Witam,
od miesiąca jestem posiadaczem Audi A6 Q 2,5TDI 180KM z ASB (Tip).
Powoli zaczynam dopieszczać swoje auto i napotkałem na kilka problemy które nie wiem jak na razie rozwiązać.
Dodam że tydzień temu wymieniłem cały rozrząd (paski, rolki, napinacze, pompa wody, wałki, dźwigienki, pestki itd.) + wtryskiwacz sterujący. Koszt około (7.000zł)
Podczas próby przyśpieszenia z danego biegu z minimalną prędkością tego biegu - obroty 1500-1900 występuje nieprzyjemny efekt drgawek. Efekt nie występuje zawsze.
Czyli jedziemy sobie np. około 90km/h na 5 biegu (D) chcę spokojnie przyśpieszyć i niekiedy występują drgawki - samochód nie przyśpiesza nawet po dodaniu gazu i nadal telepie.
Wystarczy delikatnie odpuścić pedał gazu i wcisnąć go energiczniej aby samochód zaczął zachowywać się normalnie. Ten problem występował też przed wymianą całego rozrządu z wtryskiwaczem sterującym. Przed wymiana myślałem że problem leży po stronie silnika - mieszanki. Ale teraz już nie wiem … czy to nadal coś z silnikiem czy może ASB nie zrzuca szybko na niższy bieg i silnik się przydusza?
Nie miałem jeszcze możliwości przetestowania jakie będzie zachowanie podczas ręcznej zmiany na niższy bieg. Nie wiem czy w ogóle efekt wystąpi w trybie ręcznej zmiany biegów. Może dziś będę miał chwilę czasu to sobie pojeżdżę i po testuję.
Czy post dotyczy ASB i zamieścić go na forum odnośnie przeniesienia napędu?
Czy ktoś miał/ma podobny problem?
Pozdrawiam, Michał
[A6 C5 - 2,5DTI Q] - Drgawki podczas przyśpieszania
Drgawki, jak piszesz, to na 99% jest wina ASB. Miałem swego czasu również problem ze swoją ASB i jednym z objawów awarii były właśnie drgawki (efekt podobny jakbyś przejechał po tarce). moja ASB miała jaeszcze kilka innych mankamentów ale dla próby postanowiłem najpierw wymienić olej z filtrem. Niestety, koniec końcem okazało się że problem leży po stronie uszkodzonego sterowania skrzynią i zużytymi częściami, ale muszę powiedzieć że po wymianie oleju problem drgawek zniknął na dobre, więc może tutaj u Ciebie być przyczyna. Najlepiej jak możesz na już, to podepnij VAGa i sprawdź czy występują jakieś błędy a w następnej kolejności umów się z jakimś dobrym skrzyniarzem. Pozdro
na Vag-u nie ma błędów na ASB i silniku.
P.S. Czyli ASB ma wpływ na działanie silnika tak jak np. TC albo ASR (ile nie depniesz na pedał to i tak silnik się nie rozpędzi)?
Podczas drgawek nie da się zwiększyć obrotów. Jak by silnik działał nie zależnie z ASB to pewnie deptasz i się rozpędza - a tu nici. Jest na tych samych obrotach i ani drgnie.
Z tego co pamiętam to od puszenie pedału gazu na ułanek sekundy powoduje redukcję biegu na niższy i już ładnie idzie do przodu.
Wymiana statyczna czy dynamiczna?
Czy też może 2x statyczna w pewnym odstępie czasu?
P.S. Czyli ASB ma wpływ na działanie silnika tak jak np. TC albo ASR (ile nie depniesz na pedał to i tak silnik się nie rozpędzi)?
Podczas drgawek nie da się zwiększyć obrotów. Jak by silnik działał nie zależnie z ASB to pewnie deptasz i się rozpędza - a tu nici. Jest na tych samych obrotach i ani drgnie.
Z tego co pamiętam to od puszenie pedału gazu na ułanek sekundy powoduje redukcję biegu na niższy i już ładnie idzie do przodu.
Wymiana statyczna czy dynamiczna?
Czy też może 2x statyczna w pewnym odstępie czasu?