Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 1.9tdi]Polał się olej z przewodu do turbo

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
diego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 05 kwie 2010, 16:02
Lokalizacja: Wrocław

[a6 c5 1.9tdi]Polał się olej z przewodu do turbo

Post autor: diego » 12 paź 2010, 21:40

kupiłem używane auto i pech chciał, że wracając się stało, że mi poleciało z tego przewodu
przejechałem kapiąc z 60km do stacji benzynowej na której dolałem litr oleju (że leci olej zobaczyłem parę kilometrów przed stacją, nie że jechałem beztrosko bez oleju 60 km) i ukazało się moim oczom minimum na bagnecie, pojechałem dalej, ale po około 20 km na bagnecie sucho więc wezwałem lawetę, i zostawiłem plamkę pod sobą więc coś jeszcze w silniku było.

ani na chwile nie zapaliła się żadna kontrolka

auto już stoi u mechanika, czekam na przewód i się zastanawiam

odpalił normalnie żeby sprawdzić skąd cieknie, wcześniej dolewając litr oleju- tym razem już się minimum nie pokazało

1 dlaczego kontrolki się nie zaświeciły,
2 czy mogło uciec bardzo dużo oleju i się nie zapaliły czy raczej za dużo nie uciekło?
3 i jakie mogą być ewentualne konsekwencje??

diego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 05 kwie 2010, 16:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: diego » 13 paź 2010, 01:00

najbardziej właśnie dziwi mnie to, że nic sie nie zaświeciło
co do kontrolek to nie mogły sie zepsuć bo to na FISie powinno wyskoczyć

a jak by czujnik był zepsuty to tym bardziej powinno wyskoczyć, ze coś nie tak z nim

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 13 paź 2010, 03:38

Nic co nie jest częścią elektryczno-elektroniczną lub mechaniczną "dozorowaną" przez elektronike nie ma prawa zasygnalizować swojej awarii drogą ciekłokrystaliczną lub diodowo - żarówkową ...

Jeżeli pompa normalnie tłoczyła , ciśnienie oleju było prawidłowe , a poziom mimo wycieku był na tyle wysoki aby zapewnić normalne smarowanie dla nieobciążonej jednostki, to niema takiej siły która mogłaby Cię poinformować o tym zdarzeniu..

Co do ewentułalnej niesprawności kontrolki ciśnienia oleju , wystarczy ze włączysz zapłon i odpowiedż masz na talerzu ;-)

diego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 05 kwie 2010, 16:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: diego » 13 paź 2010, 10:20

Fascynat pisze:Nic co nie jest częścią elektryczno-elektroniczną lub mechaniczną "dozorowaną" przez elektronike nie ma prawa zasygnalizować swojej awarii drogą ciekłokrystaliczną lub diodowo - żarówkową ...
nie dziwie się, że przewód olejowy się nie zasygnalizował
tylko że duży ubytek oleju nie został zasygnalizowany
Fascynat pisze:Co do ewentułalnej niesprawności kontrolki ciśnienia oleju , wystarczy ze włączysz zapłon i odpowiedż masz na talerzu ;-)
u mnie nie ma takiej kontrolki, jak coś jest nie tak z poziomem czy ciśnieniem to na FISie powinno się pojawić albo żółte albo czerwone

mniemam więc, że wszystko będzie ok, mam nadzieje, że jak spuszcze olej to będzie go ze 2l chociaż

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 13 paź 2010, 11:46

co do kontrolki oleju , u mnie wymiana ful syntetyk castrol EDEG ( pewnie zła pisownia ale wiecie jaki olej :lol: ) co 15000 km . raz przejechałem w ciągu 4 mies około 14500 tys . przez ten czas ( lato ) uzupełniałem tylko płyn do spryskiwaczy , zadko wiec zaglądałem pod maske . i nadeszła chwila gdy na fisie zapaliła sie żółta kontrolka oleju z napisem MIN. dojechałem do parkingu i dolałem 0,5 l oleju ( ten sam co w silniku ) . na drugi dzien wymiana oleju z filrtami . wiec odnosnie oleju FIS powinien tobie pokazac jego brak . a jak nie pokazał to moze miałes jeszcze wystarczającą jego ilosc w silniku .

diego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 05 kwie 2010, 16:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: diego » 14 paź 2010, 11:14

okazało się, że najniższy poziom nie zszedł poniżej 2 litrów, wiec nie jest tak źle

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga