Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4, 100] Swap z 2,4D na 1,9 TDI-kilka pytań

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

[C4, 100] Swap z 2,4D na 1,9 TDI-kilka pytań

Post autor: eneron » 30 lip 2010, 08:43

Witajcie <piwo>

Zanjomy posiada Audi 100 C4, rok 1992 z przebiegiem okolo 550 tys km. Padł mu silnik, pękł pierścień na tłoku, narobił trochę szkód, poza tym silnik ten zaczął już brać olej, jest słaby no i tak czy siak trzeba go remontować.

Czy da się wsadzić do C4 silnik 1,9TDI inny niż 1Z, np AFN ??
Co podczas przekładki z 2,4D na 1,9TDI trzeba jeszcze dokupić (komputer sterujący no i co jeszcze?)
Czy skrzynia biegów po wymianie silnika będzie potrzebowała jakiejś przejściówek/redukcji itp?
1Z lub AFN powinien pasować raczej w miejsce 2,4D ?

Co jeszcze istotnego jest przy swapie silnika, na co należy zwrócić uwagę i co dokupić?

pzdr. <piwo>
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Adriang92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 02 gru 2009, 19:20
Lokalizacja: Puławy/Zbędowice

Post autor: Adriang92 » 30 lip 2010, 14:57

do tego ciąć i spawać do podłużnic mocowania bo na bank są inne do tego wydech skrzynia bo inne przełożenia pewnie i wiele innych łącznie z kabelkami ;-) poza tym nie lepiej znaleźć już 2.5 z 100 albo a6 ile ładniejszy dźwięk to ma i w ogóle :-P

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 30 lip 2010, 15:10

Aha, czyli nie jest to tak, że silnik i osprzęt sa Plug&Play? <czapa>

A czy ktoś się może orientuje ile tak pi razy drzwi kosztuje kupić kpl gratów do przekładki tj, silnik + skrzynia + inne graty aby to ze sobą zaczęło współgrać ? Tak na oko, mniej więcej jakiego rzędu kwota jest potrzebna ? Ktoś może coś podobnego u siebie przerabiał?

Najgorsze jest to, że już w ten silnik wtopił 1500zł i okazało się, że nie potrzebnie, gdyż naprawa raczej jest nieopłacalna :roll:
Adriang92 pisze:do tego ciąć i spawać do podłużnic mocowania bo na bank są inne do tego wydech skrzynia bo inne przełożenia pewnie i wiele innych łącznie z kabelkami ;-) poza tym nie lepiej znaleźć już 2.5 z 100 albo a6 ile ładniejszy dźwięk to ma i w ogóle :-P
No ja mu też mówiłem, żeby poszukał nowsze C4 A6 np 2,5 TDI 140KM, ale znajomy jak zaczarowany - nie chce sprzedawać tego auta :shock: dlatego szuka innego silnika... a swoją drogą, silnik + osprzęt + robocizna = nieopłacalna inwestycja, lepiej opchnąć tą C4 100, dołożyć ta kasę co ma się wsadzić w przeszczep i wybrać A6 C4 z konkretnym motorkiem... no ale ja mu to powtarzałem kilka razy i jak grochem o ścianę.....
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Adriang92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 02 gru 2009, 19:20
Lokalizacja: Puławy/Zbędowice

Post autor: Adriang92 » 30 lip 2010, 15:25

No ja mu też mówiłem, żeby poszukał nowsze C4 A6 np 2,5 TDI 140KM, ale znajomy jak zaczarowany - nie chce sprzedawać tego auta :shock: dlatego szuka innego silnika... a swoją drogą, silnik + osprzęt + robocizna = nieopłacalna inwestycja, lepiej opchnąć tą C4 100, dołożyć ta kasę co ma się wsadzić w przeszczep i wybrać A6 C4 z konkretnym motorkiem... no ale ja mu to powtarzałem kilka razy i jak grochem o ścianę.....
niekoniecznie musi sprzedawać jak ma w dobrym stanie to albo dołożyć te parę tys i zrobić ten silnik co ma a na pewno długo mu posłuży albo szukać z 100 albo a6 c4 2.5tdi i wrzucić zamiast tego i owiele prostsze by to bylo bo mocowania przynajmniej zostają na upartego skrzynia tez jak w ogóle nie jest taka sama kupił by jakiegoś AEL z osprzętem i śmigał <ok> i ten dźwięk r5 niezapomniany szczególnie na wyższych obrotach :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga