[A6 C5] Tiptronic wiesza sie na trzecim biegu
[A6 C5] Tiptronic wiesza sie na trzecim biegu
Witam serdecznie klubowiczow.
Mam problem ze skrzyniania. Podczas jazdy juz na rozgrzanej skrzyni, szczegolnie pod gore wiesza sie na trzecim biegu. Mozna krecic pod 5 tys obrotow i dalej nic, nawet nie chce zejsc na drugi bieg. Po przelaczeniu na reczna zmiane wszystko dziala ok. Olej wymianialem w serwisie audi w uk ponad rok temu. Biegi zmienia bardzo plynnie, bez szarpania i zrzuca przy zmiania 500-800 obrotow. Myslalem ze to juz cos ze skrzynia i z trzecim biegiem, ale 0 bledow na VAG, co lepsze kolega ma taka sama i ten sam problem. Poziom oleju w skrzyni sprawdzany 2 razy dla pewnosci.Moze ktos sie kiedys spotkal z takia zagadka. Dzieki za podpowiedzi. PZDR
Mam problem ze skrzyniania. Podczas jazdy juz na rozgrzanej skrzyni, szczegolnie pod gore wiesza sie na trzecim biegu. Mozna krecic pod 5 tys obrotow i dalej nic, nawet nie chce zejsc na drugi bieg. Po przelaczeniu na reczna zmiane wszystko dziala ok. Olej wymianialem w serwisie audi w uk ponad rok temu. Biegi zmienia bardzo plynnie, bez szarpania i zrzuca przy zmiania 500-800 obrotow. Myslalem ze to juz cos ze skrzynia i z trzecim biegiem, ale 0 bledow na VAG, co lepsze kolega ma taka sama i ten sam problem. Poziom oleju w skrzyni sprawdzany 2 razy dla pewnosci.Moze ktos sie kiedys spotkal z takia zagadka. Dzieki za podpowiedzi. PZDR
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010, 16:21 przez kicek81, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: [A6 C5] Tiptronic wiesza sie na trzecim biegu
Na innym foru podpowiedziano mi ze to problem programowy i trzeba przeprowadzic adaptacje skrzyni i od nowa wgrac oprogamowanie. Podpowiecie jak to zrobic?kicek81 pisze:Witam serdecznie klubowiczow.
Mam problem ze skrzyniania. Podczas jazdy juz na rozgrzanej skrzyni, szczegolnie pod gore wiesza sie na trzecim biegu. Mozna krecic pod 5 tys obrotow i dalej nic, nawet nie chce zejsc na drugi bieg. Po przelaczeniu na reczna zmiane wszystko dziala ok. Olej wymianialem w serwisie audi w uk ponad rok temu. Biegi zmienia bardzo plynnie, bez szarpania i zrzuca przy zmiania 500-800 obrotow. Myslalem ze to juz cos ze skrzynia i z trzecim biegiem, ale 0 bledow na VAG, co lepsze kolega ma taka sama i ten sam problem. Poziom oleju w skrzyni sprawdzany 2 razy dla pewnosci.Moze ktos sie kiedys spotkal z takia zagadka. Dzieki za podpowiedzi. PZDR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Moim zdaniem skrzynia pracuje w trybie rozgrzewania, tzn. programowo jest ustalone, że do pewnej granicznej temperatury wody (silnika) skrzynia przeciąga biegi. W moim Mercedesie jest to drugi bieg, a w Audi 3. Większa energia spalin = wyższa temperatura, więc katalzator(y) ceramiczne szybciej osiągają temperaturę w której są skuteczne.
Co prawda moja skrzynia takiej funkcji nie ma, ale Mercedes stosuje to od wielu lat, i jak widać ZF też w końcu to wykorzystało. Ale niestety jest to rzecz, która lubi się popsuć i dzieje się tak chyba w kazdej skrzyni. Powinieneś się dowiedzieć czy to u Ciebie (w Twojej skrzyni) występuje, bo tego pewien nie jestem. Po drugie musisz określić co jest warunkiem do zakończenia procesu rozgrzewania.
VAG błędów silnika nie wywala? Motronic poprawnie odczytuje temperaturę wody?
Poza tym stwierdziłbym, że płyta sterująca do czyszczenia, ale jeśli kolega ma identyczny objaw, a wierzę, że ma podobne auto - to jest zbyt małe prawdopodobieństwo by któraś z płyt mogła mieć usterkę mechaczno-hydrauliczną.
Co prawda moja skrzynia takiej funkcji nie ma, ale Mercedes stosuje to od wielu lat, i jak widać ZF też w końcu to wykorzystało. Ale niestety jest to rzecz, która lubi się popsuć i dzieje się tak chyba w kazdej skrzyni. Powinieneś się dowiedzieć czy to u Ciebie (w Twojej skrzyni) występuje, bo tego pewien nie jestem. Po drugie musisz określić co jest warunkiem do zakończenia procesu rozgrzewania.
VAG błędów silnika nie wywala? Motronic poprawnie odczytuje temperaturę wody?
Poza tym stwierdziłbym, że płyta sterująca do czyszczenia, ale jeśli kolega ma identyczny objaw, a wierzę, że ma podobne auto - to jest zbyt małe prawdopodobieństwo by któraś z płyt mogła mieć usterkę mechaczno-hydrauliczną.
Dzieki za odpowiedz Camel. Jeden z mechanikow w audi podpowiedzial mi ze to moze byc problem oprogramowania sterujacego skrzynia ale rzecz jasna krzykneli mi cena za zaprogramowanie i servis skrzyni, ze az mi sie nogi ugiely ok 10 tys pln. Co najgorsze juz nawet na zimnej skrzyni zaczyna sie wieszac. Wrzuce skrzynie w tryb fabryczny i niech sie uczy jeszcze raz. Zobaczymy jakie sa efekty. Jezeli przestanie wieszac sie przez ok 20 km po miescie to blad programowy. Moze przeprowadzic adaptacje skrzyni?
0 bledow silnika. Odczyty t temperatury poprawne w skrzyni i chlodnicy.
Masz na mysli plyte sterujaca to w skrzyni? Jak sie ja czysci? Moze jeszcze raz wymienc olej w skrzyni? Mam juz ta A6 ok 7 lat jest w stanie idealnym z przebiegiem 180 tys i troszke szkoda mi ja sprzedawac tylko ze wzgedu na ten blad.
Kolega ma identyczne A6 2.4 tylko rok starsze. Wymienial olej w skrzyni w innyn salonie niz ja wiec mozna wykluczyc blad mechanika. Dzieki jescze raz za ruszenie tematu.
0 bledow silnika. Odczyty t temperatury poprawne w skrzyni i chlodnicy.
Masz na mysli plyte sterujaca to w skrzyni? Jak sie ja czysci? Moze jeszcze raz wymienc olej w skrzyni? Mam juz ta A6 ok 7 lat jest w stanie idealnym z przebiegiem 180 tys i troszke szkoda mi ja sprzedawac tylko ze wzgedu na ten blad.
Kolega ma identyczne A6 2.4 tylko rok starsze. Wymienial olej w skrzyni w innyn salonie niz ja wiec mozna wykluczyc blad mechanika. Dzieki jescze raz za ruszenie tematu.
Skrzynie Tipronic maja 5 trybow pracy ktorymi steruje ECU. Kazdego trybu uczy sie pod nasza noge. Z tego wniosek ze nasze skrzynie nie lubia wielu kierowcow. Jak masz znajomego z TIP usiadz, pojezdzij i powiesz "inne jakies to auto". Siadziesz do swojego i powiesz moje jezdzi lepiejmatelek pisze:a jakie sa korzysci z takiego procesu ? i kiedy to zastosowac ?

Kiedy sie stosuje? Wtedy kiedy zauwazysz ze inaczej pracuje skrzynia niz wczesniej, ale nie moze szarpac lub wydawac dziwne dzwieki. Po takim resecie skrzynia nauczy sie szybciej twojego sposobu jazdy niz ma sie przeprogramowac. Czasami tak bywa ze wystapi blad w jakims trybie pracy i trzeba mu zrobic restart jak w normalnym komputerze

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 gru 2010, 01:49
- Lokalizacja: Bogatynia
Witam. Nie zrozum mnie zle kolego,filtr to filtr i trzeba go wyniec, bo jak mozna zmienic np olej w silniku bez wymiany filtra, w nim siedzi caly syf. Wymiana telezy to powazna sprawa, podejrzewam ze w UK malo kto sie tego podejmie a jak to koszt bedzie wiekszy niz wartosc auto.grzechuwoj pisze:Kolega miał podobny problem i pomogła wymiana wszystkich talerzy. Dodatkowo poziom trzeba sprawdzać po zagrzaniu skrzyni oraz czy był wymieniany filtr, którego się ponoć nie wymienia.
A moze wiesz jak doszedl do tego ze to talerze? Czy istnieje jakas mozliwosc diagnozy? Pzdr