Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4 2.6 ABC + LGP] nierówna praca i drgania na wolnych ob

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
pk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 13 mar 2010, 14:51
Lokalizacja: Tychy

[A6 C4 2.6 ABC + LGP] nierówna praca i drgania na wolnych ob

Post autor: pk1986 » 05 paź 2010, 09:40

Witam mam taki problem: po odpaleniu auta na zimnym silniku obroty utrzymują się na poziomie 1100-1200 obr/min czyli wydaje mi się że ok ale po chwili potrafią spaść poniżej 1000 wtedy strzela z wydechu i silnik nierówno chodzi. Gdy silnik dostanie temperatury to "prychanie" ustaje i obroty stabilizują się do ok 650-700 obr/min jednak nadal zauważalna jest nierówna praca silnika do tego stopnia że drgania przenoszą się na całą bodę. Wydaje mi się że tak jakby gubił jeden gar :/. Podczas jazdy nierówna praca uwydatniała się tym że podczas zmiany biegów potrafiło go lekko jakby przymulić i szarpać jakby reakcja na gaz była opóźniona. Byłem u mechanika, który stwierdził błędy mieszanki paliwa i sond lambda jednak błędy udało się pokasować i nie pojawiały się po kilku jazdach próbnych więc póki co odradził wymianę sond. Efekt był taki że jazda stała się płynniejsza jednak problem nierównej pracy na wolnych został. Dodam że problem występuje zarówno na gazie i na benzynie z delikatną różnicą na korzyść benzyny.
Zamierzam też sprawdzić ciśnienie kompresji i tu pytanie jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na cylindrach?
Silnik łyka też olej w granicach 1l na 2000-2500 tys km.
Może ktoś miał podobny problem bądź spotkał się z czymś podobnym.
Z góry dziękuje za zainteresowanie i Pozdrawiam

lok122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 28 wrz 2010, 16:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lok122 » 06 paź 2010, 06:46

Witam sprawdz kolektor ssacy jak ma nie szczelnosci bedzie tak pracowal ja tak mialem a zwlaszcza gurny dekiel kolektora ja odkrecilem wyczyscilem i skleilem na silikon teraz rowniutko pracuje i nie ma drgan nie trzesie sie. metoda sprawdzenia jest prosta wes wd40 i jak bedzie silnik pracxowal to psikaj wd do okola uszczelki kolektora jak bedzie gdzies nie szczelny to obroty sie podniosa lub opuszcza

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 06 paź 2010, 22:18

Ja stawiam na świece lub przewody WN
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL :) :)

Awatar użytkownika
zombi66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2010, 20:29
Lokalizacja: Lublin

Post autor: zombi66 » 13 paź 2010, 12:02

Wymień czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym ,czujnik jest wkręcony w kolektor z lewej strony przy silniku krokowym ,czarna wtyczka.
Audi 90 2.0 PS-było
Audi 80 2.0 ABK-było
Audi 100 2.6 ABC-jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja