Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5 2.5tdi ake] Słabo wkręca się do 2000 obr. Błąd 17125

Silniki wysokoprężne
pabik1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:30
Lokalizacja: Zielona Góra

[a6 c5 2.5tdi ake] Słabo wkręca się do 2000 obr. Błąd 17125

Post autor: pabik1000 » 16 wrz 2010, 18:56

Panowie.

Temat powtarzany już kilka krotnie, ale przez tydzień ryłem forum i skorzystałem z wielu podpowiedzi i nic. Któryś z szanownych forumowiczów pisał innemu żeby tamten założył nowy wątek i "będziemy ryli aż się znajdzie przyczyna". Więc zakładam nowy bo ręce mi już opadają.

Moja Audi bardzo wolno wkręca się do ok 2000 obr. Gaz działa jakby z 2 sekundowym opóźnieniem. W ogóle mam wrażenie że trochę za słabo się wkręca na obroty. Nic nie kopci. Napiszę może co już zrobiłem żeby trochę skrócić.

Po podpięciu pod kompa miałem błąd 00542 czujnik skoku iglicy - przerwa zwarcie.
No to za 1200pln wymieniłem wtrysk sterujący i problem zniknął, ale audiczka dalej nie startowała, następnie
wymieniłem wąż do turbiny bo był trochę sparciały i poszczępiony na końcu (100pln)- efekt-nic.

Aha no i mam też błąd 17125- sprzęgło mostkujące przek. momentu ... - wymieniem olej i filtr w skrzyni - 300pln i dalej ten błąd wyskoczył. Auto nie wkręca się.

Przyszła pora na sprawdzenie egr i zaworków N...
Rozkręciłem wszystko i powiem wam że to nie lada sztuka- ze 3 godziny mi zeszło.

Egr przy mocnym zasysaniu powietrza bez problemów się otwierał i sam się zamykał. Wymyłem i poskładałem do kupy.

Podczas zabawy kompem zdaję się że na 003 bloku pomiarowym jest możliwość sprawdzenia zaworu egr i wtedy też ściągnąłem wężyk i sprawdzałem czy zaworek N 18 ciągnie. Wynik - Ciągnie i to ładnie. To samo z tym zaworkiem obok zdaje się N75.

Przepływomierz w czasie sprawdzania podczas jazdy dawał wydaje mi się te same parametry tylko że po dodaniu gazu ok 2 sekundy mijały zanim wynik aktualny zrównał się z wynikiem, który powinien być. I tu pytanie. Czy to ok? Czy powinno od razu te same parametry pokazywać?

Reakcja mojego pojazdu na dodanie gazu jest tak jakby z 2 sekundowym opóźnieniem i strasznie mnie to denerwuje.

Pytania:
Czy z przepływką takie mają być wyniki i to małe opóźnienie?
Co ze skrzynią i dlaczego znowu ten sam błąd?
No i najważniejsze dlaczego nie przyśpiesza tak jak powinien?
Czy te błędy mogą składać się na wynik końcowy?
Czy zrobiłem coś nie tak?

Dla porównania jeździłem taką samą audi i szła o niebo lepiej.

Na koniec wrzucam zdjęcia z kompa z parametrami i błędami bo nie dałem rady na tamtym kompie zrobić logów:




Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]

Kończę mój wywód i proszę o pomoc Szanownych Kolegów z forum.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2010, 08:12 przez pabik1000, łącznie zmieniany 1 raz.

pabik1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:30
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: pabik1000 » 17 wrz 2010, 07:35

Dziękuje za odzew kolego Piotruś. Po cichu na Ciebie właśnie liczyłem:)

Chciałbym to naprawić możliwie tanim kosztem, bo już popłynęłem nie mało. Większość rzeczy mogę zrobić sam bo mam dostęp do warsztatu i trochę umiejętności, ale na automatach się nie znam. Chociaż olej zmieniłem sam bo to nie była większa filozofia przy pomocy
tej stronki

Mówisz "renomowany warsztat", hmm... Chyba tak będę musiał sam zrobić, tylko tam znowu mnie skasują i to pewnie nie mało. Wolał bym samemu wymienić jakąś część no chyba że będzie się to wiązało z demontażem skrzyni, bo tego się już nie podejmę. Ale może ktoś już to robił i wie czy wystarczy coś wymienić po zdjęciu miski olejowej. Nie znacie może sposobu jak samemu dojść przyczyny tego błędu 17125? Olej w skrzyni nie był chyba nigdy wcześniej wymieniany a audika ma nakulane 250kkm, więc liczyłem się z jeszcze jedną wymianą oleju za jakieś 500km. Olej nie był klarowny tylko przybrudzony.
pabik1000 pisze:Pytania:
Czy z przepływką takie mają być wyniki i to małe opóźnienie?
Piotruś pisze:Pytanie dotyczy dosyć subiektywnych odczuć z jazdy, ale pradopodobnie opisujesz opóźnienie, którego być nie powinno ... . Tak myślę ... .
Opóźnienie jest i to bardzo mocno wyczuwalne. Po puszczeniu hamulca i wciśnięciu gazu auto najpierw toczy się jak każdy automat a po ok 2-3 sekundach wkręca się. Na drodze to dramat bo nie idzie się normalnie włączać do ruchu.

Czekam na jaką podpowiedz od Was.

pabik1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:30
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: pabik1000 » 17 wrz 2010, 12:54

A masz może nr takiego konwentera? Do czego on w ogóle służy i jak to wygląda?

Zbych1001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 12 maja 2010, 15:41
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Zbych1001 » 19 wrz 2010, 15:18

Witam !

Pozowlę sobie podpiąć się pod ten wątek.
audi a4 rok 98 silnik AFB 2.5 tdi V6. Skrzynia DEQ, napęd przód.
Skrzynia i silnik nie podają błędów, objawy, tj. duże spalanie średnio ok. 12 litrów ON, słabe przyśpieszenie - ok. 15 sek. do 100 km/h, powolne ruszanie z miejsca (tuż po odpaleniu silnika i próbie wyjechania z garażu, który jest w piwnicy, nie rosną obroty pomimo wciśnięcia pedału gazu do oporu - pozycja „D” i auto nie ciągnie. Na „luzie” pozycja „N” i „P”, obroty rosną. Dopiero po paru sekundach samochód zaczyna ciągnąć pod górkę.). Do tego prędkość maksymalna samochodu to 160 km/h wyciągane z trudem - nie żeby więcej było niezbędne, ale to po prostu kolejny objaw jakiejś usterki. Czyżby zużyte wałki rozrządu dawały aż takie objawy, czy to może to też konwerter ?

Generalnie problem jazda tym samochodem daje mało frajdy (poza miłym wyposażeniem). Mam obawy przed włączaniem się do ruchu, bo wiem, że mogę się "nie zebrać".

Postaram się zapiąć komplet logów, którę będę musiał sam wykonać, bo wielkrotnie autko było już logowane i nikt nie dopatrzył się nieprawidłowości (na spotach i w warsztacie).

Pozdrawiam

pabik1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:30
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: pabik1000 » 23 wrz 2010, 09:52

Mam diagnozę wystawioną przez mechanika z mojego miasta który cieszy się bardzo dobrą reputacją. Robi wszystkie najtrudniejsze przypadki.
Po kilku testach stwierdził że konwerter i skrzynia są ok i że te audiki czasami tak mają i bardzo ciężko dojść co je boli.
Zaproponował mi wgranie nowego programu (chipa) do sterownika i powiedział że jeżeli nie będzie poprawy to wgrywa stary program i nic nie płacę, a jeżeli będzie dobrze to 400zł. jak nie to walczymy dalej. Moc jest niby delikatnie podniesiona, ale podejrzewam że w tym nowym sofcie turbina jest załączana od niższych obrotów, no i spalanie podobno nieźle spadnie.

Jeżeli chodzi o błąd w skrzyni to stwierdził że może konwenter był ciut inny i taki błąd wyrzuca ale działanie jest prawidłowe. Prawdopodobnie on go już kiedyś wymieniał bo poprzedni właściciel u niego naprawiał auto.

Co o tym sądzicie?

[ Dodano: 2010-10-15, 16:44 ]
Wracam do tematu.
Po wgraniu innego mapy nie było duży zmian na lepsze. Może trochę, ale parę razy sprzęgło się śliznęło. Oddałem audi na warsztat i sprawdzili płytę sterującą skrzynią i niby jest ok. Więc padło na konwenter.
Odesłałem do regeneracji i dziś facet dzwonił że już robią i padnięty był lock-up, ale oprócz tego regenerują całość więc wróci jak nówka(mam nadzieję). Auto powinno być gotowe w środę.
Teraz pytanie.
Czy te objawy tzn wolna reakcja na pedał gazu może być tym spowodowana??
A jeżeli to nie konwenter to co może być? Po wgraniu nowego oprogramowania powinien mieć trochę ponad 200KM, a w ogóle tego nie czuję.

pabik1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:30
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: pabik1000 » 31 maja 2011, 08:19

Witam!
Chciałbym wrócić do tematu, ponieważ wszystko co do tej pory zrobiłem i opisałem nie przyniosło poprawy.
Sprzęgło po regeneracji nie ma już błędów, ale start jest dalej zamulony i ma ok 1,5 sekundy opóźnienia. Spalanie po mieście w końcu spadło do ok 11l.
Proszę o pomoc kolegów bo ręce opadają.

z.dlugi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 lis 2009, 19:57
Lokalizacja: zachodnio-omorskie

Post autor: z.dlugi » 08 sie 2011, 21:47

Witam udało ci się naprawić ten start?
Mam to samo i zastanawiam czy opłaca się inwestować

z.dlugi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 lis 2009, 19:57
Lokalizacja: zachodnio-omorskie

Post autor: z.dlugi » 09 sie 2011, 17:52

Ej nie poddawaj się.
I tak jestem pełen podziwu co już zrobiłeś w tym kierunku, ja będę jeszcze szukał mam nadzieję że jest jakaś wspólna cecha wszystkich AKE i pierdoła która umożliwi naprawienie.
Mój egzemplarz to naprawdę jest ślimakiem czasami boję się wyjechać przed jakimś samochodem z obawy czy zdążę no zawsze uda się nadrobić to co straciłem na starcie.
Jak znajdę rozwiązanie to dam znać.

pabik1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:30
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: pabik1000 » 18 sie 2011, 20:31

Jak koledzy?
Macie jakieś postępy przy naprawie naszych 2.5tdi V6?:)

z.dlugi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 lis 2009, 19:57
Lokalizacja: zachodnio-omorskie

Post autor: z.dlugi » 19 sie 2011, 09:51

Hej w moim jest trochę lepiej ale nie wiem dokładnie po czym.
Padła mi pompa w tryskowa mam drugą po regeneracji i dodatkowo przewód gumowy łączący przepływomierz z turbo był przerwany.
Przed chwilą odebrałem i zdaje mi się że jest lepiej ale demonem to jeszcze nie jest.
Możecie sprawdzić przewody gumowe

xxx_88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 25 sty 2014, 23:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: xxx_88 » 01 mar 2014, 17:45

Witam! chcę się dołączyć do tematu ponieważ posiadam ten sam problem w swoim audi a6 2.5tdi przyspiesza z opóźnieniem. Niestety nie jestem mechanikiem proszę o namiary na konkretnego mechanika!!!

RafiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:55
Lokalizacja: Rypin

spadki mocy i max 2000obr

Post autor: RafiA6 » 09 mar 2014, 12:11

witam, borykam sie z podobnym problemem, auto pali na dotyk, czasami jedzie w miare a czasami muł i max 2000obr, wkreca sie czasami na ok 3500obr ale wtedy dymi na bialo, wrzucam logi
Log (0 - 004)
Log (1 - 003)
Log (2 - 011)

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 15 cze 2015, 22:09

Odgrzewam kotleta :)
Mam podobny problem. Czy ktos sobie w koncu poradził?

krzysiek41A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2015, 12:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiek41A6 » 21 lip 2015, 23:14

Podłączam się do 'odgrzewanego kotleta"
Jestem bardzo ciekawy, czy ktoś sobie poradził z tym problemem.
Dodam, że u mnie kółka napedza nieszczęsny multitronic, ale widzę ze koledzy z TIP-em i mocniejszymi motorami maja te same objawy.
Niewiele na razie zrobiłem, ale pierwsze podejrzenia padły na skrzynię. Odczytane i zinterpretowane przez "eksperta" logi nie wskazują na defekt skrzyni ( jednocześnie nie jest to wykluczone). Nie widać niczego niepokojącego ze zrobionych odczytów.
Inny fachowiec od automatów z Wrocławia już jakiś czas temu jeśdził nim i uznał: " coś jest nie tak, ale szukać wszędzie tylko nie w skrzyni".
Jeśli nie skrzynia to pozostaje albo sterowanie albo silnik.
Ponieważ pierwsze posty dotyczące dokładnie takich objawów są z 2010 roku a potem długo nic to albo niektórzy sobie jakos z tym poradzili albo już jeżdżą innymi wózkami.
Podzielcie się swoimi doświadczeniami.
UPARŁEM SIĘ ŻE DOWIEM SIĘ CO MU DOLEGA

Chris VP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 30 wrz 2014, 20:39
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: Chris VP » 25 lip 2015, 07:55

Witam
Ja jako amator mechanik postępuje w takich przypadkach tak
Po sprawdzeniu błędów w warsztacie z profesjonalnym VAGIEM i brakiem błędów.
(Lata temu miałem tak w swojej A6 C4.)

1 nowe filtry powietrza i paliwa , sprawdzić funkcję pompy elektrycznej w baku. Do tego dokładne sprawdzenie szczelności przewodów i połączeń paliwowych.
2 sprawdzić prawidłowe działanie wyłączników pedału hamulca !!!
3 zmienna geometria czy działa w pełnym zakresie i bez zacięć (wlączam silnik gruszka dźwiga cięgno do ogranicznika, przy dodani gazu (druga osoba) cięgno się rusza
4 katalizator czy nie zapchany , uszkodzony
5 czyszczenie sprayem do gaźników przepływomierza
6przpsikanie wd40 wszystkich wtyczek w komorze silnika
7 na próbę zaślepienie egr
Jeżeli to by nie poskutkowało stawiał bym na kończący się nastawnik w VP44.
Pozdrawiam <luzik>
TDI The Diabełek Inside

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja