kierownica przy skręcaniu,nieważne lewo czy prawo.próbowałem nawet piskać wd40 koło kierownicy nic nie dało.jutro chcę wymienić płyn od wspomagania.Jak nie ustanie to co pompa do wymiany?
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 06 sty 2011, 14:25

Ale piszczy w komorze silnika od pompy czy piszczy sama kierownica. Bo dziwnie napisałeś :roll:

Awatar użytkownika
Wawryn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków

Post autor: Wawryn » 06 sty 2011, 14:41

sama kierownica właśnie
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom

tomekw2086
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 25 sty 2011, 17:12
Lokalizacja: Wojków, łódzkie

Post autor: tomekw2086 » 26 lut 2011, 20:06

Witam:) mi pompa zaczęła wyć wczoraj...i zauważyłem że cieknie olej z prawej strony maglownicy...dość intensywnie...do wczoraj nic się nie działo...4 dni AUDI stała na dworze wczoraj rano wyjechałem w traske i gdy wracałem to zaczęło się coś pier*****w nocy było z 15 stopni mrozu...Czy to mogło być przyczyną tego wycieku i wycia?

Neos97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 sie 2010, 01:15
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: Neos97 » 27 lut 2011, 01:13

ja koledzy mam to samo pompa mi wyje w tych granicach obrotów i przy skręcaniu a zaczeło mi się tak robić na morzach ale na zimnym silniku nic nie brzęczy ale jak sie rozgrzeje to w tedy pompa od wspomagania buczy jak łozysko...

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 01 mar 2011, 05:47

Witam!
Mam podobny objaw tyle ze faktycznie przy 1400 - 1450 obr slychac tak jakby blacha o blache tarla lub lozysko jakies harczalo ... wszystko po wymianie plynu do wspomagania ... poprzedni wlasciciel albo nie zmienial plynu od nowosci albo zalal czyms o niebo gestrzym niz olej do ukladu ... przy plukaniu ukladu plyn ktory sie wydostal wygladal prawie jak olej silnikowy ciemno-brazowy kolor prawie czarny ... w kazdym badz razie dzwieki zaczely sie po wymianie plynu ... jak rozmawialem z mechaniorem to mowil ze najprawdopodobniej po wymianie plynu ktory wczesniej byl gestrzy ujawnil sie stan pompy wspomagania ...
jak ktos zna jakiegios dobrego szpeca od regeneracji pomp wspomagania w okolicy wroclawia prosze o posta lub maila
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja