Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

wpływ zaślepionego EGR na prace turbiny

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
tomasbw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 lip 2010, 11:24
Lokalizacja: Jelenia Góra

wpływ zaślepionego EGR na prace turbiny

Post autor: tomasbw » 12 sie 2010, 12:52

Mam pytanie czy zaślepiony zawór EGR może mieć wpływ na późne załączanie się turbiny?
Ostatnio zmieniony 12 sie 2010, 21:43 przez tomasbw, łącznie zmieniany 1 raz.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 12 sie 2010, 13:09

Jesli trubina jest sterowana pdcisnieniem to moze miec to wplyw.Przynajmnije ta mi sie to wydaje, ale reki nie dam sobie ucicac

tomasbw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 lip 2010, 11:24
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tomasbw » 12 sie 2010, 13:42

no jest sterowana podciśnieniem tak jak w każdym AFB

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 12 sie 2010, 13:54

No to moze miec to wplyw! W lagunie 1.9dci mialme tak ze silnik az sie dlawil czasami bo egr mi niedziala tak jak powinien, mimo ze dusilem na gaz. odczowalem to jakby turbina(cale auto ) nie reagowalo tak jak powinno na pedal gazu! Tylko w lagunie szlo ten egr zaslepic i jezdizlo sie na odlaczonym nie wiem jak to sie ma do audi!

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 12 sie 2010, 15:51

nie ma żadnego wpływu!
Turbina jest uruchamiana za pomocą elektrozaworu który dostaje informacje z komputera o obrotach a ten wtedy się otwiera i daje powietrze które powoduje otwarcie tyrbiny.

tomasbw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 lip 2010, 11:24
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tomasbw » 12 sie 2010, 21:44

poprawione :-)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 12 sie 2010, 22:52

spinacz2100 pisze:nie ma żadnego wpływu!
jezeli egr jest zaslepiony (a autor napisal wyraznie ze jest) to istotnie nie ma wplywu. (zakladam oczywiscie szczelnosc instalacji podcisnieniowej egr-a)
spinacz2100 pisze: Turbina jest uruchamiana za pomocą elektrozaworu który dostaje informacje z komputera o obrotach a ten wtedy się otwiera i daje powietrze które powoduje otwarcie tyrbiny.
musze powiedziec ze caly czas dowiaduje sie czegos nowego..... (chyba dobrze, robie postepy)

do tej pory zylem w przeswiadczeniu ze:
- turbina 'jest uruchamiana'/ napedzana spalinami (dokladniej: energia kinetyczna spalin)
- 'elektrozawor' (w diably z tym jak sie oficjalnie nazywa) jest sterowany (napieciem) przez sterownik silnika - na podstawie roznic pomiedzy zadanym a osiagnietym cisnieniem doladowania (a nie otrzymuje informacje o obrotach)
- 'elektrozawor' steruje (poprzez silownik podcisnieniowy) kierownicami spalin w turbinie

wiec prosilbym kolege o rozwiniecie tych intrygujacych wnioskow.

fora audi

Post autor: fora audi » 16 sie 2010, 10:37

teoretycznie, zaslepiony EGR, szczegolnie uszkodzony, ma wplyw na prace turbo, bo mamy lepsza dynamike gazow spalinowych w kolektorze wydechowym - po prostu wszystko idzie od razu w rure, zamiast czekac az egr sie zamknie (szczegolnie podcisnieniowe maja pewnego małego "laga"). Zaslepienie EGRa wplywa tez na predkosc obrotowa turbiny na wolnych obrotach - cisnienie spalin jest wieksze. W 1.9 tdi slychac to nawet.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 16 sie 2010, 13:15

mateoosh
prawda - tylko pytanie bylo:
tomasbw pisze:Mam pytanie czy zaślepiony zawór EGR może mieć wpływ na późne załączanie się turbiny?
odpowiedz brzmi: nie ma wplywu.

dodatkowo:
mateoosh pisze: ... bo mamy lepsza dynamike gazow spalinowych w kolektorze wydechowym - po prostu wszystko idzie od razu w rure, zamiast czekac az egr sie zamknie (szczegolnie podcisnieniowe maja pewnego małego "laga").
wydaje mi sie (skoryguj prosze) ze podcisnienie otwiera egr-a, nie zamyka (zamyka go sprezyna), wiec 'lag podcisnieniowy' odpada w tym wypadku.

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 17 sie 2010, 09:18

poporostu chodzi o to że silnik teoretycznie przy zaślepionym egr ma chodzić lepiej bo nie dopala resztki spalin tylko oddycha świeżym powietrzem ale nie ma to wpływy na zadane przez ciebie pytanie.
Może poprostu masz uszkodzony elektrozawór- łatwo można to sprawdzić...
trzeba zamienić kostki elektrozaworów egr-turbo oraz przewody ciśnieniowe ten z egr na turbo i odwrotnie.
Można jeszcze regulować włańczanie turbo mechaniczni skręcają srubę ciegła które nią steruje-ale jest to turbina ze zmienną fazą i radził bym tego nie dotykać jak nikt wcześniej tam nie kręcił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja