Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Eksploatacja po Chip Tuningu - wpisy.

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

[A6 C6] Eksploatacja po Chip Tuningu - wpisy.

Post autor: vonito » 23 sie 2010, 15:26

Mam propozycję bo nie zauważyłem jeszcze takiego wątku.
Propozycja dotyczy powstania wątku w którym osoby posiadające chipa w swoim samochodzie robiłyby wpisy:
Rok samochodu
silnik
skrzynia
ilość kilometrów przed chipowaniem
jaka modyfikacja
ilość przejechanych kilometrów na chipie
z możliwością uaktualniania kilometrów (to do modów)
i ewentualne wpisy dotyczące napraw które mogłyby być spowodowane modyfikacją
To dałoby pogląd jak chip tuning wpływa na samochód w dalszej eksploatacji.
Bo właśnie jest ktoś kto zrobił ponad 150 tysi na chipie ?
Coś działo się w silniku ?

Pozdro.
ÂŁuki
Ktoś miał problem ze skrzynią automatyczną ?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 24 sie 2010, 15:00

na zywotnosc silnika po chipie ma wplyw tylko uzytkownik samochodu
jezeli chip zrobiony jest z glowa to nic silnikowi sie nie bedzie dzialo.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 25 sie 2010, 08:34

Tak ale mam znajomego w salonie u Audi który naprawiał już chyba 4 skrzynie po tuningu?
Twierdzi ,że kiedyś oni sami chipowali Audi, zazwyczaj do 260-270 KM i skrzynie automatyczne wytrzymywały około 70-90 tysi.
Stąd moja prośba o informację kto ile zrobił na chipie.

mest1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 20 paź 2008, 00:23
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mest1987 » 25 sie 2010, 10:10

Za jakiś czas poważnie zastanawiam się nad włożeniem chipa do siebie, ale jeśli rzeczywiście tipy wytrzymują tak mało to pojawia się poważne pytanie czy warto? Najlepiej niech się wypowiedzą osoby, które mają chip trochę dłużej lub osoby, które posiadaja wiedzę w tym temacie.

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 26 sie 2010, 13:09

jak napisano wyżej to nie chip zabija skrzynie czy silnik, tylko ten co naciska na pedał gazu.
Trzeba najpierw zrozumieć istotę chiptuningu i znać zasadę działania poszczególnych elementów silnika oraz skrzyni, żeby wiedzieć co wolno a czego nie powinno się robić z autem po podniesieniu mocy i momentu obrotowego.
Faktem jest że skrzynie automatyczne źle znoszą podnoszenie mocy.
Chodzi tu głównie o zwiększony moment obrotowy jaki muszą znosić przy gwałtownym przyśpieszaniu.

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 02 wrz 2010, 21:00

Właśnie jedni piszą ze nie wytrzymuje a inni ze taka sam skrzynia jak w Q7 i do 600Nm wytrzyma na pewno wiec już nie wiem gdzie leży prawda z tym kręceniem na maxa !!!!
Ps.
Jak Mierzyłem moc na hamowni to mówili ze kręcili takiego jak mój pod 550Nm i po pewnym czasie jednak padła skrzynia .Auto było Niemca który miał manie ścigania się z motorami i na jego odpowiedzialność poniesiono mu aż tak moment obrotowy , ale niektórzy co tu maja swoje fury powystawiane maja tez w automacie i maja tez momenty nawet więcej niż 550Nm wiec nie wiem gdzie leży prawda i ile wytrzymuje :(
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 03 wrz 2010, 17:46

bezpieczna granica dla tipa to 560-570 Nm protox w a4 3.0tdi manual zrobił moment na 600Nm i pisał ze czuc jak wał zaczyna drgac. wiec nie ma co przesadzac z Nm

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 06 wrz 2010, 09:05

No właśnie do tego dążę.
Wiem, że niektórzy mają podkręcone silniki do 260-280 KM i momenty na granicy 550 lub więcej i teraz całe moje pytanie, kto ile już przejechał na tych parametrach a dokładnie ile ?
Rozumiem, że samochód zachowuje się zupełnie inaczej i trzeba jeździć z głową- to oczywiste.
Jednak miło by było żeby wypowiedział się ktoś, kto ma chipa od roku albo od, dwóch bo przecież wiadomo również , że nikt nie robi chipa, aby jeździć do 2, 5 tyś. obrotów
;-)

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 06 wrz 2010, 09:28

jeżdzę dopiero do miesiąca.
Ze względu na napęd mam przesunięty nieco wyżej (obr/min) moment obrotowy.
Niestety Quattro nie lubi dużych momentów przy niskich obrotach.
Nieważne czy silnik 1,9 czy 3,0 TDI.

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 06 wrz 2010, 10:45

carlos666 ty masz ręczna skrzynie wiec możesz być spokojny :P
ja mam 20% podbite mapy i na razie wszystko ok .
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2010, 10:49 przez dankan, łącznie zmieniany 1 raz.
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 06 wrz 2010, 10:48

Przy zakupie auta dwa miesiące szukałem 3,0TDI w manualnej skrzyni :)
Jednak po przykrych doświadczeniach z 1,9TDI quattro (170koni) wiem że o sprzęgło w napędzie 4x4 trzeba tak samo zadbać przy chipowaniu jak i o skrzynię automat.
Nie można nic pozostawić przypadkowi czy gotowym mapom wgrywanym na pałę, bo nasz portfel może to boleśnie odczuć.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 06 wrz 2010, 12:07

Dankan ale moment masz dalej niski, to na własne życzenie czy tak wyszło ?

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 06 wrz 2010, 12:46

Tak wyszło ale to tylko 20 % podbity oryginał nie wiem jak tuningowy podbijają do ilu mapy czy więcej kręcą w każdej chwili mogę mieć więcej podbite .
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2010, 10:16 przez dankan, łącznie zmieniany 1 raz.
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

goodhope (usuniety)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 21 maja 2010, 16:01
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope (usuniety) » 10 wrz 2010, 20:52

Nie ma czegoś takiego jak wibracje wału podczas rozpędzania. Chyba że ma ktoś problemy z wytrzepanymi podporami wału albo przegubami krzyżakowymi. Ewentualnie auto było po dzwonie i ktoś widłą zahaczył od widlaka podczas przeładunku.

Są oczywiście odczuwalne wibracje, ale nie wału a koła dwumasowego i nie w automacie ale w manualu.

Czy ten serwis audi hamował którekolwiek auto, czy robił to na pałę jakiś jegomość dojeżdżający na telefon ?
Robiłem jakiś czas temu pewnego manuala po takim zabiegu.

Chiptuning robiła "renomowana" firma na odległość.
Wkleiłbym wykresy, ale .. za chwilę ktoś wywali post ... bo potraktuje to jako autoreklamę.

Auto zaiwaniało, a jakże, ale mocy to za wiele nie miało, a nadrabiało momentem. "Renomowana firma" na pałę odwaliła 650Nm !
Dwumas wibrował jak szalony. Auto dymiło w niskim zakresie prędkości obrotowych prze pełnym obciążeniu.
Po korekcie ubyło niemal 100Nm ale przybyło kilkanaście KM. Moment się spłaszczył, a auto przestało dymić.

Opowieści typu "bo słyszałem" "ktoś mówił" "ktoś słyszał" dopóki nie będą udowodnione odłożyć należy miedzy bajki.

Jak na razie na forum A6 "jeździ" z pewnością kilkadziesiąt chipowanych 3.0 . Gdyby którakolwiek miała chorobliwe problemy ze skrzynią (zakładając rozsądny poziom modyfikacji czyli 540-570Nm a innego tu nie spotkałem), zapewne przeczytalibyśmy o tym z prędkością światła.

Dobrze że wątki problematycznych wtryskiwaczy, spotykały użytkowników jeszcze przed chipem. Bo wiemy że to wada wrodzona, a z pewnością wielu (jak raz już tu zacytowany jakiś mechanik) próbowało by to przykleić do modyfikacji programowej.
Samochody nie są idealne, bywają awaryjne i niedopracowane już przez producenta. Pewne elementy się psują a analogia takich zdarzeń tylko potwierdza takie zjawisko.
Warto o tym pamiętać, zanim się ktoś zdecyduje na kilkuletnie auto, któremu nie wiedzieć dlaczego producent nie chce już gwarantować sprawności ;-)


p.s.
Tiptronic ma ustawiony limiter graniczny przeniesienia momentu obrotowego na 625Nm.
Moment fabryczny limitowany jest przez soft sterownika silnika a nie skrzyni biegów.
Dlaczego akurat takie wartości założył w skrzyni producent, nie wiem. Należało by spytać konstruktorów.
To tak woli wyjaśnienia. Na okoliczność kolejnej opowiastki o tym jak ktoś komuś, tak zasłyszano "modyfikował program w skrzyni tiptronica to się nie zepsuje".

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 10 wrz 2010, 22:09

carlos666, Tutaj to nawet wypowiedzi pana Boga mozesz sie spodziewac. Ja sowje autko mialem chipowane prawie zaarz po kupnie i mamm przjechane jakeis 7-8tys po chipie . jak narazie niezauwazylem jakis objawow niepokojacyhc!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja