Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 2.4 lpg]Kopci na niebiesko.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
STANLEY_1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 19 lip 2009, 21:57
Lokalizacja: slask

[A6 2.4 lpg]Kopci na niebiesko.

Post autor: STANLEY_1985 » 31 sie 2010, 13:55

Koledzy pomóżcie!Wróciłem z nad morza 700km i autko zużyło mi 1litr oleju.Brat który jechał za mną zauważył że przy dodawaniu gazu widać niebieski dymek.Jeżdże na oleju Valvoline 5w40 max life.Jak myślicie co to?Pierścienie a może uszczelniacze na zaworach?Wie ktoś o kosztach wymiany i co może dolegać mojej niuni?

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 31 sie 2010, 17:23

ja bym dodał do tego jeszcze uszczelkę pod głowicą.. ale cokolwiek by to nie było... silnik umiera i wymaga kosztownej naprawy
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

STANLEY_1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 19 lip 2009, 21:57
Lokalizacja: slask

Post autor: STANLEY_1985 » 01 wrz 2010, 10:39

Silnik pada?Koledzy ale jeżeli chodz o jazde to się nic nie zmieniło.Ciągnie jak nowy nie widze żadnej różnicy.Tylko picie tego oleju mnie wkurza i ten dymek.Dziwi mnie że przy 210000tys km.silnik V6 od Audi ma już dość.Jestem umówiony na weryfikacje w warsztacie i chyba powiedzą konkrety.Mam nadzieje że będzie ok.

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 01 wrz 2010, 15:37

STANLEY_1985, nie chcę zapeszać ale miałem to samo..wtedy przy przebiegu 225 tyś ubytki oleju i potem płynu chłodzenia.. i ten dziwny dymek.. jak stałem w korku to mnie zastanawiało czemu tylko mu mnie.. Też ciągnął dobrze i nic się nie działo złego poza tym, że mi waliło spod dekli olejem.. tam są dość słabe punkty w naszych silnikach i najczęściej tam wyrzuca olej.. przy okazji postanowiłem zmienić uszczelki pod głowicami bo było podejrzenie, gdzieś tam mi znika płyn.. ale po rozebraniu motoru wyszło kilka jeszcze innych rzeczy... zresztą przeczytaj temat: a6-c5-24-v6-naprawa-usterki-a-jej-koszt-vt19597.htm tam masz fakturę z rzeczami które wykryto u mnie wraz z cennikiem jeszcze w miarę aktualnym poszczególnych części może nieco zawyżonym ale to profesjonalny warsztat..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

roki863
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:57
Lokalizacja: Radom

Post autor: roki863 » 01 wrz 2010, 22:00

Może pora przejść na półsyntetyk bo widocznie spala olej już skoro dymi na niebiesko...Petroniusz niestrasz kolegi wymiana uszczelki pod głowicą aż tyle niekosztuje.W sumie to V6 ale ja w audi 1,6(uszczelka,olej,uszczelniacze,planowanie,nowy olej,filtr oleju borygo,świece i robota zapłaciłem ok 800zł nawet patrząc że to V6 to max 2000zł)
Jak robi BRUM BRUM to benzyniak,Jak robi KLE KLE to diesel,Jak robi BRUM KLE to gaz

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 02 wrz 2010, 03:55

roki863, chodziło mi tutaj o ukazanie kontekstu naprawy w moim przypadku przy podobnym silniku o podobnym przebiegu i z podobnymi objawami do opisanych wyżej przez kolegę, a nie koniecznie wartość faktury.. <ok> Nie mówimy jedynie o wymianie uszczelki pod głowicą ale o uszczelnianiu praktycznie całego V.. bo tylko wtedy jest pewność, że olej pozostanie w silniku
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

STANLEY_1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 19 lip 2009, 21:57
Lokalizacja: slask

Post autor: STANLEY_1985 » 02 wrz 2010, 11:06

Dzisiaj ściągłem osłony na silniku i zagląsdałem w każdy zakamarek silnika czy nie ma wycieków.Nie zobaczyłem żadnego wycieku,jest suchutko jak w nowym aucie czym bardzo się zdziwiłem :-/ .Nawet uszczelki pod zaworami są suche jak pieprz.wydaje mi się że uszczelniacze pod zaworami nadają się do wymiany.Przy okazji zamontuje nowe uszczelki pod głowice i wymienie rozrząd. <ok>

[ Dodano: 2010-09-02, 11:10 ]
Aha i jeszcze zastanawiałem się czy nie zmienić auta i kupić Octavie II albo Astre III ale chyba nie jest to najlepsze rozwiązanie.Lepiej chyba dopiescic obecne autko i śmigać dalej.

Patryś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Patryś » 03 wrz 2010, 00:56

Ja tez tak sie zastanawiałem ostatnio hehe czy nie oddac audi i nie kupic za ta kase skody lub atryIII za 25 tys astra III jest bez problemu:) nowsze auto mniej kosztowne i nie stary złom :)

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 03 wrz 2010, 15:35

STANLEY_1985, powiem Ci szczerze, że osobiście wolę dopieszczać Audi niż Astrę :mrgreen: Jestem bardzo ciekawy definicji Twojej usterki, więc jak się czegoś dowiesz to napisz w temacie co to było..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

STANLEY_1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 19 lip 2009, 21:57
Lokalizacja: slask

Post autor: STANLEY_1985 » 22 wrz 2010, 18:56

Autko naprawione okazało się że uszczelniacze na zaworach padły.Znajomy mechanik wymienił od razu uszczelki pod zaworami-elring-a uszczelnacze-INA-.zapłaciłem 650zł i od naprawy a zrobiłem 1200km dolałem 100ml oleju.Jestem zadowolony bardzo bardzo.

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 22 wrz 2010, 19:34

eee to nie było wcale tak źle :mrgreen: oczywiście wraz z wyciekami zniknął też niebieski dymek?
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

STANLEY_1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 19 lip 2009, 21:57
Lokalizacja: slask

Post autor: STANLEY_1985 » 23 wrz 2010, 07:50

Tak zero niebieskiego dymka nawet po odpaleniu zimnego silnika. A z pod uszczelek pod zaworami było suchutko tylko zalecił mi nowe bo raz zdjęte nie nadają się ponownie do założenia,koszt niewielki i mamy spokój.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja