Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[100 C4]"Czupakabra" by Mojo13

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
mojojojo13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 26 sie 2010, 03:40
Lokalizacja: ŁUKÓW

[100 C4]"Czupakabra" by Mojo13

Post autor: mojojojo13 » 28 wrz 2010, 07:29

Witajcie koledzy
Dziś spontanicznie chciałbym zaprezentować swoje trasowe wozidełko o bardzo wdzięcznym imieniu Czupakabra (nawyk ze starych autek). Ok trzy/cztery miesiące temu zacząłem poszukiwania wymarzonej Ski, niestety po długich poszukiwaniach wszelkie Ski w moim budżecie okazały się niestrawialne. Postanowiłem więc dozbierać trochę mamony i w przyszłości ściągnąć jakąś ze Szwajcarii- może będzie to nawet plusiak.
Po przewartościowaniu oczekiwań z powodów jak powyżej zdecydowałęm szukać C4ki 2,8 koniecznie kombi i koniecznie quattro, dodatkowo musiał mieć klimę, jasne wnętrze i nie mieć półkubełków - jednym słowem miał mnie komfortowo wozić. Kilka A6 tek okazało się niewartych pieniędzy bo jak się okazało moje wymagania były zdecydowania dla sprzedających za duże, 100tki jeszcze gorzej - te auta będą wymierały w oczach bo mają nieodpowiedzialnych właścicieli.
Znalazłem dwie 100 tki, jedna od handlarza, ładniejsze zdjęcia i śliczny opis - zachwalał jak nówkę. Auto w ÂŁodzi więc kilka telefonów do kolegów z Klubu zabytkowych MB i auto prześwietlone - kolejny przykład na to że handlarzem trzeba się urodzić- oszust i ruskie patenty.
Druga na gorszych fotkach, dodatkowo kierownica sportowa i dwie rury z tyłu rodem kominowe, więc kolejne telefon - o dziwo właściciel opowiadał chętnie o wszystkich wadach i wydawał się uczciwy. Poprosiłem kumpla z klubu jak powyżej i auto na świecznik - usterki się potwierdziły ale był zaskoczony na plus co w dzisiejszych czasach przy autach prawie 20 letnich jest tak jakby wydarzeniem doniosłym. Poprosiłem przyjaciela o wycieczkę, wyposażeni we wszelkie sprzęty do diagnostyki auta ruszyliśmy w 6 godzinną podróż w jedną stronę. Oględziny wypadły całkiem całkiem - auto okazało się malowane w całości raz, nie wykazało żadnych śladów napraw blacharskich, ciśnienie na cylindrach bardzo przyzwoite, skrzynia niestety automat (ładnie przerzuca, kick działa ale w mojej ocenie muli auto w dolnym zakresie obrotów), brak korozji za wyjątkiem 0,5 cm piepeprzyka na słupku A, zważony lakier na plastikowych nakałdach na słupki C - no i lewy błotnik pognieciony. Wg. właściciela tak auto sprowadzone i tak jeżdżone bez napraw - można mu wierzyć bo lakier nie ma pęknięć a ocynk nie uszkodzony), AC standard i nie domaga, tempomat nie hula a miał działać, klima działa no i ten tuning.
Powodem dla którego na zdjęciach widzicie te elementy jest homologacja niemiecka na każdy element i wysoka jakość zastosowanych produktów:
- sportowe sprężyny HR dedykowane konkretnie do Quattro
- kierownica skórzana mała z nabą Hella (podobną kumpel ma w rajdowym projekcie Escorta MK1)
- tłumik Remusa- gdyby choć trochę pierdział to by na złomie wylądował
- filtr powietrza KN oczywiście do 2,8
- i jeszcze jedno ciekawe urządzenie zwiększające dawkę powietrza w silniku (zmniejsza ilość odprowadzanego CO w atmosferę, poprawia dopalanie mieszanki ) - tym samym wpływa na spalanie, o tym urządzonku napiszę jak dotrę w pt do ÂŁukowa - mam instrukcję w języku niemieckim wraz z homologacją.

Konkrety:
Audi 100 C4 1992 rok produkcji
silnik: AAH 2,8
skrzynia : automat (oznaczenie jest podane na kartce w bagażniku więc dodam później)
napęd : 4wd
wypas: el szyby x4, el i podgrzewane lusterka, klimatronik, AC/BC, tempomat, halogny, welur w kolorze antracyt, relingi chrom, ABS, wsp. kierownicy, roleta.

Po zakupie nastąpiło przejrzenie mechaniki i wszystkiego co się da, naprawa AC (zimne luty) + podświetlenie wnętrza, założenie 17 wraz z oponami na 50 profilu (chyba pomyśle o 16tkach), uporządkowanie instalacji el.
Oczywiście założyłem LPG, chyba najlepszą do tego silnika (wtryski Hanna, Magic III itd)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Plany są takie żeby dostać dekle do felg, wymienić szkło halogenu które nie wytrzymało obniżonego zawiasu na 17 i cieszenie się z jazdy.
Może napiszę od razu: nie będę tuningował auta, nie będę upodabniał do Ski bo chce żeby to była oryginalna Setka jakich jest coraz mniej.

W dziale Klimatyzacja proszę o pomoc .
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 sty 2011, 08:22 przez mojojojo13, łącznie zmieniany 5 razy.

Lukaszeq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 04 lut 2010, 20:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Lukaszeq » 28 wrz 2010, 17:15

Bardzo ładna. Kierownica jednak przydałaby się ori oraz końcowego tłumika, jak nie potrzebujesz to może hak zdemontować ? środeczek bardzo ładny nawet podłokietnik jest nie mówiąc o zegarach. Napisz coś o instalacji gazowej ? bardzo ładnie zamontowana ile zapłaciłeś ile gdzie robiłeś ? a noi ile pali gazu ?

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 28 wrz 2010, 17:26

Bardzo dobrze utrzymane auto.
Z kapslami będzie problem.
Nie widać zegarów ,ale pewnie masz 4.
Pozdrawiam. <piwo>

bxxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 28 sty 2010, 21:28
Lokalizacja: siedlce

Post autor: bxxx » 28 wrz 2010, 18:19

Kolego dużo zapłaciłeś za setunię bo będę się zastanawiał nad sprzedażą swojej.
bxxx

Awatar użytkownika
Matt_04
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 06 maja 2009, 16:58
Lokalizacja: Rybnik/Śląsk

Post autor: Matt_04 » 28 wrz 2010, 18:25

mojojojo13, ladnie sie prezentuje :mrgreen: No i ten silnik <ok>

mojojojo13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 26 sie 2010, 03:40
Lokalizacja: ŁUKÓW

Post autor: mojojojo13 » 28 wrz 2010, 19:01

Felgi są oryginalne audi i wiem jakich kapsli szukać, także spoko - są na allegro ok 130 zł za komplet, narazie szukam taniej.
Zegary ma komplet czyli 7, kierownica jest świetna, dzięki nabie mam duży komfort w trasie bo nie odrywam rąk od podłokietnika na drzwiach i między siedzeniami a przy tym chwyt jest oburęczny i pewna kontra jeśli trzeba (sorki, trochę się ścigam klasykami i mam zboczenie)
Tłumik na razie zostaje, jest cichy i na żywo pasuje ale się zobaczy.
Instalacja gazowa to stag 300+, wtryski Hana 2000 i Magic III, filtr FL2- montaż Adam Rogowski z Lublina (łatwo znaleźć na forum LPG), montaż jest naprawdę poprawny a instalacja sprawuje się b.dobrze choć to jej początki.
Dziś strzelił 1000 km i jadę niedługo na pierwszy przegląd, zobaczymy co komp pokaże.
Spalanie w trasie - do 120, dziś mi wyszło 12,6 a miasto - Wawa, duże korki 18 litrów + 0,3 benzyny po odpaleniu.

Co do ceny i tak tych pieniędzy nie wezmę, ale z LPG wyszła mnie ponad 12, z tym że samochód samochodowi nie równy.

Samochód na zdjęciach brudny niestety bo prosto z trasy przyjechał, kiedyś go umyje na zewnątrz i wyczyszczę w środku, wtedy będzie punkt odniesienia

Lukaszeq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 04 lut 2010, 20:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Lukaszeq » 28 wrz 2010, 19:50

a jeszcze coś mianowicie chodzi o to czy w A6 C4 (lub 100 bo pewnie jest to samo rozwiązanie technologiczne) jest możliwość zamontowania wlewu gazu pod klapką ?
U ciebie widzę że jest zamontowany w zderzaku, nie było innego wyjścia?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 28 wrz 2010, 19:53

Na pewno idzie to zrobić. Wszystko da się zrobić tylko kwestia dopłaty : )

mojojojo13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 26 sie 2010, 03:40
Lokalizacja: ŁUKÓW

Post autor: mojojojo13 » 28 wrz 2010, 21:27

nie chodziło o dopłatę - zresztą z tego co się orientuje to jest to różnica 100zł - chodzi o to że kiedy taki pistolet swoje ważący podłączony do auta, zacznie drgać gdy odbije zawór albo opary gazu się pojawią po odłączeniu pistoletu to jest podatniejszy na korozję bo przecież strukturę ocynku naruszasz wiercąc dziurę. Ja chciałem tak - w plastik nielakierowany zderzaka

user

Post autor: user » 28 wrz 2010, 22:23

troche szkoda, ze to gaziwo załozyłes, ale zacnie sie prezentuje, kierka tyz daje w miare rade, gorzej z tym tłumikiem :lol:

mojojojo13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 26 sie 2010, 03:40
Lokalizacja: ŁUKÓW

Post autor: mojojojo13 » 03 sty 2011, 08:16

Panowie, możecie mi sprawdzić ile potrzebuje płynów wszelakich do mojej C4?
olej silnika, olej w skrzyni, oznaczenie filtrów paliwa, oleju, skrzyni biegów, przeciwpyłkowy jeśli występuje w mojej wersji. Niestety nie dysponuje ETKÂĄ a przyszedł czas by zrobić wymianę.
silnik AAH, skrzynia-automat AET CEZ

z góry dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja