Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.7 Multi] montaz Q zamiast FWD

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
buba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 lut 2010, 15:40
Lokalizacja: waszawa

[A6 C5 2.7 Multi] montaz Q zamiast FWD

Post autor: buba » 15 wrz 2010, 13:33

Witam,
Przymierzam sie do zakupu a6 c5 2.7 biT

Niestety z ciezko znalezc jakis dobry egzemplarz z dobrym wyposazeniem i Q i manual

Powiedzcie czy jest mozliwosc przelozenia skrzyni manualnej z Q i cala reszta zawiechy?

Obecnie jezdze A4 b5 i wiem wiem ze tam nie ma mozliwosci a jak jest w A6 C5
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2010, 18:35 przez buba, łącznie zmieniany 1 raz.

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 15 wrz 2010, 15:40

buba, zapomnij.inna buda tzn podloga.nie ma szans.pozostaje ci szukanie

buba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 lut 2010, 15:40
Lokalizacja: waszawa

Post autor: buba » 15 wrz 2010, 16:32

tego sie wlasnie obawialem, a jak jest z przekladka multi na manual w Q, skrzynia np z S4 b5

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 15 wrz 2010, 21:36

buba, to juz prosciej ale nadal malo oplacalne i pracochlonne bo i komputer trzeba oszukiwac i inne zeczy...to juz nei sa autka w ktorych zalozysz skrzynie sprzeglo i lewar biegow.no i pedaly.tu juz bedzie duzo trudniej.pamietaj jesli sie na cos takiego zdecydujesz zeby sprobowac sprzedac skrzynie dopuki jest w aucie uzyskasz wyzsza cene jesli potencjalny klient na skrzynie bedzie mogl sprawdzic jej dzialanie.pozdro

altium
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:28
Lokalizacja: Gostynin, Wólka Nosowska

Post autor: altium » 17 wrz 2010, 20:46

pierwsza sprawa,że przy Q nie ma i nie było multitronika, tylko tiptronik,
ale znam pewne rozwiązanie w podobnym stylu,
miłej lektury:
http://www.sportaudi.pl/forum/viewtopic ... sc&start=0

Kasia_Andrzej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 wrz 2010, 12:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Kasia_Andrzej » 02 paź 2010, 11:35

altium pisze:pierwsza sprawa,że przy Q nie ma i nie było multitronika, tylko tiptronik,
A skąd taka wiedza ?
Bazując na podobnej wiedzy nabyłem quatro - i lipa mam multitronika :lol:
A w serwisie powiedzieli że quatro bywa i z multi i z tip - więc jak coś pisać to pisać z sensem poproszę :lol:

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 02 paź 2010, 12:08

Kasia_Andrzej pisze:
altium pisze:pierwsza sprawa,że przy Q nie ma i nie było multitronika, tylko tiptronik,
A skąd taka wiedza ?
Bazując na podobnej wiedzy nabyłem quatro - i lipa mam multitronika :lol:
A w serwisie powiedzieli że quatro bywa i z multi i z tip - więc jak coś pisać to pisać z sensem poproszę :lol:
Ktoś potwierdzi te informacje? Wydawało mi się, że konstrukcyjnie było ciężko również zestawić Quattro z Multi i nie chodziło tylko o moment.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

Ninja_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:36
Lokalizacja: łodzkie

Post autor: Ninja_ » 02 paź 2010, 12:30

Wszystko jest napisane jak najbardziej z sensem.

Auto ÂŚwiat (Katalog 2009) Poradnik Kupującego
cyt:" W Audi A6 spotkać można kilka rodzajów skrzyń automatycznych. W wersjach z napędem na przednią oś są to przekładnie bezstopniowe MULTITRONIC. Skrzynia ta zapewnia bardzo płynną jazdę, niestety często zawodzi, a jej naprawy są nieopłacalne. Dużo lepszą opinią cieszą się automatyczne skrzynie TIPTRONIC, które mają możliwość wyboru przełożenia, tyle że działają one bardziej gwałtownie. Niestety producent zarezerwował je tylko dla rzadziej spotykanych odmian z napędem quattro (świetny i wytrzymały Torsen)."
w/w cytat dotyczy A6 C5

W Katalogu A6 z 09_2010 (Link do pdf poniżej) na stronach 3/4 widać że do quattro są tip albo manual.
http://www.audi.pl/etc/medialib/ngw/pl/ ... 010_09.pdf


Poniżej ze strony Audi informacje na temat A6 C5, fabrycznie nie było połączenia Q i Multi (lista A6 C5 1998 - 2003):
http://www.audi.de/de/brand/de/gebrauch ... ainer=page

Kasia_Andrzej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 wrz 2010, 12:54
Lokalizacja: Lublin

SORRY

Post autor: Kasia_Andrzej » 02 paź 2010, 16:44

Piotruś pisze: A ja proszę byś nie wprowadzał ludzi w błąd i nie forsował teorii, których nie znają nawet konstruktorzy z VAG AG ... .

W dotychczasowej produkcji VW-AUDI nigdy nie było i do dzisiaj nie istnieje model, w którym połączonoby bezstopniową skrzynię CVT (handlowo: multitronic) z jakimkolwiek napędem na cztery koła (handlowo: quattro).

Nie chce mi się wierzyć, że aż tak wadliwe informacje mogłyby pochodzić z jakiegokolwiek ASO Audi ale w celu ostatecznego ucięcia wszelkich spekulacji polecam wnikliwą lekturkę tego materiału wprost ze strony producenta ... .

Tym samym zagadnienie zestawu multi+quattro zostało wyczerpane, a w zasadzie nigdy go nie było, ponieważ taka konfiguracja nie istnieje ... .
Zwracam honor !!!

Sam zostałem wprowadzony w błąd !!
Raz przez mechanika w ASO !! Drugi raz przez mechanika w warsztacie polecanym na tym forum !!

1) Mechanik w ASO stwierdził ze mam multi i powinienem wymienić olej jeśli nie jestem pewny czy był wymieniany !
2) Po powrocie do domu zauważyłem na formularzu z ASO że bazując na nr VIN przyjmujacy do sprawdzenia wpisał oznaczenie skrzyni jako FAU - zadzwoniłem do serwisu i spytałem jak to w końcu jest i jaka mam skrzynię i czy wystepują quatro z multi - powiedział mi ze były łączone z multi !
3) na youtube obejrzałem sobie film rozpędzania audi z multi do 220km/godz - strzałka na obrotomierzu stała nieporuszona cały czas na 4k obrotów !
4) rozpedziłem swoja A6 do 150km/godz - strzałka spadała przy zmianie biegów z ok 3k do 2k dokładnie nie pamietam ale z pewnościa nie stała nieruchomo na jakieś wartości obrotów !
5) Podjechałem do pewnego warsztatu człowieka z tego forum - pytajac tam jakiegoś człowieka który sprawdzał mi VAGiem wyskakujace kontrolki i bład czujnika - jaką mam skrzynię - czy multi czy tip - powiedział że mam multi (opowieść o filmiku na youtube i moim rozpędzaniu skwitował wzruszeniem ramion)

6) dziś z leka wk.........y - sam wlazłem pod auto i sprawdziłem jaka mam skrzynię - na skrzyni jest oznaczenie FAU ! Na wyświetlaczu mam 5 biegów w trybie ręcznym ! Więc mam tip a nie multi !!!!

SORRY ZA ZAMIESZANIE - ale sam zostałem wprowadzony 2 krotnie w błąd !
Niech ktoś zrobi konstruktywny post przyklejony - czym różni się multi od tip !

Bo ja już wiem jak prosto rozpoznać moją !
1) 5 biegów - musi być tip,
2) pozycja "S" po "D" - musi być tip !

p.s.
po "D" pozycje "4","3","2" bodajże - musi być tip (tak akurat jest u mojego szwagra w avancie quatro 2000r)

Proszę nie używać wulgaryzmów!
Ostatnio zmieniony 02 paź 2010, 18:40 przez Kasia_Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga