Witam.
Mój problem: Z silnika dobiega hałas, coś na wzór terkotania lub umierającego łożyska. Zdaje się, że dobiega spod kolektora ssącego, ale pewności nie ma, bo jak wiadomo może być przeniesiony z innej części.
Historia: tydzień przed pojawianiem się hałasu wymieniłem olej (po około 14 tys km - tak wiem, powinienem był wymienić po 10 tys, ale sugerowałem się zaleceniami producenta) oraz pospawałem dwururkę tłumika. Po pojawieniu się nieprzyjemnych dźwięków sprawdziłem rozrząd okazało się, że pasek jest luźny jak cholera, rolki rozklekotane a na obudowie pompy widać opiłki aluminium. Wymieniłem kompletny rozrząd (pasek, rolki, pompa wody, przy okazji termostat, napinacz paska wielorowkowego - bo też rozlatany). Po spięciu rozrządu na blokadach według wszelkich przykazań boskich hałas nie zniknął. Dodatkowo pod kolektorem ssącym widać olej.
Hałas na zdjętym pasku wielorowkowym też jest, więc nie jest to pompa wspomagania ani alternator - klimy nie mam.
Pytanie 1: czy na rozpiętym pasku wielorowkowym powinna się świecić kontrolka oleju? u mnie się świeci i zastanawiam się czy jest sprzężona z jakimiś czujnikami od oleju wspomagania? Nie chcę sprawdzać bo nie chcę odpalać silnika.
Możliwe wyjaśnienia hałasu:
1. Pompa oleju nie daje ciśnienia na głowice i w związku z tym hałasują suche zawory.
2. Przez zbyt rzadką wymianę oleju umarły panewki.
3. Coś wewnątrz się oderwało i śmiga w cylindrach (opisane w jednym z wątków na tym forum).
Jak sądzicie? czy ktoś z was spotkał się z czymś podobnym? Wspomnę tylko jeszcze że rozrząd był wymieniany ostatnio 88 tys km wcześniej i był robiony na częściach z górnej półki.
[ABC c4 a6 2.6 95r.] hałas dobiegający z silnika
kolego jezeli kontrolka oleju nie gasnie, masz olej i sprawna elektryke to albo umarla pompa albo co gorsze panewki. zlej olej przez sitko lakiernicze i zobacz czy znajdziesz w nim zlote opilki i zwroc uwage na olej czy nie jest metallic
jak jest to panewki. mozesz zawsze zrzucic miche i looknac do panewek.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 lis 2010, 11:53
- Imię: Michał
- Rocznik: 2007
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
ja tak mialem ze elektryka i pompa oleju git a panewki obrucilo i silnik padl. kontrolka oleju sie swiecila dopiero na lekko cieplym silnika a dostawal temperatury oleju badzo szybkogarret pisze:kolego jezeli kontrolka oleju nie gasnie, masz olej i sprawna elektryke to albo umarla pompa albo co gorsze panewki. zlej olej przez sitko lakiernicze i zobacz czy znajdziesz w nim zlote opilki i zwroc uwage na olej czy nie jest metallicjak jest to panewki. mozesz zawsze zrzucic miche i looknac do panewek.