[ a6 C5 ] konsekwencje niewymienienia wahaczy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 28 lut 2010, 12:35
- Lokalizacja: Lubuskie
[ a6 C5 ] konsekwencje niewymienienia wahaczy
Witam!
Już od dawana chodzi za wymiana całego bądź kilku przednich wahaczy ( nie wiem które są już strzelone o ile całe nie nadaje się już do wymiany ) stuka już dosyc wyraźnie lewa strona i teraz takie pytanie : jakie mogą byc konsekwencje tego, że jeszcze na nich trochę pośmigam? Urwie się coś ?
Już od dawana chodzi za wymiana całego bądź kilku przednich wahaczy ( nie wiem które są już strzelone o ile całe nie nadaje się już do wymiany ) stuka już dosyc wyraźnie lewa strona i teraz takie pytanie : jakie mogą byc konsekwencje tego, że jeszcze na nich trochę pośmigam? Urwie się coś ?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
ciamajdowaty, żeby tak konkretnie odpowiedzieć na pewno, to trzebaby tu wróżki :lol:
Ale ogólnie to wszelkie luzy w zawieszeniu wpływają negatywnie na żywotnosć wszystkich elementów które z nimi wspólpracuja (uklad kierowniczy: końcówki, drązki, przekładnia kierownicza) (układ jezdny: łożyska kól i na pewno opony).
W skrajnym przypadku może się cos rozlecieć (wyskoczy sworzeń kulowy z wahacza).
Oczywiście zawsze jest dylemat: luzy a luzy !
Bo troche co innego gdy dopiero zaczyna coś trzeszczeć a co innego gdy już stuka solidnie
Ale ogólnie to wszelkie luzy w zawieszeniu wpływają negatywnie na żywotnosć wszystkich elementów które z nimi wspólpracuja (uklad kierowniczy: końcówki, drązki, przekładnia kierownicza) (układ jezdny: łożyska kól i na pewno opony).
W skrajnym przypadku może się cos rozlecieć (wyskoczy sworzeń kulowy z wahacza).
Oczywiście zawsze jest dylemat: luzy a luzy !
Bo troche co innego gdy dopiero zaczyna coś trzeszczeć a co innego gdy już stuka solidnie
Części samochodowe online - Motostacja pl
Jeżeli odzywają się górne wachacze to nie jest to straszne ( owszem tak jak pisał poprzednik nie warto czekać aż się rozleci). Jeżeli sprawa dotyczy wachacza dolnego to ja osobiście nie zwlekałbym z jego wymianą, u mojego mechanika widziałem jak kolesiowi w passacie B5 urwał się dolny wachacz ( nie od wpadnięcia w głęboki dół, ale w trakcie jazdy, po w miarę przeciętnej drodze), kółko mu się złożyło.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 28 lut 2010, 12:35
- Lokalizacja: Lubuskie
- pawelx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 06 mar 2010, 10:21
- Lokalizacja: Białystok-Podlaskie
jeżeli koncówka na wachaczu jest już mocno wyrobina mechanik napewno bedzie wiedział który wachacz wymienic, jeżeli końcówka jest słabo wyrobiona czasmi ciężko swierdzić który to wachacz póki się go nie wyjmie bo wtedy wszystko jest juz jasne ale ogolnie mówiąc dobry mechanik okresli precyzyjnie co poleciałociamajdowaty pisze:Dzięki za zainteresowanie, więc teraz już tylko ostatnia kwestia : czy mechanik jest w stanie precyzyjnie wskazac mi które nadają się do wymiany ?
ale jeżeli od jakiegoś czasu ci stuka może warto wymienić całość i mieć problem z głowy na jakiś czas
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Hmm... pytanie dosyc filozoficzne, czy warto?fenomenalny pisze:a podlaczajac sie do tematu czy warto po zakupie auta wymeiniac komplet gum? tzn sa takie komplety naprawcze wszytkich gub do wahacza i calego zawieszenia
Generalnie ZAWSZE dla kogoś jest, że WARTO :
1. Jezeli masz zuzyte to warto, dla CIEBIE,
2. Jeżeli masz niezużyte to też warto, dla MECHANIKA który zarobi na częściach prowizję i dodatkowo zapłacisz mu za robotę
A powaznie to chyba normalnie wymienia się wtedy gdy coś wykazuje oznaki zużycia. Przynajmniej dla mnie tylko taka opcja jest normalna
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
dopóki wszystko ok to zapomnij o sprawie
Ktoś wymienił same gumki w wahaczu i po kilku 100 miał powtórkę z rozrywki, więc chyba nie warto.
Decyzja należy do Ciebie.
Moi skromnym zdaniem wymieniaj tylko te które są walnięte - chyba że masz $ i 1500 zł na pełny komplet Lemfordera.
Jak coś robić to dobrze albo wcale.
Ktoś wymienił same gumki w wahaczu i po kilku 100 miał powtórkę z rozrywki, więc chyba nie warto.
Decyzja należy do Ciebie.
Moi skromnym zdaniem wymieniaj tylko te które są walnięte - chyba że masz $ i 1500 zł na pełny komplet Lemfordera.
Jak coś robić to dobrze albo wcale.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga