Witam,
Mam następujący problem a raczej problemy:
1. Silnik zimny nie chce się wkrećic powyżej 2000obr/min niezależnie jak długo wciskam pedał gazu do dechy.
2. Jak silnik jest ciepły to dochodzi czasami do około 3300obr/min ale wtedy w pewnym momencie, czyli gdy silnik dochodzi do ww 3300obr/min następuje gwałtowen przerwanie "ciągu" połączone z pewnym szarpnięciem i z rury wydechowej wydobywa się duża chmura białego dymu. Silnik niestety się bardzo długo rozgrzewa, ponieważ termostat jest uszkodzony a wymianę planuję dopiero za jakiś czas gdy będę wymieniał rozrząd.
3. Zaobserwowałem też, że pod górę gorzej się silnik wkręca niż gdy jadę po równej drodze.
4. Gdy po starcie uruchamię na kilka minut ogrzewanie postojowe (oryginalne) to silnik czasami przekracza 2000obr/min i dochodzi do około 3000obr/min. Bez podgrzewania 2000obr/min nie da się przekroczyć.
Przepływomierz już przeczyściłem i niestety nie przyniosło to żadnej poprawy. Filtr paliwa też był wymieniany i powietrza również. Problem pojawił się dopiero jakieś 2 do 3 miesięcy, wcześniej czasami podczas przyspieszania tracił trochę ciąg i towarzyszył temu metaliczny dźwięk "charkot/klekotanie" silnika. Spalanie jest na normalnym poziomie, w trybie miejskim około 8,3 do 9,1 l na 100 km.
Jaką diagnostykę mógłbym przeprowadzić aby zdiagnozować problem?
Osobiście domyślam się, że problem jest natury "elektronicznej" ale to tylko taka nadzieja.
Za każdą pomoc będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Wojtek
[A6 C5 2.5 TDI V6 AFB] Problemy z wkręcaniem się na obroty
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 wrz 2009, 21:08
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 wrz 2009, 21:08
- Lokalizacja: Trójmiasto
Dziękuję za wskazówki. Jak przyjdzie długi weekend to postaram się sprawdzić jak to tam wszystko wygląda. Mam nadzieje, że to jednak nie pompa, ale po wymianie filtra mogła chodzić chwilkę na sucho....
Jeszcze raz dziękuje.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-11-05, 16:05 ]
Witam,
Przez ostatni weekend znalazłem chwilę aby trochę popracować przy aucie i oto są tego wyniki:
- wyczyszczony kolektor dolotowy
- wykryty błąd radia (zwarcie w głośniku przednim)
- no i błędy ze sterownika silnika:
Saturday, 30 October 2010, 11:27:36
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 4B0 907 401 E
Component and/or Version: 2.5l/4VT EDC G00SG D41
Software Coding: 01002
Work Shop Code: WSC 02325
3 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
01268 - Shareware Version. To Decode all DTCs
37-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00553 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
Niestety z uwagi na uszkodzony termostat nie mogę doprowadzić temperatury silnika do 90°C (może odłączenie wentylatora by pomogło), więc wyregulowanie kąta wyprzedzenia wrysku raczej nie jest wykonalne no i dlasza diagnostyka raczej też będzie musiała poczekać.
Chyba na chwilę obecną będę musił jeździć na "niskich" obrotach i unikać podjazdów pod górę a jak przyjdzie czas na rozrząd to wtedy po wymianie termostatu na nowo wróce do mojego prolemu.
Acha przy wizji "lokalnej" zauważyłem, że w przezroczystym wężyku doprowadzającym paliwo do pompy pojawiają się niewielki pęcherzyki powietrza, czyli pewnie powinienem wymienić też przewody paliwowe i przy okazji sprawdzić czy w baku też nie ma jakiś brudów, bo jak probowałem uruchomić pompę poprzez zwarcie bezpiecznika z akumulatorem (tak jak podaje ELSA) przy wymianie filtra paliwa, to paliwo nie chciało płynąć.
Chyba sporo rzeczy mam do naprawy bądź sprawdzenia....
Pozdrawiam
Wojtek
Jeszcze raz dziękuje.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-11-05, 16:05 ]
Witam,
Przez ostatni weekend znalazłem chwilę aby trochę popracować przy aucie i oto są tego wyniki:
- wyczyszczony kolektor dolotowy
- wykryty błąd radia (zwarcie w głośniku przednim)
- no i błędy ze sterownika silnika:
Saturday, 30 October 2010, 11:27:36
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 4B0 907 401 E
Component and/or Version: 2.5l/4VT EDC G00SG D41
Software Coding: 01002
Work Shop Code: WSC 02325
3 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
01268 - Shareware Version. To Decode all DTCs
37-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00553 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
Niestety z uwagi na uszkodzony termostat nie mogę doprowadzić temperatury silnika do 90°C (może odłączenie wentylatora by pomogło), więc wyregulowanie kąta wyprzedzenia wrysku raczej nie jest wykonalne no i dlasza diagnostyka raczej też będzie musiała poczekać.
Chyba na chwilę obecną będę musił jeździć na "niskich" obrotach i unikać podjazdów pod górę a jak przyjdzie czas na rozrząd to wtedy po wymianie termostatu na nowo wróce do mojego prolemu.
Acha przy wizji "lokalnej" zauważyłem, że w przezroczystym wężyku doprowadzającym paliwo do pompy pojawiają się niewielki pęcherzyki powietrza, czyli pewnie powinienem wymienić też przewody paliwowe i przy okazji sprawdzić czy w baku też nie ma jakiś brudów, bo jak probowałem uruchomić pompę poprzez zwarcie bezpiecznika z akumulatorem (tak jak podaje ELSA) przy wymianie filtra paliwa, to paliwo nie chciało płynąć.
Chyba sporo rzeczy mam do naprawy bądź sprawdzenia....
Pozdrawiam
Wojtek