Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 3.0TDI] Wysoki stan oleju w silniku

Silniki wysokoprężne
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 mar 2017, 11:08

Jeśli masz silnik 2.7/3.0 TDI to stan filtra sprawdzisz w grupie 104 sterownika silnika.

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 02 mar 2017, 11:51

axidix pisze:Witam . Przeczytałem temat i mam podobny problem z tym ze moje auto nie dyni kopci . Ale oleju przybywa i duże spalanie paliwa . Na autostradzie dość często zapala się kontrolka wypalania Fap. Czy to może być przyczyną Fap czy też wtryski ?
Jak sprawdzić Fap bo czy moc jest prawidłowa tego nie wiem .
Dodam że na korektach wtryski wypadają bdb i db żaden nie ma powyżej 0.40
O jakim silniku mówisz ?
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

oomichalekoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 07 paź 2016, 22:44
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: oomichalekoo » 02 mar 2017, 21:26

Wytnij DPF i ciesz sie nie przybuwaniem oleju i postaw mi piwo!!!

xszymek90x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 26 kwie 2018, 21:00
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: xszymek90x » 26 gru 2018, 17:06

Witam. Mam pytanie. Ostatnio przez jakiś czas miałem problemy z DPF. Żona użytkuje nasze BMK w zasadzie wokół komina. Dziennie robi jakieś 40km ale jest to dzielone na 4-5 razy. Dzisiaj sprawdziłem olej, bo jutro jedziemy w góry i zaniepokoił mnie bardzo wysoki stan oleju. Wjechałem na kanał i spuściłem 3,5litra zanim stan na bagnecie pokazał połowę. Wtryski na hamowni pokazały 4 miesiące temu kosmetyczne korekty. Czy przyczyną mógł być ten DPF który nie miał kiedy się wypalić i był cały zatkany? Czy przez ten nadmiar oleju mogli się coś uszkodzić w silniku? Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 gru 2018, 15:57

Wrzuć pomiary na rozgrzanym aucie z grup 102 i 104, to będzie wiadomo coś więcej. Każda nieukończona procedura wypalania powoduje spływanie nadmiaru wtryskiwanego paliwa do miski, więc możliwe, że przez to małeś tyle oleju w silniku.

pawelo339
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 14 paź 2022, 18:11
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Stary Imielnik

Re: [A6 C6 3.0TDI] Wysoki stan oleju w silniku

Post autor: pawelo339 » 05 wrz 2024, 23:44

Szanowni
Mam duży problem z przybywającym paliwem. Po przejechaniu powyżej 1000km po autostradzie i trasie stan mi wskakuje powyżej max, wcześniej było jeszcze gorzej, bo początkowo mechanik zlał 12,5 litra.
Wydaje się że problemem może tu nie być DPF gdyż ciśnienie różnicowe w zasadzie nie przekracza norm (na jałowym po kilka Mb, obciążony około 200)
Jest jeszcze podejrzenie że to może wtryski z tym że o ile logi dynamiczne pokazują że korekty nie przekraczają 1 mg o tyle może niepokojące mogą być korekty czasów

21:53:52 Grupa 072
-19.0 ms Korekcja czasu
-3.0 ms Korekcja czasu
-2.0 ms Korekcja czasu


21:53:52 Grupa 073
-29.0 ms Korekcja czasu
1.0 ms Korekcja czasu
2.0 ms Korekcja czasu


21:53:52 Grupa 074
-14.0 ms Korekcja czasu
-2.0 ms Korekcja czasu
2.0 ms Korekcja czasu

21:52:18 Grupa 075
11.0 ms Korekcja czasu
5.0 ms Korekcja czasu
5.0 ms Korekcja czasu


21:52:18 Grupa 076
2.0 ms Korekcja czasu
-3.0 ms Korekcja czasu
-1.0 ms Korekcja czasu


21:52:18 Grupa 077
-24.0 ms Korekcja czasu
-5.0 ms Korekcja czasu
-3.0 ms Korekcja czasu

czy to może być przyczyną?

Dodam jeszcze że silnik nie kopci na żaden kolor ani na zimno ani ciepły ani jak mu depnę na autostradzie. Pracuje równo, odpala z półobrotu

Zagwozdka, jeśli nie te wtryski to co może być jeszcze przyczyną?
Dzięki z góry za wsparcie w diagnozie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl