kupiłem używane auto i pech chciał, że wracając się stało, że mi poleciało z tego przewodu
przejechałem kapiąc z 60km do stacji benzynowej na której dolałem litr oleju (że leci olej zobaczyłem parę kilometrów przed stacją, nie że jechałem beztrosko bez oleju 60 km) i ukazało się moim oczom minimum na bagnecie, pojechałem dalej, ale po około 20 km na bagnecie sucho więc wezwałem lawetę, i zostawiłem plamkę pod sobą więc coś jeszcze w silniku było.
ani na chwile nie zapaliła się żadna kontrolka
auto już stoi u mechanika, czekam na przewód i się zastanawiam
odpalił normalnie żeby sprawdzić skąd cieknie, wcześniej dolewając litr oleju- tym razem już się minimum nie pokazało
1 dlaczego kontrolki się nie zaświeciły,
2 czy mogło uciec bardzo dużo oleju i się nie zapaliły czy raczej za dużo nie uciekło?
3 i jakie mogą być ewentualne konsekwencje??
[a6 c5 1.9tdi]Polał się olej z przewodu do turbo
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Nic co nie jest częścią elektryczno-elektroniczną lub mechaniczną "dozorowaną" przez elektronike nie ma prawa zasygnalizować swojej awarii drogą ciekłokrystaliczną lub diodowo - żarówkową ...
Jeżeli pompa normalnie tłoczyła , ciśnienie oleju było prawidłowe , a poziom mimo wycieku był na tyle wysoki aby zapewnić normalne smarowanie dla nieobciążonej jednostki, to niema takiej siły która mogłaby Cię poinformować o tym zdarzeniu..
Co do ewentułalnej niesprawności kontrolki ciśnienia oleju , wystarczy ze włączysz zapłon i odpowiedż masz na talerzu
Jeżeli pompa normalnie tłoczyła , ciśnienie oleju było prawidłowe , a poziom mimo wycieku był na tyle wysoki aby zapewnić normalne smarowanie dla nieobciążonej jednostki, to niema takiej siły która mogłaby Cię poinformować o tym zdarzeniu..
Co do ewentułalnej niesprawności kontrolki ciśnienia oleju , wystarczy ze włączysz zapłon i odpowiedż masz na talerzu
nie dziwie się, że przewód olejowy się nie zasygnalizowałFascynat pisze:Nic co nie jest częścią elektryczno-elektroniczną lub mechaniczną "dozorowaną" przez elektronike nie ma prawa zasygnalizować swojej awarii drogą ciekłokrystaliczną lub diodowo - żarówkową ...
tylko że duży ubytek oleju nie został zasygnalizowany
u mnie nie ma takiej kontrolki, jak coś jest nie tak z poziomem czy ciśnieniem to na FISie powinno się pojawić albo żółte albo czerwoneFascynat pisze:Co do ewentułalnej niesprawności kontrolki ciśnienia oleju , wystarczy ze włączysz zapłon i odpowiedż masz na talerzu
mniemam więc, że wszystko będzie ok, mam nadzieje, że jak spuszcze olej to będzie go ze 2l chociaż
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
co do kontrolki oleju , u mnie wymiana ful syntetyk castrol EDEG ( pewnie zła pisownia ale wiecie jaki olej :lol: ) co 15000 km . raz przejechałem w ciągu 4 mies około 14500 tys . przez ten czas ( lato ) uzupełniałem tylko płyn do spryskiwaczy , zadko wiec zaglądałem pod maske . i nadeszła chwila gdy na fisie zapaliła sie żółta kontrolka oleju z napisem MIN. dojechałem do parkingu i dolałem 0,5 l oleju ( ten sam co w silniku ) . na drugi dzien wymiana oleju z filrtami . wiec odnosnie oleju FIS powinien tobie pokazac jego brak . a jak nie pokazał to moze miałes jeszcze wystarczającą jego ilosc w silniku .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga