[C5 1.8 T] problem podczas odpalania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 17 kwie 2010, 17:21
- Lokalizacja: chojnice
[C5 1.8 T] problem podczas odpalania
Witam serdecznie i proszę wszystkich o radę
Mój problem polega na tym że podczas odpalenia autka obroty wskakują na 1 tyś silnik cały się trzęsie i gdy chce dodać gazu prawie żadnej reakcji nie ma wystarczy że zgaszę go i odpalę ponownie i jest ok.Zdarza mi się to raz na tydzień po podłoczeniu nie widać żadnych błedów do komputera. Gdzie szukać przyczyny czy może przepustnica zle się ustawi czy jakiś inny powód .
Mój problem polega na tym że podczas odpalenia autka obroty wskakują na 1 tyś silnik cały się trzęsie i gdy chce dodać gazu prawie żadnej reakcji nie ma wystarczy że zgaszę go i odpalę ponownie i jest ok.Zdarza mi się to raz na tydzień po podłoczeniu nie widać żadnych błedów do komputera. Gdzie szukać przyczyny czy może przepustnica zle się ustawi czy jakiś inny powód .
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-giorgio, mówisz ze to sprawa czujnika?
ja tak czsem miewam, ale jak zgasz i odpale to tak samo jest, dopiero jak przejade kilka km to ustaje i chodzi jakby ręką odjął. wrażenie jest takie jakby na 3 garach jechał, mocy jakby miał ze 75km, myslałem ze to wina gazowni ze świec nie wymieniłem, po 30 tys, wiec je wymieniłem, (drogie bo 46złx4=prawie 200pln) i od dłużzego czasu nic , az tu dzis z ranka znów zaczął klekotac.... przejechałem kawałek i spoko..
jestes pewien ze to czujnik temp. płynu chłodzącego?
ja tak czsem miewam, ale jak zgasz i odpale to tak samo jest, dopiero jak przejade kilka km to ustaje i chodzi jakby ręką odjął. wrażenie jest takie jakby na 3 garach jechał, mocy jakby miał ze 75km, myslałem ze to wina gazowni ze świec nie wymieniłem, po 30 tys, wiec je wymieniłem, (drogie bo 46złx4=prawie 200pln) i od dłużzego czasu nic , az tu dzis z ranka znów zaczął klekotac.... przejechałem kawałek i spoko..
jestes pewien ze to czujnik temp. płynu chłodzącego?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 17 kwie 2010, 17:21
- Lokalizacja: chojnice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 17 kwie 2010, 17:21
- Lokalizacja: chojnice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 17 kwie 2010, 17:21
- Lokalizacja: chojnice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 17 kwie 2010, 17:21
- Lokalizacja: chojnice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 17 kwie 2010, 17:21
- Lokalizacja: chojnice
Witam!
Wymienilem pare dni temu chlodnice wody (Nissen) i czujnik temp. wody (ori VW).
W trasie zauwazylem, ze czujnik pokazuje mi teraz nizsze wartosci temp. o ok 5C w SPAM do starego(88C / 93C), ktory wymienilem profilaktycznie.
Ponadto uroslo mi spalanie o ok 1l w trasie.
Nie jestem pewien, czy winny tej sytuacji jest nowy czujnik, bo jak kupywalem rok temu auto to niedomagal mi termostat - temp. na trasie 81C. Po jego wymianie temp wskoczyla na 93C, ale spalanie sie nie zmienilo.
Ponadto po wymianie chlodnicy u mechanika pojawily sie bledy:
17956 - Zawór regulacji Turbo (TC) - otwarty obwód - wystapil w gr 01.
18036 - Przesył magistrali danych - brak wiadomości z czujnika kąta kierownicy - wystapil w silniku 01 i w ABS 03
00778 - Czujnik skrętu kół (G85) - wystapil w gr 19 - CAN Gateway
Wszystkie bledy byly oznaczone jako tymczasowe.
Czy powyzsze bledy mogly powstac w wyniku odlaczenia jakis przewodow przy wymianie chlodnicy i czujnika temp? Chociaz nie wiem po co trzeba by bylo je odlaczac przy tej czynnosci. W TDI jak sam wymienialem chlodnice to odlaczalem tylko czujnik temp zewn.
No i czy powyzsze bledy tez mogly wplynac na wieksze spalanie?
Wymienilem pare dni temu chlodnice wody (Nissen) i czujnik temp. wody (ori VW).
W trasie zauwazylem, ze czujnik pokazuje mi teraz nizsze wartosci temp. o ok 5C w SPAM do starego(88C / 93C), ktory wymienilem profilaktycznie.
Ponadto uroslo mi spalanie o ok 1l w trasie.
Nie jestem pewien, czy winny tej sytuacji jest nowy czujnik, bo jak kupywalem rok temu auto to niedomagal mi termostat - temp. na trasie 81C. Po jego wymianie temp wskoczyla na 93C, ale spalanie sie nie zmienilo.
Ponadto po wymianie chlodnicy u mechanika pojawily sie bledy:
17956 - Zawór regulacji Turbo (TC) - otwarty obwód - wystapil w gr 01.
18036 - Przesył magistrali danych - brak wiadomości z czujnika kąta kierownicy - wystapil w silniku 01 i w ABS 03
00778 - Czujnik skrętu kół (G85) - wystapil w gr 19 - CAN Gateway
Wszystkie bledy byly oznaczone jako tymczasowe.
Czy powyzsze bledy mogly powstac w wyniku odlaczenia jakis przewodow przy wymianie chlodnicy i czujnika temp? Chociaz nie wiem po co trzeba by bylo je odlaczac przy tej czynnosci. W TDI jak sam wymienialem chlodnice to odlaczalem tylko czujnik temp zewn.
No i czy powyzsze bledy tez mogly wplynac na wieksze spalanie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga