Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACK 2,8 193 KM] Nie chce odpalić od paru dni...

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

[ACK 2,8 193 KM] Nie chce odpalić od paru dni...

Post autor: sleppy » 21 wrz 2010, 11:19

Jak w temacie. Komputer czysty, bez błędów. Przepustnica wyczyszczona na błysk i zrobiona nowa adaptacja. Pompa paliwa podaje 4 bary. Nowe świece i przewody WN. ÂŚwiece mokre czyli zalewa ale nie wiem dlaczego. Niby czujniki temperatury pokazują dobrze, tylko w grupie 60 na 3 pozycji pokazuje mi temperaturę -48 st. Czy to może mieć jakiś wpływ na odpalanie?

Czy długim kręceniem samym rozrusznikiem może doprowadzić do zatarcia silnika? Bo dzisiaj kręci inaczej niż wczoraj, bardziej ociężale. Dodam, że akumulator daje rade.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 21 wrz 2010, 19:36

sleppy pisze:pokazuje mi temperaturę -48 st
kurcze nie wiem czy dobrze kojarzę ale grupa 60 nie pokazuje temperatury tylko kąt otwarcia przepustnicy w stopniach..
Jest jeszcze jeden czujnik temperatury powietrza zasysanego który znajduje się w prowadnicy przepustnicy o ile się nie mylę i jego działanie ma duże znaczenie w ustalaniu składu mieszanki.. no ale gdyby był z nim problem to VAG zapewne by to wyrzucił w błędach.. Może bardziej coś od strony rozrusznika albo alternatora lub modułu zapłonowego?
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 21 wrz 2010, 20:28

A rozrząd OK? Sprawdź jeszcze płaski wtyk przy cewkach. Iskra jest?
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 21 wrz 2010, 21:05

krisker pisze:Iskra jest?
Iska jest na każdym garze.
Wymieniłem dwa ostatnie, najbardziej sparciałe przewody podciśnienia, wymieniłem filtr paliwa (ze starego wylała się "zupa").
Petroniusz566 pisze: Może bardziej coś od strony rozrusznika albo alternatora lub modułu zapłonowego?
Rozrusznik kręcił cały dzień. Auto odpaliło popołudniu i nie wiem dlaczego odpaliło, bo nic na to nie wskazywało. Zagrzało się i już odpalało bez problemu, od cyknięcia.
Poczekam do jutra i spróbuje odpalić rano na zimnym silniku.
P.S. To jest odczyt z grupy 60 przy wyłączonym, zimnym motorze.

Address 01: Engine (4D0 907 551 R)
10:56:08 Group 060
0 /min RPM
27.78 g/s Mass Flow
-48.0°C Temperature
00000 Bin. Bits
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 21 wrz 2010, 22:14

sleppy pisze:27.78 g/s Mass Flow
wydaje mi się, że powietrze zasysane jest nieco za wysokie... takie wyniki to podczas przygazówki.. generalnie na wyłączonym silniku powinien wskazywać zero a na biegu jałowym ok 4 o ile dobrze pamiętam.. chyba, że to jest ostatnia zapisana wartość przed zgaszeniem silnika i silnik został zgaszony na pełnym gazie.. mimo wszystko dziwne to troszkę
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 21 wrz 2010, 22:22

Petroniusz566 pisze:chyba, że to jest ostatnia zapisana wartość przed zgaszeniem silnika
Też tak myślę, bo ta wartość nie zmieniała się a nie sprawdziłem tego po odpaleniu samochodu. Sprawdzę to jutro rano. Są grupy w których są zapisane kosmiczne wartości, np. prędkość 326,5 km/h :shock:
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 21 wrz 2010, 22:28

a może ECU Ci się sypie lub coś jest nie tak z wtyczką? może Ci go zalało podczas deszczu??
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 21 wrz 2010, 22:40

Raczej nie zalało. Samochodu nie mam pod domem. Dzwoniłem do brata i odpalał samochód po paru godzinach postoju. Zagadał za pierwszym razem. Zobaczę jutro rano jak zagada po całej nocy. Jeżeli nie będzie problemu tzn. że moje operacje pomogły.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 21 wrz 2010, 22:50

sleppy, w pierwszym poście napisałeś, że zalewa Ci świece.. iskra też jest, więc tutaj problem może być tylko z dopływem powietrza.. i pojawia się pytanie dlaczego powietrze nie dochodzi mimo, że w VAGu jest go aż nadto.. Przepływomierz? filtr powietrza zapchany? rozszczelnienie układu zasysania powietrza? może nieprawidłowe działanie ECU.. Te rzeczy trzeba sprawdzić.. Powodzenia i koniecznie napisz jaki nastąpi ciąg dalszy :mrgreen:
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga