Witam
może ktoś już dłubał AYM (155 PS)
Co proponujecie zrobić i w jakiej kolejności aby mu przysporzyć troszkę powera
a nie stracić na płaskim jak stół momencie
[a6 c5 AYM] od czego rozpocząć tuning
Piotrusiu czy mógłbyś nie odsyłać mnie do logów i tematu o zmulonym silniku :-?
szczerze mówiąc nie wiem co masz na myśli
Byłem ostatnio podpięty pod VAGa i jest wszystko OK
Jak jeszcze powinienem sprawdzić silnik?
Od jakich przeróbek rozpocząć niewykuczam mechanicznych...
Nie wiem co jest najsłabszym ogniwem w nojej szósteczce i na co w związku z tym uważać...
szczerze mówiąc nie wiem co masz na myśli
Byłem ostatnio podpięty pod VAGa i jest wszystko OK
Jak jeszcze powinienem sprawdzić silnik?
Od jakich przeróbek rozpocząć niewykuczam mechanicznych...
Nie wiem co jest najsłabszym ogniwem w nojej szósteczce i na co w związku z tym uważać...
- ShoofeL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1103
- Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
- Kontakt:
Waldi77, ja tez mam AYM i opowiem Ci moją historię.
Zacząłem od sprawdzenia stanu silnika u mechanika, itd...
Potem hamownia w V-Techu - wyszło 154,3 KM
strata 0,7 konia, wykres OK.
Zacząłem od chipa u kumpla w Katowicach => www.electronics-car-audio.pl
Najpierw hamownia pokazala 180 Km, ale było mi mało
Więc korekta programu i tyle.
Po jakimś czasie dorzuciłem filtr powietrza z K&N.
Potem wywaliłem pre-katalizator, katalizator i tłumik środkowy
Wskaźnik Boost pokazywał ładowanie w granicach 1,4 - 1,6 Bar'a :-P
A na chwilę obecną mam przelot wydech ( narazie seria, ale w planach 3"
)
Wskaźnik boost niestety padł i czekam na nowy, więc nie powiem jak wygląda to z ładowaniem po opustoszeniu końcowego tłumika.
Dźwiek jaki wydobywa się z rury - boooski
Czasami rezonans jak w V8 :-D
...muszę się wybrać na hamownie, żeby zobaczyć, ile kunia teraz mam, bo az mnie ciekawość zżera
Podsumowując - jeżdżę już tak ponad 18 miesięcy i spokój
Terminowa zmiana oleju ( max 15000 km ) na Motul X-cess 8100, do tego filtry i spokój.
A jeździ się świetnie i bez problemów
Po samym chipie na 180 kunia nie poznałem samochodu.
Od razu zaczal smigac jak buuurza
Nie zastanawiaj się, bo szkoda mocy
powodzenia w modach
Zacząłem od sprawdzenia stanu silnika u mechanika, itd...
Potem hamownia w V-Techu - wyszło 154,3 KM

Zacząłem od chipa u kumpla w Katowicach => www.electronics-car-audio.pl
Najpierw hamownia pokazala 180 Km, ale było mi mało

Więc korekta programu i tyle.
Po jakimś czasie dorzuciłem filtr powietrza z K&N.
Potem wywaliłem pre-katalizator, katalizator i tłumik środkowy

Wskaźnik Boost pokazywał ładowanie w granicach 1,4 - 1,6 Bar'a :-P
A na chwilę obecną mam przelot wydech ( narazie seria, ale w planach 3"

Wskaźnik boost niestety padł i czekam na nowy, więc nie powiem jak wygląda to z ładowaniem po opustoszeniu końcowego tłumika.
Dźwiek jaki wydobywa się z rury - boooski

Czasami rezonans jak w V8 :-D
...muszę się wybrać na hamownie, żeby zobaczyć, ile kunia teraz mam, bo az mnie ciekawość zżera

Podsumowując - jeżdżę już tak ponad 18 miesięcy i spokój

Terminowa zmiana oleju ( max 15000 km ) na Motul X-cess 8100, do tego filtry i spokój.
A jeździ się świetnie i bez problemów

Po samym chipie na 180 kunia nie poznałem samochodu.
Od razu zaczal smigac jak buuurza

Nie zastanawiaj się, bo szkoda mocy

powodzenia w modach
