Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[c6 2.0 tdi bre] szarpania!!!

Silniki wysokoprężne
rafu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:56
Lokalizacja: birmingham

[c6 2.0 tdi bre] szarpania!!!

Post autor: rafu » 20 cze 2010, 18:56

to moj pierwszy temat(niestety wolał bym tu nie zaistniec i nie miec problemu ale...) tak wiec witam serdecznie wszystkich forumowiczów!
moja slicznotka to A6 C6 2.0 tdi BRE 2006r. 110tys. km
otóz problem jest bardzo meczący a komputer nie wykazuje żadnych błedów!widziałem kilka podobnych tematów ale na zadnym nie ma rozwiazania tego problemu, ani nikt sie nie pochwalił czy mu sie udało i jak?
otóz przy ruszaniu wystepuja dosc czesto drgania ale nie zawsze czasem rusza normalnie, ale główny problem to zmiana biegów 1-2-3 gdyz przy wciskaniu sprzegła słychac dziwny odgłos cieżki do opisania takie chlubotanie jakby,ale zauwarzyc trzeba ze nie za karzdym razem a przy lekkim przyspieszaniu zawsze w granicach 1800 obrotów samochodem poszrpuje 2-3 razy i jest taki dziwny odgłos takie - y, y , y! przy szybszym dodaniu gazu tego nie ma!jezdze z tym długo i nie zmienia sie to ani nie narasta ani nie maleje! jedyne co mi sie wydaje ze troche głosniej auto chodzi! ale przy szybszej jezdzie np. na autostradzie jest wszystko 100% ok!
jeszcze tylko małe pytanko czy po odkreceniu korka wlewu oleju na odpalonym silniku powinien poleciec szary dym ??
dziekuje bardzo za pomoc jesli ktos mial podobny problem to prosze o pomoc! :-(
Ostatnio zmieniony 21 cze 2010, 23:38 przez rafu, łącznie zmieniany 1 raz.

lodriver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 lut 2010, 09:45
Lokalizacja: thetford/uk

Post autor: lodriver » 20 cze 2010, 23:18

czesc!
wlasnie dzis odstawilem auto z podobnymi objawami do mechanika. juz jutro wieczorem mam miec jakies informacje
na forum byly podpowiedzi na ten temat. najczesciej padlo na zawor n75 ostatnio pojawily sie posty o nieszczelnosci intercoolera. podobno wtryski tez moga miec cos z tym wspolnego.
poczekam na opinie mechanika. mam dobra opinie i doswiadczenie z serwisu vw.

rafu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:56
Lokalizacja: birmingham

Post autor: rafu » 21 cze 2010, 07:23

niecierpliwie czekam na twoje wyniki sledztwa! i dziekuje za odpowiedz
ja tez słyszałem wiele teori ale zadna konkretna! jesli chodzi o wtryski to mysle ze by byly poszarpywania non stop a nie tylko na niskich biegach?! miałem nie dawno wymieniany cooler na nowy to moze sie gdzies rozszczelnił?? powodzenia
p/s a na postoju trzesie ci budą??

lodriver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 lut 2010, 09:45
Lokalizacja: thetford/uk

Post autor: lodriver » 21 cze 2010, 09:11

nie na postoju nic zlego sie nie dzieje.

Awatar użytkownika
smooc666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 03 paź 2008, 08:40
Lokalizacja: Kraków Brzesko R-R

Post autor: smooc666 » 21 cze 2010, 09:23

rafu, jedz do dobrego goscia od turba:-) bo najprawdopobniej masz przyblokowane lopatki:-(
razem balujemy
razem umieramy
BAD BOYS do samego konca

jaccol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:56
Lokalizacja: kuj.-pom.

Re: szarpania!!!

Post autor: jaccol » 21 cze 2010, 09:40

rafu pisze:... tematów ale na zadnym nie ma rozwiazania tego problemu, ani nikt sie nie pochwalił czy mu sie udało i jak?..
(
U mnie przy tym samym silniku i bardzo podobnych objawach wymieniono N75.Pomogło.
Baaaaardzo długo szukali.W róznych ASO.

Pozdrawiam.
jaccol

lodriver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 lut 2010, 09:45
Lokalizacja: thetford/uk

Post autor: lodriver » 22 cze 2010, 00:23

czesc
no wiec mechanik sprawdzil pare rzeczy i co do poszarpywania stwierdzil ze na czwartym cylindrze wtrysk ma lekkie odchylki od normy. zgodzil sie tez ze n75 moze byc przybrudzony ( mowi, ze nie ma potrzeby wymieniania tego zaworu, wystarczy rozebrac i wyczyscic) to by bylo na tyle. czas pokaze ile w tym racji :-?
ps panowie doradzam wymiane tego imbusika w pompie olejowej. zrobilem to przy przebiegu 155.000 po przeczytaniu kilku postow na ten temat. byl wyrobiony w dwoch miejscach prawie do zera. w dodatku zero objawow koszt zaden bo ok 20zl a moze zaoszczedzic wiele klopotow.

rafu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:56
Lokalizacja: birmingham

Post autor: rafu » 22 cze 2010, 00:55

czyli moge zaczac moje działania od zaworu n75?koszt nie wielki a moze to to.
jeli chodzi o ten imbusik to tez to dotyczy silnika bre???z tego co wyczytałem na forum to jest to dolegliwosc brb!
dzieki za odpowiedz
p/s chce przyblizyc mój problem moze to cos jeszcze pomoze, otóż to pojekiwanie takie(y, y, y) wyraznie słychac jakby z pod samochodu, a nie z silnika! a jeszcze jeden szczegół gdy popuszcze pedał gazu przy obrotach około 1800-2000 to takie jekniecie pojedyncze tez czasami słychac ale bez szarpniecia zadnego!
może ktoś ma jeszcze jakies sugestie za wszystkie bardzo dzieki!

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 22 cze 2010, 06:32

rafu pisze:gdy popuszcze pedał gazu przy obrotach około 1800-2000 to takie jekniecie pojedyncze tez czasami słychac ale bez szarpniecia zadnego!
może ktoś ma jeszcze jakies sugestie
Sprawdź na postoju - u mnie takie jęki wydaje turbina, a początkowo podejrzewałem zespół sprzęgła.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

rafu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:56
Lokalizacja: birmingham

Post autor: rafu » 22 cze 2010, 07:30

otóż na postoju nic sie nie dzieje oprócz tego ze troszke budą czesie czasami! ale jesli chodzi o sprzęgło albo turbine to nic nie jeczy tylko podczas jazdy i na tych tylko obrotach(1800-2000)na niskich biegach. powyzej tego auto idzie bardzo dobrze!
a na postoju jak mu depne troche to tak lekko gwizda -nie bardzo głosno ale zauwazalnie-ale to chyba turbina tak ma robic co?

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 22 cze 2010, 11:35

Ja przymierzam się do oddania turbiny do regeneracji - lekko pogwizduje przy wchodzeniu na obroty i czasem wydaje te dziwne dźwięki przy zdjęciu nogi z gazu.Nie spotkałem się jednak z opiniami, jak się po takim zabiegu sprawują więc mam lekkie obawy.

waldekkk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 wrz 2009, 09:34
Imię: Waldek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów -okolice

Post autor: waldekkk » 01 lip 2010, 19:29

Miałem podobny przypadek,a nawet identyczny co @rafu.Powiem co robiłem sprawdzałem nieszczelność intercoolera ,wymiana N75,czyszczenie EGR,+(Podmiana na inny EGR),i przyznam szczerze że nic to u mnie w aucie nie pomogło.Wczoraj rozpocząłem zabieg w postaci eliminacji wałków wyrównoważających i przy okazji jak już mam motor na wierzchu zdemontowałem turbo.Jeszce w/w turbinki nie rozkręcałem bo czekam na uszczelnienia z aso,ale wygląda nieciekawie.U mnie w/w odgłosy wynikały jakby to jednak z turbiny, ale tak na 100% "nie dam se ręki uciąć" że jest to.Nowego turba teraz nie kupię,bo nie mam na tyle funduszy ,ale jak już będę zmieniać to na BRD a to wydatek w okolicach 2tyś (jak się uda).Dam znać co po czyszczeniu turbawki(jak jest w ogóle sens cokolwiek czyścić),czy coś pomogło ,ale dopiero za najszybciej za tydzień bo czekam jeszcze na nową pompę olejowom a dotrze dopiero na wtorek.

rafu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:56
Lokalizacja: birmingham

szarpania jednak dwumas

Post autor: rafu » 02 lip 2010, 11:37

byłem wczoraj u mechaniora no i padło w 99% na dwumas na nastepny czwartek wymiana tak wiec dam znac czy pomogło, jesli nie pomoże to ja sie chyba pochlastam bo nie wiem jak w polsce ale tu w UK krzyknął 660 funta!!! no to jakies dobre 3000 zł. czy w polsce wymiana tego wraz z kmpletnym sprzegłem tyle mniej wiecej kosztuje? jak ktos to robił to prosze o odpowiedz oczywiscie interesuje mnie tylko orginal z LUK-a nie zadne regeneracje i zamienniki
dam znac jak wymienie

jaskol1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 02 paź 2008, 22:22
Lokalizacja: Marston Moretaine

Post autor: jaskol1 » 13 sie 2010, 22:49

na euro car parts dwumasa ok. 280 sprzeglo ok. 180 takze z wymiana gdzies tak by wyszlo
dodam tylko ze mam identyczny problem co ty
wymienione:
egr
map sensor
przeplywomierz
n75
ten drugi zaworek
i dalej szarpie ale przestal kopcic bo oprocz tego kopcil mi na czarno
i szczerze powiem ze nie mam nerwow jezdzic po mechaniorach i bawic sie w zgadywanki.
czekam az cos pier....ie i bede wiedzial co i wtedy wymienie raz a porzadnie i spokoj. bo tak jak mechanicy ( nawet w audi) dochodza do tego co moze a co nie moze byc yo ja sam potrafie
pozdr.
VODKA- connecting people

wiesiek1902
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 25 wrz 2009, 23:33
Lokalizacja: antwerpia

Post autor: wiesiek1902 » 15 sie 2010, 21:40

witam ja mam w jakiejs czesci podobny problem,mianowicie od momentu kupna mojej a6 ,cos szwankuje ,odczucie to jak by wypadaly obroty? na postoju czuje jak mi rzuca silnikiem,myslalem ze to moze wina wtrysku ,lub dwumasa sie sypie i czujnik obrotow lapie jakies odchylki,bylem w serwisie kilka razy ,i zawsze slyszalem to samo,sprawdzilismy auto komputerem i nic nie wyszlo?
a placic niestety trzeba ,wiec po chyba 4 wizytach dalem se spokoj,doszedlem do wniosku ze w aso audi sa nie mechanicy a amatoray znajacy sie co najwyzej na taczkach,niestety tydzien po ostatniej wizycie auto odmowilo posluszenstwa.
mianowicie jadac sraciłem moc,objaw jak by turbo walneło,dymił na czarno i zero mocy,jednak jak ostygł,probowalem go zapalic i pochodzil moze 5 sekund i gasł,jak by paliwa nie mial,wiec objaw wtryskow,lejących,
jednak po zawiezieniu auta na lawecie do ASO powiedzieli wstepnie ze to EGR walnął,teraz niestety oczekiwanie na czesci około 2 tygodnie , a potem sie okaże ile w tym prawdy?jak cos bede wiedział wiecej napewno napisze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja