Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ABC c4 a6 2.6 95r.] hałas dobiegający z silnika

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
vistrad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lip 2010, 15:08
Lokalizacja: Szczecin

[ABC c4 a6 2.6 95r.] hałas dobiegający z silnika

Post autor: vistrad » 08 gru 2010, 15:59

Witam.

Mój problem: Z silnika dobiega hałas, coś na wzór terkotania lub umierającego łożyska. Zdaje się, że dobiega spod kolektora ssącego, ale pewności nie ma, bo jak wiadomo może być przeniesiony z innej części.

Historia: tydzień przed pojawianiem się hałasu wymieniłem olej (po około 14 tys km - tak wiem, powinienem był wymienić po 10 tys, ale sugerowałem się zaleceniami producenta) oraz pospawałem dwururkę tłumika. Po pojawieniu się nieprzyjemnych dźwięków sprawdziłem rozrząd okazało się, że pasek jest luźny jak cholera, rolki rozklekotane a na obudowie pompy widać opiłki aluminium. Wymieniłem kompletny rozrząd (pasek, rolki, pompa wody, przy okazji termostat, napinacz paska wielorowkowego - bo też rozlatany). Po spięciu rozrządu na blokadach według wszelkich przykazań boskich hałas nie zniknął. Dodatkowo pod kolektorem ssącym widać olej.

Hałas na zdjętym pasku wielorowkowym też jest, więc nie jest to pompa wspomagania ani alternator - klimy nie mam.

Pytanie 1: czy na rozpiętym pasku wielorowkowym powinna się świecić kontrolka oleju? u mnie się świeci i zastanawiam się czy jest sprzężona z jakimiś czujnikami od oleju wspomagania? Nie chcę sprawdzać bo nie chcę odpalać silnika.

Możliwe wyjaśnienia hałasu:

1. Pompa oleju nie daje ciśnienia na głowice i w związku z tym hałasują suche zawory.

2. Przez zbyt rzadką wymianę oleju umarły panewki.

3. Coś wewnątrz się oderwało i śmiga w cylindrach (opisane w jednym z wątków na tym forum).

Jak sądzicie? czy ktoś z was spotkał się z czymś podobnym? Wspomnę tylko jeszcze że rozrząd był wymieniany ostatnio 88 tys km wcześniej i był robiony na częściach z górnej półki.

garret
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 gru 2010, 17:36
Lokalizacja: warszawa

Post autor: garret » 09 gru 2010, 18:44

kolego jezeli kontrolka oleju nie gasnie, masz olej i sprawna elektryke to albo umarla pompa albo co gorsze panewki. zlej olej przez sitko lakiernicze i zobacz czy znajdziesz w nim zlote opilki i zwroc uwage na olej czy nie jest metallic :) jak jest to panewki. mozesz zawsze zrzucic miche i looknac do panewek.

cichusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 28 lis 2010, 11:53
Imię: Michał
Rocznik: 2007
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: cichusz » 11 gru 2010, 12:11

garret pisze:kolego jezeli kontrolka oleju nie gasnie, masz olej i sprawna elektryke to albo umarla pompa albo co gorsze panewki. zlej olej przez sitko lakiernicze i zobacz czy znajdziesz w nim zlote opilki i zwroc uwage na olej czy nie jest metallic :) jak jest to panewki. mozesz zawsze zrzucic miche i looknac do panewek.
ja tak mialem ze elektryka i pompa oleju git a panewki obrucilo i silnik padl. kontrolka oleju sie swiecila dopiero na lekko cieplym silnika a dostawal temperatury oleju badzo szybko

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja