[A6 C6] Eksploatacja po Chip Tuningu - wpisy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
[A6 C6] Eksploatacja po Chip Tuningu - wpisy.
Mam propozycję bo nie zauważyłem jeszcze takiego wątku.
Propozycja dotyczy powstania wątku w którym osoby posiadające chipa w swoim samochodzie robiłyby wpisy:
Rok samochodu
silnik
skrzynia
ilość kilometrów przed chipowaniem
jaka modyfikacja
ilość przejechanych kilometrów na chipie
z możliwością uaktualniania kilometrów (to do modów)
i ewentualne wpisy dotyczące napraw które mogłyby być spowodowane modyfikacją
To dałoby pogląd jak chip tuning wpływa na samochód w dalszej eksploatacji.
Bo właśnie jest ktoś kto zrobił ponad 150 tysi na chipie ?
Coś działo się w silniku ?
Pozdro.
ÂŁuki
Ktoś miał problem ze skrzynią automatyczną ?
Propozycja dotyczy powstania wątku w którym osoby posiadające chipa w swoim samochodzie robiłyby wpisy:
Rok samochodu
silnik
skrzynia
ilość kilometrów przed chipowaniem
jaka modyfikacja
ilość przejechanych kilometrów na chipie
z możliwością uaktualniania kilometrów (to do modów)
i ewentualne wpisy dotyczące napraw które mogłyby być spowodowane modyfikacją
To dałoby pogląd jak chip tuning wpływa na samochód w dalszej eksploatacji.
Bo właśnie jest ktoś kto zrobił ponad 150 tysi na chipie ?
Coś działo się w silniku ?
Pozdro.
ÂŁuki
Ktoś miał problem ze skrzynią automatyczną ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
jak napisano wyżej to nie chip zabija skrzynie czy silnik, tylko ten co naciska na pedał gazu.
Trzeba najpierw zrozumieć istotę chiptuningu i znać zasadę działania poszczególnych elementów silnika oraz skrzyni, żeby wiedzieć co wolno a czego nie powinno się robić z autem po podniesieniu mocy i momentu obrotowego.
Faktem jest że skrzynie automatyczne źle znoszą podnoszenie mocy.
Chodzi tu głównie o zwiększony moment obrotowy jaki muszą znosić przy gwałtownym przyśpieszaniu.
Trzeba najpierw zrozumieć istotę chiptuningu i znać zasadę działania poszczególnych elementów silnika oraz skrzyni, żeby wiedzieć co wolno a czego nie powinno się robić z autem po podniesieniu mocy i momentu obrotowego.
Faktem jest że skrzynie automatyczne źle znoszą podnoszenie mocy.
Chodzi tu głównie o zwiększony moment obrotowy jaki muszą znosić przy gwałtownym przyśpieszaniu.
Właśnie jedni piszą ze nie wytrzymuje a inni ze taka sam skrzynia jak w Q7 i do 600Nm wytrzyma na pewno wiec już nie wiem gdzie leży prawda z tym kręceniem na maxa
!!
Ps.
Jak Mierzyłem moc na hamowni to mówili ze kręcili takiego jak mój pod 550Nm i po pewnym czasie jednak padła skrzynia .Auto było Niemca który miał manie ścigania się z motorami i na jego odpowiedzialność poniesiono mu aż tak moment obrotowy , ale niektórzy co tu maja swoje fury powystawiane maja tez w automacie i maja tez momenty nawet więcej niż 550Nm wiec nie wiem gdzie leży prawda i ile wytrzymuje

Ps.
Jak Mierzyłem moc na hamowni to mówili ze kręcili takiego jak mój pod 550Nm i po pewnym czasie jednak padła skrzynia .Auto było Niemca który miał manie ścigania się z motorami i na jego odpowiedzialność poniesiono mu aż tak moment obrotowy , ale niektórzy co tu maja swoje fury powystawiane maja tez w automacie i maja tez momenty nawet więcej niż 550Nm wiec nie wiem gdzie leży prawda i ile wytrzymuje

MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
No właśnie do tego dążę.
Wiem, że niektórzy mają podkręcone silniki do 260-280 KM i momenty na granicy 550 lub więcej i teraz całe moje pytanie, kto ile już przejechał na tych parametrach a dokładnie ile ?
Rozumiem, że samochód zachowuje się zupełnie inaczej i trzeba jeździć z głową- to oczywiste.
Jednak miło by było żeby wypowiedział się ktoś, kto ma chipa od roku albo od, dwóch bo przecież wiadomo również , że nikt nie robi chipa, aby jeździć do 2, 5 tyś. obrotów

Wiem, że niektórzy mają podkręcone silniki do 260-280 KM i momenty na granicy 550 lub więcej i teraz całe moje pytanie, kto ile już przejechał na tych parametrach a dokładnie ile ?
Rozumiem, że samochód zachowuje się zupełnie inaczej i trzeba jeździć z głową- to oczywiste.
Jednak miło by było żeby wypowiedział się ktoś, kto ma chipa od roku albo od, dwóch bo przecież wiadomo również , że nikt nie robi chipa, aby jeździć do 2, 5 tyś. obrotów

carlos666 ty masz ręczna skrzynie wiec możesz być spokojny :P
ja mam 20% podbite mapy i na razie wszystko ok .
ja mam 20% podbite mapy i na razie wszystko ok .
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2010, 10:49 przez dankan, łącznie zmieniany 1 raz.
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Przy zakupie auta dwa miesiące szukałem 3,0TDI w manualnej skrzyni 
Jednak po przykrych doświadczeniach z 1,9TDI quattro (170koni) wiem że o sprzęgło w napędzie 4x4 trzeba tak samo zadbać przy chipowaniu jak i o skrzynię automat.
Nie można nic pozostawić przypadkowi czy gotowym mapom wgrywanym na pałę, bo nasz portfel może to boleśnie odczuć.

Jednak po przykrych doświadczeniach z 1,9TDI quattro (170koni) wiem że o sprzęgło w napędzie 4x4 trzeba tak samo zadbać przy chipowaniu jak i o skrzynię automat.
Nie można nic pozostawić przypadkowi czy gotowym mapom wgrywanym na pałę, bo nasz portfel może to boleśnie odczuć.
Tak wyszło ale to tylko 20 % podbity oryginał nie wiem jak tuningowy podbijają do ilu mapy czy więcej kręcą w każdej chwili mogę mieć więcej podbite .
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2010, 10:16 przez dankan, łącznie zmieniany 1 raz.
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 maja 2010, 16:01
- Lokalizacja: Pleszew
Nie ma czegoś takiego jak wibracje wału podczas rozpędzania. Chyba że ma ktoś problemy z wytrzepanymi podporami wału albo przegubami krzyżakowymi. Ewentualnie auto było po dzwonie i ktoś widłą zahaczył od widlaka podczas przeładunku.
Są oczywiście odczuwalne wibracje, ale nie wału a koła dwumasowego i nie w automacie ale w manualu.
Czy ten serwis audi hamował którekolwiek auto, czy robił to na pałę jakiś jegomość dojeżdżający na telefon ?
Robiłem jakiś czas temu pewnego manuala po takim zabiegu.
Chiptuning robiła "renomowana" firma na odległość.
Wkleiłbym wykresy, ale .. za chwilę ktoś wywali post ... bo potraktuje to jako autoreklamę.
Auto zaiwaniało, a jakże, ale mocy to za wiele nie miało, a nadrabiało momentem. "Renomowana firma" na pałę odwaliła 650Nm !
Dwumas wibrował jak szalony. Auto dymiło w niskim zakresie prędkości obrotowych prze pełnym obciążeniu.
Po korekcie ubyło niemal 100Nm ale przybyło kilkanaście KM. Moment się spłaszczył, a auto przestało dymić.
Opowieści typu "bo słyszałem" "ktoś mówił" "ktoś słyszał" dopóki nie będą udowodnione odłożyć należy miedzy bajki.
Jak na razie na forum A6 "jeździ" z pewnością kilkadziesiąt chipowanych 3.0 . Gdyby którakolwiek miała chorobliwe problemy ze skrzynią (zakładając rozsądny poziom modyfikacji czyli 540-570Nm a innego tu nie spotkałem), zapewne przeczytalibyśmy o tym z prędkością światła.
Dobrze że wątki problematycznych wtryskiwaczy, spotykały użytkowników jeszcze przed chipem. Bo wiemy że to wada wrodzona, a z pewnością wielu (jak raz już tu zacytowany jakiś mechanik) próbowało by to przykleić do modyfikacji programowej.
Samochody nie są idealne, bywają awaryjne i niedopracowane już przez producenta. Pewne elementy się psują a analogia takich zdarzeń tylko potwierdza takie zjawisko.
Warto o tym pamiętać, zanim się ktoś zdecyduje na kilkuletnie auto, któremu nie wiedzieć dlaczego producent nie chce już gwarantować sprawności
p.s.
Tiptronic ma ustawiony limiter graniczny przeniesienia momentu obrotowego na 625Nm.
Moment fabryczny limitowany jest przez soft sterownika silnika a nie skrzyni biegów.
Dlaczego akurat takie wartości założył w skrzyni producent, nie wiem. Należało by spytać konstruktorów.
To tak woli wyjaśnienia. Na okoliczność kolejnej opowiastki o tym jak ktoś komuś, tak zasłyszano "modyfikował program w skrzyni tiptronica to się nie zepsuje".
Są oczywiście odczuwalne wibracje, ale nie wału a koła dwumasowego i nie w automacie ale w manualu.
Czy ten serwis audi hamował którekolwiek auto, czy robił to na pałę jakiś jegomość dojeżdżający na telefon ?
Robiłem jakiś czas temu pewnego manuala po takim zabiegu.
Chiptuning robiła "renomowana" firma na odległość.
Wkleiłbym wykresy, ale .. za chwilę ktoś wywali post ... bo potraktuje to jako autoreklamę.
Auto zaiwaniało, a jakże, ale mocy to za wiele nie miało, a nadrabiało momentem. "Renomowana firma" na pałę odwaliła 650Nm !
Dwumas wibrował jak szalony. Auto dymiło w niskim zakresie prędkości obrotowych prze pełnym obciążeniu.
Po korekcie ubyło niemal 100Nm ale przybyło kilkanaście KM. Moment się spłaszczył, a auto przestało dymić.
Opowieści typu "bo słyszałem" "ktoś mówił" "ktoś słyszał" dopóki nie będą udowodnione odłożyć należy miedzy bajki.
Jak na razie na forum A6 "jeździ" z pewnością kilkadziesiąt chipowanych 3.0 . Gdyby którakolwiek miała chorobliwe problemy ze skrzynią (zakładając rozsądny poziom modyfikacji czyli 540-570Nm a innego tu nie spotkałem), zapewne przeczytalibyśmy o tym z prędkością światła.
Dobrze że wątki problematycznych wtryskiwaczy, spotykały użytkowników jeszcze przed chipem. Bo wiemy że to wada wrodzona, a z pewnością wielu (jak raz już tu zacytowany jakiś mechanik) próbowało by to przykleić do modyfikacji programowej.
Samochody nie są idealne, bywają awaryjne i niedopracowane już przez producenta. Pewne elementy się psują a analogia takich zdarzeń tylko potwierdza takie zjawisko.
Warto o tym pamiętać, zanim się ktoś zdecyduje na kilkuletnie auto, któremu nie wiedzieć dlaczego producent nie chce już gwarantować sprawności

p.s.
Tiptronic ma ustawiony limiter graniczny przeniesienia momentu obrotowego na 625Nm.
Moment fabryczny limitowany jest przez soft sterownika silnika a nie skrzyni biegów.
Dlaczego akurat takie wartości założył w skrzyni producent, nie wiem. Należało by spytać konstruktorów.
To tak woli wyjaśnienia. Na okoliczność kolejnej opowiastki o tym jak ktoś komuś, tak zasłyszano "modyfikował program w skrzyni tiptronica to się nie zepsuje".