[A6 C5 1.8T AEB] ÂŹle zapala po długim postoju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
[A6 C5 1.8T AEB] ÂŹle zapala po długim postoju
Witam.
Miałem ostatnio problemy ze smarowaniem silnika, więc wymieniłem pompę oleju. Silnik teraz pracuje cichutko, zawory nie stukają, ogólnie wszystko dobrze, tylko: Zawsze po dłuższym postoju nie chce wejść na obroty. Zapalam auto, nie wchodzi na obroty i gaśnie. Zapalam drugi raz i wszystko jest dobrze. Błędów w silniku brak, immobiliser sprawny.
Ma ktoś może jakiś pomysł co to może być?
Miałem ostatnio problemy ze smarowaniem silnika, więc wymieniłem pompę oleju. Silnik teraz pracuje cichutko, zawory nie stukają, ogólnie wszystko dobrze, tylko: Zawsze po dłuższym postoju nie chce wejść na obroty. Zapalam auto, nie wchodzi na obroty i gaśnie. Zapalam drugi raz i wszystko jest dobrze. Błędów w silniku brak, immobiliser sprawny.
Ma ktoś może jakiś pomysł co to może być?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 maja 2010, 17:07
- Lokalizacja: dolnośląskie
kurcze mam to samo. Co prawda u mnie zaczęło się to pojawiać po instalacji gazu. Rano zawsze musze go kręcić min. 2 razy. Być może jest to problem pompy paliwa - gdy jezdzimy na gazie pompa nie pracuje. Wieczoram gasimy auto i resztki paliwa spływają i dlatego rano pompa musi ssać od samego zbiornika
generalnie dałem mocno uproszczony opis, ale ktoś mi podpowiedział, że to może być przyczyną problemu. Pytanie tylko czy tak powinno być ? raczej nie
może inni forumowicze coś pomogą ?

Witam !
Ja również mam ten sam problem.
Miałem ten problem juz przed założeniem instalacji LPG wiec to chyba nie to.
Mechanik powiedział mi tak:
"W tych autach to normalne i nienalezy sie tym przejmować." Oczywiscie palimy auto bez dodawania gazu.
Mnie osobiście to denerwuje bo to obciach przed ludźmi jak bryczka nie zapali.
Na dniach chce wymienić świece na NGK PFR6Q może to coś pomoze.
Ja również mam ten sam problem.
Miałem ten problem juz przed założeniem instalacji LPG wiec to chyba nie to.
Mechanik powiedział mi tak:
"W tych autach to normalne i nienalezy sie tym przejmować." Oczywiscie palimy auto bez dodawania gazu.
Mnie osobiście to denerwuje bo to obciach przed ludźmi jak bryczka nie zapali.
Na dniach chce wymienić świece na NGK PFR6Q może to coś pomoze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Po wymianie świec na nowe sytuacja sie poprawiła. Auto lepiej zapala. Czasami jeszcze sie zdazy ze nie zapali, ale to sporadycznie. Wydaje mi sie ze zamalo benzyny dostaje w momencie zapalania. Będe musiał chyba pomyśleć o wymianie filtra paliwa bo może w tym tkwi jakaś przyczyna problemu.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Panowie odświeżę trochę temat.
Jak pojawił się problem miałem mało paliwa w zbiorniku. Zatankowałem i zapomniałem o sprawie. Teraz ponownie auto zaczęło ciężko palić rano i po dłuższym postoju, ale ilość benzyny w baku nie ma już znaczenia. Dodatkowo słabo przyspiesza na benzynie, ale tylko przez jakiś czas po odpaleniu. Już nie wiem co to może być. Jakieś sugestie?
Jak pojawił się problem miałem mało paliwa w zbiorniku. Zatankowałem i zapomniałem o sprawie. Teraz ponownie auto zaczęło ciężko palić rano i po dłuższym postoju, ale ilość benzyny w baku nie ma już znaczenia. Dodatkowo słabo przyspiesza na benzynie, ale tylko przez jakiś czas po odpaleniu. Już nie wiem co to może być. Jakieś sugestie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 maja 2010, 17:07
- Lokalizacja: dolnośląskie
masz racje, pompa pracuje no ale tak czy owak problem z odpalaniem jest. Ja staram sie miec w baku zawsze min 1/4 jego pojemnosci (tak zaleca książka serwisowa instalacji gazowej) a mimo to wciąż są problemy z odpalaniem po dłuższym postoju. Jak są krótsze postoje to problemu nie ma. Dodatkowo ktos w innym temacie napisal ze instalowal zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym i pomoglo, wiec juz głupieje całkiem <smuty>pancurski pisze:Gdy jeździmy na gazie, to pompa mimo to pracuje. Dlatego nie wskazane jest jeździć na pustym baku albo na oparach.
Podsumowując, znalazł ktoś jakieś rozwiązanie tego problemu? bo skoro tylu uzytkowników ma taki problem to rozwiązanie powinno być już znane
[ Dodano: 2010-11-24, 19:46 ]
po wymianie świec (które i tak już nadawały się tylko do wymiany) oraz dolaniu do benzyny preparatu do czyszczenia zaworów i przejechaniu na tej mieszance ok 300 km problem znikł. Obecnie po tym czyszczeniu na gazie przejechałem już ponad 600 km i zmian nie widać

witam
podłączam się do tematu bo mam podobny problem może pomożecie
Audi A4 1.8 se 2000 rok, został zgubiony kluczyk z pilotem,problem polega na tym że auto odpala alepo 12 godzinach tak jak by nie miało paliwa i muszę kręcić z 15 razy.brak pilota włączają się światła awaryjne,ratuje tylko odłączenie akumulatora.
błędy
01370 Załączenie alarmu przez czujnik ruchu wewnątrz pojazdu
01374 Załączenie alarmu przez włączenie zapłonu
17924-Zawór kolektora ssącego, przerwa
pomocy bo mnie ...
podłączam się do tematu bo mam podobny problem może pomożecie
Audi A4 1.8 se 2000 rok, został zgubiony kluczyk z pilotem,problem polega na tym że auto odpala alepo 12 godzinach tak jak by nie miało paliwa i muszę kręcić z 15 razy.brak pilota włączają się światła awaryjne,ratuje tylko odłączenie akumulatora.
błędy
01370 Załączenie alarmu przez czujnik ruchu wewnątrz pojazdu
01374 Załączenie alarmu przez włączenie zapłonu
17924-Zawór kolektora ssącego, przerwa
pomocy bo mnie ...