Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[1.9TDI] spadek mocy przy 3000obr/min

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gutek1777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 01 cze 2010, 22:35
Lokalizacja: białystok

[1.9TDI] spadek mocy przy 3000obr/min

Post autor: gutek1777 » 31 lip 2010, 22:46

hejka;p
mam problem z silnikiem 90konnym który pojawia się przy prędkości obrotowej 3000min/obr. po wciśnięciu pedału gazu na pozycje max i na każdym biegu autko traci moc o polowe...
podłączałem tester i wyszło mi ze przy max wciśniętym pedale przepływomierz powinien mieć wartość 800mg/H a tu gdy osiągnę obroty 3000 przeplywka pokazuje wartość 450mg\H i ani grama więcej;/
tak samo jest z turbo...
osiąga pełne ciśnienie 2100 mbar na każdym biegu lecz po osiągnięciu 3000 obrotów spada do 1280 mbar i stoi w miejscu;/

już wymieniłem przewody gumowe
czyściłem EGR
czyściłem dolot
cięgno od regulacji klapy turbo działa poprawnie....


dziwne jest to ze jak osiągam 3000 obr/min słyszę przez sekundę taki delikatny metaliczny dźwięk jakby turbo zaczepiało łopatkami o obudowę i w tym momencie przy tym dźwięku autko traci moc

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 31 lip 2010, 23:28

podmien przeplywke lub wstaw logi

Awatar użytkownika
gutek1777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 01 cze 2010, 22:35
Lokalizacja: białystok

Post autor: gutek1777 » 01 sie 2010, 00:38

logow nie moge zrobic bo badam to testerem.. nie posiadam vaga :(
czemu moze to byc wina przeplywomierza?

Awatar użytkownika
gutek1777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 01 cze 2010, 22:35
Lokalizacja: białystok

Post autor: gutek1777 » 01 sie 2010, 11:20

hmm dziwne jest to ze przeplywomierz pokazuje max wartosc czyli 800 mg/h przy mniejszej predkosci obrotowej a dopiero po uzyskaniu 3000obr/min wartosc z 800 spada gwaltownie do 450mg/h ...

[ Dodano: 2010-08-02, 23:12 ]
nie wiem czy to moze byc przyczyna ale lopatki turba maja taki luz ze zaczepiaja o obudowe w gruszy... ale czemu akurat przy 3000obr\min? turbo sie zatrzymuje?

user

Post autor: user » 24 sie 2010, 19:09

sprawdz zawor n75 i n18 -ten jesli jest sprawny EGR ;]

karolp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 24 sie 2009, 09:26
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karolp1 » 04 wrz 2010, 18:14

tak jak pisze Mongolski sprawdz zawor n75 bo to wyglada na notlauf, z mostkuj wezk od turbosprezarki do gruszki ktora otwiera zawor upustowy i sie przejedz jak powyzej 3tys bedzie ok to wiesz co zrobic :mrgreen:

[ Dodano: 2010-09-04, 18:22 ]
a na samym poczatku mozesz odpiac wezyk od gruszki egr
Audi a6 c4 1.9tdi 140KM :D

Balti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 20 lip 2010, 09:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Balti » 13 wrz 2010, 00:52

mam identyczny poble, nagły spadek w okolicach 3 tyś ... pomaga zdjecie nogi z gazu i ponowne napedzenie turbo...

Prośba o info od autora jak bedzie już diagnoza :-D

karolp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 24 sie 2009, 09:26
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karolp1 » 14 wrz 2010, 14:42

zawor n75 lub przetarty wezyk od n75, typowy notlauf

Awatar użytkownika
kamil_chy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:54
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kamil_chy » 25 wrz 2010, 22:04

Koledzy, przecież kolega pisze ze luz na turbinie ze chaczy o obudowę, jak dla mnie to regeneracja Turbiny i żadne nieszczelsnosci tu nie maja miejsca.
Obrazek

karolp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 24 sie 2009, 09:26
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karolp1 » 26 wrz 2010, 13:54

kolego jezeli powyzej 3tys obr spada moc tzn ze komp odcina dawke ponieważ komp zauwazyl ze zostalo przekroczone max cisnienie doladowania np turbo pomuje 1,1bar a powinno byc max 0,9bara i nic dziwnego ze wtedy masa zasysanego powietrza wynosi 450mg/skok, skoro dawka jest ograniczona to wtedy turbo slabo pompuje co = malo powietrza zasysanego co pokazuje przepływka np jak u kolegi 450mg, winny moze byc wtedy zawor n75, wezyki ktore do niego dochodza lub zapieczony zawór upustowy, bład jaki komp wtedy wywala to 00575 pozdro
Audi a6 c4 1.9tdi 140KM :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja