wpływ zaślepionego EGR na prace turbiny
wpływ zaślepionego EGR na prace turbiny
Mam pytanie czy zaślepiony zawór EGR może mieć wpływ na późne załączanie się turbiny?
Ostatnio zmieniony 12 sie 2010, 21:43 przez tomasbw, łącznie zmieniany 1 raz.
No to moze miec to wplyw! W lagunie 1.9dci mialme tak ze silnik az sie dlawil czasami bo egr mi niedziala tak jak powinien, mimo ze dusilem na gaz. odczowalem to jakby turbina(cale auto ) nie reagowalo tak jak powinno na pedal gazu! Tylko w lagunie szlo ten egr zaslepic i jezdizlo sie na odlaczonym nie wiem jak to sie ma do audi!
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
jezeli egr jest zaslepiony (a autor napisal wyraznie ze jest) to istotnie nie ma wplywu. (zakladam oczywiscie szczelnosc instalacji podcisnieniowej egr-a)spinacz2100 pisze:nie ma żadnego wpływu!
musze powiedziec ze caly czas dowiaduje sie czegos nowego..... (chyba dobrze, robie postepy)spinacz2100 pisze: Turbina jest uruchamiana za pomocą elektrozaworu który dostaje informacje z komputera o obrotach a ten wtedy się otwiera i daje powietrze które powoduje otwarcie tyrbiny.
do tej pory zylem w przeswiadczeniu ze:
- turbina 'jest uruchamiana'/ napedzana spalinami (dokladniej: energia kinetyczna spalin)
- 'elektrozawor' (w diably z tym jak sie oficjalnie nazywa) jest sterowany (napieciem) przez sterownik silnika - na podstawie roznic pomiedzy zadanym a osiagnietym cisnieniem doladowania (a nie otrzymuje informacje o obrotach)
- 'elektrozawor' steruje (poprzez silownik podcisnieniowy) kierownicami spalin w turbinie
wiec prosilbym kolege o rozwiniecie tych intrygujacych wnioskow.
teoretycznie, zaslepiony EGR, szczegolnie uszkodzony, ma wplyw na prace turbo, bo mamy lepsza dynamike gazow spalinowych w kolektorze wydechowym - po prostu wszystko idzie od razu w rure, zamiast czekac az egr sie zamknie (szczegolnie podcisnieniowe maja pewnego małego "laga"). Zaslepienie EGRa wplywa tez na predkosc obrotowa turbiny na wolnych obrotach - cisnienie spalin jest wieksze. W 1.9 tdi slychac to nawet.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
mateoosh
prawda - tylko pytanie bylo:
dodatkowo:
prawda - tylko pytanie bylo:
odpowiedz brzmi: nie ma wplywu.tomasbw pisze:Mam pytanie czy zaślepiony zawór EGR może mieć wpływ na późne załączanie się turbiny?
dodatkowo:
wydaje mi sie (skoryguj prosze) ze podcisnienie otwiera egr-a, nie zamyka (zamyka go sprezyna), wiec 'lag podcisnieniowy' odpada w tym wypadku.mateoosh pisze: ... bo mamy lepsza dynamike gazow spalinowych w kolektorze wydechowym - po prostu wszystko idzie od razu w rure, zamiast czekac az egr sie zamknie (szczegolnie podcisnieniowe maja pewnego małego "laga").
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
poporostu chodzi o to że silnik teoretycznie przy zaślepionym egr ma chodzić lepiej bo nie dopala resztki spalin tylko oddycha świeżym powietrzem ale nie ma to wpływy na zadane przez ciebie pytanie.
Może poprostu masz uszkodzony elektrozawór- łatwo można to sprawdzić...
trzeba zamienić kostki elektrozaworów egr-turbo oraz przewody ciśnieniowe ten z egr na turbo i odwrotnie.
Można jeszcze regulować włańczanie turbo mechaniczni skręcają srubę ciegła które nią steruje-ale jest to turbina ze zmienną fazą i radził bym tego nie dotykać jak nikt wcześniej tam nie kręcił.
Może poprostu masz uszkodzony elektrozawór- łatwo można to sprawdzić...
trzeba zamienić kostki elektrozaworów egr-turbo oraz przewody ciśnieniowe ten z egr na turbo i odwrotnie.
Można jeszcze regulować włańczanie turbo mechaniczni skręcają srubę ciegła które nią steruje-ale jest to turbina ze zmienną fazą i radził bym tego nie dotykać jak nikt wcześniej tam nie kręcił.