[A6 C5 2.5 TDI 180 KM AKE Tiptronic] brak mocy jak sie rozg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 kwie 2009, 18:27
- Lokalizacja: JASTRZęBIE ZDRÓJ
[A6 C5 2.5 TDI 180 KM AKE Tiptronic] brak mocy jak sie rozg
Mam taki problem , brak mocy do 2000 obr,jak się rozgrzeje silnik do 90 stopni, a jak włącze klime to dopiero muł, i zawiesza się przy stałej prędkości jak jade np na 4 biegu i 70,80 czy 90 na godzine, nie chce iść dalej dopiero po krótkiej chwili znów idzie, nie wiem zalewa go, dodam że jak temperat, jest od okolo70st,. to super chodzi od dolnych obrotów nawet na 4 czy 5,. Wymieniłem czujnik temp płynu,( eps i hans pries. 2 kupiłem ale słyszałem ze lepiej brac z aso) czujnik wentylatora i termostat, przepływomierz,czyściłem egr,doloty. Dodam że nie pokazuje mi temperatury wody na liczniku jest cały czas na 61 st, choć na kompie jest 90,92 stopnie. Może czujnik do d... ?turbina chyba ok skoro dmucha od 2000 obr,i jak jest zimny. może egr musze kupić nowy, nikt nie umie mi pomóc byłem już u 2 mechaników ( ponoć dobrych) ijednego elektryka, help
Ostatnio zmieniony 19 lip 2010, 11:56 przez DAMIANSKYLINE, łącznie zmieniany 1 raz.
DAMIANSKYLINE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 kwie 2009, 18:27
- Lokalizacja: JASTRZęBIE ZDRÓJ
[A6 C5 2.5 TDI 180 KM AKE Tiptronic] brak mocy
Do tomtom, zamiast pouczać może byś tak napisał w czym jest problem, a nie tylko pouczać umiecie, pozatym nic konkretnego nie napisałeś,jakie 8 postów? to nie szkoła więc skończ się bawić w nauczyciela , tylko forum, także napisałbyś coś pożytecznego co mogłoby mi pomóc 

DAMIANSKYLINE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Kolego,
kazdy chetnie Ci pomoze, tylko mam wrazenie ze musimy pokolei:
Na poczatek fajnie byloby otrzymac informacje czy w sterowniku silnika zapisaly sie jakies bledy ? (pelne numery bledow + opis)
Nastepnie nalezaloby zrobic tzw logi statyczne oraz 'basic settings' i wrzucic na forum.
Sugeruje nie wymieniac do tego czasu nic wiecej.
kazdy chetnie Ci pomoze, tylko mam wrazenie ze musimy pokolei:
Na poczatek fajnie byloby otrzymac informacje czy w sterowniku silnika zapisaly sie jakies bledy ? (pelne numery bledow + opis)
Nastepnie nalezaloby zrobic tzw logi statyczne oraz 'basic settings' i wrzucic na forum.
Sugeruje nie wymieniac do tego czasu nic wiecej.
DAMIANSKYLINE, masz racje masz juz 10 postow a nadal nie potrafisz napisac poprawnie temtu i problemu.nie mowi ejuz o moim nicku.tomtoma to ty masz na szybie.a denerwuje to wielu bo forum jest coraz wieksze a sie grzebie potem w tych tematach bo nie waidomo co do czego jest.szkoda ze bartkowi tej uwagi nie zwrociles.nie aspruje tu bron Boze do maina moderatora ale jak czytalem regulamin to kazdy moze zwrocic uwage piszacemu na blad.pozdrawiam i oby niuni przybylo mocy niezaleznie jak napiszesz temat
DAMIANSKYLINE, apropo czujnika temperatury sprawdz styk do tego czujnika mialem tak samo ... a przynajmniej podobnie bo z temp oleju ... wystarczylo przeczyscic styki i wszystko wrocilo do normy ... co do pracy silnika to musisz zrobic logi stat i dynam bo bez tego to za wiele powiedziec nie mozna
pozdro
[ Dodano: 2010-07-22, 19:42 ]
witajcie ponownie
rozmawialem dzis z mechanikiem bo bylem sie umowic ze swoja i zapytalem o ten problem ktory nas wszystkich nurtuje ... jedna z odpowiedzi byl mozna powiedziec zapchany syfem intercooler ... natomiast ja mam jeszcze jedno spostrzezenie ktore przynajmniej u mnie sie objawia a mianowicie jest praca wentylatora glownego ... u mnie gdy zalaczy wyzszy bieg to czuc spadek mocy ... to tylko taka sugestia ale poobserwowalbym ten wentylator i posluchal pracy ... zreszta porusze jeszcze ta rzecz w swoim temacie :
a6-afb-25-150km-quattro-jak-sie-nagrzej ... t22206.htm
pozdro
[ Dodano: 2010-07-22, 19:42 ]
witajcie ponownie
rozmawialem dzis z mechanikiem bo bylem sie umowic ze swoja i zapytalem o ten problem ktory nas wszystkich nurtuje ... jedna z odpowiedzi byl mozna powiedziec zapchany syfem intercooler ... natomiast ja mam jeszcze jedno spostrzezenie ktore przynajmniej u mnie sie objawia a mianowicie jest praca wentylatora glownego ... u mnie gdy zalaczy wyzszy bieg to czuc spadek mocy ... to tylko taka sugestia ale poobserwowalbym ten wentylator i posluchal pracy ... zreszta porusze jeszcze ta rzecz w swoim temacie :
a6-afb-25-150km-quattro-jak-sie-nagrzej ... t22206.htm
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s![]:-> ]:->](https://a6klub.pl/images/smilies/diabelek.gif)
IAM - 187,43 g/s
![]:-> ]:->](https://a6klub.pl/images/smilies/diabelek.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 kwie 2009, 18:27
- Lokalizacja: JASTRZęBIE ZDRÓJ
[A6 C5 2.5 TDI 180 KM AKE Tiptronic] brak mocy
O co kaman? nikt mi nie pomoże, tylko uwagi widze, moge mieć i 20 tematów. Na[isz jak mam poprawnie napisać te tematy i koniec <szok>
DAMIANSKYLINE
witaj DAMIANSKYLINE, od ostatniego posta minal rok, bylo sugerowane zeby sprawdzic czy w sterowniku sa jakies bledy oraz logi ... poza tym pytanie co przez rok zrobiles przy silniku?? co wymieniles co nie
czy problem ustal na jakis czas czy nie?? czy robiles jakies logi
u mnie jak sie okazalo przy zalaczeniu klimy byl straszny spadek mocy gdyz posypalo sie lozysko kompresora co tez wcale nei oznacza ze musi to byc twoj problem... moze lepiej zaczac od wlasnie opisania co sie dzialo przez ten rok


audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s![]:-> ]:->](https://a6klub.pl/images/smilies/diabelek.gif)
IAM - 187,43 g/s
![]:-> ]:->](https://a6klub.pl/images/smilies/diabelek.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 kwie 2009, 18:27
- Lokalizacja: JASTRZęBIE ZDRÓJ
[A6 C5 2.5 TDI 180 KM AKE Tiptronic] brak mocy jak sie rozg
Czytając moje posty bedziecie widziec ze miałem troche problemów 2.5 TDI' ikowych jak my wszyscy. w skrócie. skrzynia sie rozsypała na szczęście koło mojej ulicy , wczesniej nie chciała tylko cofac do tyłu juz jest ok mikołow 3500 tysiaka, 2 sprawa pompa nie odpalał szczególnie zimą 800 zl regeneration, i wszystko ok ale pozniej jak mechanik rozbierał pompe, powiedział mi ze krzywka spadła ( wyskoczyła) kupił nowa znalazł stara w silniku nie wiem jak wypada , ale ok działa odpala zajebiscie, zawsze. Ale do czego pije, chodzi mi o to że jak jade (mam automata) 50 na godzine silnik chodzi tak od odpalenia prawie od razu,i jak jade na 4 biegu i jak dodam gazu lekko to czuć jak sie zbiera od dołu i czuc jak pcha, a jesli jest upał i silnik sie juz troche nagrzeje to długo sie zbiera, o co chodzi , zaworki N poczyszczone podcisnieni tez, egr czyszczony chyba ok bo jak dmucham wężyk to nic nie słychac(tzn że chyba działa skoro go nie umniem podcisn swoich ust zassac)tylko teraz
: Sprawdzałem wężyki podciśnienia i doszedłem nie wiem jak to sie nazywa pompa vacum czy cos tam do hamulców tez to jest tu na podszybiu przy łączeniu od strony silnika i tym plastikiem przy łączeniu węży jak odchyle robi sie szczelina i słychać syk powietrza. Znajomy PIOTR mówił żeby sprawdzić całe podciśnienie wiec doszedłem dotąd i powietzre ucieka gdy wąż pzrekrzywie lekko.
I tera
Czy może to być tego wina że czasami sie przydusi i ma brak mocy gdy ciepły. Mam też tak gdy odpale nawet zimny silnik to powoli sie zbiera dopiero po kilku minutach. PYTANIE bo i tak to naprawie ale czy znajde przyczyne. To jest podcisnienie , więc czy to bedzie miało wpływ na brak mocy. wypiłem 3 browarki i może nie spójnie pisze ,dajcie znać jak coś wiecie ,ja zawsze odpowiadam jak cosik naprawie. Pozatym wszystko ok ,ale jak co to piszcie podziele się wszstkim, nie to zebym non stop Ją naprawiał, ale to jest juz 12 letnie auto, i powiem wam a kazdy wie ze jak pojedzie do kutasa mechaniora to on wszystko wie i jednemu mowie moze to katalizator a on ze w tych autach nie ma katów . Skąd sie biora ci ludzie czy chodzili do szkoły, inny wymien mi termostat, pytam ile 190 mowie ok, nie pyta o nic to ok wracam po 2 dnioach oczywiści mowi 370 bo to 2,5 , ja mu mówie a ile ty widziałeś 1,9 ile do ciebie przyjezdza,i mu mówie ze nie dostanie kasy w 1,9 to sam bym, se wymienił, ciul. dogadalismy sie na 270, tempaki ia jak tu nie podpytac na forum skoro cie wszyscy w balona robia , musisz wiedziec na czym stoisz bo cie orżną, dziwki. ps 2.5 fajny sinik, w koĂącu siedzimy na forum a jednak cały czas kazdy z nas jezdzi tym autem
[ Dodano: 2012-05-08, 22:36 ]
Co do mulenia 2 lata temu to fakt, zapomniałem, pomogło ( aż sie zdziwiłem) czysczeenie zaworków ale to już gdzies pisałem (poczysciłem je według forumowskiej anegdoty) i fakt przy 100 z załączona klima czyc było jak na 5 -tce przyspiesza, próbowałem je teraz znów przedmuchać bo chodzi o ten minimalny spadek mocy ale nic nie dało. Powiedzcie czy może trzeba wymienić te zaworki, zmieniałem je z wtyczkami i wezykami in dalej tak samo a moze i jeszce gorzej, nie wiem moze sprawdze jak odpale auto i dodam gazu( czy nie musze) czy bedzie poscisn,, jak zasysam N 95 to sztanga sie rusz. Nie wim tyle pytan ,a mało odpowiedzi, jak co to to poradzcie.cze
[ Dodano: 2012-05-08, 22:47 ]
mad ar ty tez miałes napisac co gnebiło twje a6 czy przepływaka czy wentylator ? co tam miałeś?
: Sprawdzałem wężyki podciśnienia i doszedłem nie wiem jak to sie nazywa pompa vacum czy cos tam do hamulców tez to jest tu na podszybiu przy łączeniu od strony silnika i tym plastikiem przy łączeniu węży jak odchyle robi sie szczelina i słychać syk powietrza. Znajomy PIOTR mówił żeby sprawdzić całe podciśnienie wiec doszedłem dotąd i powietzre ucieka gdy wąż pzrekrzywie lekko.
I tera
Czy może to być tego wina że czasami sie przydusi i ma brak mocy gdy ciepły. Mam też tak gdy odpale nawet zimny silnik to powoli sie zbiera dopiero po kilku minutach. PYTANIE bo i tak to naprawie ale czy znajde przyczyne. To jest podcisnienie , więc czy to bedzie miało wpływ na brak mocy. wypiłem 3 browarki i może nie spójnie pisze ,dajcie znać jak coś wiecie ,ja zawsze odpowiadam jak cosik naprawie. Pozatym wszystko ok ,ale jak co to piszcie podziele się wszstkim, nie to zebym non stop Ją naprawiał, ale to jest juz 12 letnie auto, i powiem wam a kazdy wie ze jak pojedzie do kutasa mechaniora to on wszystko wie i jednemu mowie moze to katalizator a on ze w tych autach nie ma katów . Skąd sie biora ci ludzie czy chodzili do szkoły, inny wymien mi termostat, pytam ile 190 mowie ok, nie pyta o nic to ok wracam po 2 dnioach oczywiści mowi 370 bo to 2,5 , ja mu mówie a ile ty widziałeś 1,9 ile do ciebie przyjezdza,i mu mówie ze nie dostanie kasy w 1,9 to sam bym, se wymienił, ciul. dogadalismy sie na 270, tempaki ia jak tu nie podpytac na forum skoro cie wszyscy w balona robia , musisz wiedziec na czym stoisz bo cie orżną, dziwki. ps 2.5 fajny sinik, w koĂącu siedzimy na forum a jednak cały czas kazdy z nas jezdzi tym autem

[ Dodano: 2012-05-08, 22:36 ]
Co do mulenia 2 lata temu to fakt, zapomniałem, pomogło ( aż sie zdziwiłem) czysczeenie zaworków ale to już gdzies pisałem (poczysciłem je według forumowskiej anegdoty) i fakt przy 100 z załączona klima czyc było jak na 5 -tce przyspiesza, próbowałem je teraz znów przedmuchać bo chodzi o ten minimalny spadek mocy ale nic nie dało. Powiedzcie czy może trzeba wymienić te zaworki, zmieniałem je z wtyczkami i wezykami in dalej tak samo a moze i jeszce gorzej, nie wiem moze sprawdze jak odpale auto i dodam gazu( czy nie musze) czy bedzie poscisn,, jak zasysam N 95 to sztanga sie rusz. Nie wim tyle pytan ,a mało odpowiedzi, jak co to to poradzcie.cze
[ Dodano: 2012-05-08, 22:47 ]
mad ar ty tez miałes napisac co gnebiło twje a6 czy przepływaka czy wentylator ? co tam miałeś?
DAMIANSKYLINE
no wyczerpująca odpowiedz ... pisalem wyzej ze u mnie okazalo sie lozysko klimatyzacji ... pierw bylo zatarte a pozniej sie rozsypalo az dym lecial
po wymianie tego auto odzylo ... teraz walcze wlasnie z dzwigienkami ktore pospadaly no i z wymiana walkow rozrzadu ... przy tym zuzyciu doszlo ze posypaly sie 2 dzwigienki(w sumie 5 w calym silniku) wydechowe 5 cylindra i auto zaczelo chodzic jak mlot pneumatyczny
... ale wrocmy do tematu i twojego problemu ...
ostatnio koledze pomagalem troche przy passacie 1.9 AFN i tez zauwazylem ze powietrze uchodzi z tego lacznika wezykow podcisnienia przy lekkim dotknieciu, podmienilem przeplywke i N75 i bez zmian ... przy okazji sprawdzilem swoje elementy co by wskazywalo na poprawne ich dzialanie (blad 575 jak pamietam) ... i nei wiem czy koles wymienil ten lacznik czy nie
natomiast pozniej przyszedl deszcz zalalo to auto w cholere (syf w podszybiu - ok 1kg smieci
) i auto poszlo do suszenia wiec nie wiem czy koles wymienil ten lacznik i czy to rozwiazalo problem w passku, tudziez objawialo to sie tym ze powyzej 3,2 krpm auto prechodzilo w tryb awaryjny i odcinalo turbo ... natomiast do czego pije ...
w sumie troszke daleko masz do wrocka ale moze ktorys z chlopakow moglby ci pomoc posprawdzac, mianowicie prace sztangi(u mnie tez niby wszystko ok ale N75 jak pracuje to bzyczy(cewka??) a u kolesia w a6 nie) zwlaszcza BS'y tam zaobserwujesz prace sztangi od turbo ... w pasku pracowala dziwnie bo do 2/3 wysokosci podskakiwala szybko w miare a 1/3 bardzo powolutku dociagala dlatego warto to z vagowac(jesli nie masz kup, jesli masz sprawdz)... mozesz tez sprawdzic temperatury z czujnika temperatury cieczy chlodzacej i porownac co na zegarach a co poszlo do ecu(passek mial temp w ecu 75 st a na zegarach 90 - czyli caly czas silnik neidogrzany - termostat??
) zrob logi i wklej je tutaj
opis how to [ALL][HowTo] Diagnostyka VAG - jak się powinno Vagować auto
i dalej bedziemy dzialac
p.s.
aha w jakim stanie masz walki ... w sumie u mnie jakis miesiac przed uruchomieniem auta (zwlaszcza gdy bylo zimno) auto wkrecalo sie do 2 tys obr i nic dopiero po kilku minutach/chwilach odzyskiwalo moc
p.s.2
no i jeszcze zapomnialem dodac regulacja kata wtrysku co do problemow z odpalaniem ... zapewne tez to mialo jakis wplyw na prace silnika


ostatnio koledze pomagalem troche przy passacie 1.9 AFN i tez zauwazylem ze powietrze uchodzi z tego lacznika wezykow podcisnienia przy lekkim dotknieciu, podmienilem przeplywke i N75 i bez zmian ... przy okazji sprawdzilem swoje elementy co by wskazywalo na poprawne ich dzialanie (blad 575 jak pamietam) ... i nei wiem czy koles wymienil ten lacznik czy nie
natomiast pozniej przyszedl deszcz zalalo to auto w cholere (syf w podszybiu - ok 1kg smieci

w sumie troszke daleko masz do wrocka ale moze ktorys z chlopakow moglby ci pomoc posprawdzac, mianowicie prace sztangi(u mnie tez niby wszystko ok ale N75 jak pracuje to bzyczy(cewka??) a u kolesia w a6 nie) zwlaszcza BS'y tam zaobserwujesz prace sztangi od turbo ... w pasku pracowala dziwnie bo do 2/3 wysokosci podskakiwala szybko w miare a 1/3 bardzo powolutku dociagala dlatego warto to z vagowac(jesli nie masz kup, jesli masz sprawdz)... mozesz tez sprawdzic temperatury z czujnika temperatury cieczy chlodzacej i porownac co na zegarach a co poszlo do ecu(passek mial temp w ecu 75 st a na zegarach 90 - czyli caly czas silnik neidogrzany - termostat??

opis how to [ALL][HowTo] Diagnostyka VAG - jak się powinno Vagować auto
i dalej bedziemy dzialac
p.s.
aha w jakim stanie masz walki ... w sumie u mnie jakis miesiac przed uruchomieniem auta (zwlaszcza gdy bylo zimno) auto wkrecalo sie do 2 tys obr i nic dopiero po kilku minutach/chwilach odzyskiwalo moc
p.s.2
no i jeszcze zapomnialem dodac regulacja kata wtrysku co do problemow z odpalaniem ... zapewne tez to mialo jakis wplyw na prace silnika
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s![]:-> ]:->](https://a6klub.pl/images/smilies/diabelek.gif)
IAM - 187,43 g/s
![]:-> ]:->](https://a6klub.pl/images/smilies/diabelek.gif)
może mi ktoś zaznaczyć na fotce gdzie to się znajduje dziękiDAMIANSKYLINE pisze:cos tam do hamulców tez to jest tu na podszybiu przy łączeniu od strony silnika i tym plastikiem przy łączeniu węży jak odchyle robi sie szczelina i słychać syk powietrza.
bo mam podobnie jak wy jak powyżej 25' to go muli jakby bez turbiny