[A6 C6 3.0TDI] Wysoki stan oleju w silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 wrz 2010, 08:20
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
podniesiony stan oleju to nic innego jak jazda po mieście, czyli niedokończona procedura wypalania sadzy w filtrze cząstek stałych.
Wtryski zostaw w spokoju.
Wywal programowo obsługę DPF, wymień olej i filtr oleju.
Na sam koniec odczep wtyczkę od czujnika ciśnienia różnicowego (jest blisko wydechu w tunelu środkowym ) dostęp tylko od spodu.
I problem zniknie.
Zachciało się debilom norm EURO5 ,a tylko klient czyli my na tym tracimy.
Wtryski zostaw w spokoju.
Wywal programowo obsługę DPF, wymień olej i filtr oleju.
Na sam koniec odczep wtyczkę od czujnika ciśnienia różnicowego (jest blisko wydechu w tunelu środkowym ) dostęp tylko od spodu.
I problem zniknie.
Zachciało się debilom norm EURO5 ,a tylko klient czyli my na tym tracimy.
OJ nie ryzykował bym aż tak ! a jak wypalisz dziury w tłokach albo przez dłuższym jeżdżeniu z ropą w skrzyni korbowej przytrzesz silnik ryzykant z ciebie . Mowie jak masz biało-niebieski dym jak auto stoi i zaczyna dymić po kliku minutach to masz to samo co ja miałem dajesz gazu i jeszcze mocniej dymi wiec wycinaj ten filtr zmieniaj soft od silnika który nie ma filtra cząsteczek a jak się nie uspokoi to wtryski wtryskiwacze też na allegro ma najtaniej adamczyk bosch.
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
Wysoki stan oleju, dymienie z silnika - problem ROZWIÂĄZANY :D
Więc od początku:
jest tak że szukaliśmy z mechanikiem co jest sprawcą tego że auto tak strasznie dymi -
Na początek wykluczyliśmy turbosprężarkę i pozostały wypalone tłoki oraz wtryskiwacze
Jak wiemy lejące wtryskiwacze powodują powolne wypalanie się tłoków a w konsekwencji mniejszą moc auta, jak również ryzyko zatarcia silnika. Na szczęście jest to dość powolny proces.
Postanowiłem zakupić używane wtryskiwacze na Allegro mój model to 059130277AB
kupiłem 6 szt za łączną kwotę 1600zł ponoć pochodziły z Niemiec z auta z przebiegiem 60tys km
Niestety po zamontowaniu okazało się że silnik pracuje nierówno a same wtryski nie są lepsze od moich - ale to już tak jest, że te modele były bardzo awaryjne. Bosch nie dysponuje technologią ich naprawy i szybko je wycofał. Przez co nie da się kupić nowych. Chyba że przez serwis 2050zł szt - przy czym pamiętamy że są wadliwe i nawet nowe na pewno szybko szlag trafi - podobnie jak ich użytkownika!
Wtryski oddałem, tutaj pozdrowienia dla uczciwego sprzedawcy z Allegro
Pojawiła się nowa nadzieja po rozmowie z gościem handlującym w Sączu silnikami. Powiedział on że nowymi lepszymi wtryskami które zastąpiły 059130277AB są 059130277AH
I tutaj miałem dużo szczęścia ponieważ posiadał silnik z 2009r z rzeczywistym przebiegiem 52tys. km i te właśnie nowe rodzaje wtrysków. Kosztowały mnie one 2500zł ale okazały się warte swojej ceny wystarczy że mechanik odpowiednio je po kolei zaprogramuje w silniku.
Objawy związane z dymieniem ustały. autko pracuje równomiernie. Jedynie rano gdy silnik jest zimny to troszkę dymi, ale prawie niezauważalnie. Mechanik powiedział że to przez rozpoczęty proces wypalania tłoka. I tak gdy silnik jest zimny auto troszkę dymi jednak gdy chwilę popracuje tłok nagrzewa się, rozciąga i dymienie ustaje.
Ot cała historia moich perypetii z tym silnikiem. Moja rada na koniec jest taka - bierz nowe wtryski 059130277AH i czym prędzej je montuj. Jak są za drogie to poszukaj zaufanego gościa z używkami - tylko takiego któremu będziesz mógł je w razie czego zwrócić. Nie ufaj sprzedającym na Allegro bo sami nie wiedzą w jakim stanie mają towar, chyba że jest nowy. I zorientuj się czy twój mechanik potrafi odpowiednio zaprogramować wtryski.
Ufff .... chyba wyczerpałem temat :D pozdrawiam
Więc od początku:
jest tak że szukaliśmy z mechanikiem co jest sprawcą tego że auto tak strasznie dymi -
Na początek wykluczyliśmy turbosprężarkę i pozostały wypalone tłoki oraz wtryskiwacze
Jak wiemy lejące wtryskiwacze powodują powolne wypalanie się tłoków a w konsekwencji mniejszą moc auta, jak również ryzyko zatarcia silnika. Na szczęście jest to dość powolny proces.
Postanowiłem zakupić używane wtryskiwacze na Allegro mój model to 059130277AB
kupiłem 6 szt za łączną kwotę 1600zł ponoć pochodziły z Niemiec z auta z przebiegiem 60tys km
Niestety po zamontowaniu okazało się że silnik pracuje nierówno a same wtryski nie są lepsze od moich - ale to już tak jest, że te modele były bardzo awaryjne. Bosch nie dysponuje technologią ich naprawy i szybko je wycofał. Przez co nie da się kupić nowych. Chyba że przez serwis 2050zł szt - przy czym pamiętamy że są wadliwe i nawet nowe na pewno szybko szlag trafi - podobnie jak ich użytkownika!
Wtryski oddałem, tutaj pozdrowienia dla uczciwego sprzedawcy z Allegro
Pojawiła się nowa nadzieja po rozmowie z gościem handlującym w Sączu silnikami. Powiedział on że nowymi lepszymi wtryskami które zastąpiły 059130277AB są 059130277AH
I tutaj miałem dużo szczęścia ponieważ posiadał silnik z 2009r z rzeczywistym przebiegiem 52tys. km i te właśnie nowe rodzaje wtrysków. Kosztowały mnie one 2500zł ale okazały się warte swojej ceny wystarczy że mechanik odpowiednio je po kolei zaprogramuje w silniku.
Objawy związane z dymieniem ustały. autko pracuje równomiernie. Jedynie rano gdy silnik jest zimny to troszkę dymi, ale prawie niezauważalnie. Mechanik powiedział że to przez rozpoczęty proces wypalania tłoka. I tak gdy silnik jest zimny auto troszkę dymi jednak gdy chwilę popracuje tłok nagrzewa się, rozciąga i dymienie ustaje.
Ot cała historia moich perypetii z tym silnikiem. Moja rada na koniec jest taka - bierz nowe wtryski 059130277AH i czym prędzej je montuj. Jak są za drogie to poszukaj zaufanego gościa z używkami - tylko takiego któremu będziesz mógł je w razie czego zwrócić. Nie ufaj sprzedającym na Allegro bo sami nie wiedzą w jakim stanie mają towar, chyba że jest nowy. I zorientuj się czy twój mechanik potrafi odpowiednio zaprogramować wtryski.
Ufff .... chyba wyczerpałem temat :D pozdrawiam
fajnie mieć audi
Witam
ja wymieniłem 6 sztuk na nowe a zakupiłem u http://www.bosch-adamczyk.pl/
po 650zl i tez jestem zadowolony
ja wymieniłem 6 sztuk na nowe a zakupiłem u http://www.bosch-adamczyk.pl/
po 650zl i tez jestem zadowolony
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
Witam, mam problem z silnikiem 3.0 TDI w A6 C6. Wymiemiłem olej i filtr w silniku. Nalałem 8 litrów do max. Po wymianie przejechałem 9km, potem auto stało 6 dni. Po tym czasie znowu miałem wyjazd, przy okazji sprawdziłem poziom oleju, a tam szok, poziom oleju podniósł się o 2,5cm. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną? Zaznaczam że auto jak jest zimne po zapaleniu wogóle nie kopci.
NIE FATAMORGANA TYLKO WTRYSKI LEJÂĄ !!!!!!!!!
Miałem to samo wymieniłem wtryski zmieniłem soft w silniku na taki korty nie widzi filtra cząsteczek wyciąłem filtr i mam spokój .
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
Witam . Przeczytałem temat i mam podobny problem z tym ze moje auto nie dyni kopci . Ale oleju przybywa i duże spalanie paliwa . Na autostradzie dość często zapala się kontrolka wypalania Fap. Czy to może być przyczyną Fap czy też wtryski ?
Jak sprawdzić Fap bo czy moc jest prawidłowa tego nie wiem .
Dodam że na korektach wtryski wypadają bdb i db żaden nie ma powyżej 0.40
Jak sprawdzić Fap bo czy moc jest prawidłowa tego nie wiem .
Dodam że na korektach wtryski wypadają bdb i db żaden nie ma powyżej 0.40
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl