[A6 C5] Problem z modułem parktronika
[A6 C5] Problem z modułem parktronika
Witam kolegów z forum , właśnie jestem na etapie doposażania w parktronik tylny swoją szósteczkę, więc kupiłem cały zderzak z czujnikami (niestety pomysłowy demontarzysta poucinał wtyczki) ale nie w tym problem bo ze schematu odtworzyłem 12-to pinową  również kostkę od zasilania 16-to pinową i pojawił się problem bo po kupieniu modułu parkhilfe i podłączeniu do całości nie wydaje żadnego dźwięku nawet odłączyłem cale czujki i podłączyłem do zasilania mianowicie, dla znawców tematu do wtyczki 16-to pinowej ( masa do uziemienia pin 8, wteczny do plusa pin 6 i plus do 12V pin 1 , oczywiście glosnik do pinow 10 i 2) wiec kupiłem następny sadzac ze moduł jest spalony i znów to samo  i zaczynam się zastanawiać co jest grane bo dwa pod rząd nie mogą być chyba spalone, z tego co czytałem nie trzeba podłączać CAN ani innych pinów żeby moduł zasygnalizował niewykrycie czujników, nawet już podejrzewałem głośniczek ale jest w pełni sprawny a nawet podłączałem inny, wiem ze nie ja pierwszy samodzielnie dokładam parktronika wiec jak by ktoś miał jakiś pomysł lub zwrócił uwagę co źle robię :\
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Ale z tego co widziałem, to oprócz +12V trzeba jeszcze dać sygnał z czujnika wstecznego:
1 - 12V (15) - czarno/żółty (sw/ge)
2 - Głośnik - biało/brązowy (ws/br)
3 -
4 -
5 - HAK - szaro/czerwony (gr/ro)
6 - RF- wsteczny - niebiesko/czerwony (bl/ro)
7 -
8 - Masa - brązowy (br)
9 -
10 - Głośnik - biało/czerwony (ws/ro)
11 -
12 - K-line - zielono/szary (gr/gn)
13 -
14 -
15 -
(źródło - Forum Passata ).
Fakt, że tu wtyk jest 15-pinowy, ale sądzę, że to działa podobnie.
1 - 12V (15) - czarno/żółty (sw/ge)
2 - Głośnik - biało/brązowy (ws/br)
3 -
4 -
5 - HAK - szaro/czerwony (gr/ro)
6 - RF- wsteczny - niebiesko/czerwony (bl/ro)
7 -
8 - Masa - brązowy (br)
9 -
10 - Głośnik - biało/czerwony (ws/ro)
11 -
12 - K-line - zielono/szary (gr/gn)
13 -
14 -
15 -
(źródło - Forum Passata ).
Fakt, że tu wtyk jest 15-pinowy, ale sądzę, że to działa podobnie.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Temat z passata juz widzialem i robilem tak jak wczesniej pisalem, plus i wsteczny do plusa, masa do masy i podlaczylem glosnik wszystko do odpowiednich pinow, wg tego co wyczytalem z netu po podlaczeniu tych wszystkich pinow powinien sie pojawic dluzszy sygnal ze brakuje mu czujnikow (chyba ze sie myle ze potrzeba jeszcze cos podlaczyc) ale jak by ktos mogl to sprawdzic lub ktos kto juz sam zakladal czujniki moglby sie wypowiedziec
Podłączałem niedawno u siebie. To żadna filozofia - sprawdź raz jeszcze wszystkie połączenia, musi działać, może traci zasilanie?. U mnie jest tak:
- 4 czujniki do centralki w lewym tylnym nadkolu
- centralkę zasiliłem napięciem +12 z jakiegoś modułu przy tylnej lampie , które pojawia się po przekręceniu kluczyka
- masa idzie od śruby mocującej antenę
- napięcie sterujące parktronikiem +12 od lampy cofania
- wskaźniki z głośniczkiem mam na półce pod kierownicą
Wszystko zagrało od strzału i działa bez zarzutu do teraz:) U mnie trzeba było jeszcze skalibrowac zakres działania (4 opcje) - robi się to zwierając odpowiednie piny (całkiem osobne, specjalne gniazdo).
- 4 czujniki do centralki w lewym tylnym nadkolu
- centralkę zasiliłem napięciem +12 z jakiegoś modułu przy tylnej lampie , które pojawia się po przekręceniu kluczyka
- masa idzie od śruby mocującej antenę
- napięcie sterujące parktronikiem +12 od lampy cofania
- wskaźniki z głośniczkiem mam na półce pod kierownicą
Wszystko zagrało od strzału i działa bez zarzutu do teraz:) U mnie trzeba było jeszcze skalibrowac zakres działania (4 opcje) - robi się to zwierając odpowiednie piny (całkiem osobne, specjalne gniazdo).
Killer71 co to znaczy ? "U mnie trzeba było jeszcze skalibrowac zakres działania (4 opcje) - robi się to zwierając odpowiednie piny (całkiem osobne, specjalne gniazdo)." U mnie podlaczylem i cisza
i to na dwóch sterownikach. Wiec powinno nawet bez czujników i podpięciem sygnalowych (plusa, wstecznego, masy i głośnika) sygnalizowac np ich brak ? bo tak podlaczylem i nic nawet nie piknelo
podejrzewam sterowniki ale 2 rozne to dosc duzy zbieg okolicznosci, moze jest ktos kto by mogl sprawdzic czy one dzialaja wiedzac to szukal bym gdzie indziej problemu
[ Dodano: 2010-09-16, 08:59 ]
Może jakis forumowicz mogł by u siebie sprawdzić moje sterowniki parktronika ? żebym wiedział ze działaja
bo moze mam pecha i obydwa nie działaja



[ Dodano: 2010-09-16, 08:59 ]
Może jakis forumowicz mogł by u siebie sprawdzić moje sterowniki parktronika ? żebym wiedział ze działaja

Ten parktronik nie działał, ale był już w samochodzie, nie wiem kto go montował. Instrukcja jest po niemiecku, ale patrząc na obrazki i schematy łatwo było się domyślić o co chodzi. Więc podłączyłem wszystko od początku, po swojemu (przy okazji okazało się, że kabel od jednej czujki jest przerwany pod zderzakiem). Nie pamiętam jakiej firmy i jak nazywa się mój parktronik, ale jeśli chcesz, to zeskanuję Ci to wszystko i wyślę na maila. Może Ci to pomoże?
Nie wiem czy to mi by pomogło
bo ja montuje ori , tzn wszytkie elementy (czujki, modul i glosniczek) które są montowane w fabryce, chyba ze tez taki masz to oczywiscie kazdy schemat i pomoc mi sie przyda. Ja tylko dokladam wlasna wiazke, którą odtworzylem ze schematow z etki
wg minie wychodzi na to ze moduly ktore kupilem sa zepsute i doszedlem do wniosku ze moze ktos by mogł podpiąć je u siebie zeby je zdiagnozowal i bede pewny ze musze iterweniowac u sprzedawcy a teraz nie mam pewnosci czy cos zle nie podpielem 



Borowny nie wiem czym jest to spowodowane ale kupilem nastepny modul tymrazem z A6 z 2000 r i poszlo odrazu, wczesniej kupowalem moduly inne niz z poczatkiem 4B0 .... wyglad ma podobny ale tylko 2 wejscia na wtyczki a nie 3, choc sprzedawca mnie zapewnial ze to jest to samo, nie znam sie pod wzgledem elektroniki i wydedukowalem ze moze jak sie nie polaczy dobrze z elektronika CAN`nowa to moze sie nie wzbudza bo to podejrzane ze 3 moduly nie dzialaja, bardzo fajne udogodnienie z parktronikiem jak do tej pory dziala nienagannie
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Po miesiacach walki, szperania w internecie, wydania kasy na 3 moduly (w tym jeden nowka z ASO), podlaczania systemu na rozne sposoby, udalo mi sie w koncu uruchomic parktronic. :idea:
Jezeli doposazamy auto w system PDC musimy rowniez zakodowac zegary. Dotyczy to A6C5 od roku 2001 czyli po lifcie, gdzie w-g ETKI użyty jest sterownik 8Z0919283-tylko tyl, lub 8E0919283 - tyl i przod. Sterownik musi byc podpiety do magistrali CAN oraz nalezy odpowiednio zakodowac zegary. Robimy to za pomoca VAGa wchodzac w modul 17-Instruments -> Adaptation 10 -> channel 61 . zgodnie z tym co jest na tej stronie: http://de.openobd.org/audi/a6_4b.htm#17:
-> Kanal 061 (Anpassung Datenbus Komfort) (MJ 2000 >)
Nur Highline-Kombiinstrument
+00256 - Kombiinstrument
+00512 - Reifendruckkontrolle
+16384 - Einparkhilfe
+32768 - Standheizung
wczesniej w kanale 61 mialem wartosc 00000 wiec wpisalem 16384 i bingo! system zaczal dzialac
Wazne - bez kodowania system nie ruszy!!! auto wogole nie widzi nowego sterownika i nie ma mozliwosci polaczenia sie ze sterownikiem przez VAGa - tak jak to wczesniej opisywal kolega Barato.
kolejnym etapem jest zakodowanie samego sterownika:
modul 76 - Park Assist -> Coding 07 : xxxxx - tu wpisujemy odpowiednie cyfry zgodnie z:
STG 76 (Einparkhilfe) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
Codierzahl (Bsp. alles): 11103
?xxxx: Anhängerkupplung
0 - ohne Anhängerkupplung
1 - mit Anhängerkupplung
x?xxx: Getriebevariante
0 - Schaltgetriebe
1 - Automatikgetriebe
xx?xx: Funktionsbestätigung
0 - deaktiviert
1 - aktiviert (Standard)
xxx?x: Karosserievariante
0 - Limousine (RdW)
1 - Avant (RdW)
2 - Limousine (USA)
3 - Avant (USA)
4 - S-Variante Limousine (RdW)
5 - S-Variante Avant (RdW)
6 - S-Variante Limousine (USA)
7 - S-Variante Avant (USA)
8 - Allroad
xxxx?: Fahrzeugtyp
6 - Audi A6
W moim przypadku bylo 01116 czyli A6C5 Avant bez haka, automat.
Moduly przedliftowe (takie z 2 wejsciami) o symbolu 4B0919283 nie wymagaja kodowania bo nie chodza po CANie.
PS: jak ktos chetny to mam na zbyciu modul parktronika: 8Z0919283 sprawny w 100%. moge tez pomoc w montazu i kodowaniu
Jezeli doposazamy auto w system PDC musimy rowniez zakodowac zegary. Dotyczy to A6C5 od roku 2001 czyli po lifcie, gdzie w-g ETKI użyty jest sterownik 8Z0919283-tylko tyl, lub 8E0919283 - tyl i przod. Sterownik musi byc podpiety do magistrali CAN oraz nalezy odpowiednio zakodowac zegary. Robimy to za pomoca VAGa wchodzac w modul 17-Instruments -> Adaptation 10 -> channel 61 . zgodnie z tym co jest na tej stronie: http://de.openobd.org/audi/a6_4b.htm#17:
-> Kanal 061 (Anpassung Datenbus Komfort) (MJ 2000 >)
Nur Highline-Kombiinstrument
+00256 - Kombiinstrument
+00512 - Reifendruckkontrolle
+16384 - Einparkhilfe
+32768 - Standheizung
wczesniej w kanale 61 mialem wartosc 00000 wiec wpisalem 16384 i bingo! system zaczal dzialac

Wazne - bez kodowania system nie ruszy!!! auto wogole nie widzi nowego sterownika i nie ma mozliwosci polaczenia sie ze sterownikiem przez VAGa - tak jak to wczesniej opisywal kolega Barato.
kolejnym etapem jest zakodowanie samego sterownika:
modul 76 - Park Assist -> Coding 07 : xxxxx - tu wpisujemy odpowiednie cyfry zgodnie z:
STG 76 (Einparkhilfe) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
Codierzahl (Bsp. alles): 11103
?xxxx: Anhängerkupplung
0 - ohne Anhängerkupplung
1 - mit Anhängerkupplung
x?xxx: Getriebevariante
0 - Schaltgetriebe
1 - Automatikgetriebe
xx?xx: Funktionsbestätigung
0 - deaktiviert
1 - aktiviert (Standard)
xxx?x: Karosserievariante
0 - Limousine (RdW)
1 - Avant (RdW)
2 - Limousine (USA)
3 - Avant (USA)
4 - S-Variante Limousine (RdW)
5 - S-Variante Avant (RdW)
6 - S-Variante Limousine (USA)
7 - S-Variante Avant (USA)
8 - Allroad
xxxx?: Fahrzeugtyp
6 - Audi A6
W moim przypadku bylo 01116 czyli A6C5 Avant bez haka, automat.
Moduly przedliftowe (takie z 2 wejsciami) o symbolu 4B0919283 nie wymagaja kodowania bo nie chodza po CANie.
PS: jak ktos chetny to mam na zbyciu modul parktronika: 8Z0919283 sprawny w 100%. moge tez pomoc w montazu i kodowaniu

Pozdrawiam Borowny!
Witam.
Odświeżę trochę temat z czujnikiem parkowania. Mam oryginalny. Problem polega na tym że załączył się na stałe tzn palą się światła wsteczne (podczas jazdy do przodu) i jest sygnał dźwiękowy gdy zbliżam się do tylnego zderzaka (np stoi na luzie). Połączenia sprawdziłem - niby wszystko ok. Moduł ma nr 8Z0 919 283, może być winny za te objawy?
Odświeżę trochę temat z czujnikiem parkowania. Mam oryginalny. Problem polega na tym że załączył się na stałe tzn palą się światła wsteczne (podczas jazdy do przodu) i jest sygnał dźwiękowy gdy zbliżam się do tylnego zderzaka (np stoi na luzie). Połączenia sprawdziłem - niby wszystko ok. Moduł ma nr 8Z0 919 283, może być winny za te objawy?