
[a6c5]Kontrolka - inne niebezpieczeństwa.
[a6c5]Kontrolka - inne niebezpieczeństwa.
Witam. Na wstepie nie wiem dokładnie jakie to audi, c5 czy c6, bo jest ono moje ojca.
Autp z 1998r. Jechał on i podczas hamowania zapaliła mu się kontrolka "inne niebezpieczeństwa" taki trójkąt w kółku. Poźniej, gdy chciał odpalić samochód, kontrolka ciągle się świeciła i już nie odpalił. Co to może być? Dodam tylko, że opony zostały zmienione na zimowe, ale to raczej nie ma znaczenia. Pomocy, pilne!

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
Zółty trójkąt w kółku to kontrolka od ESP - ang. Electronic Stability Program elektroniczny program stabilizacji- układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu...)
Gdy się zapala zwłaszcza teraz w sezonie zimowym na śliskiej nawierzchni jest to jak najbardziej normalna oznaka.
Ma też ta kontrolka wskazywanie innych uszkodzeń..jest to tryb awaryjny ale występuje w połączeniu z kontrolką świeć żarowych.
Jeśli auto nie chce odpalić proponuje sprawdzić zasilanie paliwa i podpiąć Vaga..powinno coś się pokazać.
Gdy się zapala zwłaszcza teraz w sezonie zimowym na śliskiej nawierzchni jest to jak najbardziej normalna oznaka.
Ma też ta kontrolka wskazywanie innych uszkodzeń..jest to tryb awaryjny ale występuje w połączeniu z kontrolką świeć żarowych.
Jeśli auto nie chce odpalić proponuje sprawdzić zasilanie paliwa i podpiąć Vaga..powinno coś się pokazać.

Ostatnio zmieniony 02 gru 2010, 20:03 przez Voytec, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 20:37
- Lokalizacja: darłowo
Sa dwa zakresy predkości, KM/H 1 i KM/H 2.
KM/H 1 ostrzeżenie o osiągnieciu predkości np. ograniczenia na danym terenie ustawiane na "bieżąco".
Czyli normalnie ruszamy, gdy chcemy aby samochód ostrzegał nas gdy osiagniemy predkość 50km/h to
własnie przy tej predkości naciskamy lewy przycisk na zegarach i na Fisie pojawi się symbol w
kółku KM/H 1 i za każdym razem gdy przyspieszając dojdziemy do tej prędkości będzie nas ostrzegało
dźwiękiem i symbolem na FIS. Jaśli chcemy to wyłączyć jeszcze raz naciskamy ten sam przycisk aż
symbol KM/H 1 zostanie przekreślony.
Również za każdym razem gdy wyłączymy silnik ta funkcja wyłaczy sie i znowy recznie trzeba ja
właczyć w czasie jazdy, dlatego właśnie jest równiez funkcja KM/H 2.
Funkcja KM/H 2 ma to samo na celu lecz jest ona ustawiana na "stałe".
Aby ją aktywować trzeba włozyć klucz do stacyjki i przekręcić klucz w połozenie AUX czyli
połozenie gdzie np.Radio sie włączy ale zapłon jescze nie jest włączony. Następnie naciskamy
lewy przycisk na zegarach aż pojawi się symbol w kółku KM/H 2. Teraz przyciskami GÓRA-DÓÂŁ
komputera pokładowego, na manetce wycieraczek ustawiamy predkość przy jakiej będzie ostrzeżenie
(wyświetli się na wyświetlaczu FIS) i włączamy zapłon i gotowe.
Wyłączenie odbywa sie w ten sam sposób tylko zamist zabawy z ustawieniem predkości, naciskamy
przycisk RESET komputera pokładowego i symbol KM/H 2 zostanie przekreślony.
I to by było na tyle. Mam nadzieje że się przyda.
KM/H 1 ostrzeżenie o osiągnieciu predkości np. ograniczenia na danym terenie ustawiane na "bieżąco".
Czyli normalnie ruszamy, gdy chcemy aby samochód ostrzegał nas gdy osiagniemy predkość 50km/h to
własnie przy tej predkości naciskamy lewy przycisk na zegarach i na Fisie pojawi się symbol w
kółku KM/H 1 i za każdym razem gdy przyspieszając dojdziemy do tej prędkości będzie nas ostrzegało
dźwiękiem i symbolem na FIS. Jaśli chcemy to wyłączyć jeszcze raz naciskamy ten sam przycisk aż
symbol KM/H 1 zostanie przekreślony.
Również za każdym razem gdy wyłączymy silnik ta funkcja wyłaczy sie i znowy recznie trzeba ja
właczyć w czasie jazdy, dlatego właśnie jest równiez funkcja KM/H 2.
Funkcja KM/H 2 ma to samo na celu lecz jest ona ustawiana na "stałe".
Aby ją aktywować trzeba włozyć klucz do stacyjki i przekręcić klucz w połozenie AUX czyli
połozenie gdzie np.Radio sie włączy ale zapłon jescze nie jest włączony. Następnie naciskamy
lewy przycisk na zegarach aż pojawi się symbol w kółku KM/H 2. Teraz przyciskami GÓRA-DÓÂŁ
komputera pokładowego, na manetce wycieraczek ustawiamy predkość przy jakiej będzie ostrzeżenie
(wyświetli się na wyświetlaczu FIS) i włączamy zapłon i gotowe.
Wyłączenie odbywa sie w ten sam sposób tylko zamist zabawy z ustawieniem predkości, naciskamy
przycisk RESET komputera pokładowego i symbol KM/H 2 zostanie przekreślony.
I to by było na tyle. Mam nadzieje że się przyda.
kwiatek4343