[a6 c5] 1.9 tdi Ajm wibracje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 24 gru 2007, 13:35
- Lokalizacja: Zabrze
[a6 c5] 1.9 tdi Ajm wibracje
Witam ma mały problem. Mam c5 na pompowtryskach i od pewnego czasu zaczeły sie pojawiac drgania układu wydechowego, które sie pozniej przenoszą na karoserie. Dodam ze drgania sie objawiaja przy obrotach rzedu 1400 - 1600/ min. Jako ze wujek jest mechanikiem od razu sprawdzilismy poduszki pod silnikiem iskrzynia biegów. Koło dwumasowe tez jest sprawdzone. Przy zapalania i gaszeniu silnika nie ma zadnych metalicznych dzwięków mogących symbolizować awarie dwumasu. Paliwo tylko tankowane na Shellu albo Pb. Auto jest po wymianie filtrów i rozrządu oraz po korekcie kąta wtrysku. Praktycznie wszystko jest sprawdzone a problem dalej nie rozwiązany.Robilismy próbe dynamiczna która wykazała ze przepływomierz i turbina są ok. Dodam jeszcze ze najbardziej jest to denerwujące i odczuwalne jak np jedziemy na 3 biegu około 40 km/h i dodajemy gazu to wówczas w podanym zakresie są drgania, podobnie jest na 4 biego przy okołoo 60.JAk sądzicie czy może to tez wynikać z tego ze jest za duży bieg a za mała prędkośc obrotowa silnika?? Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 24 gru 2007, 13:35
- Lokalizacja: Zabrze
Przyczyna nie jest łacznik elastyczny gdyz po przytrzymaniu układu wydechowego drgania nadal wystepuja.
[ Dodano: 2015-07-19, 13:27 ]
Odświeżę temat ale dopiero po tak długim czasie i po wymianie wielu kosztownych rzeczy doszedłem do przyczyny drgań w moim aucie. W przypadku wibracji silnika takiego jak mój poleca się sprawdzić następujące elementy:
1) pompowtryski- grupa 13,18,23 oraz ich ustawienie względem głowicy
2) łącznik elastyczny wydechu
3) przeguby wewnętrzne półosi plus wałek kołnierzowy skrzyni biegów- dość rzadka awaria
4) poduszki silnika
5) sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora oraz inne łożyska napędu osprzętu silnika
6) koło dwumasowe
7) UWAGA!!! NAJWAŻNIEJSZE w moim przypadku: pompa tandeomowa/ vacum.
Wniosek po wymianie: auto miało też szarpania bardzo słabe w czasie przyśpieszania na zimnym silniku. Auto nie posiadało mocy z dołu do ok 2 tyś obrotów. PO wymianie wszystko ustąpiło, auto stało się bardziej dynamiczne i przede wszystkim nareszcie jest komfort przyśpieszania.
Opis problemu:
Otóż pompa tandemowa/vacum producenta LUK ( nr części: 038 145 209 A.) jest obdarzona wadą fabryczną polegającą na wycieku ropy z pod tylnego dekielka. Uszczelnienie tego jest nieskuteczne. Jedyny sposób to wymiana pompy i to na pompę firmy Bosh ( nr części: 038 145 209 Q, końcówka może być dowolna od A do Q tylko im wyższa w alfabecie tym później wyprodukowana i może mieć mniejszy przebieg). Dodaję link do tematu Pana Wojtka, który wszystko fajnie opisuje. http://turbodiesel.hswg.pl/wymiana-pomp ... -i-paliwa/
W moim przypadku pomogło w 100 %. Przejechałem już 160 km od usunięcia awarii i nie ma żadnych drgań. Wydałem na to wszystko furę pieniędzy: kompletne sprzęgło, półosie z przegubami i nowymi przegubami wewnętrzymi, regeneracja pompowtrysków, regeneracja alternatora itd. Odwiedziłem wielu ekspertów i pseudo ekspertów, których nazw nie będę wymianiał i nikt o tym nie wspomniał. Jedynie przypadkowy wyciek płynu chłodzącego spowodował, że zobaczyłem jak z tyłu pompy sączy się ropa. Trzeba Uważać, gdyż może to doprowadzić do pożaru auta. Mam nadzieję, że dzięki temu opisowi ktoś zaoszczędzi trochę kasy.
[ Dodano: 2015-07-19, 13:27 ]
Odświeżę temat ale dopiero po tak długim czasie i po wymianie wielu kosztownych rzeczy doszedłem do przyczyny drgań w moim aucie. W przypadku wibracji silnika takiego jak mój poleca się sprawdzić następujące elementy:
1) pompowtryski- grupa 13,18,23 oraz ich ustawienie względem głowicy
2) łącznik elastyczny wydechu
3) przeguby wewnętrzne półosi plus wałek kołnierzowy skrzyni biegów- dość rzadka awaria
4) poduszki silnika
5) sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora oraz inne łożyska napędu osprzętu silnika
6) koło dwumasowe
7) UWAGA!!! NAJWAŻNIEJSZE w moim przypadku: pompa tandeomowa/ vacum.
Wniosek po wymianie: auto miało też szarpania bardzo słabe w czasie przyśpieszania na zimnym silniku. Auto nie posiadało mocy z dołu do ok 2 tyś obrotów. PO wymianie wszystko ustąpiło, auto stało się bardziej dynamiczne i przede wszystkim nareszcie jest komfort przyśpieszania.
Opis problemu:
Otóż pompa tandemowa/vacum producenta LUK ( nr części: 038 145 209 A.) jest obdarzona wadą fabryczną polegającą na wycieku ropy z pod tylnego dekielka. Uszczelnienie tego jest nieskuteczne. Jedyny sposób to wymiana pompy i to na pompę firmy Bosh ( nr części: 038 145 209 Q, końcówka może być dowolna od A do Q tylko im wyższa w alfabecie tym później wyprodukowana i może mieć mniejszy przebieg). Dodaję link do tematu Pana Wojtka, który wszystko fajnie opisuje. http://turbodiesel.hswg.pl/wymiana-pomp ... -i-paliwa/
W moim przypadku pomogło w 100 %. Przejechałem już 160 km od usunięcia awarii i nie ma żadnych drgań. Wydałem na to wszystko furę pieniędzy: kompletne sprzęgło, półosie z przegubami i nowymi przegubami wewnętrzymi, regeneracja pompowtrysków, regeneracja alternatora itd. Odwiedziłem wielu ekspertów i pseudo ekspertów, których nazw nie będę wymianiał i nikt o tym nie wspomniał. Jedynie przypadkowy wyciek płynu chłodzącego spowodował, że zobaczyłem jak z tyłu pompy sączy się ropa. Trzeba Uważać, gdyż może to doprowadzić do pożaru auta. Mam nadzieję, że dzięki temu opisowi ktoś zaoszczędzi trochę kasy.