[A6 C6 3.0TDI] Wysoki stan oleju w silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 gru 2010, 19:28
- Lokalizacja: Warszawa, Ostrołęka
[A6 C6 3.0TDI] Wysoki stan oleju w silniku
Mam problem z momi nowym nabytkiem mianowiecie mam wysoki stan oleju, prawdopodbnie olej napedowy dostaje sie do oleju. (drugi raz wymineiam olej i drugi raz podnosi sie poziom) Poza tym gdy auto maksymalnie sie rozgrzeje z silnika slychac takie dziwne stuki. Zdjelem pokrywe silnika i dzwieki te wydaje taki widoczny zawor ktory otwiera sie i zamyka nierownomiernie (pisze na nim made in USA kolega mi powiedzial ze to jakis elektromeagnez sterujacy doplywem czegos tam... ) Czy mial ktos kiedys podobny problem w 3.O tdi lub innym siniku lub czy ktos pomysly jaka moze byc przyczyna
Ostatnio zmieniony 29 gru 2010, 12:29 przez beeroenx, łącznie zmieniany 1 raz.
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Kolega Aron dobrze mówi, nic dodać nic ująć!
PS. Nowy nabytek, a auto zapewne było "w stanie idealnym, jak nowe z salonu, pachnie nowością, serwisowane w ASO do końca..."
I weź tu kupo samochód używany, który 5 lat temu kosztował pewnie tyle co małe mieszkanie... Ja po 5000 km po zakupie wymieniałem silnik w A4 B7 :roll:
PS. Nowy nabytek, a auto zapewne było "w stanie idealnym, jak nowe z salonu, pachnie nowością, serwisowane w ASO do końca..."
I weź tu kupo samochód używany, który 5 lat temu kosztował pewnie tyle co małe mieszkanie... Ja po 5000 km po zakupie wymieniałem silnik w A4 B7 :roll:
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Jeżeli zapchany FAP, to powinna się zapalać na deska pomarańczowa kontrolka od niego.beeroenx pisze:Auto przywiezione z niemiec Odrazu sie zorientowalem i wyminilem olej ale po 3 dniach znow podniosl sie wysoko. Dowiedzialem sie ze to niekoniecznie musza byc wtryski, przyczyna moze byc zapchany filtr fap czastek stalych. Co o tym sadzicie ?
A ten olej, to zajrzałeś na bagnet od tak sobie, czy coś innego cię nakłoniło by tam spojrzeć?
Hej mam ten sam problem z silnikiem 3.0 TDI! Olej sięga jakieś 7mm ponad kulkę na bagnecie. Już wcześniej zaniepokoiło mnie to że strasznie dymił i śmierdziało to niesamowicie i dlatego sprawdziłem bagnet. Olej pod kurkiem niby nie jest biały i auto nie pracuje inaczej niż zwykle, nie świecą się też żadne kontrolki ech.. jutro jadę do mechanika i mam nadzieję że to nic kosztownego :I
fajnie mieć audi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 wrz 2010, 08:20
- Lokalizacja: Trójmiasto
Obawiam się , że jednak tak .Danielsnm pisze: jutro jadę do mechanika i mam nadzieję że to nic kosztownego :I
Też obstawiam na wtryskiwacze. Szukaj u tego gościa :
http://allegro.pl/show_user.php?uid=5952069
Witam
Miałem taki sam problem usunąłem filtr cząsteczek wgrałem soft od silnika bez filtra cząsteczek wymieniłem wtryski i jest wszystko w porządku do dzisiejszego dnia około 35kys.km przejechane.
Ps.
Ta moja wymiana wtrysków to raczej była przesada chodź nie jestem tego do końca pewien bo od razu zrobiłem wszystko wyciąłem filtr cząsteczek wspawaliśmy rurę zamiast niego i od razu auto poszło do elektronika na zmianę oprogramowania i przy okazji podbiłem mapy czyli zwiększyłem moc i za chwile wymieniłem tez wtryski chodź z deka tylko lały tak mówili w Boschu po sprawdzeniu ich na testerze . Kopiłem 6 sztuk na allegro najtaniej . Myślę ze najpierw pozbądź się filtra cząsteczek mechanicznie i programowo i wtedy sprawdzaj stan oleju, pamiętaj ze ropa w oleju pogarsza smarowanie silnika nie zatrzyj go 8-)
A i jeszcze jedno to ze ropa się pojawia w skrzyni korbowej to jest skutek tego ze komputer próbuje oczyścić filtr cząsteczek i po procesie spalania dalej kotłuje ropę na tłok co powoduje że mieszanka dostaje się do wydechu w celu zapalenia spalić celem wypalenia nagaru zebranego w filtrze cząsteczek .Duże ilości mieszanki wtryskiwane do cylindra powodują to ze przy sprężaniu część dostaje się poprzez pierścienie do skrzyni korbowej z stąd ten wzrost poziomu oleju w skrzyni korbowej.
Daj znać jak naprawisz auto co powymieniałeś
Miałem taki sam problem usunąłem filtr cząsteczek wgrałem soft od silnika bez filtra cząsteczek wymieniłem wtryski i jest wszystko w porządku do dzisiejszego dnia około 35kys.km przejechane.
Ps.
Ta moja wymiana wtrysków to raczej była przesada chodź nie jestem tego do końca pewien bo od razu zrobiłem wszystko wyciąłem filtr cząsteczek wspawaliśmy rurę zamiast niego i od razu auto poszło do elektronika na zmianę oprogramowania i przy okazji podbiłem mapy czyli zwiększyłem moc i za chwile wymieniłem tez wtryski chodź z deka tylko lały tak mówili w Boschu po sprawdzeniu ich na testerze . Kopiłem 6 sztuk na allegro najtaniej . Myślę ze najpierw pozbądź się filtra cząsteczek mechanicznie i programowo i wtedy sprawdzaj stan oleju, pamiętaj ze ropa w oleju pogarsza smarowanie silnika nie zatrzyj go 8-)
A i jeszcze jedno to ze ropa się pojawia w skrzyni korbowej to jest skutek tego ze komputer próbuje oczyścić filtr cząsteczek i po procesie spalania dalej kotłuje ropę na tłok co powoduje że mieszanka dostaje się do wydechu w celu zapalenia spalić celem wypalenia nagaru zebranego w filtrze cząsteczek .Duże ilości mieszanki wtryskiwane do cylindra powodują to ze przy sprężaniu część dostaje się poprzez pierścienie do skrzyni korbowej z stąd ten wzrost poziomu oleju w skrzyni korbowej.
Daj znać jak naprawisz auto co powymieniałeś
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
No i auto postało u mechanika i nic nie wymyślił Na tę chwilę silnik w aucie pracuje równomiernie i bardzo cicho (jak na diesla) przy normalnej jeździe auto nie kopci i zachowuje się normalnie (nie ma spadku mocy) Jednak wystarczy że postoi chwilkę z włączonym silnikiem i zaczyna kopcić niesamowicie (jednak nadal pracuje miarowo)
Co ciekawe gdy silnik jest zimny np: przy porannym uruchamianiu nie kopci wcale musi się dopiero nagrzać to wtedy się zaczyna.
Mechanik polecił żebym pojeździł jeszcze tydzień to usterka powinna się nasilić i będzie bardziej dostrzegalna (ta szwankująca część) Oczywiście przy spadku mocy lub białym dymie mam natychmiast go wyłączyć i mechanik wkroczy z lawetą.
Aktualne opcje co mogło się sypnąć:
- Najmniej kosztowna opcja to wtryskiwacze - któryś przepuszcza olej (za tydzień zostaną sprawdzone
- ÂŚrednio kosztowna opcja to turbosprężarka - jak się nie przekręci to się ją zregeneruje
- Najbardziej kosztowna ale też bardzo rzadka awaria dotyczy jednego z cylindrów - może się okazać że nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia i trzeba go wymienić a to wiąże się z wyciąganiem całego silnika
tak więc jest kilka możliwości i wolę poczekać aż dana część się zniszczy na tyle że będzie to dostrzegalne niż wymieniać wszystko na ślepo po kolei bo to koszty jak .... szkoda gadać
[ Dodano: 2011-01-13, 00:20 ]
Co ciekawe gdy silnik jest zimny np: przy porannym uruchamianiu nie kopci wcale musi się dopiero nagrzać to wtedy się zaczyna.
Mechanik polecił żebym pojeździł jeszcze tydzień to usterka powinna się nasilić i będzie bardziej dostrzegalna (ta szwankująca część) Oczywiście przy spadku mocy lub białym dymie mam natychmiast go wyłączyć i mechanik wkroczy z lawetą.
Aktualne opcje co mogło się sypnąć:
- Najmniej kosztowna opcja to wtryskiwacze - któryś przepuszcza olej (za tydzień zostaną sprawdzone
- ÂŚrednio kosztowna opcja to turbosprężarka - jak się nie przekręci to się ją zregeneruje
- Najbardziej kosztowna ale też bardzo rzadka awaria dotyczy jednego z cylindrów - może się okazać że nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia i trzeba go wymienić a to wiąże się z wyciąganiem całego silnika
tak więc jest kilka możliwości i wolę poczekać aż dana część się zniszczy na tyle że będzie to dostrzegalne niż wymieniać wszystko na ślepo po kolei bo to koszty jak .... szkoda gadać
[ Dodano: 2011-01-13, 00:20 ]
dzięki za link: może się przydaćgrzegorz75 pisze:Obawiam się , że jednak tak .Danielsnm pisze: jutro jadę do mechanika i mam nadzieję że to nic kosztownego :I
Też obstawiam na wtryskiwacze. Szukaj u tego gościa :
http://allegro.pl/show_user.php?uid=5952069
fajnie mieć audi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
- wtrysk nowy 700,-Danielsnm pisze: Aktualne opcje co mogło się sypnąć:
- Najmniej kosztowna opcja to wtryskiwacze - któryś przepuszcza olej (za tydzień zostaną sprawdzone
- ÂŚrednio kosztowna opcja to turbosprężarka - jak się nie przekręci to się ją zregeneruje
- Najbardziej kosztowna ale też bardzo rzadka awaria dotyczy jednego z cylindrów - może się okazać że nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia i trzeba go wymienić a to wiąże się z wyciąganiem całego silnika
- turbina używana 900,-
- głowica używana 900,- (nowa w ASO rok temu jak pytałem 10.000,-!!!) ps. mam 1 głowice do sprzedania
Może warto podjechać do ASO i zapytać ile kosztowała by diagnostyka Twojego problemu. Jeżeli powiedzą, że np. 200,- to nie warto jeździć i czekać na kolejne symptomy awarii.
[ Dodano: 2011-01-13, 08:29 ]
dankan, co tam z Twoim autem? ps. Szybko nabiłeś te 35tyś...